Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    wstbox, din ultimile 2 posturi sa inteleg ca :
    - am stricat bunatate de masina
    - clientul e snob, fante de Dorobanti
    - eu am avut profit la masina (de ce nu? Tu te muncesti pe gratis?)
    - calculele matale ochiometrice dau cu zecimale...... Daca esti asa destept, te rog posteaza modul cum ai facut calculatia si nu te mai da in pareri ochiometrice.

    deh, olteanu, tot oltean ............

    PS Off topic:
    Oltenii sunt in razboi cu ardelenii... Intr-o dimineata, ardelenii pun spre Oltenia un banner mare, pe care scriu: 'Sa ne pupati in c_r !'. A doua dimineata, pe partea dispre Ardeal, oltenii au scris in timpul noptii: 'Si noi, pe voi!...
    Ultima editare de nissan4x4; 11.apr.2011, 11:09.

    Lasă un comentariu:


  • Catalin.V
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de nissan4x4 Vezi post
    Astept de la matali , daca tot ai pornit cu niste valori, un calcul al "de-stabilizarii" masinii. Iti pun la dispozitie toate datele masinii. Eu le-am facut, dar astept niste rezultate si de la dumneata. O sa ramai surprins de rezultat......
    Eu am dat calculul pe care l-am facut si rezultatele acestuia, dar sunt foarte curios sa aflu si varianta oficiala in cazul de fata (teoretic si practic), pentru ca ochiometric da cu rest. Pe romaneste pare o masina de snobi, periculoasa in trafic, fara nici o sansa in teren greu ... o lucrare foarte profitabila, dar compromitatoare pentru un fan Nissan .


    @kato : te referi la un Patrol lung care desi are de suferit din cauza inaltarii excesive, are un avantaj important fata de unul scurt: ampatamentul maricel care face cat de cat fata inaltarii dar care are si un cardan spate mult mai lung decat cel scurt care nu necesita o inclinare mare a motorului/cutiei. Apoi o inaltare combinata sl+bl mai reduce cat de cat din inaltarea centrului de gravitate.

    Inaltarea importanta, benefica, e cea data de diamentrul/raza anvelopelor la care se adauga o inaltare minima, un compromis intre sl, bl, coafarea aripilor, raport minim comprimare/extindere. Astfel, pentru 35-uri nu cred ca e nevoie de o inaltare mai mare de 5 cm plus cei 5 cm din roti, inaltare care poate fi cat de cat reparata prin cresterea ecartamentului.
    Un Patrol scurt e mult prea scurt (aprox 240 cm) pentru o inaltare de +20 cm. Daca la ecartament mai poti umbla, ce faci cu ampatamentul? Ce faci cu unghiul cardanelor, cu unghiul barilor panhard? Nu stiu ce calcul mai poate ajuta o masina cu ecartament 200, ampatament 240 si inaltime +200 la o manevra brusca sau pe o inclinare grava in teren. Nu zice nimeni ca nu merge deloc, dar nu mai e Nissan, e Toyota

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de Astral Vezi post
    Calculele de care zici `mneata, o avea vreo legatura cu cele din topicul ista sau sunt altele ?
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...spre-roll-over

    o sa facem pe forum, cand oi avea timp, un model de calculatie al variatiei de-stabilitatii masinii cu inaltarea masinii in variantele:
    - dem bara stabi fata + spate
    - bodylift
    - suspension lift

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de ssrli Vezi post
    Sunt convins ca stii la ce ma refer...
    Pun oricum o poza...
    Hmm, in cazul meu, desenul e incorect...........
    ideea de buna functionare a orcarui cardan este ca unghiul de atac al articulatiei de sus (reductor) sa fie acelasi cu cel al articulatiei de jos (diff fata), bineinteles, in limitele de lucru ale articulatiei cardanice.
    Prin utilizarea drop box se mentine echivalenta unghiului de sus cu cel de jos.


    Pe spate se schimba treaba. Desi are tendone reglabile, cardanul stok iese din marja unghiulara de lucru, deh... e si f scurt, si a trebuit montat un cardan cu dubla cruce la AMBELE capete ............

    Lasă un comentariu:


  • kato
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Toata lumea da cu parerea...!..Nisan 4x4...toata stima..
    personal merg fara bari de stabilizare pe asfalt cu 120 km/h fara probleme iar utilaju-l este inaltat in jur de 12 cm din suspensie si 4 cm din bodilift...sa nu mai spun de a lui Ricardo care bate spre 20 cm...si merge pe unde unii nu se incumeta...

    drop box-uri...foarte tare si nu ramai pe ele ...am in lucru asa ceva !

    si un filmulet cu o suspensie asemanatoare ...

    http://www.dailymotion.com/video/x69...en-action_auto

    p.s. ce solutie ai folosit pentru tendoanele spate ?...la mine in flexari maxime imi freaca telescopul de arc...trebuie sa fac ceva si acolo...!!!

    Lasă un comentariu:


  • ssrli
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de nissan4x4 Vezi post
    @ssrli- nu stiu ce e aia unghi al pinionului de atac ! Te referi la angrenajul melcat? Poate detaliezi un pic......
    @yonutz- am febra musculara de la suitul in masina asta.......
    Sunt convins ca stii la ce ma refer...
    Pun oricum o poza...

    Lasă un comentariu:


  • robert.enoiu
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    foarte tare ,bravo faina lucrare.......... deseara am sa pun cateva poze cu un y60 de la Bozovici mai inalt si care merge de trasneste si pe teren si pe astfalt si are 36.12,5.15....barile stabilizatoare sant date jos de mult........tot secretul este cine il conduce,cat sange are ....daca nu ai mai bine te lasi de sportul asta......inca odata BRAVO

    Lasă un comentariu:


  • Astral
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de nissan4x4 Vezi post
    ............... Astept de la matali , daca tot ai pornit cu niste valori, un calcul al "de-stabilizarii" masinii. Iti pun la dispozitie toate datele masinii. Eu le-am facut, dar astept niste rezultate si de la dumneata. O sa ramai surprins de rezultat......

    Calculele de care zici `mneata, o avea vreo legatura cu cele din topicul ista sau sunt altele ?
    http://forum.club4x4.ro/showthread.p...spre-roll-over

    Lasă un comentariu:


  • Yonutz
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    @nissan4x4
    Sunt de acord cu fizica. Doar ca un 20 cm inaltime inseama aproximativ 5% din lungimea masinii si 10% din latimea ei. Indiferent cat de rigida va fi suspensia ...pe asfalt va fi destul de greu de controlat mai ales la viteza. Nu zic de mers, sunt constient ca nu ar avea de ce sa nu mearga ... ci de controlat ...atentie. In teren daca se va lasa suspensia moale si se vor decupla barile stabi se va balangani iar daca io lasi prea rigida tot nu e bine ... Singurul plus care ar putea indrepta balanta spre a nu fi posesor de "senzatie de telecabina": latimea masinii ... din asta s-ar putea regla ...

    Atata timp cat se va gasi intotdeauna o alternativa la strugurii astia ai matale...o varianta pe care si-ar putea-o permite si altii ... nu cred ca ar interesa pe cineva gustul lor.

    Sincer chiar mi-as dori ptr backroundul de pe desktop o poza cu masina asta a matale intr-o ravena.

    Incep sa devina interesante discutiile astea pe aici pe la Nissan.

    In cateva zile pun si varianta noastra ... (Red Grizzlies)

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    drop box! GPS-cu, fi pe faza! Copiaza pozele si baga repede in lucru o serie!

    Mai pun o poza cu sistemul de stabilizare al arcurilor spate
    Fișiere atașate

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Cred ca ai fost f atent lectiile de fizica de prin clasa a 12-a. Bravo!!! Erau acolo niste probleme interesante privind momentul de rasturnare al masinilor, chestii ce luau in calcul forta centrifuga, inclinarera soselei, greutatea masinii si coeficientul de frecare cu suprafata. Chestii basic, dar interesante!
    Da, odata cu ridicarea masinii e necesara "latirea" acesteia si intr-o oarecare masura, " lungirea" ei. Dar valorile sunt cu muuuuult sub ceea ce ai estimat dumneata.
    Acum ce sa zic? Stregurii sunt acri sau ne preocupa rau performantele pe sosea?. Astept de la matali , daca tot ai pornit cu niste valori, un calcul al "de-stabilizarii" masinii. Iti pun la dispozitie toate datele masinii. Eu le-am facut, dar astept niste rezultate si de la dumneata. O sa ramai surprins de rezultat......
    Ultima editare de nissan4x4; 11.apr.2011, 07:42.

    Lasă un comentariu:


  • Catalin.V
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de nissan4x4 Vezi post
    nu te grabi cu jelania. Am mers pe asfalt cu el, o sa ramai surprins ce bine sta pe sosea. Amortizoarele au butelii cu nitrogen , cu 20 (DOUAZECI) de pozitii de reglaj.......... Rotile stau lipite de asfalt.... E foarte reusita suspensia!
    foarte tare gluma "cu 20 (DOUAZECI) de pozitii de reglaj " esti tare ce sa mai ... la pozitia 69 se lungeste si se lateste.

    Lasand gluma la o parte, ideal ar fi ca la o inaltare de 20 cm sa latesti masina cu cate 20 cm in fiecare parte si sa maresti ampatamentul cu cel putin tot atat, adica ampatament +40 cm , ecartament +40 cm si abia atunci masina are stabilitatea initiala, ceea ce practic e imposibil in cazul asta. Imposibil mi se pare si unghiul la care lucreaza motorul, chiar si cu 7 cruci duble pe cardane ... fiarele care coboara prinderea tendoanelor ...
    dar e bine ca dupa toate astea s-au pus bling bling-uri cu zeci de pozitii de reglaj si "rotile stau lipite de asfalt" , utilajul arata a "serious stuff" ceea ce da bine pe centru la terase.
    Eu as fi pus ,pe langa rapoarte si arb, arcuri cu cursa mai mare dar care sa nu inalte masina mai mult decat 5 cm, ceva Bilstein-uri cu cursa mare, mutate prinderile telescoapelor mai sus, aranjat aripi si overfendere sa faca loc la 35-uri AT sau MT care sa fie si functionale, nu doar frumoase.

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    @ssrli- nu stiu ce e aia unghi al pinionului de atac ! Te referi la angrenajul melcat? Poate detaliezi un pic......
    @yonutz- am febra musculara de la suitul in masina asta.......

    Lasă un comentariu:


  • Yonutz
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Suspension lift mare = flexare mare ... loc de roti mari ...etc nu cred ca s-a urmarit neaparat garda la sol mare ...

    Sincer cred ca masina aia a facuto nentu Luigi de show si trebuie sa recunoastem cu totii ...ca U650 e mic copil pe langa mastodontul rezultat in urma implantului de picioroange....(de Maragheru cum ai zice matale taica Alex cu 3x)...tu chiar crezi ca nenea ala care o are va merge pe drumuri de taf vreodata in asa fel incat sa ramana suspendat? Eu sincer chiar nu cred ...

    Ideea cu barile stabi decuplabile e buna ...de asemenea si balonul mare al anvelopei pe asfalt ... dar eu sunt curios cam ce se intampla cu masina aia in curbe la +60km/h ...lasand la o parte celelalte necunoscute aduse in discutie.

    Lasă un comentariu:


  • ssrli
    a răspuns
    Re: Nissan Patrol GR II Y61- SERIOUS STUFF

    Postat în original de nissan4x4 Vezi post
    @max: esti pe aproape, am montat niste drop box-uri ce coboara tendoanele cu 12 cm........... Chestie facuta fara suduri pe sasiu, montaj cu suruburi.....
    @florum: jantele sunt bengoase, 10x16 ET-55, aluminiu, import USA!

    PS: Proprietarul, dupa o grava documentare, a aflat ca MRL-urile Superwinch sunt produse tot de AVM, pt piata SUA.

    Maine termin lucrarea, i-am taiat aripile si refacut overfenderele fata originale, dupa noile roti , apoi revin cu poze "la gata". Mai am de reglat barele Pachard + geometria directiei si montaj overfendere. Azi, duminica, am terminat de montat compresorul blokantului si ceva modificari electrice prin bord.
    Maine noapte masina pleaca acasa, la Timisoara.
    Caster-ul sa zicem ca e rezolvat cu drop box-uri.
    Ce ai facut cu unghiul pinionului de atac, cel putin cel din fata? Pentru ca si ala trebuia modificat...

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X

Sqreen | Runtime Application Protection