Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

    Salut,

    Am o problema cu masina (Y61) in sensul ca ABS-ul intra prea devreme. Desi nici una din roti nu se blocheaza ABS-ul intra in shema si eficienta franarii scade drastic. Am mai tot testat si am observat ca daca in momentul respectiv iau piciorul de pe frana si apas din nou pedala, ABS-ul nu mai intra si masina se opreste normal.
    Alte teste: pe gheata daca franez abs-ul intra si masina trage putin dreapta.

    Banuieli:
    - senzorii ABS
    - rotorul/roata dintata pe care o detecteaza senzorul?
    - conexiuni?
    - senzorul G (de decelerare)?

    As vrea sa stiu de unde sa ma apuc cu cautarile. Am facut o citire a codurilor de eoare ABS si nu am (pinul 4 de la mufa consult la masa) - clipeste becul de ABS cu codul 12 (ok).

    Saru'mana,
    Sorin
    Ultima editare de Kibitz; 22.dec.2012, 02:15.
    aka v1tara aka Sorin
    (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v
    [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

  • #2
    Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

    Salut , daca vede' o roata blocata asa se comporta ( in realitate saraca nu se blocheaza ), poate fi distanta dintre sensor si coroana asta daca distanta se poate regla ( nu cunosc tipul de masina ) oricum pricip. e la fel , chiar daca suna' ciudat si placutele (contrafacute ) de frana pot da asemenea comportament . Este deajuns un singur sensor/conexiune /roata etc. sa fie cu problema ca tot sistemul sa primeasca informatie falsa , practic ABS ul intra ' atunci cand cel putin o roata se blocheaza /o vede blocata , mai poti incerca sa aerisesti sistemul , ce sa zic ' pi' rand :) .

    spor la treaba
    Marian
    ...magaru' moare de drum lung si prostu' de grija altuia.

    Comentariu


    • #3
      Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

      eu as spune ca abs-ul functioneaza corect, dar una dintre roti are tendinta de a bloca mai repede decat celelalte, dovada ca la a doua pedala totul e ok (deci se egalizeaza franarea pe toate rotile) si pe gheata trage intr-o parte.

      Comentariu


      • #4
        Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

        Salut,

        @u2_2: Se poate, dar cred ca totusi nu se blocheaza nici o roata. Am sa inserc sa rog pe cineva sa se uite la masina din afara - ca sa ma lamuresc.

        @07Marianw8: Masina este un Nissan Patrol Y61. Si eu banuiesc ca e ceva pe la senzori/coroana.

        Asta vara am avut masina intr-un service pt. revizie puntea fata unde am schimbat toti rulmentii si simeringurile. E posibil sa se greseasca la montarea pieselor si a coroanei? Coroana trebuie inlocuita cand se inlocuiesc rulmentii sau se poate refolosi? Nu gasesc o imagine edificatoare cu modul in care vine asamblata puntea si coroana.


        Sorin
        aka v1tara aka Sorin
        (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v
        [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

        Comentariu


        • #5
          Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

          Depinzand de alte electronice instalate pe masina, gen ESP, TC, etc, pentru ca ABS-ul sa lucreze nu este necesar ca roata sa fie blocata. Este suficient ca unitatea centrala sa creada ca exista diferente anormale de turatie intre roti, ea va incerca sa aduca rulajul in parametri de siguranta. Parca asa zicea teoria...

          Comentariu


          • #6
            Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

            Nu stiu cum este la Y61... dar s-au mai vazut cazuri in care manifestarile ciudate ale ABS-ului s-au datorat unui contact de pedala de frana defect (poti gasi problemele si rezolvarea in sectiunea dedicata LR Freelander)
            It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

            Comentariu


            • #7
              Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

              Postat în original de u2_2 Vezi post
              Depinzand de alte electronice instalate pe masina, gen ESP, TC, etc, pentru ca ABS-ul sa lucreze nu este necesar ca roata sa fie blocata. Este suficient ca unitatea centrala sa creada ca exista diferente anormale de turatie intre roti, ea va incerca sa aduca rulajul in parametri de siguranta. Parca asa zicea teoria...
              Multumesc, am inteles. Am mai cautat un pic si am gasit principiul de functionare descris destul de bine aici. Nu stiu daca e exact la fel la masina mea, dar in linii mari trebuie sa fie...

              @02teddybear: Am sa ma uit, desi nu stiu ce contact de pedala de frana pot sa am inafara de becurile de semnalizare a franarii.
              aka v1tara aka Sorin
              (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v
              [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

              Comentariu


              • #8
                Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                Am gasit (intr-un tarziu), una din discutiile la care ma refeream:
                http://forum.club4x4.ro/showthread.p...landere/page13 postul 126. Stiu ca mai este cel putin un topic care contine problema asta dar nu dau de el.
                It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

                Comentariu


                • #9
                  Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                  Mda...aceeasi problema o am si eu,dupa demontarea butucului de pe partea stinga fata ABS-ul a inebunit adica la prima apasare de pedala zburam cu masina pe trotuar.Dupa citeva acctionari a pedalei de frina se aprindea becul in bord si aveam din nou frina.Am rezolvat-o rapid prin scoaterea sigurantei din tabloul electric,becul din bord e aprins tot timpul (cam deranjant).Problema mai mare este ca nu pot scoate senzorul din butuc e intepenit acolo,ca sa nu mai vorbesc de pretul lui care e pe la 1900 de lei.
                  Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                    "u2_2" are dreptate. Daca o roate nu-ti franeaza ABS-ul "vede" o lipsa de adrenta si actioneaza pt a pastra stabilitate. Situatia este credibila mai ales daca spui ca la franare masina iti trage intr-o parte. Calculatorul ABS-ului ar trebui sa-ti dea eroare in cazul in care senzorul nu citeste canelura sau orice alta problema.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                      Postat în original de avolocaru Vezi post
                      "u2_2" are dreptate. Daca o roate nu-ti franeaza ABS-ul "vede" o lipsa de adrenta si actioneaza pt a pastra stabilitate. Situatia este credibila mai ales daca spui ca la franare masina iti trage intr-o parte. Calculatorul ABS-ului ar trebui sa-ti dea eroare in cazul in care senzorul nu citeste canelura sau orice alta problema.
                      Si da si nu.ABS-ul vede doar numarul de rotatii al rotii( citeste nr. de dinti/rotatie), si nu vede cit de eficienta e frina pe roata respectiva.In mod normal daca frinezi( mai ales pe un teren cu aderenta buna) chiar daca frina este eficienta pe 3 roti, nu inseamna ca a patra o sa se invirta de mai multe ori, ea doar nu v-a ajuta in procesul de frinare.De exemplu multe turisme care au tamburi pe spate, au repartitor de frinare, iar frinele de pe spate intra in actiune doar cind masina este incarcata(si repartitorul deschide si circuitul spate). La Nissan patrol Y61, cel despre care este discutia pina la urma, avem asemena repartitor de frina.Asadar pina masina nu este incarcata rotile spate nu vor frina.Tind sa cred ca este o alta problema.Daca senzorul( oricare ) e ars, legatura imperfecta sau nu citeste coroana, atunci becul ABS e aprins in permanenta si sistemul nu functineaza DELOC.Asadar cred ca e in dracovenia aia de senzor de decelerare.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                        Multumesc tuturor pt. sfaturi.

                        In ceea ce priveste senzorul G: este defapt un senzor Reed (magnetic). Cred ca e usor de testat (se afla sub scaunul soferului daca nu ma insel).
                        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	G_sensor.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	26,4 KB 
ID:	908872

                        Cred ca am sa incep cu senzorii ABS, totusi, pentru ca am vazut pe youtube ca pot fi testati cu un ohmetru (link).

                        Erori ABS nu am (si becul ABS nu clipeste cand nu trebuie). V-am spus ca i-am facut testul simplu prin crearea unui contact intre doi pini in mufa CONSULT; nu l-am conectat la vreun laptop.
                        aka v1tara aka Sorin
                        (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v
                        [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                          Verifica-i dar nu e de acolo.Daca un senzor e intrerupt, ABS-ul nu mai functioneaza.Asta pentru ca altfel el ar avea o valoare de la 3 roti si o cu totul alta de la cealalta.El ar considera diferenta asta ca pe un derapaj, si atunci ar intra ABS-ul in permanenta.Bafta si tine-ne la curent.
                          Verifica(daca poti) si dantura coroanei.Daca 1-2 dinti sint ciobiti, atunci poate sa iti dea problema respectiva.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                            Hmm, Pyz, cu dantura coroanei "e grele"... Ce trebuie sa scot incepand de la roata spre grup ca sa ajung la ea? Tare imi e ca nu scap usor...
                            aka v1tara aka Sorin
                            (__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v
                            [__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: ABS-ul porneste prea devreme (ca prostu')

                              Coroana poate fi murdara ( dar trebuie sa fie murdara cu ceva pulbere care e activa magnetic - rugina , pilitura de fier - ca sa conteze in ecuatie ) , descentrata , senzorul miscat ( indepartat , stramb etc ) . Cu roata scoasa si o tubulara de zece poti afla daca sunt in regula - se vede si sectorul dintat , pentru o inspectie corecta fa-ti o lumanare ( un led la capatul unor fire ) si roteste butucul respevctiv ) .Butucii ( implicit sectorul dintat ) nu trebuie sa aiba joc ( mai mare decat cel normal ) . Trebuie verificate continuitatile , mufele etc ...cel putin pentru inceput , daca discutam doar de sistemul electric .
                              ... sa fim corecti pana la capat !
                              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection