Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #76
    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

    dupa "lupte seculare" am reusit sa parcurg cei 2,5 m si am ajuns la puntea spate.

    cam asa arata un blocant de patrol rupt.

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_5295 (Small).jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	48,6 KB 
ID:	868035

    urmeaza transplantul de grup, dupa ce lamuresc anumite chestii cu actuatorul vacuumatic (functionare, cursa, reglaje etc.) si ma hotarasc daca ii las actionarea standard sau o modific.
    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

    Comentariu


    • #77
      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

      Grele cu voi,in sfarsit adevarati romani,am doar 25 de ani asa ca poate spun prostii as ca sc de pe acum, din experienta mea in domeniul forstier pot sa zic simplu mecanic si manual sunt cele mai bune obtiuni. Eu pe utilaje cei drept mai vechi nu am avut probleme mari cu blocatul satelitilor treaba care ar trebui sa fie simpla- apesi ceva si se cupleaza-
      La tractorr se apasa o pedala si simpti daca s.a facut cuplarea sau nu caz in care misti putin utilajul si pedala merge pana jos fara complicatii.
      Astia de la ARB nu or inventat ei avioane, acolo iar compresor,conducte,membrane=complicatii.
      Vreau sa imi iau un patrol si nu stiu care din modelele Gr e mai reusit, dar cand citesc ce figuri au si astea ma cam speriu.
      Idee mecanica fratilor simpla- arc care sa tina deblocat sistemul permanent
      - cablu care sa actioneze furca, gen frana de mana de ce nu ar functiona!!? sa nu zice-ti ca cedeaza cablul si nu se efectuiaza blocare complect
      Astept lovituri sii care patrol e mai bun?

      Comentariu


      • #78
        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

        Nu s-a reinventat nimic in domeniu , blocant cu actionare pe cablu este pe piata de profil , insa nu am cunostinta ca ar fi si pentru Patrol. Sistemul actual si-a dovedit eficienta in timp, omu' e cel care-l distruge , din neatentie sau nestiinta .Blocantul de mai sus a fost abuzat mult si bine , de mai multi proprietari .
        ... sa fim corecti pana la capat !
        Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

        Comentariu


        • #79
          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

          Postat īn original de mariusradovici Vezi post
          Grele cu voi,in sfarsit adevarati romani,am doar 25 de ani asa ca poate spun prostii as ca sc de pe acum, din experienta mea in domeniul forstier pot sa zic simplu mecanic si manual sunt cele mai bune obtiuni. Eu pe utilaje cei drept mai vechi nu am avut probleme mari cu blocatul satelitilor treaba care ar trebui sa fie simpla- apesi ceva si se cupleaza-
          La tractorr se apasa o pedala si simpti daca s.a facut cuplarea sau nu caz in care misti putin utilajul si pedala merge pana jos fara complicatii.
          Astia de la ARB nu or inventat ei avioane, acolo iar compresor,conducte,membrane=complicatii.
          Vreau sa imi iau un patrol si nu stiu care din modelele Gr e mai reusit, dar cand citesc ce figuri au si astea ma cam speriu.
          Idee mecanica fratilor simpla- arc care sa tina deblocat sistemul permanent
          - cablu care sa actioneze furca, gen frana de mana de ce nu ar functiona!!? sa nu zice-ti ca cedeaza cablul si nu se efectuiaza blocare complect
          Astept lovituri sii care patrol e mai bun?
          eu prefer Y60
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #80
            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

            am mai facut un pas.

            am desfacut actuatorul vacuumatic de pe punte si l-am studiat.

            cursa cap-cap - 7 mm

            capsula functioneaza bine si este etansa, pe partea de blocare. pe partea de deblocare nu am testat, dar o voi face.

            apoi am trecut la masuratori.
            in primul rand am vrut sa verific daca actuatorul A FOST reglat corect, conform indicatiilor fabricantului.

            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	reglaj actuator vacuumatic (Small).jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	14,9 KB 
ID:	868454
            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	distanta standard A.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	7,9 KB 
ID:	868455

            si am constatat cu stupoare 2 lucruri:

            1. distanta standard A indicata in manual este gresita din 2 puncte de vedere: a)nu poate avea tolerante de aproape 4 mm (remember, cursa tijei actuatorului este de 7 mm, iar dintii blocantului se intrepatrund 6 mm)
            b) masurand aceasta distanta pe puntea mea, am gasit frumoasa valoare de 103 mm (plus-minus 1, nu am masurat extrem de precis, evident ca o voi face), departe de valoarea indicata de fabricant.

            am reprodus sistemul pe banc, (evident fara punte) si am determinat distanta A: 103.5 mm

            ok zic, asta am pe punte.

            si acum, o sa aflati de ce a rupt masina asta 2 blocante stock....

            pt. ca pe actuator au fost montate, (OEM sau after, asta nu am cum sa determin) saibe de reglaj de aproape 3 mm grosime. ceea ce inseamna ca dintii blocantului nu se intrepatrundeau decat pe jumatate din cursa, si cea mai nefavorabila jumatate, acolo unde, din cauza tesiturilor care contribuie la alinierea lor, suprafata de contact ferm era in cazul asta de 1-2 mm. si bang....

            cam atat pana acum, urmeaza montajul si reglajul step-by-step.

            ca picanterie, eu am vrut sa dau o gaura cu carota in carcasa de tabla a diferentialului (urmand sa o astup ulterior), in dreptul blocantului pt a urmari vizual functionarea mecanismului si a determina reglajul corect.
            un baiat mai destept decat mine m-a intrebat candid: da' nu ai si tu un endoscop?
            am chiar doua pe stoc, care se leaga prin USB la laptop si pot face si poze, deep inside...

            asa ceva


            multumesc, costi!

            sper ca in WE sa fac si restul.
            Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

            Comentariu


            • #81
              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

              Costi ??...
              Sar'mina , nasule , daca tot m-ai botezat accept orice miel , curcan , ied , vitel...Sper sa afle si nasa mare de fericitul eveniment .



              Treaba cu saibele de reglaj e ilogica . De tot . La majoritatea lipsesc sau e doar una . Probabil ca se poate folosi ca si indiciu ' de service ' - mai multe = indica o interventie la punte . Cred ...
              Daca ai cum sa faci verificarea vizuala la blocare - deblocare cred ca poti dormi fara angoase .
              ... sa fim corecti pana la capat !
              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

              Comentariu


              • #82
                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                am facut proba.

                masurat acurat distanta A: 103.5 mm

                montat capsula fara nicio saiba

                facut probe

                yupiii


                deblocat
                A culisanta
                B pinion planetar dreapta
                C carcasa diferential
                D furca actionare

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Picture 010.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	39,6 KB 
ID:	868566



                blocat. am facut poza pt. a se vedea culisanta A actionata de furca B lipita de carcasa diferentialului C. asa cum trebuie sa fie.
                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Picture 009.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	46,2 KB 
ID:	868565

                deblocat, pozitionat "gata de intrare"
                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Picture 011.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	43,8 KB 
ID:	868567


                blocat
                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Picture 012.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	43,9 KB 
ID:	868568

                deblocat, dintzii fata-in-fata

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Picture 013.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	42,7 KB 
ID:	868569


                p.s. care chilotzii mei o fi pus saibele la capsula?!?!?!?

                la demontare, nu am vazut urme de umblat la capsula.

                daca sunt puse din fabrica, presimtesc ca multe Y61 au buba...

                p.p.s. in cazul in care cos nu vine de la costica, dau mielul
                Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                Comentariu


                • #83
                  Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                  Cea mai buna metoda de reglaj , vazuta de mine pina acum. Felicitari .
                  Daca inlocuirea s-a facut cu piese noi , adica si siguranta piulitei inelare a fost noua , nu cred ca-ti poti da seama de vreo interventie anterioara . Numai dupa saibele de reglaj , cite au fost , atitea s-au montat ...Cred ...dar deja e birfa , niste oameni au muncit si de munca nu-mi bat joc , si nici nu critic . O iau ca pe o problema si o rezolv .
                  Ma faci sa ma rusinez de mine insumi cind vad ce scule ai . Ma duc sa-mi mai cumpar si eu alta ranga .


                  Nu vine , dovedesc cu CI , eu dau numai beutura .Si lemnele de foc . Si boiaua ...
                  ... sa fim corecti pana la capat !
                  Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                  Comentariu


                  • #84
                    Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                    Stiu ca blocantul ala a fost inlocuit odata, inainte sa iei tu masina cu unul adus din Anglia. Util topicul. Bravo!
                    consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                    Comentariu


                    • #85
                      Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                      desi pt. mine nu mai conteaza, ar fi totusi bine de aflat daca nu cumva s-a strecurat o greseala in procedurile fabricantului. bine ar fi sa nu....dar....

                      personal inclin sa cred ca cine a inlocuit blocantul NU a pus si saibe la capsula. manualul spune ca se reface reglajul actuatorului doar daca se inlocuieste carcasa puntii. o sa mai dau cu ochiul pe la vreun Y61 din gashca.


                      ce a fost mai greu am facut. inchipuiti-va ca lucrez singur, cu masina pe capre.
                      mai urmeaza catziva pasi, o sa public la momentul respectiv.

                      yonutz, eu stiam ca din Franta, oricum nu mai conteaza.

                      si eu sper ca acest topic este util pt. colegii nostri. de aceea am si postat.

                      p.s. cos, sunt vanzator de scule, remember? si stiu si la ce, si cum se foloseste fiecare produs pe care il vand.

                      p.p.s. sarea o aduc eu.
                      Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                      Comentariu


                      • #86
                        Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                        foarte interesant topicul
                        l-am citit cap coada

                        Comentariu


                        • #87
                          Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                          Face un moderator un pustiu de bine si sterge ultimele N posturi ale dlui sylviu954, care a postat "buna alegere" pe toate topicurile pe care le-a prins ?

                          Comentariu


                          • #88
                            Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                            Giorgele eu iti apreciez munca si detaliile pe care le-ai dat, dar crede-ma, la blocantul tau a umblat cieva si nu l-a montat la loc corespunzator. Slabe sanse sa fie din fabrica in halul ala montat. Blocantul de Y61 n-are moarte daca e folosit cum trebuie, intai astepti sa blocheze si apoi ii dai bataie.. Evident ca daca nu a blocat, sii-i dai pedala, il freci de nu se vede si viatza unga nu va avea, chiar si montat corespunzator. Secretul e sa actionezi blocarea din timp, iar cand il deblochezi, sa fii sigur ca a facut-o. Spor la treaba !!
                            Sanatate si virtute, s-avem bani, s-avem ce....bea !!

                            Comentariu


                            • #89
                              Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                              buuuun....am facut testele de actionare "computerizato-vacuumatica"

                              si nu sunt tocmai fericit.

                              am sa va explic. precizez ca ma monitarizat doar partea de vacuum care blocheaza.

                              situatia 1:

                              4x4, buton "ON", vacuum prezent, diff blocat confirmat de martor: la peste 20kmh suna alarma, vacuum prezent.

                              situatia 2:

                              4x4, buton "ON", vacuum prezent, diff deblocat confirmat de martor SI frana de mana trasa (martor aprins in bord): la peste 20 kmh nu suna alarma, dar scoate vacuumul....

                              situatia 3:

                              4x4, buton "ON", vacuum prezent, diff blocat confirmat de martor si frana de mana trasa (martor aprins in bord): la peste 20kmh suna alarma, vacuum prezent.


                              deci: daca incerci sa blochezi diff-ul cu frana de mana trasa, si ajungi la 20 kmh fara confirmare de blocare, iti intrerupe vacuumul.

                              o sa ma intrebati ca ce nebun umbla cu frana de mana trasa...

                              este suficient sa nu o cobori de tot, rotile se elibereaza DAR martorul franei ramane aprins, deci da info la ECU, sau in timp ce sari prin gropi in fel si chip cu masina, cineva sau ceva sa atinga un pic levierul franei de mana si se aprinde becul.... si daca ai si firele de la martorul blocantului rupte (cum le-am avut eu la ultima iesire, o craca meseriasa a retezat firele si s-a intepenit intre cardanul spate si sasiu) atunci CRED ca bang-ul e sigur...

                              ca sa fiu sigur, peste cateva zile o sa fac si testul asta: frana de mana jos, blocant ON confirmat de martor, ii dau talpa peste 20 kmh, trag frana de mana si tai firele de la martorul blocantului.
                              sa vedem, sa vedem, sa vedem, sa vedem...ce-o sa iasa....
                              Ultima editare de giorgel; 04.iul.2011, 22:40.
                              Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                              Comentariu


                              • #90
                                Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

                                Doua Patroale si niciodata probleme......
                                Mircea,

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X