Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti


bgd999

Postări Recomandate

nemultumit ca si multi altii de puterea motorului (mai ales la turatii joase) si pentru ca nu vreau sa modific rapoartele in grupuri sau in cutia de transfer m-am hotarit sa-mi adaptez o turbina cu geometrie variabila pe Patrol.:grin::grin:. nici solutia unei turbine mai mari cu Wastegate nu mi-a suras din cauza lag-ului mai mare si din cauza aceleasi probleme la turatii joase. In plus la cele cu Wastegate nu prea poti controla mare lucru

 

Etape:

 

1. controler pentru turbina. Aici a fost cel mai simplu (spre marea mea mirare)

a. hardware: am achizitionat un controler Arduino (multam Dragos) cu tot ce trebuie, mai putin sursa de alimentare (de la 12V la 6-8V cat merge el fara sa-l prajesc)

b. soft: am downloadat la free de pe net un program ce merge pe contolerul de mai sus ce poate controla turbo bazat pe un map 2D (turatie/presiune/sarcina) ce pot sa-l configurez cum vreau

c senzori: programul culege urmatoarele date: - pozitia pedalei de acceleratie (o iau direct de la ECU, Y61 are pedala electronica - simplu)

- turatia motorului sub forma de impuls (fie direct de la senzorul motorului, fie de la injectorul nr;1)

- presiune in admise data de turbina (aici am cam cautat, pina la urma am gasit un senzor Motorola 0-4 bari)

- servo pentru actionare (aici inca nu stiu, fie de la modelism, fie tot de la dezmembrari)

2.decizie tip turbina: oscilez intre GT1749V, GT 2056V, GT2256V sau chiar de la Y61 ZD30. Trebuie sa studiez in amanunt care dintre ele se potriveste cel mai bine astfel incat sa nu lucreze in afara plajei.

merg pe primele 3 din urmatoarele considerente: sunt montate pe motoare intre 140 si 240 CP, se gasesc in general pe Fiat, Iveco si Mercedes, usor de gasit in avtomorga (cum zic bulgari:grin:)

3. modificari mecanice: adaptare turbina (flansa pe evacuare, furtune intercooler, etc). In plus o sa modific si evacuarea daca tot ma apuc de asta pe inox de 60mm.

 

Costuri:

controler, senzori, soft, sursa, etc: 600RON

servo: in jur de 150 RON

turbina: intre 450 si 750 euro (SH sau noua) desi cred ca voi gasi si mai ieftin

evacuare: cam 350 RON (teava am, coturi am, sudor am, mai trebe racord flexibil)

 

Sper ca nu v-am plictisit cu atitea detalii.

Daca aveti comentarii, recomadari, injuraturi, ce o fi, la liber.

Daca considerati ca e un topic prea stufos,nu intereseaza, nu merita, il inchid!

Editat de bgd999

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Si eu am umblat nitelus pe partea asta, dar alt mod:

a) un kit simplu pentru boost control, format dintr-o valva Dawes (cu resort si bila) + ceva furtun + 2 fittinguri

b) o valva unisens (Camozzi) cu care controlez spool-rate-ul

c) un ceas de presiune VDO.

 

Dupa care urmeaza joaca. Valva cu resort si bila controleaza boost-ul maxim (undeva la 18 PSI este OK pentru mine). Valva Camozzi controleaza cat de repede ajung la acel boost. Valva Camozzi se poate monta si in interior si ajusta on-the-fly.

 

Cost:

a) kitul (valva cu resort + bila + furtune + fitting-uri) - 45 dolari livrata la usa

b) valva Camozzi - 50 lei

c) 2 fittinguri (mai bine zis reductii) 1/8 -> 4mm - 20 lei (facute la strung din dural).

d) ceas VDO - 100 dolari australieni livrat la usa.

 

Rezultatul....priceless :))

 

PS. Daca vrei sa castigi ceva caluti de pe urma evacuarii as incerca o evacuare pe 3 toli + catalizator high-flow (sau si mai bine renunti - straight pipe). Pe mine nu ma tine nici buzunarul acum si ma pune pe ganduri modul in care se va auzi masina dupa :D

Editat de Big.Ursu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

@Daemonus

 

3" este prea mult dupa parerea mea. ai nevoie de ceva back pressure ca evacuarea sa functioneze corect (am gasit undeva pe net un program de calcul si mi-a iesit din calcule 62mm diam)

am vazut ca 3" pun cei cu 4.2 si 4.8

 

sistemul utilizat de tine este super ok, dar eu vreau sa pot controla boost in functie de turatie, sa am mai multa putere nu la turatii peste 2200rpm ci la cele joase.

 

Multam de observatii!

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Sunt multe Patroale 2.8 (nu la noi insa) cu evacuare pe 3'' si merg fara probleme. Tu ai facut exact ceea ce am facut si eu, varianta electronica insa. Performantele sunt aceleasi, cu deosebirea ca la mine am limitat boost-ul maxim pentru a proteja intregul. Sunt multi care storc zeama din turbina, uitand ca ZD30 are ceva bube (nici RD28T nu e vreo minune a ingineriei).

Practic controllerul tau suplineste valva mea unisens.

 

Un avantaj in plus la sistemul folosit de mine - poate fi extins un pic. Inca o valva Dawes si un solenoid + un buton langa schimbatorul de viteze de exemplu si am 2 setari...una low boost pentru mers prin oras (da, eu folosesc masina si prin oras) si una high boost pe coclauri. Eu vreau sa aduc valva Camozzi in interior sa ma joc dupa pofta inimii cu boost-ul, dar nu reusesc sa gasesc un pasaj de trecere suficient de larg.

 

Acum...de gustibus. Totul tine de preferinta fiecaruia si de resursele financiare.

 

PS> Daca nu ai blocat EGR-ul, fa-o.

Editat de Big.Ursu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Mai sunt ceva aspecte legate de setare:

a) La cat ai limitat boost-ul ? Ce trece de 1.1 bari (16 PSI) este fara rost, caci putere nu se obtine decat daca ii dai mai mult combustibil.

b) Daca nu ai limitat boost-ul, varfurile de presiune (ce trece de 20 PSI) vor distruge in timp scurt turbina, daca RPM-ul este prea mic. Cu alte cuvinte, bagi boost gramada la 1500 rpm de ex.....in scurt timp va fi nevoie de alta turbina

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Am blocat EGR.

Presiunea se regleaza in functie de load si RPM la un maxim pe care il stabilesc eu. Nu vreau sa trec de 1,2 bar (17psi). acum am max 0.9 bar (13psi).

Hartile de stare in functie de parametrii sunt editabile, si este o regula a bunului simt, tre sa fi idiot sa o faci complet aiurea.

uite un exemplu de harta facuta de mine.

 

graph.jpg.f56002d7232995b126f0f4f057c06822.jpg

 

orizontal ai sarcina pe vertical ai turatia. fiecare punct este un setpoint de presiune cu maximul pe 17 psi

 

Am deja un fel de cheaptunning pe masina, motorina este (mult fum negru in sarcina)

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Am deja un fel de cheaptunning pe masina, motorina este (mult fum negru in sarcina)

 

Fumul ala negru l-am avut si eu de 2 ori.....cand am avut debitmetrul jegos si cand nu am strans cum trebuie furtunul de la intrare in intercooler :).

 

Revenind la topic, cum am spus...de gustibus. Pune si tu poze, eu chiar sunt interesat si detaliaza cum l-ai instalat. Poate ca toata schema poate fi imbunatatita.

Editat de Big.Ursu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

@Daemonus

 

Debitmetrul de aer si colierele sunt ok, am patit si eu. Acum scoate fum numai daca activez "cheaptunning", dar si motorul se comporta altfel....

 

In acest moment 99% din componente sunt sosite:

turbina Y61 VNT

senzori presiune

controler, piese electronice, etc

 

Mai am nevoie de valva N75 (rugaminte, daca stie cineva una de vanzare dau :2dr!!!!) Am fost la cateva dezmembrari dar parca vorbeam chineza cu ei....

 

saptamina viitoare intram la demontat/montat. De acolo o sa incep sa postez si poze.

 

Impreuna cu cativa prieteni electronisti o sa incercam sa facem un Kit complet care sa fie disponibil pentru cei interesati.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

@Daemonus

 

Debitmetrul de aer si colierele sunt ok, am patit si eu. Acum scoate fum numai daca activez "cheaptunning", dar si motorul se comporta altfel....

 

In acest moment 99% din componente sunt sosite:

turbina Y61 VNT

senzori presiune

controler, piese electronice, etc

 

Mai am nevoie de valva N75 (rugaminte, daca stie cineva una de vanzare dau :2dr!!!!) Am fost la cateva dezmembrari dar parca vorbeam chineza cu ei....

 

saptamina viitoare intram la demontat/montat. De acolo o sa incep sa postez si poze.

 

Impreuna cu cativa prieteni electronisti o sa incercam sa facem un Kit complet care sa fie disponibil pentru cei interesati.

Sper sa nu fie considerata reclama:

Valva N75

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

update:

 

in sfarsit toate piesele sunt venite.

Turbina nu este cea de ZD30, am reusit sa obtin o turbina GT2256V de pe un motor de BMW de 3 litri.

Multumesc celor care m-au indrumat.

de maine incep sa demontez/montez componentele.

 

sper ca de maine sa pun si poze.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Turbina nu este cea de ZD30, am reusit sa obtin o turbina GT2256V de pe un motor de BMW de 3 litri.

sper ca de maine sa pun si poze.

 

Salut,

 

exista unul sau mai multe motive tehnice / functionale pentru care ai preferat aceasta turbina in celei OEM? Ne poti spune care sunt acestea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Salut,

 

unul dintre colegi de pe forum care incearca si el aceasi solutie, a propous acest tip de turbina.

motivele fiind urmatoarele: turbine de generatie mai noua cu turatii si eficiente mai mari, acelasi tip de flansa la prinderea pe galerie, si in plus se gasesc relativ usor (sunt pe multe masini inclusiv Alfa Romeo, Mercedes, Renault, etc). In plus aceasta este direct cu actuatorul pe vacuum si nu cel electronic, asa ca o pot conecta direct la valva.

 

un foarte important motiv TEHNIC a fost pretul! :grin: :uameni. Este destul de dificil de gasit una de ZD30. In tara asta sunt mai multe BMW X5 decat Y61 la dezmembrari, suntem prea saraci...:oc

Editat de bgd999

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Cred ca topicul acesta ar trebui mutat la Modificari, daca se considera astfel rog unul din moderatori sa-l mute, va rog.

 

Update:

am demontat de pe masina turbina.

asta presupune demontarea a: intercooler complet, toate tevile de admisie, galerie admisie, galerie evacuare, EGR, golire lichid racire, demontare tevi ulei si apa de pe turbina.

 

Obs: turbina de pe RD28TI este chiar mica. Am gasit mult ulei pe traseele de admisie. Turbina este intr-o stare buna (motorul are totusi peste 250,000 km) dar se invarte destul de greu. Probabil are depuneri pe ax. Wastegate-ul nu etanseaza corect, inelul de etansare nu este inchis complet, axul de actionare se misca foarte greu.

Toata stima pentru japonezi, nu am avut nici un singur surub care sa nu se desfaca la mina, inclusiv cele de pe galeria de evacuare.

 

Pagube: am rupt un stutz de la radiator, cel mic, care face legatura intre radiator si vasul de expansiune. Stutz filetat+poxipol+plastic topit si se rezolva. Garnitura intre galerii si blocul motor s-a rupt la extragerea galeriei de evacuare cu tot cu turbina (nu se poate altfel ca nu ai acces la suruburile de la turbina). oricum puneam una noua.

 

Turbina de BMW nu are aceasi flansa de prindere si nici nu are unghiul corect (intrarea uleiului trebuie sa fie la max 35 grade fata de verticala) Deci in acest moment galeria + turbina noua + turbina veche sunt la atelier pentru confectionarea flansei de adaptare. Pina luni am promisiuni ca o sa fie gata.

 

Desi am platit si am fost asigurat ca sa efectuat blocarea EGR, am descoperi ca acesta era bine mersi neatins. Ce mi-a aratat mecanicul ca ar fi placa de blocare nu era decat o alta garnitura. Alt service scos din memorie.

 

Toata partea de demontat a durat cam 6 ore, si am facut-o singur. Nu este prea dificil, dar trebuie sa stai pe burta, pe motor cu capul in jos ceva timp. Sunt multe piese mici si ascutite peste tot pe motor care vor cu dusmanie sa-ti faca gauri in locurile cele mai dureroase.

 

Turbina de BMW am demontat-o si am curatat toata partea de turbina, sa elimin cocsul de la geometria variabila. acum merge ca un vis.

 

Poze: cele 2 turbine, partile extrase, zona de la motor unde erau galeriile si spatiul liber ramas.

DSCF1619.JPG.3f07a1429f8c160b7210fc7b9c84580a.JPG

DSCF1620.JPG.79caa72b9c8cab1c042b42cbaf633b5f.JPG

DSCF1621.JPG.de7fc2e14788bc1c407b1281dc03618c.JPG

  • Like 1

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Azi am terminat de pus piesele inapoi.

Prinderea turbinei pe galerie a fost destul de dificila datorita spatiului limitat (desi cand m-am apucat parea enorm de mult). oricum este pe pozitie. Am monta 4 flanse diferite pina cand am gasit solutia.

Din piese recuperate de la diferite masini am "incropit" tubulaturile de pe compresor, astfel incat sa am toate conexiunile la locul lor cat si sa nu se atinga de evacuare sa dau foc la cate ceva.

Tevile de apa de la racirea turbinei vechi le-am legat una de alta refacind circuitul (nu am idee unde duce si nu am vrut sa risc).

Am o singura problema, si anume cu alimentarea cu ulei a turbinei. La turbina originala restrictia de debit se facea prin surubul de prindere la rampa de ulei. La cea noua restrictorul este inclus in turbina. Am majorat gaura de pe surub de la 2 la 4mm ca sa-i dau debitul necesar, dar nu s-a mai potrivit stutul de alimentare, mai precis l-am rupt incercand sal indoi. Am gasit un furtun armat cu fibre de sticla, mult mai dur si sper sa reziste la temperatura (este foarte aproape de turbina).

 

Si in final am pornit motorul. desi partea de comanda a turbinei nu este instalata, am incercat fara ea sa vad daca nu am surprize.

Suna intr-un mare fel fara galeria de evacuare! Am activat turbina pe manual (am supt pur si simplu din furtunul de la comanda) si spre marea mea surpriza an inceput sa suiere!!! Merge frate! nu foarte rau pentru un babalic ca mine, in curtea din fata casei.

 

o singura problema am depistat in cele cateva minute de teste (inainte sa vocifereze vecinii din cauza galagiei) si anume imbinarea intre furtunul armat cu fibra si stutul de ulei nu este etansa si picura ulei pe acolo. In rest, absolut nimic.

 

Mai vedem in forje. Fara sarcina cu turbina activata la 75% (aproximativ) am 0,05 bari la ralanti, 0,4 la 1800 si peste 0,7 bari la 3000rpm.

promite.

 

saptamina viitoare montez electronica si daca nu apar bube o bag in probe. Poze maine.

Editat de bgd999

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

recunosc ca nu am mai avut timp sa ma ocup, asa cum as fi vrut.

am terminat controlerul, l-am montat provizoriu dar m-am opri la partea de setari.

motivul: vecinii.

am inceput testarile in garaj fara tobe de esapament. dupa 2 zile cei din jur au inceput sa ma trimita catre origini cum era de asteptat

In plus am avut ceva probleme pina am rezolvat linia de preiune de ulei catre turbina care se tot crapa.

ieri am terminat de montat evacuarea (am facut o evacuare noua din inox de 70mm plus toba homemade - copie highflow ss) care si asta mi-a luat ceva timp.

sper ca acum sa ma pot ocupa de calibrarea controlerului. am pus si senzor de temp pe evacuare chiar linga turbo sa pot monitoriza si temp gazelor de evacuare (EGT) si vreau sa-l leg si pe acesta pe controler.

din primele teste merge ok, la actionare 100% la 3000rpm fara sarcina am 1.3 bari pe admisie. sa o vad si in sarcina.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Nu reusesc sub nici o forma sa fac controlerul sa functioneze corect. vede toate datele, da raspuns ok, dar output-ul catre valva de vacuum oha.

Oricum, am comandat setul de valve Dawes, daca nu merge electronic, macar mecanic sa-l fac. Ma enerveaza ca stau cu monstrul in curte de nu pot sa spun.

si cu zapezile astea pe aici ma enerveaza si mai tare.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

pina la urma am renuntat la ideea de controler PLC :cr1 si am achizitionat de la fratii americani,

valve dawes.

am instalat 2 unitati, una setata la 0,9 cum era initial si una la 1,2 bar pentru forta, selectare la buton.

o sa folosesc controlerul sa vad alte chesti (MAF, EGT, etc)

macar acum am masina, nu cotetz in garaj.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

pina la urma am renuntat la ideea de controler PLC :cr1 si am achizitionat de la fratii americani,

valve dawes.

am instalat 2 unitati, una setata la 0,9 cum era initial si una la 1,2 bar pentru forta, selectare la buton.

o sa folosesc controlerul sa vad alte chesti (MAF, EGT, etc)

macar acum am masina, nu cotetz in garaj.

 

:) Ce placa Arduino ai folosit ? Eu am luat un Arduino Uno, cunostintele mele de programare microcontrollere au ruginit, am incercat sa citesc pe un port o tensiune (am reusit), dar sa scot pe alt port o alta tensiune....nema. Poate ai vreun exemplu de cod ceva, multam.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

PWM pe o iesire de PWM in functie de 3 inputuri. N-ar trebui sa fie greu :)

 

Programul de pe link-ul ala e interesant, cu harti programabile, harti si pentru controlul AFC-ului de care nu e nevoie neaparat, se poate curata foarte foarte mult din codul de acolo.

 

Sa termin o data de facut motorul si pun mintea la contributie :ha:

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

pina la urma am renuntat la ideea de controler PLC :cr1 si am achizitionat de la fratii americani,

valve dawes.

am instalat 2 unitati, una setata la 0,9 cum era initial si una la 1,2 bar pentru forta, selectare la buton.

 

Se poate o schema logica cu modul de control al variatiei turbinei (cum sunt legate valvele, etc) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare