Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM


giorgel

Postări Recomandate

Astral
Acest post a fost recunoscut de Astral!

giorgel a fost premiat cu medalia 'Great Content' și 25 puncte.

domnilor, am o situatie....

 

din 2009 noiembrie, posed Y61 SWB, MY 2000, 3.0 Di, cu blocant spate de fabrica.

la data achizitiei, vanzatorul mi-a spus, si mi-a aratat o hartie, precum ca blocantul spate a fost inlocuit si este nou si functional. eu stiind din filmuletze vizionate anterior achizitiei ca masina avea probleme cu blocantul.

 

bun.

 

ma bag la o miniiesire, singurel, de craciun2009, si constat, cu stupoare, ca blocantul spate, atunci cand ai nevoie de el, face clanck-clanck-clanck-clanck, adica roata suspendata se roteste ca la un diferential deschis si se aude o clantzaneala...

 

spume, alea alea....

 

pun pe forum iesirea si SURPRIZA! ma suna cel care a montat blocantul nou. imi spune ca a auzit din targ ca nu-mi merge blocantul si ca, oricand doresc, pot sa merg sa vada ce s-a intamplat.

 

EXCELENT! imi spun, uite un om serios. am sa ma duc.

 

si nu m-am dus.

 

si a mai facut clanck-clanck pe ici pe colea, in ultimul timp nici nu l-am mai activat. useless....

 

si iaca-ta, suntem la un an de atunci, si ce constat?

 

ca blocantul Nissan, de Y61 cel putin, e o mare prosteala. pe fatza.

 

sa va dau exemple:

 

- al meu, face cum v-am zis.

- al lui watcher, Y61 LWB, 2.8, nu stiu MY, face la fel (vezi filmuletzul cu watcher in groapa, de la impotmoliada 2010)

- al lui cristacke, Y61 SWB, 2.8, nu stiu MY, face la fel, constatat azi.

 

le-am vazut si auzit cu urechile mele, si credeti-ma ca nu sunt cofetar.

blocantele astea nu functioneaza.

ieri, am facut test cu masina mea.

 

decuplat MRL-urile AVM fata, bagat botul intr-un damb din curte, zapada tasata.

 

faza 1. 4x4L, treapta 1, relanti.

raspuns: se roteste roata dreapta spate. multumesc.

faza 2: 4x4L, treapta 1, diff-lock, relanti.

raspuns: se roteste roata dreapta spate, cu clantzaneala. @#$%^^&*()-%$#@

 

morti, dintzi, zei, alea-alea.

 

si la incarcare egala pe roti, diff-lock clantzane..

 

unii zic ca asa e la y 61, se autoprotejeaza nu stiu cum. am ras cand am auzit, dar...

chiar, cum ar putea sa se autoprotejeze? are senzori de presiune pe angrenaj?

 

e un blocant, da-l in mortii lui, si daca am nevoie si vreau sa blocheze, el asta trebuie sa faca, sa blocheze. pana cand se rupe ceva, blocantul, planetara, pinioane planetare/satelite, grup conic, cardan....ceva....treaba mea, nu a lui...

 

nu clank clanck clank...

 

orice ai face, asta face. clantzane.

 

any ideas?

  • Like 1

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 209
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Salut.Am desfacut cateva grupuri spate de Patrol .Incearca asa suspenda puntea spate,ia 2 furtunase subtiri ca cele ce intra in capsula vacumatica( le scoti pe cele sunt pe pozitie si tii minte care si cum erau),roaga pe cineva sa invarta de una din roata (oricare ) si suge tare dint-un furtun sau altul (sunt 2 intrari).In mod normal trebuie sa auzi cum face un clank insa sa stai cu capul cat mai aproape de capsula/grup.Ar trebui sa blocheze.Daca a blocat ,invarte mai hotarat de roata inainte ,inapoi si vezi daca e in cont.blocat.In acest timp nu da drumul la aer.Daca caraie ,ori nu impinge furca bine (poate a oxidat/murdarit tija) s-au sa barbierit din nou roata dintata(blocantul).Ciudat ca si Cfantana la un y 61 identic cu al tau a avut blocantul barbierit. Bafta.

