Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

    Salutare
    Azi am sa intru in posesia unui PATROL Y61 din 2004 lung si vreau sa ii schimb toate uleiurile, asa ca apelez la experienta voastra sa imi spuneti ce tipuri de ulei si in ce cantitate se pune in:
    -motor
    -cutie viteze automata
    -diferential central
    -punti
    -mai trebuie sa schimb si rulmenti pivoti roata dr fatza + simering planetara + capace rulmenti (pierde un pic de ulei)
    In rest e beton
    Pe aceasta cale va rog sa imi indicat un distribuitor, firma de unde asi pute sa achizitionez toate cele enumerate mai sus.
    Multumesc anticipat.


  • #2
    Re: lichide patrol y61 din 2004

    o informatie ceva?

    Comentariu


    • #3
      Re: lichide patrol y61 din 2004

      Cred ca motorul e un ZD30 ...

      Motor
      Capacitate: 6.4 litri (0.6 litri in filtru)
      Tip ulei: 10w-40, 15w-40, 5w-30
      (vara alege uleiul mai gros, iarna mai subtire)

      Cutia de viteze automata (RE4R03A 4/1)
      Capacitate: 11.8 litri
      Tip ulei: ATF
      (atentie mi se pare ca are si un filtru sau o sita care se curata sau se schimba dupa caz)

      Cutia de transfer (
      TX12A)
      Capacitate: 1.9 litri
      Tip ulei: GL5 75w-90, TDL 75w-90

      Diferential fata

      Capacitate: 5.4 litri
      Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w-90, GL5 85w-140, TDL 75w-90

      Diferential spate

      Capacitate: 2.1 litri
      Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w90, GL5 85w-140, TDL 75w-90

      Circuitul de racire
      Capacitate: 11.6 litri
      Tip lichid: antigel/apa distilata 50/50

      Fabrica Nissan recomanda Valvoline dar eu merg de ceva timp pe utilaje cu Mobil Delvac pastrand specificatiile si periodicitatile schimburilor si cu uleiuri tot din gama Mobil ptr restul si sunt multumit. Am incercat mai multe ...dar pe asta am ramas de vreo cativa ani.

      Ca si brend de filtre am incercat mai multe dar am ramas la MANN.

      Schimbul de ulei la motor: 5.000-15.000 km in functie de utilizarea masinii
      Schimbat filtre: ulei si motorina la fiecare schimb, aer odata la doua schimburi, polen odata pe sezon (de doua ori pe an) cu curatarea (dezinfectarea) locului unde este filtrul (exista spray special ptr asta)
      Verificatul uleiului in cutie/transfer: odata la 3 luni, schimb la maxim 1 an (30.000 km)
      Verificatul uleiului in punti: de cate ori treci prin apa, odata la 12 luni, schimb la maxim 2 ani

      Rulmentii pivoti in principiu ii gasesti la AlPadrino (costa circa 400 ron bucata) dar se pot strange cei vechi daca nu prezinta uzura avansata ptr ca exista kit de reglaj format din niste placute metalice. Variante ar mai fi la nea Luigi sau la reprezentantele Nissan. Atentie: alege rulmenti OEM si fugi de aftermaket ca de dracu.

      Daca in loc de lichid de racire ai avut apa se recomanda si curatarea radiatorului ptr ca in mod sigur ai si ceva rugina acolo.

      Kitul de omocinetica (garnituri + simering) de asemena il gasesti tot in una din sursele de sus si cred ca pretul lor se situeaza undeva la 300-400 ron / parte.
      Conteaza foarte mult unde iti faci manopera caci trebuie lucrat acolo cu atentie. Ca intretinere ulterioara odata pe luna pensulezi un ulei de motor (strat f subtire) pe bielele respective ptr a nu rugini.

      Cred ca or sa-ti fie de folos sfaturile noastre...SUCCES!
      Ultima editare de Yonutz; 25.mai.2011, 13:18.
      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

      Comentariu


      • #4
        Re: lichide patrol y61 din 2004

        iti multumesc mult pentru toate informatiile oferite
        intradevar motorul este zd30
        si sunt foarte incantat de masina
        unde pot afla mai multe detalii despre masina pornind de la seia masinii?
        jn1tesy61u0128022
        si mai sunt cateva butoane care nu stiu ce fac de exemplu in dreapta schimbatorului de viteze este un buton pe care scrie A/T si are 3 porizii apasat fata - neutru -apasat spate
        Fișiere atașate
        Ultima editare de Nivaru; 26.mai.2011, 13:38.

        Comentariu


        • #5
          Re: lichide patrol y61 din 2004

          Dupa VIN da asa ...
          Masina ta e "Nissan Europe" (masina produsa ptr Europa). E varianta "Olanda".
          Cica ar fi produsa in 2002 si nu 2004. Probabil in 2004 a fost prima oara inmatriculata.

          Iete ce zice programul ca cica ar fi existat si niste variante ptr Israel.

          APPLIED FROM:

          For Europe:
          JN1TESY61U0120001 (asta e varianta ta)JN1KESY61U0120001

          For Israel:
          JN1TESY613X803501
          JN1KESY613X803501

          Cum se "traduce" VIN-ul la Nissanul tau ...

          JN1 - JN1: Japan produced vehicle
          T - T: Station Wagon; K: Hardtop
          E - E: ZD30DDTi; F: TB48DE (tip motor)
          S - S: Long wheelbase (4WD)
          Y61 - modelul masinii
          U - U: Europe
          0 - 0: Stopgap (no meaning)
          XXXXXX - serial number masina

          Cu butonu A/T nu stiu sigur dar cred ca seteaza schimbarea rapoartelor in cutia automata dupa mai multe regimuri de mers (nea Luigi cred ca poate sa-ti raspunda EXACT la aceasta intrebare).

          Daca vrei sa stii mai multe (adica sa iti dau niste "dureri de cap suplimentare" si un manual de service) spune-mi ... si vedem noi cum facem ...

          De asemenea te sfatuiesc sa-i faci o vizita lui nea Luigi inainte sa te apuci de orice. Este foarte posibil sa cunoasca masina pe care ai luato (daca a fost inscrisa in Ro) si sa-ti povesteasca mai mult legat de istoricul ei ....
          Ultima editare de Yonutz; 26.mai.2011, 15:39.
          consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

          Comentariu


          • #6
            Re: lichide patrol y61 din 2004

            butonul A/T
            - poz power - cutia sch tr de viteza ........ mai altfel, in asa fel incat sa fie pe cuplul maxim
            - poz mijloc - poz std
            - poz 2nd- face plecare de pe loc cu tr 2-a de viteza, pt plecare rapida de pe loc (zapada/nisip) evitand ingroparea masinii.

            mai ai un buton lateral OVERDRIVE. Iti scade raportul de transmisie pe primele 3 tr de viteza. Very important!

            La mersul prin Bucuresti, eu fol combinatia A/T power si overdrive off. Impreuna cu modificarea pe cara am realizat-o la motor , eu am 208 CP, ma iau la liniutze cu Passat-ul.......pana pe la 70km/h. Peste viteza asta......il las sa se duca .......

            Ca sa nu se confunde masina despre care vorbim, cu cea din avatar, pun si o poza cu acaretu!
            Fișiere atașate
            ing. Luigi PIRSU
            www.nissan4x4.ro
            service si tunning NISSAN
            Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

            Comentariu


            • #7
              Re: lichide patrol y61 din 2004

              referitor la anul de fabricatie conform CIV este 2004
              o sa ma uit mai atent pe componentele masinii poate reiese si de pe acolo anul fabricatiei acelor componente, la BMW asa este
              am schimbat azi toate uleiurile de peste tot, toate filtrele, placute frana spate, semeringul cel mic de la planetara dr fata si rulmentii de la pivot
              din cutia de viteze au curs doar 5.5 litri de ulei (nivelul fiind ok inainte de ai da drumul la ulei) Asa mult ramane prin cutie, adica 6.5 litri?
              Apropo in motor au intrat 8.5 litri
              total piese 2150 ron + 200 ron manopera

              "mai ai un buton lateral OVERDRIVE. Iti scade raportul de transmisie pe primele 3 tr de viteza. Very important!"
              vorbesti de butonul de pe schimbatorul de viteze?
              Mai este un buton in stanga volanului pe care scie HEAT. Ce anume face? incalzeste mai repede motorul?
              am in plan sa ii pun jante si anvelope ca in poza asta + distantiere...necesita ceva modificari?
              Fișiere atașate
              Ultima editare de Nivaru; 26.mai.2011, 22:25.

              Comentariu


              • #8
                Re: lichide patrol y61 din 2004

                Daca nu ne dai niste dimensiuni de anvelope si jante ...nu cred ca am fi in masura sa-ti spunem daca ar intra sau nu.

                Restul de ulei a ramas in convertizor si pe traseurile cutiei. E important la cutie automata atat culoarea, claritatea cat si consistenta uleiului. Normal el trebuie sa fie rosu. Daca este maro si/sau cu miros de ferodou atunci cutia a fost incinsa. In acest caz inspectezi si eventualele corpuri straine prezente in el (span, bucati de ferodou samd) Daca este apa chioara sau prezinta alte lichide iar nu este bine. Daca prezinta vreunul din simptomele de mai sus e bine sa-l schimbi tot. Daca nu se schimba doar o parte din el RESPECTAND sprecificatiile uleiului respectiv.

                In motor conform programului intra 6.4 litri. Nu stiu cum ti-au intrat 8.5 ...chiar nu inteleg.

                Despre anul de fabricatie iar inclin sa cred ca e informatia corecta.

                Intre anii 2000-2003 Y61 cu ZD30 vin cu farurile identice cu Y61 cu RD28 (daca e asa atunci e 100% 2002 ... nu e nici un dubiu)

                Intre 2003-2005 Y61 cu ZD30 este restilizat prin facelift si putin la bord.

                Este posibil ca masina ta sa fie produsa in 2002, stata in parc si restilizata ulterior. Dupa VIN-ul pe care l-ai dat in programul pe care il am eu asa iese ...

                Chiar ...poti pune niste poze cu masina?

                Butonul "HEAT" pe pozitia aprins (ca are un led porcolaliu) este actionatorul unui soc automat. In momentul in care motorul este cald, chiar daca este apasat turatia revine la normal.
                consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                Comentariu


                • #9
                  Re: lichide patrol y61 din 2004

                  Salut!
                  Sa-l calaresti sanatos si fara evenimente neplacute!

                  Recomandarea mea e sa folosesti un ulei de motor sintetic (5W-40/50), pentru a proteja, in primul rand, turbocompresorul (care-i si recomandarea producatorului, totodata).
                  ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: lichide patrol y61 din 2004

                    Postat în original de Yonutz Vezi post

                    In motor conform programului intra 6.4 litri. Nu stiu cum ti-au intrat 8.5 ...chiar nu inteleg.
                    Dupa problemele pe care le-au avut initial cu motoarele de 3.0l, in primii ani, au modificat cantitatea de ulei recomandata pentru aceste motoare.

                    Din ce m-am uitat eu, nu este o modificare constructiva, motorul / baia / etc par sa fie la fel, deci cred ca AU SCURTAT joja, si au modificat recomandarea din manualul de utilizare.

                    Majoritatea site-urilor producatorilor de ulei si cele mai multe programe spun ca intra 6,4 litri daca schimbi si filtrul.

                    Ulterior recomandarea s-a modificat la 8,2 litri ulei la motor (cu schimb de filtru), respectand specificatiile API CF4 sau ACEA B3-96.98 sau ACEA B3/E3-96.98 sau specificatia japoneza JASO DH1.

                    De asemenea, in 2004 Nissan a facut un anunt oficial cu recomandarea de NU folosi uleiuri de motor cu specificatia API CG-4 pentru motoare ZD30 prima produse pana in 2004 (inclusiv).


                    La cutia de transfer am gasit recomandarea de a folosi ATF (ulei de cutie automata) GL-4. capacitate 1,9 litri. Eu am verificat si asta aveam in masina, si asta am pus cand am schimbat uleiul la transfer (am cutie automata, an fabr 2003)

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: lichide patrol y61 din 2004

                      Postat în original de Yonutz Vezi post
                      Cred ca motorul e un ZD30 ...

                      Motor
                      Capacitate: 6.4 litri (0.6 litri in filtru)
                      Tip ulei: 10w-40, 15w-40, 5w-30
                      (vara alege uleiul mai gros, iarna mai subtire)

                      Cutia de viteze automata (RE4R03A 4/1)
                      Capacitate: 11.8 litri
                      Tip ulei: ATF
                      (atentie mi se pare ca are si un filtru sau o sita care se curata sau se schimba dupa caz)

                      Cutia de transfer (
                      TX12A)
                      Capacitate: 1.9 litri
                      Tip ulei: GL5 75w-90, TDL 75w-90

                      Diferential fata

                      Capacitate: 5.4 litri
                      Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w-90, GL5 85w-140, TDL 75w-90

                      Diferential spate

                      Capacitate: 2.1 litri
                      Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w90, GL5 85w-140, TDL 75w-90

                      Circuitul de racire
                      Capacitate: 11.6 litri
                      Tip lichid: antigel/apa distilata 50/50
                      Salutare,
                      Tocmai ce m-am uitat in manual si vreau sa schimb uleiul in dif fata/spate, iar la zd30 vad ca in fata intra: 5,4 L iar in spate intra 3,7 L (daca are blocant) daca nu are atunci 4,7 L....nu vad nicaieri 2,1 L!!!!!!!!!
                      Pana la urma cat ar trebui in motor? 8,5 sau 6,4 sau 5,7L (atat e scris in manual) daca e fabricat inainte de 2004? ca nu prea mai inteleg nimic.
                      Multumesc de raspunsuri.Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DIFF.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	65,3 KB 
ID:	903453Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	ENGINE OIL.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	71,1 KB 
ID:	903454
                      Ultima editare de KiNeTic; 04.oct.2012, 14:53.
                      OFFROAD CLUB SIBIU
                      Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

                        salut, citeste postul meu de pe pagina anterioara a topicului, in care am incercat sa explic de ce apar diferentele intre cantitatile de ulei in motor.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

                          salve ,

                          in primul rand masina ta e fabricata in aprilie 2004
                          cui i-a aparut 2002 , are un program cam "fantezist"Doc1.doc
                          y61_english_s6_ma_0006.pdfy61_english_s5_ma_0002.pdfy61_english_s4_ma_0002.pdfy61_english_s3_ma_0009.pdf
                          sper sa fii reusit sa pun atasmentele , ai toate modificarile emise de Nissan in ordine , adica fiserul s3 e cel mai vechi si s6 cel mai nou

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

                            patriciu... nu am inteles nimic din ce ai scris aici....
                            OFFROAD CLUB SIBIU
                            Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004

                              Postat în original de KiNeTic Vezi post
                              patriciu... nu am inteles nimic din ce ai scris aici....
                              Da clk pe linkurile alea si o sa intelegi ...
                              consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X