Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna


areuca

Postări Recomandate

Salutare tuturor ...

 

Am o problema care incepe sa ma scoata din minti. Am un Y61 cu motor de 2.8 (6 pistoane) care de curand a primit bujii noi. De ce? Pentru ca pornea cam greu in ultima vreme, doar dupa ce stateam in masina vreo 20-25 secunde cu urechile ciulite sa aud nu`s ce releu ca clantane; dupa clantanit o lua.

 

Deoarece eu doream, si inca doresc, ca masina sa porneasca dupa ce se stinge martorul de bujii in bord, am fost cu ea intr-un service auto si i-am pus 6 bujii nou noute marca Champion pentru ca asa le-a aratat mesterilor nu`s ce program, dupa ce au introdus VINul masinii.

 

Problema este ca tot nu vrea sa mearga cum ar trebui... cineva a spus sa schimb neaparat si filtrul de la motorina, ceea ce am si facut, dar rezultatele sunt aceleasi. Pot sa spun ca masina porneste ceva mai bine dar tot nu o ia cum ar trebui.

 

Altcineva imi spunea ca fiind masina "de pe vremuri" (1998) trebuie neaparat sa astept pana ce se stinge si martorul de AIRBAG! De ce? Nu a stiut sa-mi zica, dar a zis ca stie de la un "mecanic batran"!

 

Pana una alta nimeni nu stie ce sa-i faca, iar eu ma disper la fiecare cheie care nu imi porneste masina.

 

Accept orice sfat :) doar sa imi porneasca masina cum trebuie! Apropo, daca e cineva in zona mea (Petrosani - Valea Jiului) care sa cunoasca aceasta masina, si bineinteles sa stie sa o repare, va rog sa ma contactati!

Editat de areuca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Salutare tuturor ...

 

Am o problema care incepe sa ma scoata din minti. Am un Y61 cu motor de 2.8 (6 pistoane) care de curand a primit bujii noi. De ce? Pentru ca pornea cam greu in ultima vreme, doar dupa ce stateam in masina vreo 20-25 secunde cu urechile ciulite sa aud nu`s ce releu ca clantane; dupa clantanit o lua.

 

Deoarece eu doream, si inca doresc, ca masina sa porneasca dupa ce se stinge martorul de bujii in bord, am fost cu ea intr-un service auto si i-am pus 6 bujii nou noute marca Champion pentru ca asa le-a aratat mesterilor nu`s ce program, dupa ce au introdus VINul masinii.

 

Problema este ca tot nu vrea sa mearga cum ar trebui... cineva a spus sa schimb neaparat si filtrul de la motorina, ceea ce am si facut, dar rezultatele sunt aceleasi. Pot sa spun ca masina porneste ceva mai bine dar tot nu o ia cum ar trebui.

 

Altcineva imi spunea ca fiind masina "de pe vremuri" (1998) trebuie neaparat sa astept pana ce se stinge si martorul de AIRBAG! De ce? Nu a stiut sa-mi zica, dar a zis ca stie de la un "mecanic batran"!

 

Pana una alta nimeni nu stie ce sa-i faca, iar eu ma disper la fiecare cheie care nu imi porneste masina.

 

Accept orice sfat :) doar sa imi porneasca masina cum trebuie! Apropo, daca e cineva in zona mea (Petrosani - Valea Jiului) care sa cunoasca aceasta masina, si bineinteles sa stie sa o repare, va rog sa ma contactati!

 

tu ai motor ca si al meu cu mici diferente , cheie dai doar dupa ce auzi cele 2 relee , faza cu stinsul airbagului e reala ;) , nu stiu de ce dar asa e porneste mai bine daca astepti pana se stinge si airbagul ...de reparat nu ai ce repara la ea , asa ca nu mai cauta sa rezolvi o problema care nu exista , te incalzeste daca e sincronizat becul de bujii cu releele? pe mine nu...

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

tu ai motor ca si al meu cu mici diferente , cheie dai doar dupa ce auzi cele 2 relee , faza cu stinsul airbagului e reala ;) , nu stiu de ce dar asa e porneste mai bine daca astepti pana se stinge si airbagul ...de reparat nu ai ce repara la ea , asa ca nu mai cauta sa rezolvi o problema care nu exista , te incalzeste daca e sincronizat becul de bujii cu releele? pe mine nu...

 

Nu ma incalzeste cu nimic sincronul de care spui, dar mi s-a spus ca nu e normal sa stai si sa ciulesti urechile dupa nu`s ce relee. Si cred ca nici in manualul masinii nu spun japonezii sa ciulim urechile... Am avut si am tot felul de masini dar Patrolul asta nu vrea si gata. Aaaa, si cand pleaca, tremura cateva secunde ca si cum s-ar inneca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Compresie....ai ?

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Nu ma incalzeste cu nimic sincronul de care spui, dar mi s-a spus ca nu e normal sa stai si sa ciulesti urechile dupa nu`s ce relee. Si cred ca nici in manualul masinii nu spun japonezii sa ciulim urechile... Am avut si am tot felul de masini dar Patrolul asta nu vrea si gata. Aaaa, si cand pleaca, tremura cateva secunde ca si cum s-ar inneca ...

 

tremuratul ala il am si eu si l-am mai avut si alti colegi dar dispare odata cu scimbarea duzelor la injectoare , operatiune care o voi face si eu , eu nu trebuie sa ciulesc urechile ca la mine se aud releele clar si tare :D dar cel mai bine dai cheie dupa ce se stinge airbagul si nu mai tre ciulit nimic ;)

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Compresie....ai ?

 

intreb ca nu pricep : daca nu ai compresie porneste la sfert dar cu acel trepidat cateva secunde? sau cum se manifesta ? ca asa face a mea masina la rece : porneste la sfert de cheie dar primele cateva secunde merge intrerupt (nu foarte tare ,dar sesizabil) , dupa care incepe sa urce turatia pana pe la 1200 rpm (asta cu socul invartit la maxim) , dupa care merge super

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Motorina se aprinde in cilindru datorita temperaturii si presiunii...daca nu ai compresie pe un cilindru (sau ma rog, nu e in parametrii ca daca lipseste cu desavarsire este trist) - rezultatul poate fi un pornit sa-i zicem mai zdruncinat....zic si eu...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Motorina se aprinde in cilindru datorita temperaturii si presiunii...daca nu ai compresie pe un cilindru (sau ma rog, nu e in parametrii ca daca lipseste cu desavarsire este trist) - rezultatul poate fi un pornit sa-i zicem mai zdruncinat....zic si eu...

 

am inteles acuma , oricum as verifica si schimba duzele ca nu costa o avere si o sa masor si compresia sa vad cum stau ...mersi@BigUrsu

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Compresie....ai ?

 

Mi s-a zis ca au masurat compresia daca tot mi-am schimbat bujiile si ca este 25-26. Probleme mi-au spus sa imi fac cand ajunge la 24 sau mai jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

probleme sa iti faci cand presiunile respective sunt cu variatii mari intre cilindrii si iarasi sa iti faci probleme cand ele ating sau nu valoarea data de producator,ceea ce la patrol din ce imi amintesc ,dar nu mai stiu sigur fiind vorba de memorie :) valoarea minima ar fi pe la 22 bar-i

iar tremuratul respectiv il ai pentru ca sunt 6 cilindrii,ai ardere la prima cheie cu motorina nu foarte bine pulverizata si rece,ceea ce e normal sa aiba un tremurat mic chiar la pornire iar apoi sa mearga frumos.

pana si astea noi din 2015 cu comon rail au chestia asta una doua secunde la rece

atata timp cat motorul merge rotund dupa porneste bine la cald si la rece, nu scoate fum aiurea si trage fara zbomote anormale,atunci...nu repara ceva ce merge bine:) am facut astfel de chestii :) nu e ieftin deloc:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

probleme sa iti faci cand presiunile respective sunt cu variatii mari intre cilindrii si iarasi sa iti faci probleme cand ele ating sau nu valoarea data de producator,ceea ce la patrol din ce imi amintesc ,dar nu mai stiu sigur fiind vorba de memorie :) valoarea minima ar fi pe la 22 bar-i

iar tremuratul respectiv il ai pentru ca sunt 6 cilindrii,ai ardere la prima cheie cu motorina nu foarte bine pulverizata si rece,ceea ce e normal sa aiba un tremurat mic chiar la pornire iar apoi sa mearga frumos.

pana si astea noi din 2015 cu comon rail au chestia asta una doua secunde la rece

atata timp cat motorul merge rotund dupa porneste bine la cald si la rece, nu scoate fum aiurea si trage fara zbomote anormale,atunci...nu repara ceva ce merge bine:) am facut astfel de chestii :) nu e ieftin deloc:)

 

de mersul tremurat am inteles ,dar de mers intrerupt primele 10-15 secunde?

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

de mersul tremurat am inteles ,dar de mers intrerupt primele 10-15 secunde?

 

iti dai seama ca pot fi multe cauze :)

pompa care nu debiteaza destul,motorina de calitate indoielnica,...etc etc

cel mai des eu am intalnit injectoare reglate prost sau ne reglate,diuze uzate sau "labartate" adica in loc sa pulverizeze un con frumos si fin iti da un jet cu picaturi,bujii care desi in parametrii incalzesc diferit camera de ardere,eventuale depuneri sau obturari ale canalului din chiulasa,

scapari de compresie pe la un anumit piston, sau supape care nu se aseaza bine pe scaun...filtru de motorina plin de mizerii...

si mie imi facea lafel si eu eliminam asta prin simpla accelerare ,adica il porneam si apoi dupa ce pornea ii ridicam usor treptat turatia in urmatoarele 3-5 secunde la 1500 ture si o tineam acolo cam 30-40 de secunde dupa care il lasam la aproximativ 900-1000 cam acolo il tineam eu din "soc"si mergea frumos si rotund

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Ai bujii de 12V si un singur releu ... verificarea bujiilor si a releului se face cu un bec ( lampa de control simpla intre masa masinii /motorului si rampa ) care arata daca la pornire e alimentata rampa de bujii ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Verifica avansul pompei de injectie(daca poti cu ceas comparator),si injectoarele sa nu "pise".Bujiile toate 6 la fel(10,12v)?(am gasit montate de y60,3 si 3).La pornire scoate fum? Turul la pompa e strans bine?

Editat de sebi11
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Sebi vrzi ca y60 are coduri de bujii diferite adica 3 de un fel si 3 de altfel asa e de la mama nisan aia cu ochi oblici si mica de staturavcare sta ca ninja

La Y61 e posibil sa fie diferit da trebuie verificat in cartea tehnica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Sebi vrzi ca y60 are coduri de bujii diferite adica 3 de un fel si 3 de altfel asa e de la mama nisan aia cu ochi oblici si mica de staturavcare sta ca ninja

La Y61 e posibil sa fie diferit da trebuie verificat in cartea tehnica

 

Pai si eu ce am scris? Am gasit puse de "meseriasi" de y60 pe y61!y (cel putin 28 meu are 6 la 11v)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

@areuca

Daca bujiile si releele lucreaza bine, atunci sunt praf diuzele de la injectoare. Aceiasi problema am avut si eu ...cauza fiind 5 din 6 injectoare pisau.

Cost reparatie + diuze noi = 522 Ron.

Respecte! :be:be

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

@areuca

Daca bujiile si releele lucreaza bine, atunci sunt praf diuzele de la injectoare. Aceiasi problema am avut si eu ...cauza fiind 5 din 6 injectoare pisau.

Cost reparatie + diuze noi = 522 Ron.

Respecte! :be:be

 

Mda, se pare ca urmatorul pas este sa vad ce e cu injectoarele ... Mi-a spus si un nene care era intamplator in acelasi service cu mine, dar l-au repezit repede mecanicii. Totusi la cat fum scoate cand o pornesc in diminetile friguroase (geroase), tind sa cred ca acel nene vea dreptate. Am sa caut pe cineva capabil sa verifice injectoarele, ca sunt satul de "priceputi".

Merci pt sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Verifica avansul pompei de injectie(daca poti cu ceas comparator),si injectoarele sa nu "pise".Bujiile toate 6 la fel(10,12v)?(am gasit montate de y60,3 si 3).La pornire scoate fum? Turul la pompa e strans bine?

 

Scoate fum pana se incalzeste (doar daca e rece afara). Bujii schimbate toate 6 (Champion 11V - date de software dupa seria sasiu). Urmatorul pas verificarea injectoarelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Scoate fum pana se incalzeste (doar daca e rece afara). Bujii schimbate toate 6 (Champion 11V - date de software dupa seria sasiu). Urmatorul pas verificarea injectoarelor.

 

cu injectoarele la un pompagiu bun trebuie sa ajungi

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

eu nu sunt pompagiu :) da mi le-am facut singur, nu e mare scofala totul e sa ai acces la saibe de reglaj de diferite grosimi si un aparat deala de masura bun si precis

iti mai trebuie o menghina mare, doua bacuri de bronz sau plumb sa protejezi injectorul cand il strangi in menghina sa nu se roteasca si o cheie fixa combinata deaia cu fix si inelar,cotita sau nu de care are omul in curte:) apoi restul e poveste,

se desface,se scoate ce e in interior,atentie mare la modul de montare si pozitia lor ca e de preferat sa fie montate in aceeasi pozitie desi nu au un sens anume, apoi se scoate diuza , se inlocuieste cu alta daca e cazul,daca nu se curata frumos cu diverse solutii sau dispozitive..( sprey cu nu stiu ce alcoli ,benzenuri sau alte magarii,ultrasunete in baie de lichid ,motorina...etc)

apoi montat in ordine inversa pus pe aparatul de reglat si vazut la cat trebuie sa deschida

parca astea de patrol deschid pe la 125 bari nu mai retin exact da se gaseste informatia prin cartea tehnica pe undeva:)

se verifica toate,se vede dispersia,adica cat de mult difera presiunea intre ele si apoi se regleaza ;)

prin scoatere sau adaugare de saibe in interior de diferite grosimi pana presiunea la toate e aceeasi sau difera cu cel mult 1% zic cartile din ce imi amintesc,eu din experienta zic ca sunt ok daca injectoarele nu difera cu +/- 1 bar intre valoarea lor normala

adica daca ai stoc 125 bari si tu scoti la unul 126 si la altul 124 e ok nu are rost sa te stresezi dar e de preferat sa fie toate 125 ca ala e nominalul.

in fine deja am baut o zeama de varza si daca mai beau una ma trezesc alergand cu hartia in mana :):):)

la teorie sunt bun :) da sa vedeti la practica cum sunt:):):)

nu mai zic ca uneori e bine si o centicubare a pompei pe stand ca e posibil si de acolo sa fie un oarecare mers neuniform,da in general astea se faceau la alea cu elementi in linie,parca ala de 4,2 e asa,da nu imi amintesc:):):)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Nu e mare scofala daca ai cu ce! Preferabil e o curatare cu ultrasunete a injectorului si a diuzei vechi,tarare si dupa aia inlocuirea diuzei(am mai mare incredere in alea originale decat in alea noi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

eu nu sunt pompagiu :) da mi le-am facut singur, nu e mare scofala totul e sa ai acces la saibe de reglaj de diferite grosimi si un aparat deala de masura bun si precis

iti mai trebuie o menghina mare, doua bacuri de bronz sau plumb sa protejezi injectorul cand il strangi in menghina sa nu se roteasca si o cheie fixa combinata deaia cu fix si inelar,cotita sau nu de care are omul in curte:) apoi restul e poveste,

se desface,se scoate ce e in interior,atentie mare la modul de montare si pozitia lor ca e de preferat sa fie montate in aceeasi pozitie desi nu au un sens anume, apoi se scoate diuza , se inlocuieste cu alta daca e cazul,daca nu se curata frumos cu diverse solutii sau dispozitive..( sprey cu nu stiu ce alcoli ,benzenuri sau alte magarii,ultrasunete in baie de lichid ,motorina...etc)

apoi montat in ordine inversa pus pe aparatul de reglat si vazut la cat trebuie sa deschida

parca astea de patrol deschid pe la 125 bari nu mai retin exact da se gaseste informatia prin cartea tehnica pe undeva:)

se verifica toate,se vede dispersia,adica cat de mult difera presiunea intre ele si apoi se regleaza ;)

prin scoatere sau adaugare de saibe in interior de diferite grosimi pana presiunea la toate e aceeasi sau difera cu cel mult 1% zic cartile din ce imi amintesc,eu din experienta zic ca sunt ok daca injectoarele nu difera cu +/- 1 bar intre valoarea lor normala

adica daca ai stoc 125 bari si tu scoti la unul 126 si la altul 124 e ok nu are rost sa te stresezi dar e de preferat sa fie toate 125 ca ala e nominalul.

in fine deja am baut o zeama de varza si daca mai beau una ma trezesc alergand cu hartia in mana :):):)

la teorie sunt bun :) da sa vedeti la practica cum sunt:):):)

nu mai zic ca uneori e bine si o centicubare a pompei pe stand ca e posibil si de acolo sa fie un oarecare mers neuniform,da in general astea se faceau la alea cu elementi in linie,parca ala de 4,2 e asa,da nu imi amintesc:):):)

 

 

deci nu esti pompagiu , dar ai enumerat multe ustensile pe care le-ai folosit si pe care nu la au multi pompagii :D ...prefer sa ma duc la pompagiu si sa stau cu maceta langa el pana termina :D

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

Pai inafara de dispozitivul de "bagat"presiune nimic nu e prea special :)

o menghina se gaseste:) niste bacuri de plumb sau de bronz, ...rematu'sa traiasca :)

iar toata complicarea e la saibe parerea mea:) ca aici nu cred ca multi au freza acasa si sa isi frezeze cate o sutime din saibele existente,

despre instalatiile de curatat poate fi vorba doar de cei care se ocupa de astfel de treburi :) ca daca pui diuza noua nu ai nevoie de instalatii speciale

in cazul in care pui diuza noua(ceea ce personal recomand pentru ca nu doar gaura din diuza se largeste dar si conul de la varful acului injectorului se toceste si asta se traduce prin faptul ca pulverizarea jetului nu va mai fi sub forma de con ci pur si simplu un jet drept sau de orice alta forma dar nu cea corecta.)

daca adopta cineva varianta curatarii si remontarii aceleiasi diuze trebuie dupa curatarea propriu zisa prin diverse metode sa faca cateva spalari iar apoi cu diuza si acul in mana :) doar cu motorina pe ele se pune acul injectorului in diuza si se tine la verticala

acul injectorului trebuie sa alunece in interiorul diuzei, usor,constant si complet ,fara blocaje si alte treburi,sa alunece constant si continuu altfel e o problema ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 de 2.8 - bujii noi, pornire ... cand vrea doamna

 

mai trebuie si o presa de tarare injectoare .

 

 

 

 

 

Nu cu maceta se merge la pompagiu nene ca nu mai are cu ce presta activitati ... ma rog , unele activitati ... mai bine ia cu tine un prelungitor ... fara prize , doar stecher cu fire ... am tot stat pe langa pompagii pana am turtit broasca pe cheltuiala mea la fiecare dintre ei ... Ultima nasolie a fost ca mi-a spat capacul in incercarea de a inlocui bucsa de la axul acceleratiei .

LA Y60 BUCSA RESPECTIVA E TURNATA CU CANALE DE INCASTRARE IN CAPAC , INCERCAREA DE DEPRESARE DUCE LA SPARGEREA CAPACULUI POMPEI .

 

Acum ma gandesc serios sa-l usurez io pe unu' din Laguna Albastra de pompa de injectie ... dupa ce o pompa e aiurea remontata si una proaspat revizuita curge 'ca-n prima zi' si una e cu capacul peticit si nu l-am nimerit pefect la alezarea bucsei ... deci ... imi mai trebuie o pompa , pompagii mai sunt ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare