Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

    Salutare,

    De ceva timp am montat cip tuning pe motor + instalare ceasuri (Presiune ulei, Presiune turbo (boost) si temperatura gaze evacuare EGT).

    Vroiam sa va cer parerea in legatura cu temperatura gazelor.. habar nu am care e temperatura normala a gazelor pentru acest motor. Am atasat la aceasta postare si pozele cu ceasurile la 120 km/h.

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0175.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,37 MB 
ID:	1030337Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0177.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	713,3 KB 
ID:	1030336

    Revenind la problema, masina imi consuma ulei.. destul de mult. Cam 1.5 L la 300 km parcursi. Mentionez ca masina scoate fum alb (ulei) doar la pornire sau cel putin atunci e mai usor de vazut.

    Presiunea de ulei atunci cand pornesc masina a doua zi (tinand cont de ceasul montat) este peste maxim. E normal asa ceva? Si turbo are la fel.. un 0.2 PSI.. e normal? Turbo nu scade niciodata la 0. Presiunea de ulei pe ceas scade pe la 4 dupa 1-2 km parcursi. Chiar daca las masina sa se incalzeasca 10 min presiunea de ulei nu scade. Ea scade doar in sarcina, dupa ceva km parcursi.

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0420.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	694,6 KB 
ID:	1030338

    Care ar putea fi problema? Unde sa investighez?


    Astept parerea profesionistilor.

    Multumesc anticipat!
    Ultima editare de TankDriver; 22.mar.2015, 21:13.

  • #2
    Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

    ce compresie ai pe cilindrii?

    verifica sa nu pierzi pe la turbo...pe la coada supapelor...etc

    1.5 l ulei la 350 de km e mult

    Comentariu


    • #3
      Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

      Mersi. Alex de la GTC a dat verdictul.. turbina. Maine il contactez pe Ovidiu Domide pentru una buna.

      Comentariu


      • #4
        Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

        Temperatura gazelor arse nu trebuie sa depaseasca 550 grade.
        Dupa cum arata ceasul tau, 450 grade la 120 kmh este ok.

        Presiunea turbo de 1 bar este cam mare, cred, daca erai in mers constant.
        Practic nu stiu cat ar trebui sa fie presiunea maxima turbo, indicata de fabricant, in functie de regimul de mers.
        A mea baga cam 0,5 bar la mers constant (a talpa, urca la 1-1,2 bar), a lui Big.Ursu tot cam asa, parca.
        Bine, Ursu si-o "manareste" manual, poate baga cat vrea muschiul lui.

        Despre presiunea de ulei, uite ce spune manualul:

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Presiune ulei ZD30.png 
Afișări:	1 
Mărime:	182,6 KB 
ID:	972667

        Bafta cu turbina!
        Ultima editare de giorgel; 06.apr.2015, 17:36.
        Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

        Comentariu


        • #5
          Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

          Se pare ca problema persista si e chiar mai rau ca inainte..

          - turbina a fost schimbata cu una de la ovidiu. Mecanicii de la gtc au dres-o "romaneste" spunandu-mi ca asta are joc mai mare ca cea de pe masina.. cand i-am spus asta lu Alex de la GTC a zis: O avea dar asta nu mai consuma ulei / scoate fum.
          - masina nu a scos fum cand am pornit-o la gtc. Dupa un drum mai lung (100 km) a scos fum iarasi. La pornire se observa cel mai rau.
          - astazi am gasit ulei sub motor.. am atasat poze mai jos.
          - joja e curata dupa un drum de 300 km... nici pic de ulei pe ea.

          E tare greu sa gasesti pe cineva interesat sa rezolve toate problemele in ziua de azi.. acum inteleg perfect de ce majoritatea colegilor de pe forum au devenit mecanici.

          Am atasat pozele poate ma puteti ajuta unde sa caut/strang ceva.. Posibil ca scurgerea sa fie pe la turbina, abia a fost montata. Mentionez ca inainte de schimbarea turbinei nu gaseam ulei sub ea.

          Momentan nu sunt in tara dar cand voi ajunge vreau neaparat sa rezolv problema motorului. Imi sta pe creier.

          Recomandari de service? Cineva priceput in motorul zd30.

          Daca nu ii dau de cap.. ma gandesc la un swap cu motor de bmw.

          Cristi











          Comentariu


          • #6
            Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

            Eu motorul l-am facut singur, daca citesti cartea tehnica si ai un pic de habar cred ca e cel mai usor motor de facut. Inca o data- sa respecti intocmai ce scrie la carte.

            Comentariu


            • #7
              Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

              Cumpara chit de reparatie turbo . Se gaseste turcesc duce cam 60 - 70.000 km depinde si cum dai in ea . Cost 100 Euro . De montaj o montezi singur daca te pricepi

              Comentariu


              • #8
                Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                Prietene.....Legat de Turbina pe care ai cumparat-o de la mine,pot sa-ti spun ca este ok si daca doresti pot sa o schimb sau sa-ti dau banii pe ea .... dar problema ta nu este din turbina..... Ma angajez sa-ti remediez problema,doar ca sunt cam departe....Daca doresti ma suni si aduci masina aici,iar de restul ma ocup eu...fara ca TU sa devi mecanic.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                  Dupa un test de compresie vei afla mai multe, este imposibil sa ai compresie buna si sa pape ulei in ritmul asta, chiar daca scapa pe la simeringul de la turbo tot nu trebuie sa pape asa de mult, parerea mea = chiuloasa refacuta, in cel mai fericit caz.
                  Verifica daca ai gaze mari de carter, scoate busonul de la ulei si joja, daca scoate mult fum alb... desfa motorul si garantat vei afla cauza (vorbesc din experienta unui 2.5TDI V6, poate te ajuta)
                  La ce marmelada ai sub motor verifica pe unde curge posibil sa scapi mai usor, in general incepe cu ce-i mai ieftin (inspectia exerioara a motorului) dupa care te bagi la costuri mari.
                  Ultima editare de Marinaru; 20.apr.2015, 09:02.
                  In cautare de Y61 LWB RD28T sau la schimb cu Audi A6 (4BC5) Avant V6 2.5TDI af 2000.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                    CristiT68 - Te cred dar eu din pacate nu prea am habar. Job-ul meu nu are nici o treaba cu mecanica.

                    iliedragosmihai - Era simplu daca era turbina. Problema cu uleiul e neschimbata si cu turbina schimbata.

                    ovidiua-car - Stiu, asta am si scris. Imi cer scuze daca s-a inteles altceva. Mecanicii au dres-o "romaneste" spunandu-mi ca turbina de la tine are mai mult joc ca cea schimbata. Crede-ma ca doar distanta e problema intre noi. As aduce masina la tine fara sa ma gandesc de 2 ori. Se vede omul profi de la o posta.

                    Marinaru - Cum verific compresia? Tu zici sa scot joja si busonul de ulei si sa pornesc masina? Sa vad daca scoate fum pe la buson?

                    Da, marmelada nu era inainte de schimbarea turbinei.. acum dupa 2 min la relanti incepe sa pice. Incredibil.. dar adevarat.

                    Cer doar sfaturile voastre pentru ca momentan trebuie sa revin cu masina in tara.. drumul fiind de 300 km. Altceva in afara de a baga ulei incontinuu nu pot face.

                    Cristi

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                      Compresia nu o poti verifica tu, trebuie sa mergi la un service care are un manometru de verificat pentru diesel. Procedura consta in: scoaterea bujiilor si introducerea in locul bujiei a unui manometru dupa care se da la automat vreo 5-8 sec, se repeta pentru fiecare cilindru in parte.
                      Pentru a observa daca motorul functioneaza in "mintile lui", cea mai lesnea verificare este: motorul pornit, se trage joja vreo 10cm afara si se desface busonul de umplere ulei motor. Motorul, prin constructia lui, scoate oricum gaze pe la buson, important este cantitatea, NU are voie sa scoata gaze pe la joja. Ca si paranteza, la mine zici ca-i furnal cum scoate, stiu ce are dar nu-mi bat capul ca plec pe barca si nu am nervi de cazan acum.
                      Un motor care face gaze le va scoate pe unde gaseste loc liber (imbinari: bloc & chiuloasa; chiuloasa & turbo; bloc & baie ulei).
                      Problema cu uleiul o ai dupa sau inaintea de "chip tuning"? Deci ai resoftat ECU fara sa-i faci compresia, un "resoft" se face urmand niste pasi nu asa cum treci de la WIN Xp la Win 7.
                      Si eu am un resoft la cazan dar facut bine: test compresie; centricubat pompa; verificat injectoare pe banc; curatata toata admisia (inainte de remapare); test dyno inainte si dupa sa vedem si cresterea de putere; rescris calcu la tiptronic, inlocuit ulei cva & filtru & curatat bloc valve... si m-am ales cu o crestere de la 132 la 165kw si 370nm la 470nm... dar s-au dus axele cu came deaia am gaze... asta e!
                      In cautare de Y61 LWB RD28T sau la schimb cu Audi A6 (4BC5) Avant V6 2.5TDI af 2000.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                        Acuma din discutie vad ca inca mai curge turbo NU ? . Pai remediaza problema la ea si dupa aceia vezi cum se comporta. Pleci mai departe pe fir compresie etc . Este doar un punct de vedere.

                        Pt Turbo au baietii de la Alba chituri 1. Chit fara ax si paleti = 436 lei
                        2. Chit complect = 780 lei - cel putin asa am discutat la tel . Am avut si eu nevoie pt Hyundai am 90.000 km decand am schimbat nu am prob.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                          Ce rulaj are motorul ?
                          Consuma ulei inainte de chiptuning ?
                          Cel putin la urmele pe care le ai , poti vorbi si de pierderi ( exterioare ) de ulei , nu numai de consum ( intern ) de ulei . Cele doua cauze sunt total independente una de cealalta.
                          Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                            La al meu ZD30 scoate fum pe la joja (chiar arunca stropi de ulei afara) dupa ce se incalzeste motorul...dar nu consuma ulei!
                            Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*
                            "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire."

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

                              Oare de ce NU vrea lumea sa înțeleagă ca turbinelor de la ZD30 NU se pot repara...... Oare cei care lucram si reparam acareturi de genu.....nu am propune clienților varianta de reparat turbina decât de cumpărat alta.....???? Fără sa supăr pe nimeni....aici toată lumea este mecanic si da indicații pe buzunarul altuia. In mecanica exista o regula.....diagnoza corecta salvează cheltuieli inutile!!!!

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection