Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #61
    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

    Trei persoane, care cam stiu cu ce se mananca Patrolul, spun ca exista diff. blocabil ARB pt. puntea spate de Y61: don' Luigi, Gabi Nicolae si Traco.


    @ssrli: in etapa actuala nu vreau sa shimb actuatorul (e o capsula vacuumatica cu dublu sens). vreau doar sa elimin electrovalvele din circuit si sa comand vacuumul manual.

    daca tot se va rupe, probabil ca se va numi ARB.

    deindata ce ma apuc de treaba, va voi tine la curent cu lucrarile si mai ales cu testele pe care vreau sa le fac.
    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

    Comentariu


    • #62
      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

      Vacuum intr-un sens = blocare, vacuum in sensul opus = deblocare, corect ?

      Daca poti gasi electrovalvele, ma gandesc ca deconectate din sistemul electric si comandate de la un buton rezolva problema controlului.
      '02 WG CRD - EGR delete
      '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

      Comentariu


      • #63
        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

        Postat īn original de ssrli Vezi post
        Vacuum intr-un sens = blocare, vacuum in sensul opus = deblocare, corect ?

        Daca poti gasi electrovalvele, ma gandesc ca deconectate din sistemul electric si comandate de la un buton rezolva problema controlului.

        corect.

        electrovalvele vor disparea complet din peisaj, comanda capsulei se va face cu asa ceva:
        http://www.smc.eu/portal/NEW_EBP/02)...400/VZM_EU.pdf

        unde A si B sunt cele doua camere ale capsulei (sau ale unui cilindru daca vrei).

        sorry, dar nu pot atasa poze mai mari de 19,5 KB, si eu nu stiu cum sa le fac ATAT de mici.
        Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

        Comentariu


        • #64
          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

          Cred ca e mai intelept ca actionarea sa ramina pe vacuum .Daca e in presiune , apar probleme de la condens ( sa presupunem ca s-ar folosi o modalitate de uscare chimica , dar e o complicatie -nu atit complicatie un cartus filtru in plus pe tubulatura , cit un punctsau mai multe in plus la o lunga lista de intretinere si numai asta nu trebuie - cit de masochist sa fii ...? ) care blocheaza comanda sau face dopuri pe traseu in anotimpul rece si afecteaza componentele metalice si nemetalice , depuneri si altele .) Compresorul e binevenit pe masina , dar e o echipare suplimentara care poate sa lipseasca cindva in timp , iar o defectare a sistemului de reglare duce aproape sigur la defectarea iremediabila a membranei din capsula de executie .Sistemul in presiune mai complicat decit cel de vacuum si mai greu de depanat , mai ales in teren ( nu in mijlocul noroiului , ci dupa o repriza de recunostinte eterne ca ai fost tras la sufa prea mult timp , iar tu vrei sa nu se mai intimple asta si ziua urmatoare ...)
          Capsula e gata in pozitie , adaptata la sistemul de vacuum . Electrovalvele de comanda si controlul de limitare a vitezei sint un punct sensibil , insa nu cred ca acestea definesc sistemul de blocant spate ca fiind unul prost conceput sau prost fabricat .Probabil ca are acelasi performante ca orice alt sistem de aceasi marime , avind imensul avantaj al simplitatii( bine studiate ) constructive .Nu ma gindesc ca fabricantul a avut din faza de proiectare o eficienta si o fiabilitate limitata , ci a facut compromisul ideal pentru acest model de punte . Defectele apar din exploatarea intensiva , care probabil a dus la urmarea fireasca a uzurii de care discutam aici , strict pe acest subieci si strict la acest tip , uzura care e favorizata de o metoda gresita de cuplare .
          Singurul accesoriu pe care l-as adauga ar fi un vacuumetru de control/avertizare care sa masoare cit mai aproape de capsula ., combinat cu contacte de capat de cursa de actionare . Desi e o comlicatie inutila , poate oferi date despre parametri tehnici foarte usor de interpretat .
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #65
            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

            Si ARB-ul functioneaza cu presine pozitiva si nu am auzit de probleme datorate condensului.Dar poate aveti dreptate in cazul de fata...

            Comentariu


            • #66
              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

              Postat īn original de cos Vezi post
              Cred ca e mai intelept ca actionarea sa ramina pe vacuum...

              Capsula e gata in pozitie , adaptata la sistemul de vacuum ....

              Singurul accesoriu pe care l-as adauga ar fi un vacuumetru de control/avertizare care sa masoare cit mai aproape de capsula ., combinat cu contacte de capat de cursa de actionare . Desi e o comlicatie inutila , poate oferi date despre parametri tehnici foarte usor de interpretat .
              tu imi citesti cumva gandurile....

              referitor la manometru, te contrazic, nu e inutil, de fapt te contrazici chiar tu.

              @alex22_xxx: probabil ca nu ai auzit, nici eu nu am auzit, inca, insa posibil este.
              e drept ca aceste mici compresoare vehiculeaza volume, normal, mici de aer, producand foarte putin condens, care se mai si evapora.
              Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

              Comentariu


              • #67
                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                na domnule giorgel...eu unu am obosit
                mereu intru si vad ca s amai scris ceva pe acest subiect...dar sunt 2 echipe
                prima echipa, care incearca sa te ajute si sa dea sfaturi pertinente, care converg toate spre "domnule, ce e original e bun...cu conditia sa fie in mintile lui si oice modificare nu isi are rostul fiind ori o impriviztie mult mai slab verificata decat originalul ori o cheltuiala mare in plus fara vreun pls de fiabilitate"
                a doua echipa... dumneata si mai cativa, care se lupta sa ne schimbe parerea, si care sustine ca o modificare e absolut necesara, benefica si mai ieftina
                adearul este ca, hai sa recunoastem, nu sa deschis subiectul pentru a cere un sfat pe aceasta tema ci cu speranta ca o sa auziti numai incurajari sa faceti ce era deja hotarat...modificarea diferentialului spate si montarea unui blocant aftermarket
                foarte bine
                noi avem pareri...dv banii , eu zic sa punti blocantul arb si apoi sa ne povestiti cum si ce..
                nu cred ca se supara nimeni
                forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

                Comentariu


                • #68
                  Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                  @soimu: reciteste atent si calm, si vei constata ca:
                  NU AM SCRIS NICAIERI CA MODIFIC BLOCANTUL, CI CA VREAU SA MODIFIC DOAR COMANDA VACUUMATICA....

                  si tu ai modificat la tine...ai pus furtunurile invers...si eu sunt de parere ca nu e bine, daca intr-un fel merge si intr-un fel nu...si am spus asta...

                  am deschis topicul in ideea unei conversatii tehnice, idei noi etc..

                  nu am deschis topicul pt. incurajari, ma pot lipsi bucuros de ele.

                  argumente tehnice, insa, devorez bucuros.
                  Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                  Comentariu


                  • #69
                    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                    Manometru/vacuumetru nu ar avea nici un rol functional , ci doar de control . Insa executia e deja confirmata de contactul de capat de cursa , (care contact ar fi mai bine sa fie dublu , in sistemul actual e unul singur ) .
                    Totusi un vacuumetru ofera informatii care pot fi interpretate util pentru diagnosticarea sistemului de vacuum existent ( in cazul in care se va pastra actionarea capsulei pe vacuum ). Asta pentru cei care pot gindi cu capul lor , nu ajutati de tester la service ( probabil ca numai cei care au si altceva decit vaselina sub unghii ) .
                    Totusi , masina devine avion care nu zboara ...
                    Ei asta e . A mea deja ingrozeste pe ailalti ...Fiecare cu caruta lui ...
                    Soimu' draga , daca e o birfa inutila - lasa-ne sa birfim ca doua tzatze la o tuica sau doua ..Te invit cu respect sa sazi binisor alaturi de mine la marginea unei poienite - pe mine nu ai sa ma prinzi in circiuma ....N-ar fi singura birfa inutila de pe forum .....numai ca e singura cu o baza de plecare materiala si palpabila cu cheia de doojdoi.....O fi bine ?... , o fi rau ?...
                    ... sa fim corecti pana la capat !
                    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                    Comentariu


                    • #70
                      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                      eu sunt l al doilea Y61 si niciodata nu am avut probleme.....foarte ciudat.
                      Mircea,

                      Comentariu


                      • #71
                        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                        ideea lui giorgel de a modifica modul de actionare a blocantului este chiar ok.
                        o singura observatie am: din experienta (lucrez cu actionari pneumatice zilnic) valvele prezentate in link sunt foarte sensibile la praf. daca unul din furtunasele de la capsula se desface si incepe sa traga mizerie in valva.... kaput!
                        M-ar interesa un desen al capsulei vacumatice.
                        daca functioneaza pe baza de vacuum va functiona foarte bine si cu presiune, modificand partea membranei care se activeaza (in loc de vacuum pe membrana in dreapta pun direct presiune de 0,7 in stanga)
                        Eu as inversa comanda pe valve si as baga presiune direct prin regulator.
                        asa, orice se intimpla nu se distruge nimic. se sparge furtunasul=sufla aer in gol

                        si cu ocazia asta chiar ma apuc de modificat. prea multa lume atrage atentia asupra actionarii blocantului.

                        PS: chiar daca in semnatura scrie K260 exista si ursoaica lui Hary Y61 in dotare.

                        PATROL Y61

                        Comentariu


                        • #72
                          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	activare blokant cu presiune.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	46,1 KB 
ID:	866004
                          Ceva de genul acesta. nu foarte complicat.
                          nu sunt multumit cu pozitia valvelor (presiunea aerului are tendinta sa le deschida) si ar trebuii inversata intrarea cu iesirea.

                          daca ar trebuii mutate in sectiunea "discutii tehnice' rog moderatorii sa o faca.

                          PATROL Y61

                          Comentariu


                          • #73
                            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                            Teoretic pare perfect posibil . Practic , actionarea in presiune poate aduce probleme mari de fiabilitate daca nu sint filtre care sa mentina absolut liber de contaminanti ( apa/ulei ) intregul traseu .De asemenea , aerul nefiltrat va bloca jumatatea de mijloc a capsulei ( fiind doar o chestiune de 'cind' , nicidecum de 'daca'. De asemenea se mai pune problema etansarii dinspre axul de actionare ( fara dren va presuriza carcasa puntii - in cazul in care aerisitorul e obturat din varii motive ...iar urmarea va fi evacuarea uleiului ...etc ...identic si daca nu e obturat , numai ca in loc de evacuarea fortata prin simeringuri va fi evacuat liber prin aerisitor .Puntea are un deflector de ulei -la aerisitor , in carcasa , care insa devine inutil... ) . Drenul e dificil de instalat ( aproape imposibil fara demontarea de pe punte ) . Bucsa capsulei are un splint care poate fi folosit la instalarea drenului ...( devin paranoic ?)
                            Probabil ca valvele de origine functioneaza si cu presiune inversa .
                            (Atit , ca sint batut de oboseala si nu vreau sa ajung sa ma contrazic singur ...)
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • #74
                              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                              Intradevar, problema condensului si a uleiului este foarte reala si creeaza mari dureri de cap.

                              eu voi da 2 gauri dia 0,5 mm in partea de jos a capsulei cate una pe fiecare fata a membranei. Asta pentru drenaj dar mai ales pentru eliberarea presiunii din capsula, bagi presiune si o activezi dar dupa ce se inchide valva aerul trebuie eliberat ca sa poti reactiva capsula.

                              gata, eu am terminat, ca a devenit un topic luuuuung.

                              PATROL Y61

                              Comentariu


                              • #75
                                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                                Si bineinteles cu doua aerisitoare la fiecare gaura ...sa nu ia apa ...
                                0.5 mm nu e suficient - produsii de coroziune vor obtura gaurile , si problema ramine in sezonul rece , cind e cel mai necesar ....


                                E luuuuung , da' si plin de prostiiii.....
                                ... sa fim corecti pana la capat !
                                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X