Max Postat Martie 21, 2016 Partajează Postat Martie 21, 2016 (editat) La un Patrol Y61, 3,0L cu blocant spate am observat o problema interesanta. Cand cuplez transmisia pe 4H, se blocheaza diferentialul spate (fara sa ne atingem de butonul blocantului) Am inteles ca exista variante de Y61 care au, pe langa blocantul normal, si un LSD care e destul de puternic si de aceea mi se pare ca e blocat spatele. Problema e ca atunci cand pun inapoi pe 2H, diferentialul spate nu mai e blocat. Daca era de la LSD, ar fi trebuit sa faca asa tot timpul chiar si cand e doar pe 2H. Care ar fi ciudatenia aici? Ceva eroare electrica in blocarea spatelui? Editat Martie 21, 2016 de Max Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
savagex Postat Martie 21, 2016 Partajează Postat Martie 21, 2016 (editat) Re: Ciudatenie sustem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Ce simPtome are? Se aprinde becul in bord de la diferentialul blocabil? Pe ce suprafata era masina cand ati cuplat in 4x4h? Ati si virat? Editat Martie 22, 2016 de Astral Subaru justy 1,3 4x4 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nikepatrol Postat Martie 21, 2016 Partajează Postat Martie 21, 2016 (editat) Re: Ciudatenie sustem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Eu stiu ca doar pe "low" blocheaza si atunci iti taie ABS-ul. E tiganit ceva. Fa un test cand iti apare martorul la bord (viraj strans pe neaderent) si vezi daca te tine/agata spatele pe viraj.De regula becul din bord cu "diff lock " nu minte. Suspenda sptele cand ai martor bord aprins si vezi daca e "real". Blocantul spate este vacuUmatic(de fabrica) .Intra la o vitezade sub 5-10 km/h si iese la fel. Editat Martie 22, 2016 de Astral "Toata lumea este revoltata de ceea ce se intampla in toata lumea." Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Martie 21, 2016 Partajează Postat Martie 21, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Daca are buton difflock, are blocant. Daca ar avea LSD, n-ar mai avea buton. Blocantul spate intra daca reductorul este in 4H sau 4L. Becul de 4x4 din bord se aprinde cand pui in 4H? Urmareste becurile de 4x4 si difflock, spune-ne ce fac in 2WD si 4WD, coroborate cu pozitia butonului difflock, apoi povestim.:wink: Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Martie 22, 2016 Autor Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Daca are buton difflock, are blocant. Daca ar avea LSD, n-ar mai avea buton. Asta e logica care am sustinut-o si eu dar unii spun ca exista Y61 care are si LSD si blocant deodata. Cica exista si la Mitsubishi varianta asta. Becul de 4x4 din bord se aprinde cand pui in 4H? Urmareste becurile de 4x4 si difflock, spune-ne ce fac in 2WD si 4WD, coroborate cu pozitia butonului difflock, apoi povestim.:wink: Verific maine dimineata cum se comporta exact indicatoarele. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Irod Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 (editat) Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 cum adica LSD si blocant deodata ? LSD PE care il poti bloca tot timpul de la buton :oo ? Editat Martie 22, 2016 de Astral Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ovidiua-car Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Este diferential spate cu LSD,cu LSD si blocant ,cu blocant.... Ciudatenia de care vb este din cauza lipsei diferentialului central.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Asta-i buna, nu mi-as fi imaginat. In carte nu am gasit nimic referitor la combinatia asta, sau nu stiu eu sa citesc manualul. Unde naiba le-au inghesuit pe-amandoua? Au pus si LSD-ul ca sa suplineasca lipsa diff-ului central? Jur ca nu mai afirm nimic fara sa stiu 100%:ha: Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Martie 22, 2016 Autor Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Este diferential spate cu LSD,cu LSD si blocant ,cu blocant.... Ciudatenia de care vb este din cauza lipsei diferentialului central.... Sa zicem ca are si blocant si LSD. Nu am desfacut diferentialul spate ca sa vad ce e acolo. De ce LSD-ul se manifesta NUMAI cand punem pe 4H? Ca LSD-ul nu e controlabil din cate stiu eu. Pun pe 4H, se aprinde becul de 4x4 in bord (cel de blocant e stins) iar cand facem curba pe asfalt cu un pic de nisip, se vede ca spatele e blocat. Roata din interior freaca pe asfalt. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Martie 22, 2016 Autor Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Si inca ceva... Daca are si LSD si blocant clasic, ce fel de ulei se pune in punte? Nu de alta dar nu prea se pupa uleiurile de la una la alta. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Pai ulei de LSD, ce sa-i pui altceva? Ce pui intr-un diff care are LSD? Pe pinioane nu le deranjeaza, pe blocant nici atat. Mie testul tau nu mi se pare concludent, asfalt cu un pic de nisip este poate prea aderent, iar transferul part-time fara diff central isi spune cuvantul. Scoate un MRL, suspenda o roata spate, baga in 4x4 si vezi ce face. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
lazarcostin Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Mai exista varianta ca una dintre roti sa fie de o dimensiune diferita si atunci iti da diferente intre punti si poate te pacaleste chestia asta sau rapoarte diferite fata spate poti verifica si asta. Am intalnit asa ceva. Sau anvelope de aceiasi dimensiune inscriptionate dar unele reesapate si altele nu. Vitara din 1997 cu motor 2.0 16v 132 cp LR discovery 2 dec 2004 automata Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Martie 22, 2016 Autor Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Mai exista varianta ca una dintre roti sa fie de o dimensiune diferita si atunci iti da diferente intre punti si poate te pacaleste chestia asta sau rapoarte diferite fata spate poti verifica si asta. Am intalnit asa ceva. Sau anvelope de aceiasi dimensiune inscriptionate dar unele reesapate si altele nu. Sunt anvelope noi BFGoodrich AT. In nici un caz nu sunt diferite. Giorgel, face treaba asta si cu MRL-urile decuplate. Dar numai cand pun pe 4x4 cutia de transfer. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roltrans Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Blocarea roților spate doar când cuplezi fata ar putea indica rapoarte diferite in punți. Am avut odată un caz la un Hover dar diagnosticul nu lam pus eu. Am schimbat puntea fata cu una Sh si s-a rezolvat. Succes si tine-ne la curent cu rezolvarea. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Ion_Bumbu Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 (editat) Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Din curiozitate m`am uitat pe schema electrica a comenzii blocarii diferentialului. Cam nasoala treaba, totul este comandat si afisat de acea unitate de comanda a blocarii diff, inclusiv becul de lock de pe bord intra in unitatea aia si probabil tot ea da comanda de aprindere a lui, putin probabil sa fie doar o trecere prin ea , tot ea vede si comutarea pe 4WD. Cea mai la indemana metoda de verificare daca este comandata blocarea ar fi verificarea contactului de actuator de pe capsula vacuUmatica. Este in scurt cind diff este blocat si in gol cind este liber. Este posibil ca C/U sa hotarasca trecerea in lock la aparitia semnalului de 4WD si sa nu aprinda acel bec DIFF LOCK Grig Editat Martie 22, 2016 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Martie 22, 2016 Partajează Postat Martie 22, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Sunt anvelope noi BFGoodrich AT. In nici un caz nu sunt diferite. Giorgel, face treaba asta si cu MRL-urile decuplate. Dar numai cand pun pe 4x4 cutia de transfer. Are AVM-uri sau cuplaje manuale originale Nissan? Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Max Postat Martie 23, 2016 Autor Partajează Postat Martie 23, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Are AVM-uri sau cuplaje manuale originale Nissan? AVM-uri Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Ion_Bumbu Postat Martie 23, 2016 Partajează Postat Martie 23, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Da se aprind ceva becuri in bord? 4WD , ABS, Lock Ar fi putin probabil sa ai arse ceva becuri si blocat comutatorul Lock pe ON. Siguranta 28 de 10 A trebuie sa fie buna, alimenteaza si clusterul. Grig Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
symy139 Postat Martie 23, 2016 Partajează Postat Martie 23, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Parerea mea e ca este o problema in grupul spate. Nu prea are cum sa existe si blocant si LSD. Un LSD, atunci cand masina este ridicata de punte, la viteza foarte mica, pentru macar cativa cm, ar trebui sa iti permita sa invarti de roti in sensuri de rotatie diferite, ca apoi, discurile de frictiune sa intre si sa inceapa sa blocheze. Pe cand la un blocant, e simplu, ori e alba ori e neagra. Banui ca sistemul de 4x4 in legatura cu posibilitatea de blocare doar in 4x4 are probleme. Daca cuplezi 4x4 si scoti comanda pentru blocant, tot la fel face? Fa si o numaratoare a rotatiilor rotii vs cardan ( numararea dintilor coroana/pinion) pentru a elimina posibilitatea de a avea rapoarte diferite in grupuri. Daca ar fi rapoarte diferite fata/spate ar trebui sa se simta o infranare si la deplasarea inainte, nu doar in curbe. Totusi, banui ca e problema in grupul spate. Sateliti blocati, boltul lung la sateliti rupt, ceva nu lucreaza cum trebuie acolo. Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cos Postat Martie 23, 2016 Partajează Postat Martie 23, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Nu e deloc asa , LSD are discurile stranse permanent de la prima secunda cand a fost montat , indiferent ca masina sta sau merge , motorul e oprit sau nu , rotile sunt ridicate sau pe sol , afara ploua sau e noapte . De o mica rotatie pana la reactie au nevoie diferentialele autoblocante dar nu LSD care e permanent cuplat ( prin 'cuplat ' se intelege ca discurile sunt permanent tensionate , din constructie ) , rezerva-ti un moment si studiaza constructia ... e instructiv ... LSD nu e autoblocant , autodeblocant , torsen , blocant ... e numai LSD . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Reductorul nu poate avea legatura cu blocarea diferentialului pentru ca blocarea diferentialului trebuie facuta doar atunci cand exsita teren cu portiuni cu aderenta scazuta in timp ce reductorul il activezi ori de cate ori este necesar un cuplu mai ridicat la roti. Ca atare cele doua "setari" nu sunt permanent compatibile. Este evident ca in cazul unei sarcini ridicate iar terenul nu este in linie dreapta un diferential blocat iti poate rupe ceva in lantul cinematic. Deci trebuie analizat daca in momentul cuplarii reductorului, diferentialul chiar se blocheaza. Zic si eu! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
symy139 Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Nu e deloc asa , LSD are discurile stranse permanent de la prima secunda cand a fost montat , indiferent ca masina sta sau merge , motorul e oprit sau nu , rotile sunt ridicate sau pe sol , afara ploua sau e noapte . De o mica rotatie pana la reactie au nevoie diferentialele autoblocante dar nu LSD care e permanent cuplat ( prin 'cuplat ' se intelege ca discurile sunt permanent tensionate , din constructie ) , rezerva-ti un moment si studiaza constructia ... e instructiv ... LSD nu e autoblocant , autodeblocant , torsen , blocant ... e numai LSD . Inteleg conceptul, dar de la discuri stranse permanent, pana la frictiune, si aproximativ blocarea discurilor in urma acestor frictiuni mai este loc de toleranta pana reuseste sa transmita cuplu si la roata opusa. Deci, prin suspendarea unei roti spate, si inaintare la viteza f mica ( posibil ca treapta 1 la ralanti, intr-un final sa iti dea jos de pe capra masina, asta daca LSD -ul lucreaza ca in prima zi ) sa ai acea alunecare. A limited-slip differential has a more complex torque-split and should be considered in the case when the outputs are spinning the same speed and when spinning at different speeds. The torque difference between the two axles is called Trq d .[2] (In this work it is called Trq f for torque friction[3]). Trq d is the difference in torque delivered to the left and right wheel. The magnitude of Trq d comes from the slip-limiting mechanism in the differential and may be a function of input torque (as in the case of a gear differential), or the difference in the output speeds (as in the case of a viscous differential). The torque delivered to the outputs is: Trq 1 = ½ Trq in + ½ Trq d for the slower output Trq 2 = ½ Trq in – ½ Trq d for the faster output When traveling in a straight line, where one wheel starts to slip (and spin faster than the wheel with traction), torque is reduced to the slipping wheel (Trq 2 ) and provided to the slower wheel (Trq 1 ). In the case when the vehicle is turning and neither wheel is slipping, the inside wheel will be turning slower than the outside wheel. In this case the inside wheel will receive more torque than the outside wheel, which can result in understeer.[3] When both wheels are spinning at the same speed, the torque distribution to each wheel is: Trq (1 or 2) = ½ Trq in ±(½ Trq d ) while Trq 1 +Trq 2 =Trq in . This means the maximum torque to either wheel is statically indeterminate but is in the range of ½ Trq in ±( ½ Trq d ). Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cos Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 (editat) Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 Hai sa nu ne incapatanam si sa staruim in aberatii de dragul persoanei proprii ca nu e nimic de castigat si cu atat mai putin de pierdut ! ... no , daca zici ca intelegi conceptul atunci nu intelegi prea clar ... repet pentru ultima data ... repet si adaug - indiferent de conditii si din primul grad unghiular , de la primul milimetru de rotatie , fara joc ...altul decat cel din angrenajul diferentialului ... discurile sunt stranse de la nasterea ansamblului si freaca intre ele permanent si cu si fara sarcina - cu ambele roti ridicate nu este nici o alunecare si nici o intarziere . Tot fara intarziere se maifesta si efectul in teren sau pe zapada - pentru asta sunt apreciate LSD-urile - la zapada , nisip , trasee usoare cu drum avand aderenta variabila cum ar fi sosea incarcata cu zapada , ca ai din prima si mereu actiunea pe ambele roti fara sa mai pierzi timp de reactie cu un sistem mecanic sau electronic ... te ajuta din prima ( fiind strans permanent ) cu cealalata roata cand o roata incepe sa piarda aderenta . Daca se stie ca diferentilalul are LSD - eticheta portocalie cu 'only LSD oil' sau 'LSD oil' sau 'LS oil' si rotile se misca in sensuri opuse ( indiferent cat de putin s-ar misca in sens opus ) SAU INTARZIE SA SE ROTEASCA IN ACELASI SENS atunci LSD-ul respectiv e uzat peste limita eficientei , practic inutil .Adica trebuie sa presteze legatura intre rotile stg/dr din prima si in functie de gradul de transfer ( in functie cat de mari sunt discurile , numarul lor si puterea de presare data de arcurile disc care preseaza pachetul de discuri ) . Un LSD nu se roteste si apoi blocheaza - de fapt nu blocheaza niciodata ci are alunecarea limitata ... peste un anumit efort ( cuplu ) incepe patinarea intre discurile pentru roata stanga si cele pentru roata dreapta ... dar numai peste un anume cuplu ... se poate spune ca are patinare intarziata nu cuplare intarziata ( desi nu cupleaza niciodata ci aluneca peste un anumit efort ) ... cat poate mentine aceasi rotaie intre roti o mentine , cand efortul devine prea mare peste ce poate incepe sa se roteasca diferit stg/dr . Da , ca sa dai jos o masina cu LSD de pe capra trebuie uneori sa accelerezi si zece secunde dar asta nu inseamna ca cupleaza intarziat ci se face o tensionare mentinuta mai mult timp pe roata de pe sol ... Da , un efect nedorit este ca se mentine permanent un efect de subvirare , vizibil in special pe curbele cu aderenta mica ( la blocant efectul e mult mai vizibil , diferenta intre LSD si blocant este ca subvirarea poate fi imediat remediata prin decuplarea blocantului dar la LSD nu poti remedia nimic si trebuie adaptata metoda de conducere tinand cont de permanentul efect de subvirare dat de rotile spate cu LSD-ul intre ele ) . ... oare am repetat de destule ori ... oricum ma retrag din discutie ... Editat Martie 24, 2016 de cos 4 ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
stelea Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 OFF TOPIC: LSD si blocant au loc intr-un diferential (Diofer :grin: ) Despre LSD a cam spus tot @cos :rsp (am vrut sa-i dau o steluta :h5 , dar nu ma lasa sistemul, cica trebuie sa mai dau si la altii :ha: ) 4x4MANIA is where we are !!! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
symy139 Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 Re: Ciudatenie sistem de transmisie Patrol Y61, 3.0L, 2000 @Cos, este foarte corect ce spui, si acum nu o sa te contrazic, ca vorbim despre acelasi lucru, in maniere proprii, doar ca exprimarea mea nu este tocmai cea mai bine inteleasa (mai mult ca sigur din imposibilitatea de a ma face inteles). Intotdeauna am apreciat parerile tale, si mai intotdeauna au fost corecte, iar cand cineva are dreptate, nu imi e nici rusine, nici mandrie sa recunosc acest lucru. Eu astept cu foarte mare interes sa vedem ce ne mai zice Dan referitor la transmisia Patrolului. Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate