Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0


TankDriver

Postări Recomandate

Salutare,

 

De ceva timp am montat cip tuning pe motor + instalare ceasuri (Presiune ulei, Presiune turbo (boost) si temperatura gaze evacuare EGT).

 

Vroiam sa va cer parerea in legatura cu temperatura gazelor.. habar nu am care e temperatura normala a gazelor pentru acest motor. Am atasat la aceasta postare si pozele cu ceasurile la 120 km/h.

 

IMG_0175.thumb.JPG.e224f1d6973db0159734755937e7c3d3.JPGIMG_0177.thumb.JPG.ef25f6e2dfda20c426b0948ed04704fd.JPG

 

Revenind la problema, masina imi consuma ulei.. destul de mult. Cam 1.5 L la 300 km parcursi. Mentionez ca masina scoate fum alb (ulei) doar la pornire sau cel putin atunci e mai usor de vazut.

 

Presiunea de ulei atunci cand pornesc masina a doua zi (tinand cont de ceasul montat) este peste maxim. E normal asa ceva? Si turbo are la fel.. un 0.2 PSI.. e normal? Turbo nu scade niciodata la 0. Presiunea de ulei pe ceas scade pe la 4 dupa 1-2 km parcursi. Chiar daca las masina sa se incalzeasca 10 min presiunea de ulei nu scade. Ea scade doar in sarcina, dupa ceva km parcursi.

 

IMG_0420.thumb.JPG.faa583416a58832fc4b1f72850fb3e3f.JPG

 

Care ar putea fi problema? Unde sa investighez?

 

 

Astept parerea profesionistilor.

 

Multumesc anticipat!

Editat de TankDriver
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Temperatura gazelor arse nu trebuie sa depaseasca 550 grade.

Dupa cum arata ceasul tau, 450 grade la 120 kmh este ok.

 

Presiunea turbo de 1 bar este cam mare, cred, daca erai in mers constant.

Practic nu stiu cat ar trebui sa fie presiunea maxima turbo, indicata de fabricant, in functie de regimul de mers.

A mea baga cam 0,5 bar la mers constant (a talpa, urca la 1-1,2 bar), a lui Big.Ursu tot cam asa, parca.

Bine, Ursu si-o "manareste" manual, poate baga cat vrea muschiul lui.

 

Despre presiunea de ulei, uite ce spune manualul:

 

1368213937_PresiuneuleiZD30.thumb.png.35e1600c8d41f4af324535c71852d33d.png

 

Bafta cu turbina!

Editat de giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Se pare ca problema persista si e chiar mai rau ca inainte..

 

- turbina a fost schimbata cu una de la ovidiu. Mecanicii de la gtc au dres-o "romaneste" spunandu-mi ca asta are joc mai mare ca cea de pe masina.. cand i-am spus asta lu Alex de la GTC a zis: O avea dar asta nu mai consuma ulei / scoate fum.

- masina nu a scos fum cand am pornit-o la gtc. Dupa un drum mai lung (100 km) a scos fum iarasi. La pornire se observa cel mai rau.

- astazi am gasit ulei sub motor.. am atasat poze mai jos.

- joja e curata dupa un drum de 300 km... nici pic de ulei pe ea.

 

E tare greu sa gasesti pe cineva interesat sa rezolve toate problemele in ziua de azi.. acum inteleg perfect de ce majoritatea colegilor de pe forum au devenit mecanici.

 

Am atasat pozele poate ma puteti ajuta unde sa caut/strang ceva.. Posibil ca scurgerea sa fie pe la turbina, abia a fost montata. Mentionez ca inainte de schimbarea turbinei nu gaseam ulei sub ea.

 

Momentan nu sunt in tara dar cand voi ajunge vreau neaparat sa rezolv problema motorului. Imi sta pe creier.

 

Recomandari de service? Cineva priceput in motorul zd30.

 

Daca nu ii dau de cap.. ma gandesc la un swap cu motor de bmw.

 

Cristi

 

http://i.imgur.com/GzA0QeX.jpg

http://i.imgur.com/GAZHZ4Z.jpg

http://i.imgur.com/V0Zxc2J.jpg

http://i.imgur.com/7dTAKvd.jpg

http://i.imgur.com/FecO5ds.jpg

http://i.imgur.com/eIDOFSa.jpg

http://i.imgur.com/qmU9Lb6.jpg

http://i.imgur.com/oxMf00f.jpg

http://i.imgur.com/COTkiOE.jpg

http://i.imgur.com/npy7qH5.jpg

http://i.imgur.com/t34cNuB.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Eu motorul l-am facut singur, daca citesti cartea tehnica si ai un pic de habar cred ca e cel mai usor motor de facut. Inca o data- sa respecti intocmai ce scrie la carte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Prietene.....Legat de Turbina pe care ai cumparat-o de la mine,pot sa-ti spun ca este ok si daca doresti pot sa o schimb sau sa-ti dau banii pe ea .... dar problema ta nu este din turbina..... Ma angajez sa-ti remediez problema,doar ca sunt cam departe....Daca doresti ma suni si aduci masina aici,iar de restul ma ocup eu...fara ca TU sa devi mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Dupa un test de compresie vei afla mai multe, este imposibil sa ai compresie buna si sa pape ulei in ritmul asta, chiar daca scapa pe la simeringul de la turbo tot nu trebuie sa pape asa de mult, parerea mea = chiuloasa refacuta, in cel mai fericit caz.

Verifica daca ai gaze mari de carter, scoate busonul de la ulei si joja, daca scoate mult fum alb... desfa motorul si garantat vei afla cauza (vorbesc din experienta unui 2.5TDI V6, poate te ajuta)

La ce marmelada ai sub motor verifica pe unde curge posibil sa scapi mai usor, in general incepe cu ce-i mai ieftin (inspectia exerioara a motorului) dupa care te bagi la costuri mari.

Editat de Marinaru
In cautare de Y61 LWB RD28T sau la schimb cu Audi A6 (4BC5) Avant V6 2.5TDI af 2000.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

CristiT68 - Te cred dar eu din pacate nu prea am habar. Job-ul meu nu are nici o treaba cu mecanica.

 

iliedragosmihai - Era simplu daca era turbina. Problema cu uleiul e neschimbata si cu turbina schimbata.

 

ovidiua-car - Stiu, asta am si scris. Imi cer scuze daca s-a inteles altceva. Mecanicii au dres-o "romaneste" spunandu-mi ca turbina de la tine are mai mult joc ca cea schimbata. Crede-ma ca doar distanta e problema intre noi. As aduce masina la tine fara sa ma gandesc de 2 ori. Se vede omul profi de la o posta.

 

Marinaru - Cum verific compresia? Tu zici sa scot joja si busonul de ulei si sa pornesc masina? Sa vad daca scoate fum pe la buson?

 

Da, marmelada nu era inainte de schimbarea turbinei.. acum dupa 2 min la relanti incepe sa pice. Incredibil.. dar adevarat.

 

Cer doar sfaturile voastre pentru ca momentan trebuie sa revin cu masina in tara.. drumul fiind de 300 km. Altceva in afara de a baga ulei incontinuu nu pot face.

 

Cristi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Compresia nu o poti verifica tu, trebuie sa mergi la un service care are un manometru de verificat pentru diesel. Procedura consta in: scoaterea bujiilor si introducerea in locul bujiei a unui manometru dupa care se da la automat vreo 5-8 sec, se repeta pentru fiecare cilindru in parte.

Pentru a observa daca motorul functioneaza in "mintile lui", cea mai lesnea verificare este: motorul pornit, se trage joja vreo 10cm afara si se desface busonul de umplere ulei motor. Motorul, prin constructia lui, scoate oricum gaze pe la buson, important este cantitatea, NU are voie sa scoata gaze pe la joja. Ca si paranteza, la mine zici ca-i furnal cum scoate, stiu ce are dar nu-mi bat capul ca plec pe barca si nu am nervi de cazan acum.

Un motor care face gaze le va scoate pe unde gaseste loc liber (imbinari: bloc & chiuloasa; chiuloasa & turbo; bloc & baie ulei).

Problema cu uleiul o ai dupa sau inaintea de "chip tuning"? Deci ai resoftat ECU fara sa-i faci compresia, un "resoft" se face urmand niste pasi nu asa cum treci de la WIN Xp la Win 7.

Si eu am un resoft la cazan dar facut bine: test compresie; centricubat pompa; verificat injectoare pe banc; curatata toata admisia (inainte de remapare); test dyno inainte si dupa sa vedem si cresterea de putere; rescris calcu la tiptronic, inlocuit ulei cva & filtru & curatat bloc valve... si m-am ales cu o crestere de la 132 la 165kw si 370nm la 470nm... dar s-au dus axele cu came deaia am gaze... asta e!

In cautare de Y61 LWB RD28T sau la schimb cu Audi A6 (4BC5) Avant V6 2.5TDI af 2000.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Acuma din discutie vad ca inca mai curge turbo NU ? . Pai remediaza problema la ea si dupa aceia vezi cum se comporta. Pleci mai departe pe fir compresie etc . Este doar un punct de vedere.

 

Pt Turbo au baietii de la Alba chituri 1. Chit fara ax si paleti = 436 lei

2. Chit complect = 780 lei - cel putin asa am discutat la tel . Am avut si eu nevoie pt Hyundai am 90.000 km decand am schimbat nu am prob.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Ce rulaj are motorul ?

Consuma ulei inainte de chiptuning ?

Cel putin la urmele pe care le ai , poti vorbi si de pierderi ( exterioare ) de ulei , nu numai de consum ( intern ) de ulei . Cele doua cauze sunt total independente una de cealalta.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

La al meu ZD30 scoate fum pe la joja (chiar arunca stropi de ulei afara) dupa ce se incalzeste motorul...dar nu consuma ulei!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Oare de ce NU vrea lumea sa înțeleagă ca turbinelor de la ZD30 NU se pot repara...... Oare cei care lucram si reparam acareturi de genu.....nu am propune clienților varianta de reparat turbina decât de cumpărat alta.....???? Fără sa supăr pe nimeni....aici toată lumea este mecanic si da indicații pe buzunarul altuia. In mecanica exista o regula.....diagnoza corecta salvează cheltuieli inutile!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Turbina de ZD30 se repara cu alta cum a zis si Ovidiu mai devreme

Daca te intereseaza iti dau verdictul daca am masina la Pitesti , dar macar 2 zile

nu-mi dau cu parerea fara sa vad masina

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

O repet din nou.... Turbina care am trimis-o are garanție....adică o voi schimba daca ea crează probleme.....dar sincer ma nu cred.... Am avut ocazia sa vad foarte multe in activitatea mea.....inclusiv turbina stricata după montarea ei pe masina si aici vina exclusiva este/era a mecanicului care ,,a scăpat mai mult Silicon,, la montaj..... Si pt ca frustrarea era foarte mare ....cum sa montezi un turbo nou si sa aibă probleme,am demontat turbina,am dus-o la service-ul Turbo Center de unde am achiziționat-o iar când au desfăcut-o orificiile erau pline cu Silicon...... Din greșeli învață omul(greșeli pe care le plătim noi cei care avem angajați).... Chiar daca ma repet,reparația unei mașini trebuie sa aibă la baza o diagnosticare corecta a defecțiunii.....iar prin intermediul discuțiilor pe forum,poze,descrieri a simptomelor consider ca se bâjbâie in întuneric. Aici toată lumea da indicații,considerând probabil ca daca a întâmpinat o problema la masina personală s-ar putea ca si cel care cere ajutor sa aibă aceleași probleme......iar finalul este tragic.....cel in cauza fiind dezorientat,far sa știe cu ce sa înceapă,finalul fiind ,,Nissan este o masina proasta,toate se strica,, . Nu o spun cu răutate si sper sa nu fiu înțeles greșit...

Spor in toate si la toate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Domnilor daca cititi cu atentie ce am scris veti vedea ca nu am spus ca se repara sau nu . Este o parerea a mea . Pt un alt tip de masina am cumparat chit . Am sugerat sa caute . Cititi pot nu pe sarite . O zi placuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Ovidiu imi recomanzi ceva service care poate sta sa bibileasca la motorul meu prin Bucuresti? Cei de la GTC mi-au dat impresia de graba... si rezultatul e sincer mai rau ca inainte.. in sensul ca gasesc si ulei sub ea acum.

 

Nu stiu daca turbina de la tine e problema, nici nu am spus asta vreodata. E totusi posibil ca problema sa nu fi fost turbina initiala si sa o fi schimbat eu degeaba in urma unui diagnostic de 30 secunde in care s-a dat 2 talpe la relanti la masina.

 

Toata lumea spune ca turbina de zd30 nu se poate rapara.. va rog sa terminam acest capitol.. cel putin pe topicul meu.

 

Sunt in afara tarii si sunt cu mainile legate pana nu revin in tara. Masina sta in parcare dar la intoarcere am un drum de 300 km de facut.. sper sa nu faca poc.

 

Repet, nu incerc sa repar eu problema.. ma gandeam ca e ceva nestrans si pot remedia usor.. (ma refer la scurgeri)

 

Deja am inceput sa caut informatii despre motor si am gasit un kit interesant cu pistoane forjate la arabeti :

 

http://www.ebay.co.uk/itm/REBUILD-KIT-NISSAN-PATROL-ZD30-T-3-0-PISTONS-RINGS-BEARINGS-FULL-GASKET-KIT-/171472963043?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item27ec95c5e3

 

Ce parere aveti?

 

Nu sunt dezamagit deloc de Nissan..imi doresc sa rezolv problema, imi sta pe creier. Am bagat ceva banuti in ea si tocmai ce era mai important, motorul, are probleme. Ma gandesc si la un swap cu motor de bmw.. dar cred ca ma complic tare.

 

Cristi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema motor/turbo (Consum ulei) Patrol 3.0

 

Daca scurgerile de ulei au aparut dupa schimbarea turbinei, este posibil sa nu se fi strans corect suruburile conductelor de ulei, sau acea garnitura sa fie defecta.

Eu am dezvoltat o tehnica proprie pentru montarea turbinei (apropo, la zd30 chiar e un chin), tocmai pentru a asigura o strangere corecta a conductelor de apa si ulei.

 

Pana una-alta, vad ca intai trebuie sa remediezi scurgerea, abia apoi sa reinvestighezi partea cu fumul.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare