Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?


szabo laszlo

Postări Recomandate

Buna ziua,m-am gindit sa-mi cumpar un patrol y61 dar nu sunt hotarit de care? Ce motorizare? Ce an de fabricatie?De preferat unul lung pt drumetii sa am loc,dar si putin off road mai "normal"sa zic asa,poate mai tirziu o expeditie...Am tot citit dar nu am ajuns la o concluzie clara care motorizare e mai buna,de preferat mai multa putere,normal,dar si fiabil.Multumesc anticipat
Littlesoky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

RD2.8T

- mai puturos in mod implicit

- distributie pe curea

- turbina fara VGT (daca-mi aduc bine aminte), doar wastegate

 

ZD30

- mai sprinten in mod implicit decat 2.8

- distributie pe lant

- turbina cu VGT

 

ZD30 este cunoscut in lumea Patroalelor ca si "grenada"", pentru ca de-a lungul vremii s-au inregistrat cazuri in care au picat chiuloase, pistoane.

 

Chiuloasa in principal pica datorita unui sistem de racire care nu functioneaza in parametrii sai constructivi. Ca idee, un ZD30 bine pus la punct cu racirea este greu de fiert ca motor. La RD28T, din cele lecturate pe alte site-uri, se pare ca sistemul de racire ar fi nitel subdimensionat, si multi au pus un radiator marit + ventilator auxiliar. Repet insa, informatiile de la RD28T sunt din lectura, nu din experienta personala.

 

Pistoanele 3 si 4 in principal sunt cele care cauzeaza probleme la ZD30, dar in principal pica pentru ca gazele EGR le "prefera" cu precadere datorita constructiei. EGR-ul se blocheaza foarte usor, si in plus, se instaleaza un sistem de control al boost-ului care contribuie considerabil (in bine) la fiabilitatea motorului. Evident, discutia este mai ampla, am rezumat doar cateva idei si cateva argumente care stau in spatele acestora.

 

Pompa de injectie de la ZD30 (un VP44 de la Bosch) este un fel de bau-bau care sperie lumea (costa mult). Folosirea uleiului 2T in motorina, montarea unei pompe de lift pentru combustibil si a unui racitor de motorina ii asigura o viata mai lunga, linistita si aduc si un spor de performanta. Nu este posibilitatea de supradebitare a pompei, ca in cazul lui RD28T.

 

Am vazut si mers si cu RD28T si am ZD30...si nu as schimba ZD30. Cum am mai zis si pe alte topicuri, este un motor care trebuie sa-l cunosti si sa ai grija de el. Nu este un motor pentru "birjarii de masini" pentru care uleiul de motor este un accesoriu iar apa simpla este suficienta pentru racirea utilajului.

 

Al meu are 297.000km originali si motorul nedesfacut. Merge bine mersi.

  • Like 1

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

vrei sa lasi CHEROKEE XJ 4.0!? ia uite ce zice omul asta aci!::grin:

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?84069-Noul-meu-Nissan-Patrol-Y61-2-8-expeditii-!!!/page2

eu am 280 000 km ,tot nedesfacut motorul de 2,8 , da asa mi place cum suna 6 pistoane :pr1 ! si la ce l pun eu sa faca zau daca am simtit nevoia de caluti !

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

ZD30 Nu este un motor pentru "birjarii de masini" pentru care uleiul de motor este un accesoriu iar apa simpla este suficienta pentru racirea utilajului.

b

 

Bine ai spus :). Am ras singur 5 minute :ha: .

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Daca vrei o masina cu adevarat tapana, fara electronica si mai spartana si ai a doua masina de strada (autoturism) - alege Y60 2.8

Daca te tine buzunarul - alege Y61 3.0 2005+

Daca ... (restul de variante) - alege Y61 2.8 sau 3.0

 

Cum ti-a spus si Big.Ursu mai sus. Daca te ti de birjarii, nu tu uleiuri, revizii si altele...ramai cu Jeepul tau. E cea mai convenabila varianta.

 

RD28T, e un motor care suporta multe, cu conditia sa fie cat de cat bibilit la timp.

ZD30, e un motor mai sensibil, trebuie cateva imbunatatiri facute dar si asta suporta destule.

 

Circula o vorba prin popor care spune asa: Patrolul e o masina cu personalitate care isi alege propietarul si nu invers ...:wink:

 

Mai departe ...cauta pe forum vei gasi informatii garla ...si pro si contra si despre una si despre alta...si despre unii care au renuntat la unele masini sa isi cumpere Patroale...dar exista si viceversa (cei drept mai rare).

 

Daca iti doresti o masina buna, ai rabdare (termenul mediu de asteptare este de aproximativ 6 luni), ptr ca nu sunt multe dintre cele care se vand care sunt intr-o stare buna si pune intotdeauna in balanta raportul "pret mic - masina cu probleme" cu cealalta varianta "pretul pietei - masina in stare buna". Si vezi ce e mai bine sa alegi...ptr tine.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Buna discutia asta!

 

Eu am ales mereu ZD30 dar trebuie multe imbunatatiri facute sa te poti baza pe el (cum zice Bug.Ursu). Trage foarte bine ptr greutatea Patrolului. Consuma destul de bine!

 

 

Cel de 2.8 aste puturos si consuma mai mult decat 3.0....dar suna frumos 6 in linie :ha:

 

Daca ar fi dupa mine as alege oricare din ele....important sa fie cat mai in mintile lui motorul si restul!

 

 

Acum am ambele.....doar ca 2.8 l am cumparat ca asa a venit echipata masina :grin: , nu ma deranja daca era 3.0 si automata!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

RD 28Ti-

Fiabil (mai putin electronica, dar din fericire se poate da jos de pe masina)

Gurmand ( fiind un pic submotorizta masina, trebuie tinut sus in ture)

Silentios

Iarna baga caldura instant, la primul colt de strada

Se repara cu relativ putini bani

- set segmenti 600 lei

- set cuzineti biela 280 lei

- set cuzineti palier 350 lei

- set pistoane 1600 lei

etc

-distributie pe curea , fara probleme, se sch la 60.000 km si costa putini bani

-nu fierbe deloc, daca e in mintile lui

-se poate up-grada pe la 160 CP

 

ZD30

mai puternic 158CP (dar se poate upgrada la 210CP)

mare fereala de cele 2000-2002

cuplu mare la ture joase

nu se dezelectronizeaza

sensibile, necesita mare atentie la reparatie, e un motor complicat (16V, 2axe cu came etc)

 

eu am ZD 30 automatic, dopat la 205CP, se misca f ok pe 33"

 

PS: sunt mare fan al motorului de 2,8 TDi. e un motor jmeker, inaintea vremilor in care a fost produs.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

De ce ? Pentru a face rost de cele 20 de postari ? :grin:

 

Si asta este un motiv ... dar cel de 3.0 parca trage mai bine ... nu ma pricep .... nu-s mecanic dar ala mi se pare mai ok raportat motor / forta / tractiune

LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock :banana

Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Daca e in stare buna , nu-ti mai trebuie altceva .

Cam greu , totusi ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Ma refeream strict la greutate .

 

Motorul poate fi ugradat la turbo , dar sunt doua tabere distincte care apreciaza fiecare ce-si doreste : intretinerea simpla si reglaje minime pe o lunga durata ( adica ... lunga ... pe viata ...) ... sau/si ....performante si posibilitatea upgradarii si mai mult decat turbina stock , cu rezultate bune si de asemenea durabile . E foarte adevarat ca fiind un diesel mare apar niste limite clare , nu poti scoate din el cat ai scoate din aceasi cc la benzina ( ba da ... ca in orice caz cunoscut banii sunt limita ... daca chiar iti doresti ... insa motorul devine o palida amintire a ceea ce a fost la inceput ) , dar sa facem distinctie clara intre un motor diesel mare care consuma mai mult decat decent si un benzinar care de fapt cere si da totul intr-un mod foarte diferit .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 luni mai târziu...

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Salutare all salut Big.Ursu!

Sunt pasta referitor la Patrol , cu toate astea am citit multe pareri si sfaturi . Eram cam ingrijorat de problema motorului la Y61 plus ca nu stiam ce model sa aleg lwb sau scurt (inca nu stiu ce varianta sa aleg short or long) . Nu sunt posesor de Patrol urmeaza , Deci daca ai grija de motor ulei bun 2 schimburi pe an iarna vara filtre etc etc nu sunt sanse mari sa crape in "mijlocul drumului" ? Nu vreau sa imi

bat joc de masina dar nu o sa o tin doar de poze . Am vazut ca sunt foarte multi care vand sau schimba varianta scurta pe ceea lunga . E mai bunu motorul mai putine probleme la lwb ? Ce ar trebui sa cumpar? oricum masina o sa intre in revizie capitala . Ce sa cumpar?

 

Multumesc anticipat [bigUrsu]

 

 

Toate cele bune cu stima Sim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Salut!

 

Nu vreau sa dau sfaturi.....dar in primul rând sa fi atent ce cumperi,de la cine cumperi..... Înainte sa dai banii pe jucărie,pune câteva întrebări pe forum ...ca poate unii mai știu câte ceva despre Patroalele care se vând pe piața. Legat de întreținere....sunt mai multe de discutat....

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Salut !

 

@SimPetre - Colegul @ovidiu-acar a sintetizat niste idei de bun simt. Nu demult alergam dupa un Patrol pentru un amic si am apelat la ajutorul unor colegi de forum in identificarea unor utilaje din "arealul" lor.

La fel cum a zis @ovidiu-acar, intretinerea este alta mancare de peste si discutam in functie de regim de utilizare, starea utilajului la achizitie si, de ce nu, de feelingul tau, de flerul tau.

 

Eu am LWB si din stiinta mea nu exista diferente sub capota fata de SWB. Gasesti in sectiunea Patrol, la Y61, topicul meu din momentul achizitiei pana relativ curand, cu toate modificarile mele justificate la nivelul meu de intelegere. Unii le-au contestat, altii au inteles - dar e prea putin important.

 

Raman fan al LWB-ului, pentru ca imi ofera spatiul de care am nevoie. Plec cu familia de fiecarea data, si nu duc lipsa de bagaje. Nu m-a incomodat in teren pana acum.

 

Ca si mentenanta eu schimb filtrele si uleiul din motor la 5000km (la fel cum fac si cu masina de oras). La fiecare 2 ani, jos uleiul din grupuri si cutii (transfer si viteza), lichidul de racire. Evident, cu ochii pe omocinetica si revizii ori de cate ori se impune. Repet, sunt doar considerentele si gandurile mele, fiecare face cum doreste si cum ... poate. Operatiunile le fac in regie proprie, rar calc poarta vreunui service/mecanic (cand nu ma lasa spinarea sa-mi fac damblaua). Am 321.000km, motorul din 2000 (am cumparat-o in 2011, la 258.000km). Daca vrei neaparat, iti insir si lista modificarilor facute de mine, dar cel mai bine lectureaza topicul meu..

 

Bafta cu alegerea !

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Multumesc mult pentru sfaturi !

M am hotarat am gasit ceva in Olanda undeva la 6000EUR scurt 2001 3.0Turbo 257mi km un singur proprietar full service (la reprezentanta Nissan) 18 stampile in cartea service.

Intretinerea e ceea mai mica problema ulei filtre, bujii ,cutie ,diferentiale, rulmenti etc.

Nu e o problema masina o sa intre in service o sa fie desfacuta toata inclusiv motor turbo cutie grupuri verificate si la nevoie inlocuite . Revopsita caroserie plus sasiu , inaltata schibata suspensie etc o gramada nu e prima masina 4x4 off road stiu ce ma asteapta .

Nu inteleg de ce se subliniaza NU AN 2001-2002? .

Din ce am vazut la short base (varianta scurta) sau fabricat pana in 2004 " din ce am vazut la vanzare" deci e mai bun 99 2000 2003 2004 sa ma feresc de 2001-2002?

 

 

Multumesc mult toate cele bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Prietene.....este asa o poveste...cu anul de fabricație.... De exemplu am avut la dezmembrat un Patrol fabricație 2001 cu 480.000km la bord,masina luată de la mine când aveam reprezentanta Nissan si am vândut motorul la un nene din SV care a mai facut pana acum vreo 40.000 si motorul merge.... Sunt câteva chestii de care trebuie ținut cont....exploatare,service,ulei......etc. Daca găsești masina,cere un VIN,ia legătura cu @Patriciu sau cu mine si aflam istoria mașinii....cât timp a fost in service la Nissan. Știu ca părerile sunt împărțite,dar .......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Salutare , salut ovidiua-car Ms pt post .

Din ce am vazut nu e nici o diferenta de piese sau motor la Y61 3.0td , si imi ma gandeam ca e foarte ciudat ca 2002-2004 sunt motoarele problematice

si 99-2001 nu . Cum ziceai si tu mai sus da depinde de uzura masini si cat de des a intrat in service . Multumesc mult pentru ajutor :) o sa iti trimit VIN Nr cand

o sa gasesc ceva . Toate cele bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Va salut

 

Cam cat consuma motoru de 3.0 si motoru de 2.8.

Ma refer nu gol ca nimeni nu merge cu masina goala.

 

Cristi cu respect.

 

Gol adica fara sa fie incarcat cu ceva marfa, ZD30 imi consuma in jur de 12% mixt. Depinde insa mult de stilul de conducere. Consumul teoretic nu trebuie sa difere mult intre cele doua motorizari. @Ovidiu e taticul lor. Am vorbit odata cu el despre consum. Vorbeste cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie patrol ??2.8 sau 3.0?

 

Gol adica fara sa fie incarcat cu ceva marfa, ZD30 imi consuma in jur de 12% mixt. Depinde insa mult de stilul de conducere. Consumul teoretic nu trebuie sa difere mult intre cele doua motorizari. @Ovidiu e taticul lor. Am vorbit odata cu el despre consum. Vorbeste cu el.

 

Iti consuma mult 12%,al meu la medie scoate 9 maxim 10%,eu ii fac consumul la fiecare alimentare de la plin la plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare