Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

    Postat īn original de giorgel Vezi post
    cristacKe, am spus ca din masina nu se aude.

    la Y61 in 4x2 blocantul refuza sa se cupleze, asa este proiectat.

    dupa parerea mea, notiunea de blocant nu are treaba cu sarcina. ca minima sau maxima, nu conteaza. treaba lui e ca, atunci cand ai o roata in aer si una sub masina, sa o invarta SI pe cea de sub masina.... ori la noi nu face asta.

    oricum, pe nevazute, eu mi-am pierdut increderea in blocantul OEM.
    dupa ce il desfac si pipai, mai vedem.

    cum aflu ce diferential am pe spate? H260 sau H233B? daca e H233B, e la fel ca H233B de pe fata?

    sau mai pe scurt: se poate pune un ARB de fata in spate?
    Nu merge cel de fata pe spate. Dar, eu am pe stok un ARB de spate pt Y60-y61, nou noutz, la pret de SH...............
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

    Comentariu


    • #17
      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

      Am dus masina la service.
      Primul pas am dat uleiul afara si am gasit shpan, asa cum prevedea maestrul Cos :)
      Am demontat tot grupul si am gasit ca pinionul blocantului si cel planetar dreapta nu mai au dintii patrati ci o forma mai artistica, asa fara colturi

      Am inceput sa ne gandim DE CE, tinand cont ca stiu cum se pune blocantul...
      Alex GTC zice ca valvele de comanda sunt de vina , ca "sunt slabe".

      Giorgel zice ca, afland exact ce e la mine acolo a mai vorbit in stanga dreapta si s-au intrebat de ce doar la Y61 si nu si la Y60, caci doar e acelasi blocant...

      Diferenta dintre ele pare a fi mecanismul de protectie care detecteaza viteza pe care o ai si bipaie daca mergi prea repede blocat. Din pacate, zice Giorgel ca nu doar bipaie ci si decupleaza blocantul (in shpan!)
      Si mai grav, daca incetinesti sub viteza de X, il blocheaza la loc (tot in shpan!)

      Daca e asa - si deja avem ceva pareri in acest sens, apare problema "cum evitam mecanismul de protectie" (care pare un idiot) ?

      Prima mea idee a fost : "mecanismul de protectie nu comanda valvele alea pe vreun firm pe care sa il taiem?"
      Se pare ca nu e asa simplu :D

      Propunerea lui Giorgel a fost identificarea si achizitionarea unui comutator de la "oamenii care se ocupa cu vacuum" (exprimarea imi apartine, Giorgel stie sa foloseasca cum trebuie termenii astia) cu care sa bypass-am valvele problema.

      In seara asta la carciuma, un prieten ne-a sugerat ca s-ar putea rezolva altfel: zice el ca mecanismul de protectie preia informatiile de la ABS. Care va sa zica, daca am scoate siguranta de la ABS cand intram in teren, mecanismul nu ar mai putea decide decuplarea caci nu va mai sti viteza rotilor.

      Ce pareri va vin citind aiurelile mele pe aici?

      Comentariu


      • #18
        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

        eu am fost multumit de blocantul spate in toate cazurile la al meu, dar au fost probleme si la mine
        primo, la o impotmolire foarte grava unde a ramas masina cu blocantul pus 2 zile, apoi nu sa mai deblocat, si cand am auns pe sosea nu prea mai puteai sa te ciruculi cu ea, avand traiectorie proprie si imposibil de controlat
        sa desfacut complet furtunele de vacum, ocazie cu care NU sa deblocat
        sa gasit si furtunul agatat, sa scurtat si apoi a deblocat
        secundo
        am schimbat furtunele originale cu furtune de plastic speciale...nu mai bloca decat la plecarea de pe loc CU MOTORUL RECE
        am suflat si tras din valve, nimic
        am schimbat furtunele de la valve intre ele.... merge brici, doar ca trebuie sa tin cont ca intrerupatorul e off..el e blocat si invers
        cu siguranta e o problema dar nu de fabricatie, iar faptul ca sunt 3 patroale cu aceeasi problema, nu dovedeste nimic, pt ca sunt sute de patroale pe forum si pana acum nu sa auzit de asta, deci procentul defectelor e mic de tot
        forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

        Comentariu


        • #19
          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

          Postat īn original de watcher Vezi post
          Am dus masina la service.
          Primul pas am dat uleiul afara si am gasit shpan, asa cum prevedea maestrul Cos :)
          Am demontat tot grupul si am gasit ca pinionul blocantului si cel planetar dreapta nu mai au dintii patrati ci o forma mai artistica, asa fara colturi

          Am inceput sa ne gandim DE CE, tinand cont ca stiu cum se pune blocantul...
          Alex GTC zice ca valvele de comanda sunt de vina , ca "sunt slabe".

          Giorgel zice ca, afland exact ce e la mine acolo a mai vorbit in stanga dreapta si s-au intrebat de ce doar la Y61 si nu si la Y60, caci doar e acelasi blocant...

          Diferenta dintre ele pare a fi mecanismul de protectie care detecteaza viteza pe care o ai si bipaie daca mergi prea repede blocat. Din pacate, zice Giorgel ca nu doar bipaie ci si decupleaza blocantul (in shpan!)
          Si mai grav, daca incetinesti sub viteza de X, il blocheaza la loc (tot in shpan!)

          Daca e asa - si deja avem ceva pareri in acest sens, apare problema "cum evitam mecanismul de protectie" (care pare un idiot) ?

          Prima mea idee a fost : "mecanismul de protectie nu comanda valvele alea pe vreun firm pe care sa il taiem?"
          Se pare ca nu e asa simplu :D

          Propunerea lui Giorgel a fost identificarea si achizitionarea unui comutator de la "oamenii care se ocupa cu vacuum" (exprimarea imi apartine, Giorgel stie sa foloseasca cum trebuie termenii astia) cu care sa bypass-am valvele problema.

          In seara asta la carciuma, un prieten ne-a sugerat ca s-ar putea rezolva altfel: zice el ca mecanismul de protectie preia informatiile de la ABS. Care va sa zica, daca am scoate siguranta de la ABS cand intram in teren, mecanismul nu ar mai putea decide decuplarea caci nu va mai sti viteza rotilor.

          Ce pareri va vin citind aiurelile mele pe aici?
          1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta! Deci discutia de la carciuma............. ramane o discutie de carciuma !
          2. cand esti in span in DIFF LOCK ma indoiesc ca blocantul se poate decupla, chiar daca primeste comanda !!! Cuplarea danturii e foarte ferma si ansamblul vaccumatic de comanda nu-l poate "dezlipi" din starea asta. El se va decupla numai atunci cand nu mai exista cuplu rezistent intre roata din stg si cea din dreapta. Deci treaba cu ineficienta comenzii vaccumatice ca defect de fabricatie......e vax. Parerea mea
          3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca, adica intra in kkt cu masina si in ultima clipa, in shpan, cupleaza blocantul atunci cand intre roti este o difereta apreciabila de turatie. El sarcu, face CLANK , inceraca sa se cupleze dar......... se va ciobi. Cam acelasi lucru se intampla si la ARB. Blocantul se cupleaza cu masina pe loc sau in mers, la viteza mica si in linie dreapta.
          4. Un blokant reparat de curand se poate distruge si datorita unui reglaj incorect al furcii de comanda. Va cupla numai pe o portiune a danturii si de aici ....ceva buba!
          Extrapoland ideea, da, daca la randul ei capsula vcc de comanda nu e in mintile ei si nu impinge furca complet ca sa actioneze blocantul. Sau furca e gripata pe ax, sau la un montaj, vreodata cineva a indoit furca etc, etc........

          Concluzia mea: Blocantul stok e o chestie superrezistenta, dar exista posibilitatea ca unele genii in ale off road-ului sa-i puna capat zilelor.
          Ultima editare de nissan4x4; 20.ian.2011, 09:43.
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #20
            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

            Postat īn original de nissan4x4 Vezi post
            1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta!
            2. cand esti in span in DIFF LOCK ma indoiesc ca blocantul se poate decupla, chiar daca primeste comanda !!!
            ......El se va decupla numai atunci cand nu mai exista cuplu rezistent intre roata din stg si cea din dreapta.
            3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca.....
            1. pe low SI CU diff-lock on
            2. tehnic este totusi posibil ca el sa decupleze si in span, daca la un moment dat dispare tensiunea dintre planetare
            INTREBAREA ESTE: primeste comanda de decuplare daca se depaseste viteza de 20 kmh?
            eu am calculat aseara, pe low, vit. a 2-a, 4000 rpm => aprox. 28 kmh....
            in manualul de reparatii, la descrierea sistemului, zice doar ca, la 20 kmh, emite beeep de avertizare....atat, nu scrie nimic despre decuplare sau recuplare.
            eu am sa fac proba, suspend puntea, pun manometru pe furtunul de cuplare si dau goarna, sa vedem daca face si asta, pe langa beep.

            si daca intr-adevar decupleaza si recupleaza, e clar....

            3. mai cercetam....
            Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

            Comentariu


            • #21
              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

              Postat īn original de soimu` Vezi post
              iar faptul ca sunt 3 patroale cu aceeasi problema, nu dovedeste nimic, pt ca sunt sute de patroale pe forum si pana acum nu sa auzit de asta, deci procentul defectelor e mic de tot
              si punem pariu ca marea majoritate a posesorilor de Y61 habar nu au daca le merge sau nu blocantul?
              Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

              Comentariu


              • #22
                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca, adica intra in kkt cu masina si in ultima clipa, in shpan, cupleaza blocantul atunci cand intre roti este o difereta apreciabila de turatie. El sarcu, face CLANK , inceraca sa se cupleze dar......... se va ciobi. Cam acelasi lucru se intampla si la ARB. Blocantul se cupleaza cu masina pe loc sau in mers, la viteza mica si in linie dreapta.
                Aceasta discutie a plecat de la premisele ca atat eu cat si Giorgel cunoastem cum se actioneaza blocantul, si ca de asemenea nu ne amintim ca vreodata sa il fi actionat altfel decat este corect.

                De aceea am si cautat alte explicatii

                4. Un blokant reparat de curand se poate distruge si datorita unui reglaj incorect al furcii de comanda. Va cupla numai pe o portiune a danturii si de aici ....ceva buba!
                De asemenea, in cazul meu, de cand am luat masina de la Dvs, acu 2 ani, la puntea spate nu am facut decat sa schimb uleiul. Si sa merg mult cu ea prin teren. Deci cred ca si aceasta eventualitate este exclusa.

                1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta! Deci discutia de la carciuma............. ramane o discutie de carciuma !
                Intr-adevar cand esti pe low SI cu blocantul pus, in bord clipoceste becul de ABS. Si suntem de acord ca sistemul nu mai comanda rotilor nimic.

                Dar vreti dvs sa spuneti ca nici nu mai citeste de la senzori?

                In acest caz, cum stie mecanismul de protectie cand sa decupleze? Ca intr-a-ntaia nu bipaie si nu se decupleaza niciodata... Ceea ce ma face sa cred ca nu monitorizeaza doar turatia motorului.

                Comentariu


                • #23
                  Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                  Postat īn original de watcher Vezi post
                  In acest caz, cum stie mecanismul de protectie cand sa decupleze? Ca intr-a-ntaia nu bipaie si nu se decupleaza niciodata... Ceea ce ma face sa cred ca nu monitorizeaza doar turatia motorului.
                  cu senzorul de viteza de pe cutie....
                  in vit. intai nu ajunge la 20 kmh....nici la 4500 rpm....cel putin ZD30 al meu, cu rapoartele standard .
                  Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                    @watcher

                    1.DIFF LOCK citeste viteza de pe kilometraj ( ma rog, o ia din computer). E si logic sa fie asa, nu?
                    2.Y61 matali nu a avut desfacuta puntea spate , eu stiu masina aia de la primul proprietar de dupa connex. Am avut in mana toate fisele de reparatie.......se poate verifica.
                    ing. Luigi PIRSU
                    www.nissan4x4.ro
                    service si tunning NISSAN
                    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                      In cazul acesta, daca am eliminat posibilitatile de mis-use si mis-repair, inseamna ca ramanem la mis-conceived :)

                      Alex GTC se jura ca valvele sunt de vina si ca daca le inlocuim cu altele mai puternice vom elimina problema...

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                        eu l-am probat, merge..inca


                        Postat īn original de giorgel Vezi post
                        si punem pariu ca marea majoritate a posesorilor de Y61 habar nu au daca le merge sau nu blocantul?

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                          Postat īn original de watcher Vezi post
                          In cazul acesta, daca am eliminat posibilitatile de mis-use si mis-repair, inseamna ca ramanem la mis-conceived :)

                          Alex GTC se jura ca valvele sunt de vina si ca daca le inlocuim cu altele mai puternice vom elimina problema...
                          oare ce o fi aia valva mai puternica? De azi de dimineata imi sucesc creierii cu notiunea asta.............
                          ing. Luigi PIRSU
                          www.nissan4x4.ro
                          service si tunning NISSAN
                          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                          Comentariu


                          • #28
                            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                            Exprimarea care a descris problema a fost asa:
                            "valvele respective nu tin, cand esti in shpan dau drumu' si decupleaza"

                            Acum ce calitati, dimensiuni, presiune la care rezista or avea, cred ca stiti dvs mult mai bine ca mine

                            Comentariu


                            • #29
                              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                              Postat īn original de watcher Vezi post
                              Exprimarea care a descris problema a fost asa:
                              "valvele respective nu tin, cand esti in shpan dau drumu' si decupleaza"

                              Acum ce calitati, dimensiuni, presiune la care rezista or avea, cred ca stiti dvs mult mai bine ca mine
                              sa nu te superi, dar ceva nu e ok aici
                              valvle au rolul de a cupla si decupla, nu tin cuplajele in forta, doar actioneaza o furca care ramane acolo pana la interventia unei forte contrare
                              in mod normal, nu exista tendinta sistemului din diferential de a decupla datorita fortei de antrenare, pentru ca forta nu e aplicata pe dintii din angrenaj sa ii faca sa se decupleze...e greu de exprimat dar sper sa ma intelegeti
                              cand esti in turatie mare, AI MAI MULT VACCUM deci ar trebui sa nu fie problema asta deloc
                              sigur nu de acolo e porblema, dar se poate ca valva de deblocare sa fie mai puternica si uneori sa intre peste valva de blocare, ceea ce cred ca se intampla la mine ca nu mai cupla cu motorul cald, iar de cand am inversat furtunele nu mai sunt probleme
                              forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

                              Comentariu


                              • #30
                                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                                si la mine merge
                                am avut o singura data probleme si am gasit un furtun iesit

                                succes

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X