PS daca tine ,verifica si etanseitatea furtunelor de la supapele vacumatice (din compart.motor pana in spate ).

PPS : este o sugestie .

  • Like 1
"Toata lumea este revoltata de ceea ce se intampla in toata lumea."
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

nike, am facut ce spui tu, si nu cu supt din furtunas, ci cu pompa manuala de vacuum, cu manometru. am suspendat doar o roata din spate. pe liber se invarte roata usor cu mana, pe blocat nu se mai invarte cu mana. insa motorul o invarte, deci nu blocheaza.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

cred ca singura problema ar fi ca furca de actionare nu e reglata corect. E drept ca o furca incorect reglata reuseste sa haleasca un blocant bun........

Pana nu desfaci acaretul , nu stii ce e acolo!

 

Precizari:

1. blokantul de Y61, ca piesa mecanica din puntea spate e identic cu cel de y60

2. sistemul de comanda difera un pic adica:

- nu se cupleaza decat daca esti in 4x4

- are un sist autoprotectie, ce il decupleaza la o anumita viteza

 

Cred ca in prima faza ar trebui :

A.sa-l dai jos de pe masina si sa-l inspectezi de are toate piesele in mintile lor

B. sa verifici/executi un reglaj corect al furcii de comanda

C. daca totul ok pana aici, ar trebui sa studiezi daca nu cumva ai vreo problema pe circuitul de comanda si/sau autoprotectii.

 

PS: Y61 meu ZD30 automat, blocantul nu face figurile descrise de dumneata...... deci nu mai arunca cu pietre dupa japonez ca nu el e de vina............

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

domnilor, multumesc pt. sfaturi.

ati observat ce am scris mai sus, ca stiu in acest moment 3 masini cu acelasi simptom? sa se fi stricat/dereglat toate 3? hmmmm...

 

tzacaneala nu se aude de la volan, se aude numai de afara si aproape de puntea spate.

  • Like 1

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

In afara de ultimul post al lui @nissan4x4 , referitor la fufe - eu cunosc numai doamne si domnisoare serioaaase - , sustin ceea ce a scris in postarea lui precedenta .

Blocantul spate de Y60/61 e fabricat astfel incit in sarcina sa ramina ferm cuplat , odata ce a fost data comanda SI EXECUTATA DE SISTEMUL DE ACTIONARE MECANO-VACUMATIC .

Daca din orice cauza posibila actionarea nu functioneaza total pina la capat de cursa , e foarte probabil ca dantura invers trapezoidala sa devina total improprie pentru mentinerea cuplarii , din cauza distrugerii profilului danturii blocantului .

Pe linga cele amintite in postarile de mai sus - actionarea incompleta a coroanei blocantului ( reglaje incorecte , axul furcii cu cursa incompleta din varii morive -coroziune de la eventuala umiditate , capsula defecta sau partial functionala din cauza perforarii/fisurarii/deformarii membranei sau a carcasei , de asemenea pierderi de vacuum pe la orice racord de pe traseu incluzind aici inclusiv electrovalvele si acumulatorii de vacuum -sevo de la frina /ambreiaj sint mai putin sensibile , deci scapa neobservata eventuala pierdere ...) poate defecta instantaneu orice blocant NOU , cu zero km .

 

 

Si se mai poate si altfel, fara scule sau service : dupa ce dai comada de blocare , nu mai urmaresti aprinderea martorului in bord si dai gaz cit cuprinde . asa se ajunge 90% la defectul mai sus descris . Si asta la orice blocant nou , ca sa ma repet .

Dupa simptomele pe care le-ai prezentat , singura actiune de urmat e demontarea diferentialului din punte si inspectarea avariilor . Desi ar cam trebui sa te pregatesti sufleteste cu o juma de tuica , rezultatul poate duce la concluzia ca omul cit treiste invata si masina nu e o parte a organelor de reproducere , se repara fara anestezie totala .

 

 

Am spus anestezie , nu circumcizie .Danturile conjugate s-ar putea rectifica , insa nu stiu unde refaci tratanentul termic , probabil ca initial e de suprafata , in CIF .

Nefiind piese cu tolerante strinse in ansamblul respectiv , pot fi inlocuite ...

Recomand cu caldura acelasi tip de blocant , e o solutie tehnica foarte buna .

Parerea mea .

 

Hai sa revin cu o alta parere -procedura de cuplare a blocantului descrisa mai sus , in prima postare , nu e corecta , ci tocmai ce nu trebuie . Blocarea nu se face in sarcina , fie si partiala ....Asa ca ...pe moment ai un LSD mecanic ...

 

Stai ca m-a lovit , dupa atita caterinca - vezi ca ai span in ulei de la dintii care clantanesc , de oriunde ar fi ei , fa urgent o revizie la organ .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Hai sa revin cu o alta parere -procedura de cuplare a blocantului descrisa mai sus , in prima postare , nu e corecta , ci tocmai ce nu trebuie . Blocarea nu se face in sarcina , fie si partiala

Am avut institnctul sa scriu acelasi lucru citind mai devreme.

 

Pe de alta parte, eu intotdeauna blochez cu mult inainte de situatie.

Spre exemplu: la impotmoliada am blocat pe drept, inainte de start. Am parcurs 5 metri pana la poarta de start, apoi a urmat coborarea, tot pe drept.

 

Ulterior iesirii din groapa consider ca blocantul a mers : minutul 1.05 din film: roata dreapta se comprima dar continua sa se invarta:http://www.youtube.com/watch?v=rdyE9a5z_p8

 

Deoarece nu stiu cum arata inautru, intreb: este posibil sa se decupleze la datul cu spatele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Nu .

Capsula MENTINE impingerea in axul furcii de comanda tot timpul cit are vacuum pe partea respectiva ( compartimentul dinspre diff) .Chiar daca se inverseaza miscarea ( solicitarea ) nu se decupleaza , dantura de angrenare fiind cu profil simetric , pentru ambele sensuri de mers .

De asemenea , pe decuplat MENTINE axul si implicit furca trasa , astfel coroana de blocare e retrasa , dezangrenata .Deci are doua pozitii , MENTINUT DECUPLAT sau MENTINUT CUPLAT , una din ele fiind executata in permanenta ( una din valve e deschisa permanent si da vacuum la capsula , care e cu doua camere - fiecare comandata de valva ei ).

Daca se decupleaza nu e in regula .

A nu se face confuzie intre MRL automate si blocarea diferentialului . sint lucruri diferite , in acest caz .

 

Inteleg ca ai comandat blocarea cu mult inainte de a intra in traseu , dar confirmarea executiei (becul martor ) ai mai urmarit-o sau faceai exercitii de respiratie ?Daca a intrat in sarcina fara sa ai confirmarea , atunci cam stii de unde vine problema .

Am urmarit min 1,05 , nu poti face comparatie intre roata spate si cea fata deoarece roata fata s-a ridicat de pe sol si se invirte liber pentru scurt timp , fiind posibil din cauza jocului de cuplare in lantul cinematic( e normal ). Rotile din spate aveau aderenta suficienta ( ambele ), nu se poate face o interpretare corecta pentru subiectul in cauza .

Cer iertare cu caciula in mina stapinului acestor cuvinte ca fusei offtopic pe batatura dinsului .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

dar confirmarea executiei (becul martor ) ai mai urmarit-o sau faceai exercitii de respiratie ?

 

Din pacate trebuie sa recunosc ca nu am urmarit cu atentie problema la acest eveniment sui ca lucrez cu amintiri. Intotdeauna becul se aprinde instant, clipeste, si apoi ramane aprins - confirma cuplarea.

 

Cred ca mi-ar fi sarit in ochi daca clipocea in continuare. Ulterior, la un moment dat pe traseu, am auzit sunetul de avertizare pentru viteza prea mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

min. 6.40

gixudQjB7Bc

 

min. 2.40

HLwfEQSmByo

 

 

despre procedura de cuplare: l-am cuplat stand pe loc (v=0), becul palpaia, am parcurs la relanti 2-3 m, becul aprins steady, am bagat botul in damb, la relanti, a inceput sa patineze dreapta spate, becul diff-lock lumina intermitent, pe frecventa cu tzacaneala.

 

acelasi zgomot, pe care il auziti in filmul cu watcher la minutul mentionat, l-am auzit ieri la patrolul lui cristacke. identic si inconfundabil, asa cum face si al meu.

 

mi-e sila sa demontez, dar daca nu am incotro, o voi face.

am vrut sa va spun si voua ce am observat, si sa va ascult parerile.

 

dilema este asa:

daca toate trei fac la fel, este si al meu bun?

daca al meu este stricat, sunt si celelalte doua stricate?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Cred ca dantura coroanei e compromisa , si sare dinte cu dinte , fapt confirmat de contactul martor . Mentin presupunerea ca este span in ulei . La Watcher de asemena .

Va trebui sa desfaci grupul , pe nevazute si nepipaite doar dam cu presupusul .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

@Giorgel dupa iesirea de ieri si din cate mi-ai spus ca si blocantul meu face la fel ca la tine am zis domne nu se poate hai sa fac o proba astazi la mine pe teren drep doar cu noroi si zapada, zis si facut las geamurile jos sa aud cuplez 4x4 blocant etc si incep sa-i dau ture pe teren si acum surpriza nu se aude absolut nimic...

acum ca idee am pus blocantul si in 2x4 si surpriza raspunde perfect pur si simplu faceam cercuri cu masina..

sa faca zgomot numai in sarcina maxima sau asa se aude in general la Y61 sincer habar nu am, poate stiu alti specialisti :top

posibil ca acesta sa aibe o protectie cand auto se zbate la greu si nu il lasa sa munceasca... din cate mi-a spus Razvantuza blocantul meu a functionat exact cand masina deja era troliata aproape iesita din namol .... deci :xfiare domne se repara!

 

respect

Y60 am zis!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

cristacKe, am spus ca din masina nu se aude.

 

la Y61 in 4x2 blocantul refuza sa se cupleze, asa este proiectat.

 

dupa parerea mea, notiunea de blocant nu are treaba cu sarcina. ca minima sau maxima, nu conteaza. treaba lui e ca, atunci cand ai o roata in aer si una sub masina, sa o invarta SI pe cea de sub masina.... ori la noi nu face asta.

 

oricum, pe nevazute, eu mi-am pierdut increderea in blocantul OEM.

dupa ce il desfac si pipai, mai vedem.

 

cum aflu ce diferential am pe spate? H260 sau H233B? daca e H233B, e la fel ca H233B de pe fata?

 

sau mai pe scurt: se poate pune un ARB de fata in spate?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

@Giorgel poate ne vedem duminica sa facem niste teste in teren sa vedem ce si cum mai facut curios, e ciudat ca la mine in 2x4 cu blocant rotile spate raspund procedurii de a fi blocant cel putin asa se simte :old

Y60 am zis!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

cristacKe, am spus ca din masina nu se aude.

 

la Y61 in 4x2 blocantul refuza sa se cupleze, asa este proiectat.

 

dupa parerea mea, notiunea de blocant nu are treaba cu sarcina. ca minima sau maxima, nu conteaza. treaba lui e ca, atunci cand ai o roata in aer si una sub masina, sa o invarta SI pe cea de sub masina.... ori la noi nu face asta.

 

oricum, pe nevazute, eu mi-am pierdut increderea in blocantul OEM.

dupa ce il desfac si pipai, mai vedem.

 

cum aflu ce diferential am pe spate? H260 sau H233B? daca e H233B, e la fel ca H233B de pe fata?

 

sau mai pe scurt: se poate pune un ARB de fata in spate?

 

Nu merge cel de fata pe spate. Dar, eu am pe stok un ARB de spate pt Y60-y61, nou noutz, la pret de SH...............

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Am dus masina la service.

Primul pas am dat uleiul afara si am gasit shpan, asa cum prevedea maestrul Cos :)

Am demontat tot grupul si am gasit ca pinionul blocantului si cel planetar dreapta nu mai au dintii patrati ci o forma mai artistica, asa fara colturi :banana

 

Am inceput sa ne gandim DE CE, tinand cont ca stiu cum se pune blocantul...

Alex GTC zice ca valvele de comanda sunt de vina , ca "sunt slabe".

 

Giorgel zice ca, afland exact ce e la mine acolo a mai vorbit in stanga dreapta si s-au intrebat de ce doar la Y61 si nu si la Y60, caci doar e acelasi blocant...

 

Diferenta dintre ele pare a fi mecanismul de protectie care detecteaza viteza pe care o ai si bipaie daca mergi prea repede blocat. Din pacate, zice Giorgel ca nu doar bipaie ci si decupleaza blocantul (in shpan!)

Si mai grav, daca incetinesti sub viteza de X, il blocheaza la loc (tot in shpan!)

 

Daca e asa - si deja avem ceva pareri in acest sens, apare problema "cum evitam mecanismul de protectie" (care pare un idiot) ?

 

Prima mea idee a fost : "mecanismul de protectie nu comanda valvele alea pe vreun firm pe care sa il taiem?"

Se pare ca nu e asa simplu :D

 

Propunerea lui Giorgel a fost identificarea si achizitionarea unui comutator de la "oamenii care se ocupa cu vacuum" (exprimarea imi apartine, Giorgel stie sa foloseasca cum trebuie termenii astia) cu care sa bypass-am valvele problema.

 

In seara asta la carciuma, un prieten ne-a sugerat ca s-ar putea rezolva altfel: zice el ca mecanismul de protectie preia informatiile de la ABS. Care va sa zica, daca am scoate siguranta de la ABS cand intram in teren, mecanismul nu ar mai putea decide decuplarea caci nu va mai sti viteza rotilor.

 

Ce pareri va vin citind aiurelile mele pe aici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

eu am fost multumit de blocantul spate in toate cazurile la al meu, dar au fost probleme si la mine

primo, la o impotmolire foarte grava unde a ramas masina cu blocantul pus 2 zile, apoi nu sa mai deblocat, si cand am auns pe sosea nu prea mai puteai sa te ciruculi cu ea, avand traiectorie proprie si imposibil de controlat

sa desfacut complet furtunele de vacum, ocazie cu care NU sa deblocat

sa gasit si furtunul agatat, sa scurtat si apoi a deblocat

secundo

am schimbat furtunele originale cu furtune de plastic speciale...nu mai bloca decat la plecarea de pe loc CU MOTORUL RECE

am suflat si tras din valve, nimic

am schimbat furtunele de la valve intre ele.... merge brici, doar ca trebuie sa tin cont ca intrerupatorul e off..el e blocat si invers

cu siguranta e o problema dar nu de fabricatie, iar faptul ca sunt 3 patroale cu aceeasi problema, nu dovedeste nimic, pt ca sunt sute de patroale pe forum si pana acum nu sa auzit de asta, deci procentul defectelor e mic de tot

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

Am dus masina la service.

Primul pas am dat uleiul afara si am gasit shpan, asa cum prevedea maestrul Cos :)

Am demontat tot grupul si am gasit ca pinionul blocantului si cel planetar dreapta nu mai au dintii patrati ci o forma mai artistica, asa fara colturi :banana

 

Am inceput sa ne gandim DE CE, tinand cont ca stiu cum se pune blocantul...

Alex GTC zice ca valvele de comanda sunt de vina , ca "sunt slabe".

 

Giorgel zice ca, afland exact ce e la mine acolo a mai vorbit in stanga dreapta si s-au intrebat de ce doar la Y61 si nu si la Y60, caci doar e acelasi blocant...

 

Diferenta dintre ele pare a fi mecanismul de protectie care detecteaza viteza pe care o ai si bipaie daca mergi prea repede blocat. Din pacate, zice Giorgel ca nu doar bipaie ci si decupleaza blocantul (in shpan!)

Si mai grav, daca incetinesti sub viteza de X, il blocheaza la loc (tot in shpan!)

 

Daca e asa - si deja avem ceva pareri in acest sens, apare problema "cum evitam mecanismul de protectie" (care pare un idiot) ?

 

Prima mea idee a fost : "mecanismul de protectie nu comanda valvele alea pe vreun firm pe care sa il taiem?"

Se pare ca nu e asa simplu :D

 

Propunerea lui Giorgel a fost identificarea si achizitionarea unui comutator de la "oamenii care se ocupa cu vacuum" (exprimarea imi apartine, Giorgel stie sa foloseasca cum trebuie termenii astia) cu care sa bypass-am valvele problema.

 

In seara asta la carciuma, un prieten ne-a sugerat ca s-ar putea rezolva altfel: zice el ca mecanismul de protectie preia informatiile de la ABS. Care va sa zica, daca am scoate siguranta de la ABS cand intram in teren, mecanismul nu ar mai putea decide decuplarea caci nu va mai sti viteza rotilor.

 

Ce pareri va vin citind aiurelile mele pe aici?

 

1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta! Deci discutia de la carciuma............. ramane o discutie de carciuma !

2. cand esti in span in DIFF LOCK ma indoiesc ca blocantul se poate decupla, chiar daca primeste comanda !!! Cuplarea danturii e foarte ferma si ansamblul vaccumatic de comanda nu-l poate "dezlipi" din starea asta. El se va decupla numai atunci cand nu mai exista cuplu rezistent intre roata din stg si cea din dreapta. Deci treaba cu ineficienta comenzii vaccumatice ca defect de fabricatie......e vax. Parerea mea

3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca, adica intra in kkt cu masina si in ultima clipa, in shpan, cupleaza blocantul atunci cand intre roti este o difereta apreciabila de turatie. El sarcu, face CLANK , inceraca sa se cupleze dar......... se va ciobi. Cam acelasi lucru se intampla si la ARB. Blocantul se cupleaza cu masina pe loc sau in mers, la viteza mica si in linie dreapta.

4. Un blokant reparat de curand se poate distruge si datorita unui reglaj incorect al furcii de comanda. Va cupla numai pe o portiune a danturii si de aici ....ceva buba!

Extrapoland ideea, da, daca la randul ei capsula vcc de comanda nu e in mintile ei si nu impinge furca complet ca sa actioneze blocantul. Sau furca e gripata pe ax, sau la un montaj, vreodata cineva a indoit furca etc, etc........

 

Concluzia mea: Blocantul stok e o chestie superrezistenta, dar exista posibilitatea ca unele genii in ale off road-ului sa-i puna capat zilelor.

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta!

2. cand esti in span in DIFF LOCK ma indoiesc ca blocantul se poate decupla, chiar daca primeste comanda !!!

......El se va decupla numai atunci cand nu mai exista cuplu rezistent intre roata din stg si cea din dreapta.

3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca.....

 

1. pe low SI CU diff-lock on

2. tehnic este totusi posibil ca el sa decupleze si in span, daca la un moment dat dispare tensiunea dintre planetare

INTREBAREA ESTE: primeste comanda de decuplare daca se depaseste viteza de 20 kmh?

eu am calculat aseara, pe low, vit. a 2-a, 4000 rpm => aprox. 28 kmh....

in manualul de reparatii, la descrierea sistemului, zice doar ca, la 20 kmh, emite beeep de avertizare....atat, nu scrie nimic despre decuplare sau recuplare.

eu am sa fac proba, suspend puntea, pun manometru pe furtunul de cuplare si dau goarna, sa vedem daca face si asta, pe langa beep.

 

si daca intr-adevar decupleaza si recupleaza, e clar....

 

3. mai cercetam....

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

iar faptul ca sunt 3 patroale cu aceeasi problema, nu dovedeste nimic, pt ca sunt sute de patroale pe forum si pana acum nu sa auzit de asta, deci procentul defectelor e mic de tot

 

si punem pariu ca marea majoritate a posesorilor de Y61 habar nu au daca le merge sau nu blocantul?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

3. fenomentul de rupere blocant e prezent numai la cei care nu prea stiu cum sa-l foloseasca, adica intra in kkt cu masina si in ultima clipa, in shpan, cupleaza blocantul atunci cand intre roti este o difereta apreciabila de turatie. El sarcu, face CLANK , inceraca sa se cupleze dar......... se va ciobi. Cam acelasi lucru se intampla si la ARB. Blocantul se cupleaza cu masina pe loc sau in mers, la viteza mica si in linie dreapta.

Aceasta discutie a plecat de la premisele ca atat eu cat si Giorgel cunoastem cum se actioneaza blocantul, si ca de asemenea nu ne amintim ca vreodata sa il fi actionat altfel decat este corect.

 

De aceea am si cautat alte explicatii :h5

 

4. Un blokant reparat de curand se poate distruge si datorita unui reglaj incorect al furcii de comanda. Va cupla numai pe o portiune a danturii si de aici ....ceva buba!

 

De asemenea, in cazul meu, de cand am luat masina de la Dvs, acu 2 ani, la puntea spate nu am facut decat sa schimb uleiul. Si sa merg mult cu ea prin teren. Deci cred ca si aceasta eventualitate este exclusa.

 

1.Cand esti pi LOW , ABS-ul e scos, si chiar iti clipaie becul in bord sa te anunte asta! Deci discutia de la carciuma............. ramane o discutie de carciuma !

Intr-adevar cand esti pe low SI cu blocantul pus, in bord clipoceste becul de ABS. Si suntem de acord ca sistemul nu mai comanda rotilor nimic.

 

Dar vreti dvs sa spuneti ca nici nu mai citeste de la senzori?

 

In acest caz, cum stie mecanismul de protectie cand sa decupleze? Ca intr-a-ntaia nu bipaie si nu se decupleaza niciodata... Ceea ce ma face sa cred ca nu monitorizeaza doar turatia motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

In acest caz, cum stie mecanismul de protectie cand sa decupleze? Ca intr-a-ntaia nu bipaie si nu se decupleaza niciodata... Ceea ce ma face sa cred ca nu monitorizeaza doar turatia motorului.

 

cu senzorul de viteza de pe cutie....

in vit. intai nu ajunge la 20 kmh....nici la 4500 rpm....cel putin ZD30 al meu, cu rapoartele standard .

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

@watcher

 

1.DIFF LOCK citeste viteza de pe kilometraj ( ma rog, o ia din computer). E si logic sa fie asa, nu?

2.Y61 matali nu a avut desfacuta puntea spate , eu stiu masina aia de la primul proprietar de dupa connex. Am avut in mana toate fisele de reparatie.......se poate verifica.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Nissan Patrol Y61-faimosul blocant OEM

 

In cazul acesta, daca am eliminat posibilitatile de mis-use si mis-repair, :h5 inseamna ca ramanem la mis-conceived :)

 

Alex GTC se jura ca valvele sunt de vina si ca daca le inlocuim cu altele mai puternice vom elimina problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare