Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

4ol-ul meu Y61 3.0


Johnny B

Postări Recomandate

Dupa un periplu prin tara de vreo 1500 de kilometri, dupa o groaza bani cheltuiti pe drum cu taxiuri, trenuri, microbuze si altele, dupa o groaza de nervi provocati de samsari ordinari care vindeau pe net si la telefoane niste fete mari dar constatai cand ajungeai la fata locului ca de fapt ele au fost violate si abuzate in cel mai dur mod, m-am oprit la un Patrol 3.0 Y61 din 2002.

Fierul e tanc de-a dreptul, eu conducand pana acum doar 'pekinezi' de la Audi 80 si altele, pana la Skoda Octavia II actuala.

 

O compar cu un bolovan urias pe care ti-e greu sa-l urnesti din loc, apoi, dupa el potopul :grin:

Bine, eu sunt varza la capitolul mecanica 4x4, nu ca m-as pricepe mai bine la 4x2-uri, dar macar alea e mai simple in acceptiunea mea. De cand au aparut in ecuatie cutii de transfer, blocabile si alte minunatii de genul asta, simt ca ma adancesc intr-o ceata de nedescris si am sentimentul ca nu o voi scoate la capat niciodata :sh2

 

Tancul e niegru, cu jamuri niegre, roate pe 18 dar si rezerva un rand pe 16".

Am cu dansa cele mai bune intentii asa ca as dori sa o tratez de la inceput cu respect, pana-i castig increderea:shrk

Problemele pe care i le-am observat la ea in cei 500 km parcursi pana acum:

-bate/troncane ceva pe spate intr-un mare fel, atunci cand da de gropi(se aude fier pe fier);

-pe fata tremura volanul pe la vreo 80 de km/h de zici ca vrea sa se razbune pe mine ca am ''furat-o'' din curtea omului;

-la franare la viteza mai mare, la fel, tremura toata de zici ca n-a mai simtit pe ea mana de barbat, de vreo cinsh'pe ani;

-turbina se aude intr-un mare fel, fluiera din toate pozitiile de zici ca-i aveon cu reactie;

-astazi am observat sub ea niste picaturi(mai multe) de ulei de servo;

-mi se pare putin cam barca pe denivelari;

-ceasurile din bord cand merg, cand nu merg;

-are un scurt ceva pe electrica, pozitia stanga fata e mai putin intensa decat cea din dreapta, pozitia stanga spate cand merge, cand nu merge iar cand merge, se stinge becul de la numar si invers;

-in mers, pe la 90 km/h daca merg constant si vreau sa-i dau talpa, masina nu se accelereaza si trebuie sa dau nitel drumul la acceleratie, apoi cand o calc, totul revine la normal;

In rest mici chitibusareli pe ici pe colo care ar trebui facute in timp, gen beculete pe la climatronic, scrumiera, antena care merge cand vrea ea, sistemul de inchidere al usii mari din spate care are undeva sus o clema ceva rupta si care cam trancane in creierii pasagerilor, niste cateva pete mici de rugina care vor trebui rezolvate impreuna cu niste plastice pe ici pe colo.

Am scos cu duduia un consum de la Comarnic si pana la Bucuresti de 10%, cu traversatul Bucurestiului. Am facut plinul din nou iar la Cta aveam tot 10%. S-a mers intre 90 si 110 constant, cateva urcari pana la 160-170.

Nu am cronometrat, dar a urcat destul de repejor de la 100 la 160, chiar surprinzator de repede. Nu cred ca doar am avut senzatia ca a urcat repede, mai conduc regulat un A3 1.8T de 150 cp si Octavia de vreo 180.

 

Am sa pun deocamdata pozele care erau in anuntul de vanzare, poate recunoaste cineva atelajul si imi poate da niste relatii despre ea.

 

Intentionez sa o duc la doftor sa vedem cum stam, apoi sa incep sa schimb ce trebe la ea. Dupa ce dpdv tehnic va fi ok, vom trece la celelalte treburi precum un troliu, eventual o inaltare ceva.

4ulul va fi folosit in special la camp( am scris a i c i la ce am sa folosesc in mare parte masina, dar mi-ar placea sa ies si impreuna cu voi daca ma primiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 150
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Intotdeauna e asa cand cumperi o masina, mai ales din Romania si cu atat mai mult daca e si 4x4.

 

Stii cum se spune, afare e vopsit gardu si inauntru e leopardu :)

 

Problemele amintite de tine sunt rezolvabile, cer doar bani, timp si rabdare.

 

Sa ai noroc la ea si sa o folosesti sanatos.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

bine ai venit ! ii lasata de spate sau asa imi pare in poze?

cum se prezinta tapiteria de piele? are zone unde ii rupta?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

In primul rand va multumesc pentru urari.

iliedragosmihai, tot in banii aia am luat-o. Din pacate nu am avut timpul necesar ca sa cer referinte despre ea. Acum vorba aia, facutul e facut deja, important e daca am sa o scot la liman cu ea.

Pielea de pe scaunul soferului are o ruptura si scaunul e mai uzat, in rest e ok pentru anii ei. M-ar fi bucurat mai mult una textila.

In poza aia pare intr-adevar lasata tare de spate, de vina e unghiul din care-i facuta poza. In realitate nu-i chiar asa.

 

In stanga volanului are un buton pe care scrie 'HEAT', la care incalzire face referinta? L-am actionat cu motorul oprit, nu s-a intamplat nimic. La fel si cu contactul pus. Actionat cu motorul pornit, creste turatia motorului. Despre ce sa fie vorba?

 

Irod, unde-i facuta poza din avatar? Am facut un traseu asemanator din Botiza si pana in Grosii Tiblesului cu Skoda, pana sa traga asfaltul acolo :ha:

Editat de Johnny B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Butonul "HEAT" este un fel de soc electronic.Cu motorul pornit si rece daca apesi pe acel buton masina va sta mai turata pana cand motorul se incalzeste,dupa care trebuie sa scada la turatia normala chiar daca butonul este apasat sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Poza este pe poteca de coborare de la Cabana Meteo Borsa (cota 1700) (Carpatii Orientali) este vorba de o poteca de picior care are totusi latime cat sa intrii cu un tot teren ;) . Localnicii ii zic drum :ha:.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Butonul "HEAT" este un fel de soc electronic.Cu motorul pornit si rece daca apesi pe acel buton masina va sta mai turata pana cand motorul se incalzeste,dupa care trebuie sa scada la turatia normala chiar daca butonul este apasat sau nu.

 

Hmmmm...inseamna ca al meu este defect. Urca turatia la aprox. 1200 rpm indiferent de temperatura motorului:wink:

 

Johnny, s-o stapanesti sanatos. Ai ceva de munca, dar le vei dovedi incet-incet. Apoi te vei bucura de tanculetz.

Editat de giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Va multumesc pentru urari si incurajari.

Astazi am cerut o cotatie de preturi pentru discuri, placute, lichid frana, ulei motor, uleiuri diferentiale, filtre si mi-au comunicat 1300 si ceva de lei.

Voi ce uleiuri folositi? Ce zemuri imi recomandati sa-i dau babutei?

Am mai vorbit cu unul cu altul despre atelaj si am aflat ca trebuie sa am mare grija cu pistonul nr. 1 care se cam prajeste... a patit-o cineva?

Tot astazi ma vad cu un pasionat de Patroale si care cunoaste destul de bine din cate am inteles, modelul. O sa ma ajute cu o diagnoza si niste pareri despre ea. Am preferat varianta asta pentru inceput deoarece in urbea noastra cam greu dai de mecanici buni si seriosi iar cand am sa ma duc la ei, macar sa ma duc cu lectia invatata, sa nu ma pacaleasca stiu eu, ca am de schimbat pe la ea si ce nu trebe.

Ard de nerabdare sa o vad in mintile ei, de cate ori intram pe forum si va vedeam ca va pregateati de iesiri ma apuca frustrarea ca nu pot bate si eu campurile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Va multumesc pentru urari si incurajari.

Astazi am cerut o cotatie de preturi pentru discuri, placute, lichid frana, ulei motor, uleiuri diferentiale, filtre si mi-au comunicat 1300 si ceva de lei.

 

Asa putin ???? Suma sigur nu include toate cele enumerate de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Am mai vorbit cu unul cu altul despre atelaj si am aflat ca trebuie sa am mare grija cu pistonul nr. 1 care se cam prajeste... a patit-o cineva?

 

Pistoanele 3 si 4....nu 1.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Da asa este au proble cu motoarele . Dar totusi sa nu iti faci probleme. Sa nu ai talpa mare ca il prajesti . Cred ca la drum normal 120 / maxim ajunge . Si asfel il vei stapani destul de mult. Mai ai grije si la turati in noroi sa nu il ti mult. In rest merita. Pune-l repede pe picioare / dai bataie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

M-am dus pana la magazin, ati avut dreptate, 1300 era toata lista dar fara discuri si placute spate :ha:

Pentru toate cele, 1900+ lei.

Am fost sa o pun la tester si singura eroare care a dat-o a fost ceva pe la EGR. Ramane sa aflu pe seara care-i baiul cu el. Oricum ma gandeam sa-l blind-uiesc...

Tremuratul acela al rotilor l-am mai diminuat, am fost la vulcanizare si le-am echilibrat, facut presiune etc. Pe fata era destul de desumflata roata de pe stanga, avea 1.8 fata de 2.4 dreapta. Poate de aici si tremuratul excesiv.

Bine, banuiesc ca mai sunt si niste bucsi pe acolo care trebuiesc inlocuite.

Daca tot ma apuc de inlocuit bucsaraia, as pune din start ceva mai bun, ptr ca primul upgrade va fi la suspensii. Incerc sa le fac incet dar progresiv, date fiind costurile cu care eu nu eram obisnuit in mod curent la o masina :grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Verifica:

1. Echilibrarea rotilor

2. Daca nu ma inseala ochiul, alea nu sunt jentile originale. Poate de acolo ti se trage.

3. Bucsele bara Panhard.

4. Rulmentii pivoti

5. Amortizorul de la directie.

6. Bucsele brate.

 

Ce as face eu:

1. Blocat EGR

2. Curatat galerie de admisie si verificat intercoolerul (evident, si curatat).

3. Monteaza separator de aer-ulei. Cu un spray de contacte, curata debitmetrul de aer.

4. Schimba antigelul + cureaua de accesorii. Spala radiatorul pe dinauntru si pe dinafara.

5. Schimba uleiurile din cutii si grupuri, motor si filtru de ulei.

6. Verifica si remediaza homocinetica.

 

Cauta pe aici ca e suficienta documentatie si explicatii.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Hmmmm...inseamna ca al meu este defect. Urca turatia la aprox. 1200 rpm indiferent de temperatura motorului:wink:

 

 

Poate nu mai rețin eu bine,au trecut ceva ani de cand nu am folosit Patrol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Verifica:

1. Echilibrarea rotilor

2. Daca nu ma inseala ochiul, alea nu sunt jentile originale. Poate de acolo ti se trage.

3. Bucsele bara Panhard.

4. Rulmentii pivoti

5. Amortizorul de la directie.

6. Bucsele brate.

 

Ce as face eu:

1. Blocat EGR

2. Curatat galerie de admisie si verificat intercoolerul (evident, si curatat).

3. Monteaza separator de aer-ulei. Cu un spray de contacte, curata debitmetrul de aer.

4. Schimba antigelul + cureaua de accesorii. Spala radiatorul pe dinauntru si pe dinafara.

5. Schimba uleiurile din cutii si grupuri, motor si filtru de ulei.

6. Verifica si remediaza homocinetica.

 

Cauta pe aici ca e suficienta documentatie si explicatii.

 

Multzam de sfaturi!

Ce uleiuri folositi, pe ce producatori mergeti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Multzam de sfaturi!

Ce uleiuri folositi, pe ce producatori mergeti?

 

Liqui Moly 10W-40 in sezonul cald. 5W-40 in sezonul rece. Ca filtre, Herth + Buss Jakoparts in principal. Ca ulei in cutii, grupuri...Valvoline, Pennasol...cu restrictia ca acolo unde spune GL-4, apoi strict norma GL-4 sa fie (nu GL4/GL5, sau GL4+) - la fel si pentru GL-5. Daca incepi sa cauti pe forum, vezi ca gasesti ceva legat si de uleiul 2T in motorina...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Se pare ca tu esti urmatorul dupa mine care ai luat un astfel de utilaj, in plus al meu avea si motorul defect, dar cu ajutorul acestui forum l-am pus pe sosea. Big ursu ti-a dat cele mai in masura raspunsuri la ce ar trebui sa faci mai departe. La capitolul ulei motor eu am pus PetroCanada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

Ulei 2T folosesc la Octavie de ceva vreme, chiar astazi am luat din raft ultimii 2 l de Castrol care erau la oferta in Ochan(19 lei/l de la 34 parca).

Am cautat pe forum date despre separatorul aer ulei, dar nu prea ma descurc cu motorul de cautare. Imi gaseste doar topicurile unde se vorbeste despre, dar nu imi da din prima posturile cu pricina. Iar topicuri e multe... Am sa ma apuc de citit, ce sa fac?! :f2

 

L.E. Gata, am gasit. Tot la dumneata. :) Dar unde gasesc eu in Romania Mann Humel Provent? Motoarele de cautare nu returneaza niciun rezultat :(

Editat de Johnny B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 4ol-ul meu Y61 3.0

 

L.E. Gata, am gasit. Tot la dumneata. :) Dar unde gasesc eu in Romania Mann Humel Provent? Motoarele de cautare nu returneaza niciun rezultat :(

 

Pune si link-ul.....mai scutesti pe altii de cautari....:hi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare