Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

    Nu e neaparat vorba de un defect clasic pentru Nissan. Se intampla la orice marca.
    Am avut cateva Patroale Y60 si Y61 cu aceasta problema.

    Ultimul Y61 3.0 mi-a dat batai de cap deoarece a reusit sa ma fenteze.
    Am facut o revizie completa a puntii fata, inclusiv diferentialul.
    De fapt nu a fost chiar completa deoarece nu m-am ocupat de etrieri, presupunand ca sunt ok.

    Toate bune si frumoase dar de la 80 km/ora, daca puneam frana, masina se scutura foarte tare.
    Am crezut ca e un simptom clasic de disc de frana descentrat.

    Toate buine si frumoase, am cumparat un set de discuri de frana ATE dar, cand ne-am pregatit sa le montam am observat ca sunt blocate culisantele etrierilor.
    Cand puneam frana, de fapt doar o placuta impingea discul deoarece etrierul statea pe loc.

    Cum dificultate am reusit sa scoatem afara culisantele. Burduful de protectie era rup iar culisantele ruginite in interior. Am curatat si grest tot, am schimbat burdufurile iar acum totul e ok. Pentru gresarea culisantelor exista vaselina dedicata. Exista variante de la mai multe firme, Bosch, TRW etc...
    Set-urile de culisante noi vin de obicei cu vaselina aferenta dar eu nu am gasit deocamdata culisante la furnizorii mei.

    Poate informatiile acestea ii pot scutii pe unii de a cumpara degeaba discuri de frana. La mine nu e o problema pt ca le pastrez pentru alte masina care va avea nevoie de asa ceva.

  • #2
    Re: Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

    Situatia e intalnita la orice trotineta , de la Dacia la camion ... Vaselina cu cupru e de neinlocuit la orice tip de culisante - foarte onctuoasa , nu se scurge , nu se spala , nu se contamineaza cu apa .

    Prima data cand se da roata jos de pune o mana pe etrier si se verifica daca are miscare , la orice schimb de placute se rotesc culisantele in locasul lor cu o jumatate de tura - daca au totul in regula si se misca usor , daca nu , se scot , se curata , se ung . Nu numai culisanta in sine ci si locasul ei din portetrier , daca e nevoie se curata gaura cu un burghiu potrivit .Unele tije de culisanta nu au degajare pe lungime , la ele prea multa vaselina face perna in fundul gaurii si nu mai pot fi introduse complet in locasul din portetrier ...


    In aceasi idee , eu am gresoare si la culisante - am gaurit portetrierul in continuarea culisantei , filetat cu 6 , montat ungator . Initial am facut asa ca sa imping afara o culisanta rebela , dar a aparut si posibilitatea gresarii si am continuat ideea ...
    ... sa fim corecti pana la capat !
    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

    Comentariu


    • #3
      Re: Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

      Cos cu perna din fundul culisantei rezolvi usor:) ii faci o gaura mica:)
      in rest si mie mi-a facut figuri dar nu pe fata doar pe spate si cel mai mult nu de la culisante ci de la garnitura de acopera pistonul care daca desi e noua si e montata prost sau cu surubelnita se inteapa si pe acolo se intampla treaba:)
      pt chestia asta mi-am facut o scula speciala dintr-o surubelnita indoita si polizata in varf sa nu fie aascutita:)

      Comentariu


      • #4
        Re: Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

        La Patrol, problema este des intalnita. De obicei se blocheaza culisantele de jos ale etrierilor de pe ambele parti.

        Cauze:
        -burdufele culisantelor sunt destul de expuse mai ales daca masina are jante cu ET negativ (nu e protejat etrierul)
        -burdufele se rup si din cauza materialului fragil din care sunt facute.
        -exista varianta in care etrierul este lovit si surubul de prindere al culisantelor se indoaie nepermitand culisarea
        -de asemenea burdufele de cauciuc "imbatranesc" foarte repede. Eu le-am schimbat la mine la doi ani.

        Recomandari:
        -dupa fiecare ieseala la namoale se recomanda o spalare temeinica in zona puntilor
        -la 6 luni (la inceput de sezon si final de sezon, eu le desfac noiembrie si aprilie) , obligatoriu desfacere, curatare si improspatare vaselina
        -in cazul in care masina sta (nu este folosita) mai mult timp de asemenea se recomanda curatare. Daca exista urme de gripare, rugina sau pur si simplu zgarieturi schimbati piesele. Orice imperfectiune produce blocare placutelor pe disc, implicit uzura acestora precum si a celorlalte piese (incalzire excesiva rulment, semering etc)

        La furnizorii de piese gasiti asa:
        -kit reparatie etrieri care contine setul de cauciuc (burduf, simering, garnituri, protectie stutz aerisire), kitul care contine si pistonul dar si un kit special (asta e foarte greu de gasit) care contine atat cele de mai sus cat si culisantul. Ultima varianta era in jur de 150 de lei / roata.

        Asa cum spune si Cos, mare atentie la curatarea interioara unde vine culisantul, degeaba puneti culisant nou daca acolo nu curatati.
        consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

        Comentariu


        • #5
          Re: Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

          Postat în original de cos Vezi post
          ...
          In aceasi idee , eu am gresoare si la culisante - am gaurit portetrierul in continuarea culisantei , filetat cu 6 , montat ungator . Initial am facut asa ca sa imping afara o culisanta rebela , dar a aparut si posibilitatea gresarii si am continuat ideea ...
          Ideea e chiar faina.

          Comentariu


          • #6
            Re: Defecte clasice Nissan Patrol Y61 - gripare si blocare culisante etrieri frana

            Daca se monteaza gresorul in plan radial si nu axial e si mai faina , dispare riscul ca janta sa se incarce si sa sa rupa gresorul in noroi clisos ( daca asta s-ar putea , sau cel putin nu mai zboara capacelul de protectie de pe gresor ) . Dpdv at gresarii e tot aia ...
            ... sa fim corecti pana la capat !
            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

            Comentariu


            • #7
              daca tot discutam de frane Y61 - aveti idee unde se gasesc conducte frana ptr Y61 - de cupru de preferinta ?
              dar complete, sa nu mai trebuiasca bercuite, etc

              Comentariu


              • #8
                Pierzi vremea, conductele de frana originale vin greu si tot strambe le primesti. Cine crezi ca iti poate aduce o conducta de 2-3 m fara sa o indoaie? Cumpara un colac de teava, apeleaza la cineva care are trusa, olandezi se gasesc sau se pot face la strung de o calitate net superioara. In ceea ce priveste teava, eu mi-am schimbat toate conductele cu teava de Cu, teoretic de buna calitate dar practic au oxidat toate. Acum daca ar fi sa le schimb, as incerca de otel acoperite cu plastic.

                Comentariu


                • #9
                  nu ma intereseaza originale - ci de cupru deja bercuit si cu olandezele pe el, de lungime aproximativ la fel

                  de exemplu la puntea spate - cele stanga-dreapta le am dus pe cele originale la un magazin de piese si mi a dat 2 similare de cupru - cica de Dacie papuc, cu olandeze identice

                  nu mai stiu exact daca toate olandezele sunt de aceasi marime la Patrol (M10 /1 parca erau la spate) - daca da trebuie doar de lungime similara
                  Ultima editare de sososs; 19.iun.2019, 10:05.

                  Comentariu


                  • #10
                    am vazut ca exista si conducte cupru-nichel .... specificatiile sunt mai bune ca si cele de cupru - a lucrat cineva cu asa ceva ? sunt la fel de maleabile ca si cele de cupru ?

                    Comentariu

                    Procesare...
                    X