Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

3.0 Di 118 kW (160 CP) versus GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)


iurie

Postări Recomandate

Inteleg ca Y61 din 2000 pana in 2005 are motor de 158 CP, iar din 2005 are motor de 160 CP.

 

Ma refer la motoarele de 3 litri diesel. Stiti ceva despre asta? Exisa vreo diferenta senbila? Dar in legatura cu fiabilitatea?

 

Am auzit de problema motoarelor din 2000-2001, dar ma intereseaza daca o masina din 2005 este echipata cu un motor de 158 sau de 160 CP daca are vreo importanta majora sau nu.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Uite aici Iurie gasesti raspunsul despre tipurile de motor:

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Patrol

 

Cel de 158CP are 118KW(ZD30DDTI) iar noul motor de 170Cai are 127KW

 

Motorul de 118KW din 2005 a scapat de bubele trecutului asa ca daca motorul e in 'mintile lui' poti sa cumperi masina.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Uite aici Iurie gasesti raspunsul despre tipurile de motor:

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&langpair=en|ro&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Patrol

 

Cel de 158CP are 118KW(ZD30DDTI) iar noul motor de 170Cai are 127KW

 

Motorul de 118KW din 2005 a scapat de bubele trecutului asa ca daca motorul e in 'mintile lui' poti sa cumperi masina.

 

Multumesc emonoeladrian pt toate sfaturile. Am fost la Luigi. Masina e ca si luata, contractul e deja negociat, am primit si garantie partiala 1 an. A fost scoasa si de pe autovit.

 

Da am vazut ca exista info si despre motoare de 170, dar exista si de 160 si de 158 asa cum am putut vedea in mai multe referinte pe net. Una dintre ele este legata de turbine si anume http://en.turbolader.net/turbochargers/Nissan-Turbocharger.aspx E drept ca nu ma prind daca e vorba de un alt motor sau doar de o alta turbina pe acelasi motor.

 

Asfel exista:

Nissan Patrol 3.0 Di, Build : from Jan 1999, Engine: 229 ZD30ETi, Capacity: 3000 ccm, Power: 158 HP, part number 724639-5006S 14411-2X900

 

Nissan Patrol 3.0 Di, Build: Jan 2004 to Okt 2011, Engine: ZD30DDTI, Capacity: 3000 ccm, Power: 160 HP, 769328-5001S 14411-VS40A

 

Informatia e confirmata si la http://web1.motoring.co.uk/research-cars/nissan-patrol-gr-series/type-reviews_review-12837_year-2011_page-2 in care scrie "A facelift towards the later part of 2004 brought a new nose to the Patrol along with a revised interior but buyers of this tough 4x4 were more enamoured with the power upgrade given to the engine. Up from 158 to 160bhp, the ZD diesel unit's torque figure jumped from 354 to 380Nm, making the Patrol a good deal more tractable when it mattered."

 

Si exact asta ma intriga, faptul ca masina figureaza ca fiind din 2005, in vreme ce la acea data motoarele ar fi trebuit sa fie de 160 CP, insa se pare ca atat in 2005 cat si in 2006 exista ambele motoare.

 

Si in acest sens pun intrebarea.

Editat de iurie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Incep sa ma prind.

 

E vorba de standardul german versus standadrul englezesc.

 

Pentru a nu se creea confuzii caii putere in standardul englezesc se noteaza ca ca BHP (British Horse Power), iar in standardul german se noteaza ca PS (Pferdest�rke, ceea ce in traducere inseamna tot cai putere). Aceasta unitate de masura germana a fost introdusa de Deutsches Institut fur Normung (DIN) dar eliminata in Europa de EEC in 1992. In Japonia insa se mai foloseste aceasta unitate PS!!

 

Astfel 1 BHP = 1,013869 PS.

Totodata 1 BHP = 0,7457 KW.

 

Astfel un motor de 118 KW are 158 BHP si respectiv 160 PS.

De asemnea un motor de 116 KW are 156 BHP si respectiv 158 PS.

 

Oricum motoare de 116 KW (156 BHP / 158 PS) exista si pe masinile din 2006

http://www.cargister.com/2006-nissan-patrol-gr-3-0-di-profi-long-156-spec E drept ca nu e clar daca masina are transmisie manuala sau automata, caci pare ca masinile manuale au 118 KW, iar cele automate 116 KW.

 

De aceea e mai bine de stiut care este puterea in KW, ca sa nu existe confuzii.

 

Probabil multi dintre voi stiti toate aceste lucruri, eu insa abia acum ma prind.

 

Topicul ramane deschis, dar am mai clarificat ceva.

 

Iurie

Editat de iurie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Salut Iurie,

 

Ai vazut cartea masinii ? Ce scrie acolo ?

A mea este fabricatie decembrie 2005 importata si inmatriculata prima data in septembrie 2006.Motor tip ZD30 de 116 KW.

Inca ceva , sfatul meu e sa nu bagi nici un fel de aditivi in ulei . Schimba uleiul mai devreme decat recomandarea si nu o sa ai probleme.

Sa o stapanesti sanatos si sa te duca pe unde iti doreste sufletul fara probleme.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Salut Iurie,

 

Ai vazut cartea masinii ? Ce scrie acolo ?

A mea este fabricatie decembrie 2005 importata si inmatriculata prima data in septembrie 2006.Motor tip ZD30 de 116 KW.

Inca ceva , sfatul meu e sa nu bagi nici un fel de aditivi in ulei . Schimba uleiul mai devreme decat recomandarea si nu o sa ai probleme.

Sa o stapanesti sanatos si sa te duca pe unde iti doreste sufletul fara probleme.

 

A ta e manuala sau automata? Se pare ca si aici exista o diferenta. Automata 116 KW, manuala 118 KW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

A mea e manuala . cred ca diferenta o face turbina, o crestere cu 2 cai poate veni de la turbina.

Pe vremea asta, Nissanul ma unge la suflet,unde locuiesc eu ajunge lama pentru dezapezire foarte tarziu sau deloc, asa ca fara aceasta masina eram condamnati la izolare , pot sa spun ca daca atasam un plug la ea puteam sa ma angajez la dezapezire si sa cer salariu de la primarul Oprescu :grin:!!

Fara repros , face partie prin zapada de 0,5 metri .

A... roaga-i pe cei de la Badsi sa iti faca o gresare completa pe dedesubt, si e bine sa o repeti la cel mult 6 luni, la modelul nostru crucile cardanice inca au puncte de gresare si nu au moarte, la modelul urmator le-au scos si se schimba foarte des crucile.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Tot cautand pe net am gasit doua resurse foarte interesante:

 

Un document foarte vast despre intretinerea Patrolului (cu multe referiri chiar la modelul din 2005) ce poate fi descarcat de la adrea http://www.video2000.com.au/zd30/ZD30%20Y61%20Reference%20Document%20-%20Colour.pdf

pe care l-am gasit pe formul patrol4x4 la adresa http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/gu-patrol-reference-document-zd30-owners-look-here-31418-print/

 

Si manualul de service al motoarelor ZD30 si TD27Ti

http://www.scribd.com/doc/60221931/Zd30-Td27ti-Manual

 

Al doilea nu prezinta un mare interes pt mine, dar in primul am gasit multe sfaturi utile, inclusiv legat de bulele alea care apar pe bord.

 

 

Cum tot le-am gasit, le pun aici linkurile, poate are si altcineva nevoie de ele.

 

@emonoladrian: O sa tin cont de sfatul tau, merci mult.

 

Iurie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Tot cautand pe net am gasit doua resurse foarte interesante:

 

Un document foarte vast despre intretinerea Patrolului (cu multe referiri chiar la modelul din 2005) ce poate fi descarcat de la adrea http://www.video2000.com.au/zd30/ZD30%20Y61%20Reference%20Document%20-%20Colour.pdf

pe care l-am gasit pe formul patrol4x4 la adresa http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/gu-patrol-reference-document-zd30-owners-look-here-31418-print/

 

Si manualul de service al motoarelor ZD30 si TD27Ti

http://www.scribd.com/doc/60221931/Zd30-Td27ti-Manual

 

Al doilea nu prezinta un mare interes pt mine, dar in primul am gasit multe sfaturi utile, inclusiv legat de bulele alea care apar pe bord.

 

 

Cum tot le-am gasit, le pun aici linkurile, poate are si altcineva nevoie de ele.

 

@emonoladrian: O sa tin cont de sfatul tau, merci mult.

 

Iurie

 

Interesant Iurie, nu gasisem informatiile astea, multumesc . In legatura cu bulele de pe bord ai gasit o modalitate de reparare a lor deoarece pe site scrie doar de inlocuirea completa a bordului !?

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

singura solutie pt eliminarea "bulelii" e inlocuirea bordului. Din nefericire, nici aplicarea de tretamente preventive nu te scapa de asa ceva. Ar mai fi solutia demontarii si imbracarii complete in piele, noi avem un colaborator ce face asa ceva..... cu costurile aferenta, bineinteles. E drept ca la sfarsit, lucrarea arata in mod deosebit

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Intr-adevar solutia este un dashboard mat, de preferat dintr-un material care sa nu se incalzeasca de la soare:

 

http://www.google.com/search?q=dashboard+mat&hl=ro&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=q68uT7P9GsX44QTLta3GDg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCAQ_AUoAQ&biw=1024&bih=588

 

Suntem deja cam offtopic, cu 158/160 CP inca nu prea m-am lamurit pe deplin.

 

Iurie

Editat de iurie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

modelul de 160cp este common rail , asa zisa rampa comuna. Deci exista o pompa de injectie ce baga presiune inalta in rampa de alimentare a injectoarelor. Solutia e una moderna, prezenta pe majoritatea masinilor de uiltima generatie, dar cu inconvenientele de rigoare, mai multa electronica, injectoare piezoelectrice ( care nu se curata ci se inlocuiesc) f sensibile la calitatea motorinei .

Avand in vedere ca injectia nu este una multijet .... nu reprezinta vreo mare scofala la capitolul putere si scadere a consumului.

Personal, datorita fiabilitatii mai mari, prefer varianta injectiei mecanice asistata electronic de pe motorul de 158CP pana in 2006.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Tot sapand am gasit aceasta informatie despre seriile de masini si tipurile de motoare la adresa http://www.patrolapart.com.au/uploaded/faq/4d2e95aa49265build-dates.pdf

si asta despre caracteristicile motoarelor:

http://www.nissan.com.au/webpages/owning/xml/090508nissanpatrolenginetypes.pdf

Editat de iurie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

eu am 160 CP si nu e common rail ci injectie directa.

 

din ce am vazut in programele de piese ar fi 2 tipuri de motoare de 160 cai: DDTI si common-rail.

 

sau al meu are doar 158...

Editat de florum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

eu am 160 CP si nu e common rail ci injectie directa.

 

din ce am vazut in programele de piese ar fi 2 tipuri de motoare de 160 cai: DDTI si common-rail.

 

sau al meu are doar 158...

 

Care este puterea in KW inscrisa in talon?

Am explicat mai sus confuziile care pot fi generate de furnizarea puterii in cai putere.

 

Iurie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

singura solutie pt eliminarea "bulelii" e inlocuirea bordului. Din nefericire, nici aplicarea de tretamente preventive nu te scapa de asa ceva. Ar mai fi solutia demontarii si imbracarii complete in piele, noi avem un colaborator ce face asa ceva..... cu costurile aferenta, bineinteles. E drept ca la sfarsit, lucrarea arata in mod deosebit

 

Dom' Luigi cam care ar fi costul complet al unei asemenea lucrari , bordul meu are cateva bule si probabil vara urmatoare numarul lor va creste.

Multumesc anticipat.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

deci pana la urma cum este? ca este inca o nebuloasa, astept lamuriri certe fara dubii pentru ca vreau sa-mi iau un patrol fabricatie minim 2004 (astept si ceva propuneri de o masina care o stiti buna si este de vanzare cu pret corect si nu aberatii {pretul in jos accept ca aberatie :grin:}) si nu stiu ce sa iau pana la urma cel cu pompa zexel (au fost cumparati de bosch deci avem piese :wink:) sau CR, nu este inca lamurita problema nici daca motorul de 158 cp este pe automata si 160 pe manuala ca numai inteleg ..... daca are cineva un document oficial sa ne lamureasca ii multumesc din suflet ca vreau si eu patoooool si numai am rabdare :tk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Un prieten bun, om serios si cunoscut intr-un anumit mediu are un patrol 2004 de 158 cai.

L-a luat de nou, il mai are si acum.

 

Ce nu mi-a venit sa cred este ca puterea declarata de producator nu are nici o legatura cu puterea masurata.

 

Mai exact cei 160 ( rotunjit) de cai sunt in realitate doar vreo 140 de ponei lesinati. Lesinat mi s-a parut si mie modelul asta, dar credeam ca e numai inchipuirea mea.

Masurati pe stand de putere profi si apoi calculati la volanta. Deci la roata si mai putini.

 

Masina a fost masurata nu numai de noua dar si la sfarsitul rodajului si tot sub 140 da.

Si alte patroluri stock tot cam pe acolo sunt, de vina nu cred ca este standul ci producatorul.

De curiozitate, daca nu credeti, cereti un asemenea test unui patrol de 3 litri stock, nu costa o avere.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

Un prieten bun, om serios si cunoscut intr-un anumit mediu are un patrol 2004 de 158 cai.

L-a luat de nou, il mai are si acum.

 

Ce nu mi-a venit sa cred este ca puterea declarata de producator nu are nici o legatura cu puterea masurata.

 

Mai exact cei 160 ( rotunjit) de cai sunt in realitate doar vreo 140 de ponei lesinati. Lesinat mi s-a parut si mie modelul asta, dar credeam ca e numai inchipuirea mea.

Masurati pe stand de putere profi si apoi calculati la volanta. Deci la roata si mai putini.

 

Masina a fost masurata nu numai de noua dar si la sfarsitul rodajului si tot sub 140 da.

Si alte patroluri stock tot cam pe acolo sunt, de vina nu cred ca este standul ci producatorul.

De curiozitate, daca nu credeti, cereti un asemenea test unui patrol de 3 litri stock, nu costa o avere.

 

Bafta

 

interesant comentariul, dar rezultatul se refera la o singura masina, generelizarea e cumva .....tendentioasa. Cine stie ce masina are prietenul, cine stie ce motorina avea in rezervor, cine stie daca masina este sau nu in mintile ei?...........

Poate pur si simplu nu e reglata/intretinuta cum trebuie

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 3.0 Di 118 kW (160 CP) vs GR 3.0 VDi Turbo 116 kW (158 CP)

 

acei 158 de cai ar trebui sa fie prezenti la volanta.

 

cati mai ajung la roata......vedeti mai jos

 

cel mai tare (whitie) are vreo 135, pe 32-uri si cu un sac de modificari.

 

3ltr Di engine graphs

Patrol King's graph with 33" tyres, 3" exhaust, high flow cat and no muffler.

105hp @133ftlb @ 4040rpm (4.1dc)

894nm @ 2360rpm

 

31" tyres graph - this is our stock engine reference with 31" tyres

111hp @149ftlb @ 3800rpm (4.1dc)

1049nm @ 2600rpm

 

Chaz's Graph - auto with Safari Dtronic, Intercooler fan, Blocked EGR, adjusted boost limit to 18psi max and 275/75R16 tyres

127hp @196ftlb @ 3415rpm (4.375dc)

1275nm @ 2800rpm - Peak torque not reliable on this graph due to torque converter

 

31" tyres graph - after the mods with 3" vortex exhaust, 3" cat of the turbo, K&N and DP chip.

128hp @172ftlb @ 3850rpm (4.1dc)

1311nm @ 2250rpm

 

hunter40's graph - auto with 265/70/16 tyres, 2 3/4" exhaust and a DP chip set to 7.

117 hp @205 ftlb @ 2973rpm (2nd gear & 4.375dc)

1321nm @ 2637rpm - Peak torque not reliable on this graph due to torque converter

 

Kezza's GU IV graph - manual with 275/65/17 tyres, stock except for a Steinbaur chip

118 hp @175 ftlb @ 3960rpm (1:1 gear & 4.11dc)

1349nm @ 2300rpm

 

hunter40's graph - auto with 265/70/16 tyres, stock exhaust and a Safari Dtronic.

115 hp @182 ftlb @ 3323rpm (1:1 gear & 4.375dc)

1380nm @ 2484rpm - Peak torque not reliable on this graph due to torque converter

 

GU Bundy's graph - manual with 285x75/16, 3" exhaust, blocked EGR, dawes valve (set to max 16PSI) and a Rapid Chip.

108 hp @ 196 ftlb @ 2899rpm (third gear & 4.375dc)

1432nm @ 1864rpm

 

seco61's graph - auto with 285x75/16 MTR's, 4.63 diffs, 3" exhaust, blocked EGR, dawes valve (set to max 16PSI for the run) and a Safari Dtronic.

123 hp @189 ftlb @ 3411rpm (1:1 gear & 4.63dc)

1449nm @ 2791rpm - Peak torque not reliable on this graph due to torque converter

 

Jezza944's graph - auto with 33/12.5/15 tyres, 3" Taipan XP, blocked EGR, dawes valve (set to max 14PSI), Dawes boost control and a snorkle.

123 hp @ 175 ftlb @ 3696rpm (power at the wheels not at engine per graph)

1492nm @ 2845rpm - Peak torque not reliable on this graph due to torque converter

 

geeyoutoo's graph - manual with 265/75/16 tyres, 2 3/4" Beaudesert with Hi Flo cat, Safari Dtronic and Safari snorkel), blocked EGR, dual Dawes with Hi side set to 16psi max (dyno'd in high).

131 hp @ 232 lbf-ft @ 2966 rpm (4.375dc)

1550 nm @ 2171 rpm

 

Whitie's graph - 265/75/16 tyres, fuel conditioners, supplementary facet lift pump, Safari Dtronic chip, 2 1/2" dump and exhaust, snorkle and K&N filter, 8" aftercooler fan, blocked EGR, aftercooler through to turbo pump heat shielded, manual boost controller with Dawes valve and everything else running as it should http://www.patrol4x4.com/forum/images/smilies/icon_razz.gif

135.4 hp @231.6 ftlb @ 3070rpm (1:1 gear & 4.375dc)

1791nm @ 1675rpm

 

 

3ltr CRD engine graphs

voids graph with 265/70/17 tyres, Beaudesart 2 & 3/4 exhaust and a Steinbaur module.

118 hp @208.6 ftlb @ 2970rpm (4th gear & 4.11dc)

1388nm @ 2160rpm

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare