Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage


CosminC

Postări Recomandate

Salut,

 

Revin cu o problema care ma deranjeaza de cand am luat masina.

Motorul merge f.bine,nu scoate fum,porneste OK si la cald si la rece.

Nu am martori aprinsi la bord.

Nu am roti mari sau alte modificari.

 

In sarcina motorul se plafoneaza si nu mai vrea sa traga indiferent cat de tare apesi pedala.

Am urcat de multe ori (cu reductorul in greu) drumuri care ar fi trebuit abordate cel mult cu vit.I

Stiu ca Y61 nu este un sportiv adevarat dar totusi....

Ceva semne de reveneala da numai daca eliberezi pedala de acceleratie si apesi din nou

 

Am cam verifiat tot ce se putea:debitmetru,intercooler,furtune,supape de sens pe vaccum,etc.

Precizez ca totusi pe autostrada merge cu 150 Km/ora fara probleme dupa ceva chinuri sa ajunga acolo.

Ca ca scurtez,nu are repriza si in sarcina daca scade sub 2500 rot/min,greu sa mai ridic de acolo.

Rog ceva sfaturi ---> mentionez ca am fost la 2 reprezentante Nissan si la colegii de pe forum cu service-uri adevarate de 4X4 si am reusit sa descoperim ceva.

 

Poate s-a mai lovit cineva de o problema asemanatoare.

Cosmin 0728286012

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 116
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

simptom de limp-mode. daca debitmetrul este in parametri, ar trebui verificata presiunea turbo.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Ce as verifica eu:

1.Compresia motorului

2.Senzorul de sub pedala ...Este posibil ca sa ai acolo un fir care intrerupe.

3.Presiunea turbo

4.Cand ai schimbat ultima data filtrul de carburant si ce filtru i-ai pus?

 

Ai pus pana acum masina pe tester? Daca da, pe ce tester si ce ti-au zis atunci?

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

am problema asta de 6-7 ani. sunt in curs de rezolvare, daca reusesc spun cum. se pare ca ar fi actuatorul de pe turbo

 

daca e aceeasi problema ca la mine masina plafoneaza undeva intre 2500 si 3000, nu are putere si isi revine(daca vrea) dupa ce iei piciorul de pe aceleratie si accelerezi din nou de cateva ori. intre altele consumul este crescut la 14-16% si iarna chiar 18%. simptomatic, cand face asa, furtunul de deasupra turbinei poate fi strans cu degetele usor cu motorul accelerat deci turbina nu face presiune pe admisie.

la mine au desfacut turbina de la locul ei si au zis ca nu trebuie reconditionata, arata bine si problema este din actuatori(care cica-s mai multi de 1) si nu stiu exact de la care. acum le-am dat voie sa mearga cu ea la nissan in iasi sa puna pe un tester din ala amanuntit si sa vada ce gasesc acolo. sper pe la 14:00-15:00 sa aflu detalii.

zoltan zice ca ar putea fi capul hidraulic al pompei de injectie responsabil pentru plafonari si franele de motor pe care le experimentez cand sunt cu piciorul la fund pe acceleratie; insa pana la pompa e clar ca si turbina face ceva figuri. cei de la service-ul unde e masina au pus un capac pe egr si l-au obturat pentru teste ca sa elimine posibilitatea ca necazurile sa fie de acolo(sper ca au procedat bine ca nu stiu care e treaba cu egr-ul la nissan prea bine).

 

p.s. simptomul incepe sa-si faca aparitia dupa ce motorul se incalzeste bine, la inceput merge surprinzator de bine si dupa un numar de km incepe distractia

Editat de qumatru
Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Salut Ionutz,

 

Pe tester nu au gasit nimic.

Filtrul de motorina este de la dealer Nissan

Ca si simpton este la fel cu ce poveste qumatru.

O alta chestiune care poate ajuta: la testul de noxe motorul nu se tura in timp util(mesajul dat de analizorul de gaze!!!!).

Ca si comportament pare a fi un delay intre momentul accelerarii si repriza efectiva a motorului.

 

Acest delay este permament.

As fi recunoscator qumatrule daca postezi rezultatele de la service.

 

Stima.

Editat de CosminC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

salve ,

 

ti s-a spus f clar ca apare defectul DTC 0707 P7.F INJ TIMG FB

asta inseamna pompa injectie in 98 % din cazuri si filtru motorina in 2 % din cazuri

du pompa la RUNE , si cu ocazia asta si injectoarele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

salve ,

 

ti s-a spus f clar ca apare defectul DTC 0707 P7.F INJ TIMG FB

asta inseamna pompa injectie in 98 % din cazuri si filtru motorina in 2 % din cazuri

du pompa la RUNE , si cu ocazia asta si injectoarele

 

hmmm, Rune, doliu, fara deviz de 2000E nu scapi

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Salut Patriciu,

Am venit de doua ori

Prima data data mi s-a spus ca este defect sporadic fara importanta>verdict>nu se stie ce este

A doua oara stii f. bine ca au desfacut intercooler senzori,EGR,furtune,etc.>verdict> nu se stie ce este.

Ce rost a mai avut a doua oara???????

Mi se parea normal sa mi se comunice daca era ceva concret.

 

Dar sunt dispus sa mai facem ceva teste.

 

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

 

ti s-a spus f clar ca apare defectul DTC 0707 P7.F INJ TIMG FB

asta inseamna pompa injectie in 98 % din cazuri

 

este posibil, dar nu as fi de acord cu procentul de 98%.

 

personal am vazut doua masini cu DTC-uri 07xx(toate 07 sunt legate de pompa), dar defectul era in cu totul alta parte. ultima masina fusese si la mr. Nissan (reprezentanta in Buc.), care dupa ce a pus doua debitmetre aftermarket si masina tot nu mergea, a concluzionat ca nu merge decat cu debitmetru original Nissan :ha::ha:

 

trebuie sapat mai adanc.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Am si eu problema asta . Am fost la reprezentanta din pipera si dupa ce au pus testul, schimbat debitmetru, iar test, iar dat din umeri .

 

Eu sustin ce zice Giorgel. Mai trebuie sapat si studiat. Pacat ca pe cei cu Patroale ne desparte distanta :) Mie ocazional mi se aprindea check-engine si ca si cod de eroare....ba era throttle sensor, ba era crankshaft sensor, ba era senzorul ma-sii. Dupa 100101 sapaturi...cele "3 ground"-uri de pe motor erau buba....dupa ce le-am curatat, totul a revenit la normal. No more check engine light.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

salve ,

 

tot ce s-a dus la RUNE a fost reparat IMPECABIL ( RUNE era singurul autorizat de NISSAN pentru garantii la sisteme de injectie acum vreo 4-5 ani )

e drept ca a costat undeva intre 5000-7000 ron , in functie de defect

daca pompa e buna , platesti numai testarea

sau fiind o pompa ZEXEL poti incerca la Bosch in Bucuresti sau Brasov , de ei nu stiu nimic cat sunt de buni

 

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

salut Daemonus,

 

Poti sa-mi spui mai exact care a fost problema?

Stima.

Apropo,am gasit pe cineva cu un motor identic,functional 100%,dat jos de pe masina.

 

O sa inlocum toti senzorii si alte acareturi electronice,una cate una, de pe unul pe altul si vedem ce se intampla.

Nu m-as grabi sa umblu in pompa.

 

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Cele 3 impamantari de pe motor au fost buba la mine

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

am epuizat toate solutiile in iasi. pe tester apare ceva de presiune turbo. problema e ca turbina face presiune uneori si alteori nu deci turbina in sine nu are nici o problema, problema e din alta parte. cel care a pus testerul pe masina zice ca poate fi senzorul de pe intercooler sau electrovalva cu vacumuri care comanda turbina.

 

eu ma duc la zoltan saptamana viitoare. daca nu gaseste el buba am 2 optiuni: 1) dau jos ce-am pus pe masina si-i dau foc sau ii pun un 4.2.

Editat de qumatru
Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Pornirile razboinice nu duc la nimic bun cel mult la ceva gaurele la buzunar...Si in plus e al dracu de complicat sa pui un 4.2 pe Y61.

 

Ce zicea exact testerul de presiune?

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Pornirile razboinice nu duc la nimic bun cel mult la ceva gaurele la buzunar...Si in plus e al dracu de complicat sa pui un 4.2 pe Y61.

 

Ce zicea exact testerul de presiune?

 

nu reuseau sa gaseasca parametrii pentru presiunea turbo, ori nu stia baiatul ori nu am un asemenea senzor. "la mana" turbina baga, si cum zic si baietii, daca e sa fie turbina, nu face asa... se duce pur si simplu si se reconditioneaza dar turbina mea inca lucreaza, sunt ceva jocuri dar mi s-a spus de la reprezentanta de reparat turbine ca nu e momentul si problema e ceva mai banala dar greu de identificat pentru ca nu ne ajuta diagnoza.

 

glumesc desigur, iubesc masina asta si nu-i dau nici un foc nimic. trebuie reparata. 4.2 n-as pune decat daca as avea acte de utilitara, dar decat asa mai bine cumpar un y60 4.2 direct si plec de acolo. ma gandesc ca aia e o masina care merge.

 

concluzie: deocamdata caut beleaua.

 

RECOMANDARE:

 

daca cineva din baietii cu problema are un prieten cu patrol acelasi model care merge, se pot pune de pe una pe alta senzori/actuatori cacaturi pana se gaseste buba. eu nu am un astfel de prieten.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

qumatru:

RECOMANDARE:

 

daca cineva din baietii cu problema are un prieten cu patrol acelasi model care merge, se pot pune de pe una pe alta senzori/actuatori cacaturi pana se gaseste buba. eu nu am un astfel de prieten.

 

E o cale sigura de a paradi ceva si la masina care merge. Am in service in acest moment un Patrol cu computerul prajit de o asemenea manevra ( ei au inversat debitmetrele). ......... Sa-i vezi cum se mai cearta... Deh, electronica blestemata

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

mama ei de treaba atunci.

 

sunt scumpe toate rahaturile alea care comanda turbina de inlocuit cu unele noi? ma lovesc o data de propria-mi neputinta si frustrare ca nu se gaseste o solutie la problema asta cat si de neputinta celor din service-urile prin care am fost si care tin masina de bibelou prin curte dar nu pun mana sa vada de unde e problema.

 

din nou. masina merge, mai ales dupa ce porneste la rece sa zic ca merge maxim o ora, apoi incepe jalea si cantecul din bucium al turbinei si lipsa de putere si plafonarea la 2500 sau 3000. ori, ori niciodata intre. in acel moment al plafonarii, daca bag piciorul in ea, nu accelereaza, scoate fum negru si imi face o frana de motor de 1 secunda dupa care in functie de preferintele ei personale ori merge putin ori continua nenorocirea. timp in care eu tot pompez la aceleratie sa-i prind momentul in care vrea sa accelereze si sa faca boost. nu stiu cum dar am facut un tulcea-iasi in care masina a mers cap coada si surpriza, a consumat 12 chiar daca am mers blana(140-160). cand incepe cantecul masina nu merge si consuma 14-16 si chiar 18 pe timp de iarna.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Senzorul de pe intercooler o mai fi in mintile lui ? Ala reactioneaza la regimuri de ture mai ridicat (2500-3000), si in functie de boost-ul dezvoltat de turbo (de regula peste 16PSI) iti taie...alimentarea cu combustibil. Se cheama fuel-cut aka limp-mode. Un sfat personal - monteaza-ti un ceas de presiune si atunci vei putea vedea la ce boost intri in acest limp-mode. Incearca si o accelerare batraneasca, progresiva si vezi daca acest limp-mode mai intervine.

 

PS1. Limp-mode de regula dispare dupa ce iei piciorul de pe acceleratie, pentru ca inca un factor care-l declanseaza ar fi si TPS (Throttle Position Switch, adica acceleratia deh). Cand ajunge la 4V (3000 rpm) te poti astepta oricand la o poticnire a motorului.

PS2. Limp-mode apare si cand turbina iti da prea mult boost (20PSI+) - overboost. Se pare ca overboost-ul ar fi una din cauzele pentru care ZD30 se cheama "Grenade".

PS3. Cele mai bune discutii despre limp-mode le gasesti la australieni - se pare ca este cauzat de un cumul de factori precum: TPS, boost-sensor (sau cum s-o chema) de pe intercooler, debitmetru si boost-ul de la turbo. Inca nu s-a stabilit o relatie foarte clara intre acesti factori, insa fiecare din cele enumerate mai sus isi au rolul foarte bine determinat in generarea acestui limp-mode. Continui sa urmaresc dezbaterile "cangurienilor", pentru ca sunt departe de a se fi incheiat.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

debitmetrul au reusit sa-l vada pe diagnoza si cica ar fi bun ca face 5v cand acelerezi. acum nu stiu daca asa o fi, stiu ca l-am schimbat in urma cu 5-6 ani si a costat o avere

 

un ceas de boost mi se pare o idee buna, ca si urmarirea altor parametri importanti pe care nu-i vezi in bord insa am o problema mare cu pastrarea interiorului in conditii cat mai bune; cel mult pe stalp sa le pun

tu ce alti parametri mai urmaresti?

problemele generate de overboost nu se pot rezolva cu un blowoff pentru diesel? exista asa ceva pentru nissan?

 

inca ceva... am 4 ani cred, mi s-a spart intercoolerul. l-am inlocuit cu unul original de nissan nou(ouch). cel nou nu a venit respectiv cu un senzor nou pe el? sau senzorul a ramas pe masina si s-a montat dupa? ca problema nu s-a rezolvat dupa schimbarea intercoolerului si presupun ca daca senzorul a fost schimbat atunci nu ar fi el de vina.

Editat de qumatru
Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

am gasit acest articol... solenoidul in discutie este chiar actuatorul de pe turbina sau care piesa? cum se numeste in limba noastra-i o comoara?

 

n February 2012 I noticed a severe drop in power in my 2003 Patrol Wagon auto. The first thing I did was check the air filter. I had just had the fan belt changed and blamed it on something the garage had accidently disconnected during dooing this. When I opened the bonet I saw one of the air cleaner clips was off. When I took the cover off the chamber was full of insects, bits of plants, sand and dust. I carefully cleaned and vacumed all this stuff out and replaced the air filter. This made no difference. I then got the fuel filter changed. This also made no difference.

 

I then removed the MAF sensor and found it was covered with dust and stuff that had been sucked in because the clip was off. I cleaned the sensor with the special CRC compound. Nissan had previously told me cleaning a MAF sensor usually did not work. Anyway, it made no difference.

 

I then took the vehicle to my usual service garage and they checked the engine with their computer equipment. They found the Intercooler leaking oil. The design of this intercooler is very bad, the in and out sections are only clipped on. It was replaced with a refurbished unit which was welded. Still no change to the power problem.

 

After a few weeks it went back to the garage and the computer showed voltages on the MAF sensor wer way to high. A new MAF sensor was installed. Still no change in the power problem.

 

I then heard of a mechanic in Atherton that was trained by Nissan and was a "Nissan Expert". I took the vehicle to him and he had a quick look at it straight away. He got me to start it up after lifting the bonnet and told me to rev it up. He then pulled a small hose of and said to rev it again, sticking his finger over it as I reved the engine. He then said, "This is your problem, the waste gate solenoid valve is not working, so your turbo is not working also". In just a few minutes he had solved the problem. This part is not available from Nissan, it only comes with a turbo unit (at great expense). He managed to find a second hand one from a wrecker. It was fitted today the the vehicle now goes like a rocket! From long term non functioning of the turbo the gaskets are new leaking and need to be replaced.

 

Already a second person on another forum has had his Patrol fixed this way.

 

If you have this loss of power, get this solenoid valve checked out.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Nu stiu daca un intercooler nou vine si cu senzor nou. Eu urmaresc live:

a) debitmetrul

b) TPS

c) temperatura apei

d) RPM

e) FAN on-off (De la AC)

 

astea sunt ce-mi amintesc acum.....mai sunt insa.

 

Se poate face un control manual al boost-ului, cu limitare (asa am eu). In speta nu e mare branza, insa comportamentul masinii se schimba in bine. Ceva furtun, 2 valve (una cu bila si resort si alta unisens cu reglaj fin). Cea cu bila limiteaza boost-ul la 16PSI, cealalta ajusteaza "viteza" cu care ajungi la acel boost. Eu am ceasul de boost pus pe stalp la parbriz.

 

vdo.thumb.jpg.68e2e8d4d82e5a152d2fad0c74176a95.jpg

 

camozzi.thumb.jpg.d90e8a7f571928e19b258ea1ed828a7d.jpg

 

dawes.thumb.jpg.e910d5f5d3d092d464ccbe1b073e2645.jpg

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrol Y61 lung 2000 motor ZD 30 158 CP manuala------>nu trage

 

Ce e incercuit cu rosu....

 

solenoids.jpg.ad3a19d43d0383cb0e4ff8e44b9d91d6.jpg

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare