Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Dimensiune anvelope / jante Patrol y61-2,8 td


Apollyon

Postări Recomandate

Va salut, cochetez cu achizitionarea unui Nissan Patrol 2,8-y61 din 1999. Masina e in stare buna, echipata f f misto. Roti silvertone extrem pe r15/ 35, bara cu torliu, snorkel, etc. La primul contact mi-am dat seama ca e cam "moale" si asta se trage de la dimensiunea rotilor/ raport de transmisie. Proprietarul care o vinde imi e prieten si nu se prea pricepe la masini cumparand tot ce l-au sfatuit "specialistii". Din ce am intele patrolul duce pana la 33 fara modificari de rapoarte. Ce ar fi mai OK de facut?(exceptand inlocuirea gumelor cu unele de 33)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Dimensiune anvelope / jante Patrol y61-2,8 td

 

Salut! Sint multe de spus...masina e foarte grea si asta se simte! Pot sa-ti spun ce am facut eu la exact aceeasi masina-2.8 SWB,1999. Am simexuri pe 32-265/75/16(deci nici macar 33!) si am inlocuit reductia stock din cutia de transfer cu un kit Australian Gearmaster-a crescut reductia cu 43%,de la 2.02/1 la 2.86/1. Rupe in teren-am uitat de viteza 1-a,o folosesc doar pe coboriri in cap,pietre mari sau la trecere la limita printre copaci. In rest,a doua,a treia si chiar a patra! E alta masina! Nu regret nici un moment schimbarea facuta-desi mi-a golit buzunarele binisor. Nu am schimbat nimic la motor-altii pun chipuri,intercooler mai mare,turbine cu geometrie variabila etc. Nici in grupuri nu am umblat-raportul de 4.625 e arhisuficient la rotile astea iar pe asfalt merge onorabil. Dupa mine cresterea reductiei e cea mai fiabila,rapida si utila chestie pe care o poti face Patrolului ca sa mearga bine in teren. Blocantul spate de fabrica e foarte util la chestii nasoale iar acum ma bate gindul sa pun un blocant ARB pe fata:grin::grin:

Cam atit...

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Dimensiune anvelope / jante Patrol y61-2,8 td

 

Dupa niste ani de experimente pe Patrol Y61 LWB din 1999, am ajuns la concluzia ca cea mai buna solutie pentru masina de plimbare este sa stai pe roti de 33, cat mai usoare (si ele si jantele) si eventual sa mai cresti putin debitul la pompa. Desigur, dupa ce ai curatat filtrele de aer, motorina, radiator, bujii functionale, etc - si esti deci sigur ca motorul trage cum ar putea sa traga.

Iti ofera si rezultatele dorite, iti reduce si costurile (vs gearmaster) si riscurile de a rupe / strica (vs 35 uri mari si grele, iar la plimbare exista foarte putine locuri in care chiar sa conteze 35 vs 33. Chiar si asa, timpul pierdut sa te troliezi nu te 'costa' ca la concurs :)

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Dimensiune anvelope / jante Patrol y61-2,8 td

 

La 3to ...nu te mai uiti cat cantareste cacatul de vrabie de pe capota ...Serios ...Decat sa pui niste table chinezesti sau nu stiu ce fite de aliaj (ptr ca IE usoare) ca sa ai dupa ce plange mai bine pui niste jante de otel.

 

Decat sa exersezi maritul debitului (sculare si culcare :ha:) poti sa incepi sa exersezi tacticos scarpinatul in cur cu briciul ... E vorba de Y61 care are niste chestii, trestii, fire, socoteli ...Le strici ... nu le strici nu stiu ce sa zic...dar e bine sa nu te joci cu "cribriturile" langa canistra de benzina ca faci buba ...

 

Patrolul stock se simte cel mai bine pe gumele stock ...265/75 R16 sau echivalentul pe 15 sau 17

Te poti juca la anvelope si merge pana in 285/75 R16 sau echivalent fara sa existe riscuri

.

Pe gume agresive Patrolul usor modificat merge bine pe maxim 35/10.5 R16 sau echivalent. Orice alta dimensiune mai mare induce automat si unele riscuri pe care ti le asumi ...

 

Inainte sa te iei dupa ce balmajesc eu acilea tine cont de asta:

Eu nu vorbesc din experinta ci din statul pe forum ... n-am avut, nu am si nici nu imi voi lua vreodata o asemenea masina ...ce imi trebuie? :ha:

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Dimensiune anvelope / jante Patrol y61-2,8 td

 

La 3to ...nu te mai uiti cat cantareste cacatul de vrabie de pe capota ...Serios ...Decat sa pui niste table chinezesti sau nu stiu ce fite de aliaj (ptr ca IE usoare) ca sa ai dupa ce plange mai bine pui niste jante de otel.

 

Decat sa exersezi maritul debitului (sculare si culcare :ha:) poti sa incepi sa exersezi tacticos scarpinatul in cur cu briciul ... E vorba de Y61 care are niste chestii, trestii, fire, socoteli ...Le strici ... nu le strici nu stiu ce sa zic...dar e bine sa nu te joci cu "cribriturile" langa canistra de benzina ca faci buba ...

 

Patrolul stock se simte cel mai bine pe gumele stock ...265/75 R16 sau echivalentul pe 15 sau 17

Te poti juca la anvelope si merge pana in 285/75 R16 sau echivalent fara sa existe riscuri

.

Pe gume agresive Patrolul usor modificat merge bine pe maxim 35/10.5 R16 sau echivalent. Orice alta dimensiune mai mare induce automat si unele riscuri pe care ti le asumi ...

 

Inainte sa te iei dupa ce balmajesc eu acilea tine cont de asta:

Eu nu vorbesc din experinta ci din statul pe forum ... n-am avut, nu am si nici nu imi voi lua vreodata o asemenea masina ...ce imi trebuie? :ha:

 

,,n-am avut, nu am si nici nu imi voi lua vreodata o asemenea masina ...ce imi trebuie? :ha:

"

asaaa!!!??? carevasazica tocmai acu spui:ha:

  • Like 1
VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare