Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme


Hunterboy

Postări Recomandate

Buna Ziua stimati colegi, dupa cum spune si titlul sunt mandrul posesor al ununi Nissan patrol din 2003 3.0 diesel zd30 si din pacate am niste mici problem cu ea. De exempu la rece porneste la sfet si dupa 30 sec se opreste. Cand dau la automat porneste si se opreste. Dupa 5 incercari porneste cu mult fum de motorina nearsa. Alta problema ar fi ca ramane acel bec portocaliu aprins malfaction parca scria in carte care ar indic apa in carburant dar am verificat si nu este apa. Am incercat sa pun tett.ul pe ea si nu se poate conecta. Ulei pe intercooler la extremitati si parca nu trage cum trebuie. ca model zic eu este full hidramat piele trapa diff loc + multe altele. Rog din tot sufletul pe cineva cu experienta in acesta masina+motor daca in PM mi-ar putea lasa un nr de telefon. Multumesc Anticipat.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

din ce-ai descris tu ai o problema pe alimentare. din experienta mea ar fi filtrul de combustibil. altele ar putea fi debitmetru, treburi ce tin de injectie etc. ar trebui sa descrii mai clar prin ce treci.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Multumesc frumos de bunavointa de asta zic ca ii cam mult de explicat si daca esti amabil sa imi lasi nr tau de telefon ar fi extraordinar ca daca ma apuc nu mai termin de scris astazi :))) . Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

daca scrii aici, mai multi oameni care stiu lucruri ar putea sa citeasca si sa raspunda si eu nu sunt cel mai avizat, insa din ce-ai descris tu ai apa in filtrul de motorina si trebuie sa-l schimbi. a mea face la fel in fiecare an, probabil de la motorina proasta. schimb filtrul si merge. daca nu merge asa probabil e debitmetrul trebuie sa pui testerul pe ea sa vezi daca a dat vreo eroare.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Ok am inteles sapt. asat voi avea timp de ea. Ce-am observant ca acel bec malfaction portocaliu tip robinet are momente cand se stinge si se aprinde. Azi avea idee unde as gasi o cheie pentru el ca la a mea is rupte butoanele de deschis/inchis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Schimba-i filtru de motorina.

Daca dupa ce il pui si dai la ea, ciuperca de la bateria de filtru nu ramane tare atunci se dezamorseaza si trebuie pusa supapa de sens. Sau schimbata cu totul.

In acelasi timp observa si traseele urmatoare: filtru-pompa de injectie (tur), returul, pompa de injectie-injectoare sa nu ai scurgeri de carburant inclusiv pompa de injectie in sine.

 

Din ceea ce ai prezentat aici mi se pare a fi mai degraba o problema legata de dezamorsare decat de filtru... :wink:

 

Mai poti incerca un lucru ...sa amorsezi filtrul si dupa aia sa-i dai la automat sa vezi ce se intampla...

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

...dar inainte de aincerca reamorsarea e foarte indicat a se evacua apa pe la drenul sondei din filtru , altfel e posibil sa trimiti apa in pompa de injectie ( putin probabil dar foarte posibil si foarte nedorit sa se intample asta ) ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Sau daca nu ai cum sa schimbi filtrul macar purjeaza-l curata-l asa empiric prin desfacere,scurgerea lui eventuala suflare usoara cu aer si cam atat

te mai tine cateva zile o saptamana poate dar incep si magazinele programul normal dupa ziua nationala:)

 

offtopic si eu caut filtru de aer la al meu (ca de motorina am deja de schimb si toti ma lalaie pe saptamana viitoare :) desi caut de la inceputul saptamanii :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Multumesc tuturor de amabilitatea de care ati dat dovada sapt. viitoare voi incerca sa pun alt tester deoarece la cine am fost nu se putea conecta, si ii programata la schimbat de filter + uleiuri . Multumesc inca o data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Cum as proceda eu:

1. As schimba filtrul de motorina. Daca ai posibilitatea, mergi pe filtru original, daca nu - MANN, JAKOPARTS merg de minune. KNECHT (MAHLE) l-as evita ca si filtru de motorina pentru Patrol, are capacitatea (volumul) mai mica decat originalul si dupa o evaluare de 300km (monitorizand parametrul ICV - Injection Control Valve *) am decis sa-l dau jos.

 

2. Schimbarea (din pct meu de vedere) a filtrului de motorina se face astfel:

a. se scot cele doua fire de la senzorul de prezenta motorina in filtrul si se izoleaza

b. se scot cele 2 furtune din corpul unde se monteaza filtrul

c. se scoate filtrul si se inlatura senzorul de prezenta apa

d. se verifica existenta si starea garniturii de cauciuc (vezi **).

e. se pune noul filtru (dupa ce in prealabil s-a reinstalat senzorul de apa)

f. se conecteaza furtunul care vine din rezervor se incepe amorsarea filtrului. Se apasa "pompa" pana cand din filtru nu mai iese aer, ci motorina.

g. se conecteaza furtunul care iese din filtrul si se duce la pompa.

h. "ciuperca neagra" din capul bateriei de filtru (@Yonutz dixit) trebuie sa nu o mai poti apasa si sa ramana astfel pe toata durata vietii acelui filtru de combustibil. Daca in orice moment poti apasa acea "ciupercuta" este o problema undeva si trebuie tratata in regim de urgenta.

 

Astfel se garanteaza faptul ca doar o mica cantitate de aer ajunge in pompa de injectie (BOSCH VP44 - stiut fiind faptul ca aceste pompe de injectie nu prea tolereaza aerul).

 

(*) Parametrul ICV este un indice al starii pompei de injectie. Influentat in mod direct de faptul ca motorul este "rece" - creste in valoare pe masura ce motorul se incalzeste. La relanti, sunt acceptate valori intre 40% si 60% (asta ar fi "unitatea de masura"). In forja, evident, aceasta valoare scade. La fel cum scade cand pompa de injectie are aer in ea, are probleme pur si simplu (4%) sau ai un filtru de motorina cu probleme (cazul meu).

 

(**)Locatia unde se infileteaza filtrul de motorina are o garnitura de cauciuc (scoti cele 2 suruburi si o intorci invers pentru localizare). Daca nu mai exista acea garnitura de cauciuc, pe acolo o sa iei niscai aer.

 

In privinta testerului, in afara pasionatilor si a unor service-uri (nu neaparat de reprezentanta) sunt sanse slabe sa gasesti un tester care sa se poata conecta la ECU-ul masinii. Protocolul de comunicatie folosit de Nissan este proprietar, in ciuda faptului ca mufa de conectare este OBD.

 

In addendo la ce a scris @Yonutz, exista posibilitatea ca membrana de la bateria de filtrul sa fie terminata, bateria filtrului costand undeva pe la vreo 1200 lei noua (SH nu stiu sa-ti zic).

 

Daca prezinta interes o sa-ti mai zic cateva chestii care le poti face sa adaugi un plus de fiabilitate la pompa de injectie.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Iata ce fac tovarasii australieni cand e vorba de filtrul de motorina:

 

Fuel_Tap.jpg.984b3b1fd46f578f2068b4a8b61e9682.jpg

 

Pe iesirea din bateria filtrului, au pus un T, in cap se duce in pompa de motorina, altul are un fel de aerisitor (sau robinet daca vrei) si fac treaba super fain...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Nu ca vreau sa te incurc....sau sa-i contrazic pe cei ce au scris mi sus,dar......simtomele sunt de pompa de injectie.Inainte de a desface verifica totusi bujiile....NU incerca sa mai diagnostichezi masina cu alt tester decat cel original(Consult II,III sau III+). Daca ai intrebari ,ma poti gasi la 0733507026.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Desigur poate fi si ceva bulit in pompa de injectie ...dar ce au scris mai sus colegii sunt primele chestii pe care ar trebui sa le faci.

 

Eu ca tester, lucru pe Nissan cu Launch-ul si mere de minune. :h5

 

@Ursu

Eu am adoptat "robinetul" pe instalatia de apa ... :ha1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Cu riscul da ma baga intr-o discutie care ma depaseste sunt de acord cu cele spuse mai sus ia-o treptat si verifica minutios ficare cauza.... Nu te arunca la reglaje de pompa pana nu ai schimbat filtrul... Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Sa nu deschid alt topic completez aici,

 

martorul check engine il am si eu aprins (zd30) iar la tester mi a dat eroare air flow meter si doua erori pe pompa de injectie!

 

Pe pompa injectie a dat asa: 705 si 707

 

Am schimbat inainte toate filtrele inclusiv uleiu!

 

Masina se prezinta fara putere mai ales daca accelerez la blana,nu scoate fum in sarcina, scoate fum alb la rece pana se incalzeste! Mai are un troncanit care dupa spusele mecanicului ar fi de la pompa ca nu da "timing" corect sau ceva de genu....

 

Ce am mai observat este ca lichidul de racire se muta din vasul sub presiune in cel fara presiune :ang3

 

Mecanicul de "pompe si injectoare" a zis ca pompa e dusa si trebuie reconditionata :hl

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Nimeni in cunostinta sa mi raspunda?

 

Am schimbat senzorul air flow dar tot aprins e check engine !

 

Din nou la mecanic sa citeasca erorile...au ramas doar cele de la pompa de injectie, adica 75 si 77

 

0075 P7-F/INJ TIMB FB

0077 P5-PUMP C/MODULE

 

Acestea sunt singurele erori ce le mai da! Mecanicul spune ca pompa trebuie data jos si reconditionata!

 

Are cineva idee ce si cum e de facut?

 

Marius

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

"Fum alb" - sau abur ?

Toate dieselurile care le am scot un pic de abur la vreun minut dupa pornire pana cand apa ajunge pe la 30-40oC. Dupa care dispare. Nu miroase a dulceag. La tine daca miroase a dulce...e antigel.

Fii mai explicit cu mutatul antigelului din vasul de expansiune in vasul de supraplin. O parte din lichid e normal sa se duca in supraplin, iar pe masura ce motorul se raceste, vasul de supraplin se goleste. Busonul de la vasul de expansiune are o supapa care permite acest lucru. Vezi daca supapa aia mai functioneaza. Daca ai busonul terminat, ia-ti altul pe original, este 100 lei insa te scuteste de multe neplaceri pe viitor.

Pompa de injectie de pe Y61 ZD30 (Bosch Vp44) este o veriga slaba. Cu ce se poate prelungi viata:

1. Ulei 2T in motorina (vezi topicul dedicat)

2. Montarea unei pompe de lift langa rezervor care sa-i usureze din sarcina, Y61 nefiind dotat cu asa ceva din fabrica.

3. Montarea unui racitor de motorina, caci partea electronica a pompei se afla in partea superioara a acesteia si caldura combustibilului + cea a motorului o necajesc

Vp44 este o pompa de injectie care nu sufera aerul in ea, asa ca mare atentie cum schimbi filtrul de combustibil.

 

Pentru reconditionarea pompei, ia legatura cu Ovidiu A-Car sau cu Nissan4x4, ei te pot indruma cel mai bine in privinta asta.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Daca e fum sau abur....nu stiu exact, dar miroase a fum! Si apare la cateva secunde (1min) dupa pornire si tine pana se incalzeste putin motorul! Cateodata e mai putin dar cateodata apare destul de mult!

 

Despre mutarea lichidului de racire este cam asa: cand am luat Patrolul, vasul sub presiune era gol...am completat 4-5 litri si l am tot "amorsat" completatnd cate putin,stiam ca la ZD30 circuitul de racire nu trebuie sa prezinte aer! La un moment dat dupa ce am oprit si verificat sub capota am observat ca vasul sub presiune e pe jumatate iar celalalt peste nivel.....asta imediat dupa oprire!

 

Am verificat furtunele si nu sunt tari sau umflate, temperatura nu trece de jumatate indiferent de forja, nu prezinta ulei in lichidul de racire!

 

Cu pompa de injectie e nasol dupa spusele mecanicului....

 

Sfaturile despre intretinerea pompei trebuia sa le citeasca fostul proprietar :ha: sa nu se mai ajunga la distrugerea ei! :grin:

Apropo de filtru de motorina...la mine nu are senzor pentru apa, e normal sau mai vin fara senzor din fabrica?

 

Multumesc...

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

Codurile DTC sunt de pompa de injecție. Se poate recondiționa sau poți opta pt varianta de a cumpara una second hand(avem pe stoc). In ambele cazuri te pot ajuta. Pt ca dispare lichid din vasul sub presiune ...este fisurata chiuloasa....din păcate. Si aici te pot ajuta cu una Ok verificată la test de fisura,sau reparata cea de pe masina( depinde unde este fisura)

 

Pentru detalii 0733507026

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Proaspat posesor Y61 ZD30 dar cu probleme

 

@ovidiua-car dupa experienta, codurile alea inseamna automat reconditionarea/schimbarea pompei?

 

Patrolul nu este in tara ci in Irlanda..... Daca ar fi reconditionarea sau cumpararea uneia second hand mai ieftin decat in Irlanda nu ma deranjeaza sa o cumpar de acasa :h5

 

Am sa iti dau un telefon zilele astea pentru mai multe detalii

 

Marius

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare