Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

Adună
Acest topic este închis
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

    Buna ziua,m-am gindit sa-mi cumpar un patrol y61 dar nu sunt hotarit de care? Ce motorizare? Ce an de fabricatie?De preferat unul lung pt drumetii sa am loc,dar si putin off road mai "normal"sa zic asa,poate mai tirziu o expeditie...Am tot citit dar nu am ajuns la o concluzie clara care motorizare e mai buna,de preferat mai multa putere,normal,dar si fiabil.Multumesc anticipat
    Littlesoky

  • #2
    Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

    RD2.8T
    - mai puturos in mod implicit
    - distributie pe curea
    - turbina fara VGT (daca-mi aduc bine aminte), doar wastegate

    ZD30
    - mai sprinten in mod implicit decat 2.8
    - distributie pe lant
    - turbina cu VGT

    ZD30 este cunoscut in lumea Patroalelor ca si "grenada"", pentru ca de-a lungul vremii s-au inregistrat cazuri in care au picat chiuloase, pistoane.

    Chiuloasa in principal pica datorita unui sistem de racire care nu functioneaza in parametrii sai constructivi. Ca idee, un ZD30 bine pus la punct cu racirea este greu de fiert ca motor. La RD28T, din cele lecturate pe alte site-uri, se pare ca sistemul de racire ar fi nitel subdimensionat, si multi au pus un radiator marit + ventilator auxiliar. Repet insa, informatiile de la RD28T sunt din lectura, nu din experienta personala.

    Pistoanele 3 si 4 in principal sunt cele care cauzeaza probleme la ZD30, dar in principal pica pentru ca gazele EGR le "prefera" cu precadere datorita constructiei. EGR-ul se blocheaza foarte usor, si in plus, se instaleaza un sistem de control al boost-ului care contribuie considerabil (in bine) la fiabilitatea motorului. Evident, discutia este mai ampla, am rezumat doar cateva idei si cateva argumente care stau in spatele acestora.

    Pompa de injectie de la ZD30 (un VP44 de la Bosch) este un fel de bau-bau care sperie lumea (costa mult). Folosirea uleiului 2T in motorina, montarea unei pompe de lift pentru combustibil si a unui racitor de motorina ii asigura o viata mai lunga, linistita si aduc si un spor de performanta. Nu este posibilitatea de supradebitare a pompei, ca in cazul lui RD28T.

    Am vazut si mers si cu RD28T si am ZD30...si nu as schimba ZD30. Cum am mai zis si pe alte topicuri, este un motor care trebuie sa-l cunosti si sa ai grija de el. Nu este un motor pentru "birjarii de masini" pentru care uleiul de motor este un accesoriu iar apa simpla este suficienta pentru racirea utilajului.

    Al meu are 297.000km originali si motorul nedesfacut. Merge bine mersi.
    NADS Fitted
    Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.
    Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

    Comentariu


    • #3
      Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

      vrei sa lasi CHEROKEE XJ 4.0!? ia uite ce zice omul asta aci!:
      http://forum.club4x4.ro/showthread.p...itii-!!!/page2
      eu am 280 000 km ,tot nedesfacut motorul de 2,8 , da asa mi place cum suna 6 pistoane ! si la ce l pun eu sa faca zau daca am simtit nevoia de caluti !
      VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

      Comentariu


      • #4
        Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

        [QUOTE=Big.Ursu;953829] ZD30 Nu este un motor pentru "birjarii de masini" pentru care uleiul de motor este un accesoriu iar apa simpla este suficienta pentru racirea utilajului.
        b[QUOTE]

        Bine ai spus :). Am ras singur 5 minute .
        Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
        Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
        Natura si aventura

        Comentariu


        • #5
          Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

          Daca vrei o masina cu adevarat tapana, fara electronica si mai spartana si ai a doua masina de strada (autoturism) - alege Y60 2.8
          Daca te tine buzunarul - alege Y61 3.0 2005+
          Daca ... (restul de variante) - alege Y61 2.8 sau 3.0

          Cum ti-a spus si Big.Ursu mai sus. Daca te ti de birjarii, nu tu uleiuri, revizii si altele...ramai cu Jeepul tau. E cea mai convenabila varianta.

          RD28T, e un motor care suporta multe, cu conditia sa fie cat de cat bibilit la timp.
          ZD30, e un motor mai sensibil, trebuie cateva imbunatatiri facute dar si asta suporta destule.

          Circula o vorba prin popor care spune asa: Patrolul e o masina cu personalitate care isi alege propietarul si nu invers ...

          Mai departe ...cauta pe forum vei gasi informatii garla ...si pro si contra si despre una si despre alta...si despre unii care au renuntat la unele masini sa isi cumpere Patroale...dar exista si viceversa (cei drept mai rare).

          Daca iti doresti o masina buna, ai rabdare (termenul mediu de asteptare este de aproximativ 6 luni), ptr ca nu sunt multe dintre cele care se vand care sunt intr-o stare buna si pune intotdeauna in balanta raportul "pret mic - masina cu probleme" cu cealalta varianta "pretul pietei - masina in stare buna". Si vezi ce e mai bine sa alegi...ptr tine.
          consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

          Comentariu


          • #6
            Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

            sa nu uitam de motorul de 4,2 diesel de la nissan care e fabulos
            Ultima editare de Astral; 12.apr.2014, 11:53.

            Comentariu


            • #7
              Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

              Postat în original de gigi_naste Vezi post
              sa nu uitam de motorul de 4,2 diesel de la nissan care e fabulos

              Dar si mult mai rar, dar mai ales OFF-TOPIC.....


              Comentariu


              • #8
                Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                Buna discutia asta!

                Eu am ales mereu ZD30 dar trebuie multe imbunatatiri facute sa te poti baza pe el (cum zice Bug.Ursu). Trage foarte bine ptr greutatea Patrolului. Consuma destul de bine!


                Cel de 2.8 aste puturos si consuma mai mult decat 3.0....dar suna frumos 6 in linie

                Daca ar fi dupa mine as alege oricare din ele....important sa fie cat mai in mintile lui motorul si restul!


                Acum am ambele.....doar ca 2.8 l am cumparat ca asa a venit echipata masina , nu ma deranja daca era 3.0 si automata!
                Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*
                "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire."

                Comentariu


                • #9
                  Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                  Postat în original de med_max
                  3.0 e mai ok ..
                  De ce ? Pentru a face rost de cele 20 de postari ?
                  4x4, Way of Life !

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                    RD 28Ti-
                    Fiabil (mai putin electronica, dar din fericire se poate da jos de pe masina)
                    Gurmand ( fiind un pic submotorizta masina, trebuie tinut sus in ture)
                    Silentios
                    Iarna baga caldura instant, la primul colt de strada
                    Se repara cu relativ putini bani
                    - set segmenti 600 lei
                    - set cuzineti biela 280 lei
                    - set cuzineti palier 350 lei
                    - set pistoane 1600 lei
                    etc
                    -distributie pe curea , fara probleme, se sch la 60.000 km si costa putini bani
                    -nu fierbe deloc, daca e in mintile lui
                    -se poate up-grada pe la 160 CP

                    ZD30
                    mai puternic 158CP (dar se poate upgrada la 210CP)
                    mare fereala de cele 2000-2002
                    cuplu mare la ture joase
                    nu se dezelectronizeaza
                    sensibile, necesita mare atentie la reparatie, e un motor complicat (16V, 2axe cu came etc)

                    eu am ZD 30 automatic, dopat la 205CP, se misca f ok pe 33"

                    PS: sunt mare fan al motorului de 2,8 TDi. e un motor jmeker, inaintea vremilor in care a fost produs.
                    ing. Luigi PIRSU
                    www.nissan4x4.ro
                    service si tunning NISSAN
                    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                      Postat în original de Teodor4x4 Vezi post
                      De ce ? Pentru a face rost de cele 20 de postari ?
                      Si asta este un motiv ... dar cel de 3.0 parca trage mai bine ... nu ma pricep .... nu-s mecanic dar ala mi se pare mai ok raportat motor / forta / tractiune
                      LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock
                      Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                        motor....forta....tractiune....defineste acesti termeni

                        ca esti tare ambiguu in exprimare

                        testeaza in teren cu mana ta cele doua motoare...si abia dupa poti trage o concluzie

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                          Dezgrop mortii dar motorul 4.2 fara turbo pe y61 cum e ?

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                            Daca e in stare buna , nu-ti mai trebuie altceva .
                            Cam greu , totusi ....
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

                              Am gasit la un garaj in Olanda 4 bucati, albe, LWB, 4.2 diesel (no turbo). Nu stiam cum e motorul daca nu are turbo :-)

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X