Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

    As dori un sfat unde pot repara sau cine repara rezervoare de Y61, cred ca este vorba de imbinarea de la mijloc dar inca nu l-am dat jos sa-l inspectez.
    Daca stie cineva un atelier sau persoana care repara bine raman dator.

    Multumesc.
    RAV 4 Model Luxury 2018.

  • #2
    Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

    Eu l-am inlocuit acum vreo 3-4 ani cu unul de Y60, dar se pare ca si asta a inceput sa urasca motorina .

    La Y61 rugineste de regula deasupra imbinarii mediene, catre spate. Acolo are un burete idiot.... pe care nu-l vezi decat daca dai rezervorul jos.

    Nu stiu sa iti recomand vreun mester, daca gasesti tu da-ne de veste.
    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

    Comentariu


    • #3
      Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

      lasati-ma sa inteleg, rugineste si se perforaza undeva deasupra rezervorului? Ca si la mine miroase tot timpul a motorina in jurul ei, dar pata sub ea nici o data. Pe de alta parte rezervorul pare tot timpul umezit ca si cum motorina ar veni de undeva de sus.
      Ultima editare de Astral; 02.iul.2015, 14:57. Motiv: ar veni.....ajunge un singur i !
      Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
      Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
      Natura si aventura

      Comentariu


      • #4
        Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

        Postat īn original de giorgel Vezi post
        Eu l-am inlocuit acum vreo 3-4 ani cu unul de Y60, dar se pare ca si asta a inceput sa urasca motorina .

        La Y61 rugineste de regula deasupra imbinarii mediene, catre spate. Acolo are un burete idiot.... pe care nu-l vezi decat daca dai rezervorul jos.

        Nu stiu sa iti recomand vreun mester, daca gasesti tu da-ne de veste.
        Masina a fost la Ovidiu la Satu Mare pentru zincare sasiu, deci a fost facuta 'bucatele' , nu am primit nici o informatie de la Ovidiu cum ca rezervorul ar fi cu probleme. Ramane sa-l dau eu jos din nou si sa identific de unde vine scurgerea.
        Giorgel , cel de y60 se potriveste ? Ma gandesc si la o inlocuire in totalitate ...

        Multumesc pentru informatii...va tin la curent cand apar noutati.
        RAV 4 Model Luxury 2018.

        Comentariu


        • #5
          Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

          Rugineste si apar pori/perforatii la partea din spate, deasupra imbinarii mediene.
          Acel burete pacatos mai tine o vreme rugina in loc, si nu curge, pana cand se intervine cumva : vreo lovitura dedesubt, cum am patit eu, sau demontare. Si atunci incepe dansul :-).

          Da, se potriveste cel de Y60, dimensional, prinderi, sonda, stuturi mici.
          Doar gatul de umplere este mai mare in diametru, trebuie un pic de "convingere" a furtunului de Y61. Eu asa il am de cand am zis.

          Acuma, observ si eu, la cel de Y60, care nu are acel burete, exact ce zice Irod, se umezeste cumva "de sus". Nu lasa picaturi inca. Candva il voi demonta si voi vedea ce si cum.
          Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

          Comentariu


          • #6
            Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

            Toate rezervoarele pe care am avut ocazia sa le pot studia indeaproape si chiar intim ... au avut cositorirea fisurata la gatul de umplere . .
            ... sa fim corecti pana la capat !
            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

            Comentariu


            • #7
              Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

              deci Costel, tu spui ca micile pierderi apar in timpul alimentarii cu combustibil?
              Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
              Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
              Natura si aventura

              Comentariu


              • #8
                Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                Posibil si la alimentare , dar in acest caz e ceva mai plauzibila varianta furtunului bine crapat acolo unde se preseaza pe gatul rezervorului ( patanie proprie ) . Oricare ar fi defectul , pana nu desfaci cate ceva nu stii sigur , posibilitati mai sunt multe - retur corodat sau furtunul de retur crapat sau neetans , coroziune la rezervor sau capacul sondei , oringul de la capacul sondei sau trecerile electrice ale sondei , gat fisurat , tubul degazator neetans ... colierele arcuite ruginesc si ele dupa 20 ani ... .

                Rezervoarele de Patrol sunt initial din tabla cositorita integral , cu accesoriile tot cositorite . Se poate repara usor tot prin cositorire .
                La imbinarea mediana n-am vazut sa fie probleme , nici chiar la cele la care zona arata rau , ca un foetaj de rugina .
                ... sa fim corecti pana la capat !
                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                  Postat īn original de cos Vezi post
                  La imbinarea mediana n-am vazut sa fie probleme , nici chiar la cele la care zona arata rau , ca un foetaj de rugina .
                  Precizez (imi pare rau ca nu am facut poze atunci): peretele vertical posterior, deasupra imbinarii mediene.
                  Nu imbinarea mediana in sine, desi si aia se deterioreaza, pana dupa sudura. Si este destul de greu sa refaci etanseitatea mediana, acolo e sudura intre role bla bla bla, ai multe planuri de acoperit.

                  Acolo este pozitionat strategic un burete idiot, lung de fro' treizeci-patruj' de zanti parca, lat cat e buza mediana si inalt de fro' 5-7 cm, antivibratii sau antigravitational sau anti ce vreti voi.
                  Singurul rezultat palpabil este ca rezervorul rugineste subtil si in liniste.
                  Incepe sa planga cand ii dai un bocanc.
                  Sa ne spuna si Nike, cate rezervoare de Y61 suferinde a vazut
                  Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                    Da nenea , asa e ...

                    Pentru cei mai hotarati pot arata un rezervor pe Y60 cu draguta idee de 209 litri ... care nu are nevoie de scut ...
                    ... sa fim corecti pana la capat !
                    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                      Pana una...alta cea mai la indemana solutie este trimiterea rezervorului pentru reparat/lipit la Satu Mare la Ovidiu, ocazie cu care ii multumesc frumos inca odata !! Luni probabil coboara jos de pe masina si pun si poze daca le pot atasa aici ..
                      Multumsc din nou pentru sfaturi,informatii si idei .
                      RAV 4 Model Luxury 2018.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                        sa-mi zici si mie daca operatiunea reuseste. in bucuresti nu ne-a reusit.
                        The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                        4x4MANIA is where we are !!!
                        “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                          Cositorirea este in sine o lipire a materialelor ! se apeleaza la ea in fericitul caz in care operatiunea este facuta fara demontare ,si din comoditatea de a nu spala rezervorul la interior !
                          Daca tot se demonteaza de pe masina , dupa o spalare constiincioasa cu mult detergent (si eventual nisip de granulatie peste 3mm), eliberarea tuturor ,,capacelor" , se poate : suda oxiacetilenic sau dupa o curatare la luciu metalic ,,argon" ...Dupa care ...sablare -zincare !
                          Eu daca as fi sigur ca pastrez masina as opta pt inlocuirea lui cu unul de aluminiu sau chiar inox (in varianta de inox .., prima data cand am vazut pe piata butoaiele de bere !!!!! se dau jos capacele si ...se modeleaza . )
                          Ultima editare de teo pes; 07.iul.2015, 11:37.
                          VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                            Hai sa te contrazic putin de amorul artei ca sa vorbim discutii ...

                            In afara de sudura in linie si cateva suduri in puncte ( firul de masa , suportul de mufa , suportul de valva cu bila ) , restul de tevaraie si racorduri sunt cositorite . Rezervorul insusi e din tabla cositorita . Din acest motiv cred ca reparatia cositorita e suficienta , si la indemana dar e departe de ideea de reparatie comoda .
                            Prin comparatie , o operatie cu adevarat incomoda ar fi sudura oxiacetilenica , cu multe semne de intrebare privind rezultatul final .
                            Daca cumva am inteles eu ca ai spala rezervorul la interior cu nisip de 3 mm sau mai mare ... mai bine nu , e ultimul lucru la care m-as fi gandit ... e cositorit la interior si chiar n-ar fi de dorit sa apara ceva amorse de coroziune in urma spalarii mecanice cu nisip - nici macar un punct cat un varf de ac . Chiar nu ... chiar si daca ar trece la zincare dupa curatare tot e cu probleme la zincarea interioara ( are capacele - gura de sonda si racordurile - cam pe aceasi fata si in plus si perna din plastic de pe teava de degazare e mai mare decat orice deschidere , fiind bagata in rezervor inainate de sudarea perimetrala .... in plus , teava de degazare e cu o forma complicata care daca nu e indepartata din rezervor automat se va obtura cu zinc , iar daca e indepartata ... tot la cositorire se ajunge ) ... Deci ... mai bine nu - sau , cel putin eu m-am lasat de idee ...

                            M-am lovit de multe ori de problema rezervoarelor modificate si chiar nu m-as inhama sa fac de la zero la unul de Y60/61 , in ideea ca ar trebui sa nu fie o tiganie rusinoasa cu muchii si suprapuneri sau alte stangacii fortate ( data fiind forma lui ) . Sunt foarte curios sa vad si alte idei si metode de abordare , puse in practica la o masina stock .

                            Butoiul de inox ala de bere e ... nu . Adica ... nu ... Poate doar daca trebuie neaparat , dar nici atunci ...
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Y61 din 2005 curge rezervorul de motorina

                              Postat īn original de cos Vezi post
                              Hai sa te contrazic putin de amorul artei ca sa vorbim discutii ...

                              In afara de sudura in linie si cateva suduri in puncte ( firul de masa , suportul de mufa , suportul de valva cu bila ) , restul de tevaraie si racorduri sunt cositorite . Rezervorul insusi e din tabla cositorita . Din acest motiv cred ca reparatia cositorita e suficienta , si la indemana dar e departe de ideea de reparatie comoda .
                              Prin comparatie , o operatie cu adevarat incomoda ar fi sudura oxiacetilenica , cu multe semne de intrebare privind rezultatul final .
                              Daca cumva am inteles eu ca ai spala rezervorul la interior cu nisip de 3 mm sau mai mare ... mai bine nu , e ultimul lucru la care m-as fi gandit ... e cositorit la interior si chiar n-ar fi de dorit sa apara ceva amorse de coroziune in urma spalarii mecanice cu nisip - nici macar un punct cat un varf de ac . Chiar nu ... chiar si daca ar trece la zincare dupa curatare tot e cu probleme la zincarea interioara ( are capacele - gura de sonda si racordurile - cam pe aceasi fata si in plus si perna din plastic de pe teava de degazare e mai mare decat orice deschidere , fiind bagata in rezervor inainate de sudarea perimetrala .... in plus , teava de degazare e cu o forma complicata care daca nu e indepartata din rezervor automat se va obtura cu zinc , iar daca e indepartata ... tot la cositorire se ajunge ) ... Deci ... mai bine nu - sau , cel putin eu m-am lasat de idee ...

                              M-am lovit de multe ori de problema rezervoarelor modificate si chiar nu m-as inhama sa fac de la zero la unul de Y60/61 , in ideea ca ar trebui sa nu fie o tiganie rusinoasa cu muchii si suprapuneri sau alte stangacii fortate ( data fiind forma lui ) . Sunt foarte curios sa vad si alte idei si metode de abordare , puse in practica la o masina stock .

                              Butoiul de inox ala de bere e ... nu . Adica ... nu ... Poate doar daca trebuie neaparat , dar nici atunci ...
                              Bineinteles ca este optiunea ta ! oricum nici nu aveam cum sa dam de aceiasi ,,mizeriasi" , dar tot asa de amorul artei -ce se intampla cu cositorul dupa sudura prin inductie si in puncte? oare de ce tocmai acolo cedeaza !? , nici nu m-am gandit ca ar fi usor si ieftin , dar pt cineva care are ca hobby lacatuseria si sudura ...
                              apropo vezi ca mai am un post ...acolo nu ma contrazici !!!!
                              VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection