Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • bankerul
    a răspuns
    Vacum pentru blocare nu avem decāt dacă mutam pe 4x4 maneta, deci supapa nu poate da comanda, sau posibil sa fie zapacita și mai scăpa și pe cealaltă conducta?

    Lasă un comentariu:


  • Irod
    a răspuns
    Dupa ani si ani de offroad si dat pe el , in conditii de utilizare corecta , as spune ( nu am cuplat nici o data in timp ce rotile mergeau ) s-a distrus si blocantul meu. Dintii de la furca si de la partea receptoare is complet kaputt . Am mers pe varianta inlocuirii pieselor defecte , pentru o mai buna fiabilitate in timp . Totusi povestea a fost cam piperata ( parerea mea ) de aceea pe viitor as dorii sa fiu si mai atent cu blocantul. Vreau sa va rog , cine stie concret sa spuna , ce NU e bine sa faci cu masina cand diff lock e on . Ce poate distruge diff lock repede ? Ca sa evit . Prostii de felul mersului pe asfalt cu el on sunt excluse .

    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Se poate sa fie defect la senzor sau pe traseul cablului de la senzor spre bord(distrusa izolatia...sau poate chiar in bord). Nu neglija_

    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Eu sunt de parere sa nu ignori aprinderea martorului. Se poate verifica usor ce nu e in parametrii, Sa nu te trezesti mai tarziu cu defecte majore in dif.

    Lasă un comentariu:


  • Irod
    a răspuns
    Eu cred ca poti sa il ignori. De la o vreme cred ca face ceva scurt pe acolo. Si blocantul meu mai porneste lumina din bord in mod 2x4 . Dar e doar o eroare. Eu nu cred ca poate sa cupleze fara comanda. Nu cred si gata. Cum becul in camera nu se va aprinde nici o data daca nu apesi intrerupatorul.
    la mine de exemplu cu piesa mecanica din grup distrusa ( furca sau ce e , ca nu ma pricep ) mi se aprindea in bord lumina si inca pe pozitia 2x4. Adica mie nu imi mergea blocantul pe 4x4 si on. Dar se aprindea in bord pe 2x4 si comutatorul pe off. Sa fim seriosi.

    Lasă un comentariu:


  • bankerul
    a răspuns
    Iarăși a īncercat sa se aprindă becul tot la o ușoară forțare,patinare..tot īn 2x4
    Am verificat imediat vacumul, se pare ca este ok, cu butonul pe off face vacum pe stutul de sus,pe celalalt nu se simte nici un vānt...

    Daca nu sunt īn 4x4, ar trebui sa nu se cupleze, pot sa ignor becul, sau exista riscul sa ma trezesc a trosneste odată?


    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Comanda la bec vine de la senzorul de pe capsula. Se poate sa nu functioneze in parametrii elecrovalvele. E posibil sa se cupleze fara sa dai tu comanda din cauza electrovalvelor. Verifica vacumul cand se aprinde becul fara sa dai comanda din buton pe furtunele ce intra in capsula

    Lasă un comentariu:


  • bankerul
    a răspuns
    Bună tuturor,
    La y61, care ar fi cauza sa te trezești din senin ca se aprinde pe bord becul la blocantul spate și abs fără să-i dai comanda de la buton ?

    Menționez ca eram īn 2x4..pe asfalt la 60km/h
    Exista șansă sa se cupleze singur, sau doar contactul cu pricina face fente?

    Inainte de acest fenomen ciudat am forțat puțin ieșirea dintr-un șanț, virat la maxim parca aveam o senzație de īnfrānare...

    Zi faina!

    Lasă un comentariu:


  • bankerul
    a răspuns
    Postat īn original de gamis Vezi post
    Se vede membrana ce imparte capsula in doui\a compartimente etanse. De ea e fixata tija care actioneaza blocantu. Pe masina o actioneaza vacumul
    Da, multumesc, am rezolvat...

    ​​​​​Am suspendat o roata,īn timp ce o īnvārteam ușor cu butonul pe on am pus furtunasul cu vacum cānd pe un stut cānd pe celalalt și uite asa am rezolvat dilema.

    Toate cele bune!

    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Se vede membrana ce imparte capsula in doui\a compartimente etanse. De ea e fixata tija care actioneaza blocantu. Pe masina o actioneaza vacumul
    Ultima editare de gamis; 19.mar.2020, 20:29.

    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Vezi poza. Pe masina se foloseste vacum
    Fișiere atașate
    Ultima editare de gamis; 19.mar.2020, 20:27.

    Lasă un comentariu:


  • bankerul
    a răspuns
    Postat īn original de gamis Vezi post
    Cel care arata functionarea capsulei in filmulet foloseste presiune de aer nu vacum. Daca ar folosi vacum ar fi exact invers.
    Eu zic ca folosește o seringă și dacă nu ma īnșel trage aer, deci face vacum cu ea

    Lasă un comentariu:


  • gamis
    a răspuns
    Cel care arata functionarea capsulei in filmulet foloseste presiune de aer nu vacum. Daca ar folosi vacum ar fi exact invers.

    Lasă un comentariu:


  • bankerul
    a răspuns
    Postat īn original de gamis Vezi post
    Re: Nissan Patrol Y61 - faimosul blocant OEM

    Am vazut filmuletul. Ca sa cupleze, pe partea capsulei dinspre furca trebuie sa aiba vacum de la pompa de vacum prin intermediul valvelor. Cand o valva da vacum cealalta este libera si comunica cu exteriorul pentru a da drumul la vidul din cealalta parte a capsulei. In capsula e o membrana de cauciuc ce separa cavitatea capsulei in doua compartimente egale si este fixata de axul de actionare a furcii si se misca inainte si inapoi finctie de cum primeste vacum de la pompa prin valve. Din ce vad din filmulet capsula nu e defecta, iar daca sugi cu gura pe oricare furtunas trebuie sa se mentina o depresiune pana ce-i dai drumu, semn ca membrana nu e sparta. Defectul tau este ori la valve ce sunt pozitionate deasupra tulumbei de servo frana ori la pompa de vacum. In valve intra prin dreapta un furtun ce aduce vacum de la pompa. Scoate-l si vezi de vine vacum de la pompa (cu motorul pornit). daca vine il pui inapoi si scoti celelalte doua furtune din stinga(de pe stuturile valvelor). Tot cu motorul pornit dai comanda la valve din butonul de cuplare(maneta de 4x4 sa fie in pozitia cuplat) si trebuie sa fie vacum cand pe un stut de la o valva, cand pe celalalt, in functie de pozitia butonului. Daca pina aici ai vacum verifica traseul de conducte ce duce la capsula. Pune furtunele pe stuturile valvelor si verifica daca ai vacum la furtunele ce intra in capsula de pe diferential(cu motor pornit si cuplat 4x4), cupland si decupland de la buton, trbuie sa vina vacum cand pe unul cand pe celalalt. Daca pana aici ai vacum, cand butonul este pe pozitia on, vezi pe care furtun ce intra in capsula vine vacum si ala il pui pe stutul(stanga)dinspre furca(sa faca vacum in compartimentul capsulei dinspre diferential pentru a impinge furca. Cu furtunele puse pe stuturile capsulei se aude un clic cand se da comanda din buton si cand cupleaza si cand decupleaza. Daca ridici o roata(din spate) si o invarti iti dai seama cand a cuplat si cand a decuplat(daca furca e reglata bine). Se blocheaza roata cand e cuplat. Daca nici acum nu cupleaza inseana ca sunt alte operatii de facut mai laborioase in dif. Daca sunt defecte valvele le schimbi mai intii de proba, poate e defect butunul si nu da curent la valve. Sper sa-ti fie de ajutor explicatia. Spor la treaba si daca nu te descurci apeleaza la cei priceputi din Bucuresti.

    Salutare tuturor,
    Ce mai fac blocantele originale spate, al meu iarăși face fente :)


    Va rog, cine ma poate ajuta cu poziția furtunaselor la capsula?
    Observ mai sus ca atunci cānd a butonul este pe poziția On cel care face vacum trebuie pus spre grup, dar parca īn filmulețul de mai jos este altfel.

    https://youtu.be/zHHp5XFJMZ8

    ​​​​​​Rog pe cei mai experimentați sa ma ajute cu o lămurire īn acest sens.

    Multumesc

    Lasă un comentariu:


  • giorgel
    a răspuns
    bankerul, daca face clanck-clanck dintii sunt barbieriti, baga endoscop si vei vedea.
    Soimu, dupa stiinta mea nu exista nicio protectie care sa dea comanda de deblocare cat timp levierul cutiei de transfer este in 4x4, indiferent H sau L.
    @xristia05: de ce sa nu pui set nou, original, de electrovalve, care costa mai putin?

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X