Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!


4L Limited

Postări Recomandate

Salutare,

 

De curand asa fara nicio avertizare m am trezit cu temperatura lichidului de racire la maxim.

 

Dupa ce a stat cateva zile in service unde am schimbat cutia automata, montat kit ironman +5cm, pus bara fata aluminiu, ceva bucse noi, placute si discuri, antifonat tot frumos.....dupa 2 km a fiert! Asa din senin la mers normal lejer!!!

 

Ideea e ca am alt motor de rezerva complet functionabil (pompa injectie dusa) si vreau sa i schimb chiulasa. Ma gandeac ca s a dus chiluasa, ca are ceva fisura pe undeva de fierbe si imi bolboroseste apa in vas, face presiune de o da in vasul celalalt!

 

Vineri se apuca mecanicul de ea si as vrea sa mi spuna cineva urmatoarele:

-ce garnitura si suruburi sa folosesc?

-ce forta si ordine se strang suruburile?

-si daca e mai indicat sa schimb tot motorul sau sa l desfac si sa folosesc doar chiloasa

 

Ps: manualul de reparatii nu l mai am deoarece mi a fost furat laptopul recent si toate informatiile odata cu el!!!

 

Multumesc, Marius

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

cred ca inainte de a desface/schimba motorul, trebuie sa verifici:

- vascocuplajul elicii de ventilator , functioneaza cum trebuie?

- termostatul este ok?

- radiatorul de apa este curat? asigura el schimbul de caldura necesar racirii motorului?

 

ref la intrebarile dumitale

- eu as monta motorul intreg, cel pe care il ai, fara a-l mai desface

- daca te hotaresti totusi sa sch numai chiulasa , te sfatuiesc sa o planezi inainte de montare pe motorul dumitale si sa folosesti un set de garnituri originale Nissan pt inlocuirea celor vechi .

- nu e neaparat necesara inlocuirea prezoanelor de chiulasa, dar nu ar fi rau sa le masori lungimea cu un subler, la cele vechi, pt a te asigura ca sunt in parametrii

- pt ordinea de strangere, dai un simplu search pe google si iti va aparea "reteta" . Dar asta ar trebui sa fie preocuparea domnului mecanic si nu a dumitale.

 

iti doresc succes in tot ceea ce intreprinzi la acaretul dumitale

  • Like 1

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Domnule Luigi, dupa ce a incalzit am schimbat pompa apa cu vasci cu tot originala nissan si intinzator plus curea!

Termistatul deschide ca se incalzeste ffff repede si partea de jos a radiatorului inclusiv conducta unde este termostatul.

Are doar luchid de racire iar radiatorul se prezinta curat pe exterior iar la interior cam la fel.

 

Mecanicul "meu" crede ca e mai bine sa schimb doar chiulasa ca asa desface motorul si vede ce este prin el. Eu am zis ca mai bine schimb motorul intreg si ii pun o pompa de injectie noua, pompa de apa, termostat, curea, intinzator toate noi!

 

Aici e dilema mea si de aceea am cerut parerea celor mai avizati!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Ajutor ca nu i mai dau de capat!!!

 

Am schimbat motorul cu altul 100% bun si face la fel...adica fierbe!! Nu mai inteleg nimic!!!😠

 

Pompa de apa noua, curea noua, intinzator nou, termostatul deschide, antigel nou.....CARE POATE SA FIE CAUZA?

 

Totul a functionat perfect cu vechiul motor pana am schimbat cutia si pus suspensie +5 cm. Dupa a fiert direct la plecarea din service!

 

Cu noul motor la fel!!!

 

Ce motive mai poate avea de fierbe asa????

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

ai sch un motor cu probleme ... cu alt motor cu aceleasi probleme ...

Deci, de la capat .

Daca esti sigur ca radiatorul , vasco si termo , sunt ok ... desfa motorul si vezi in ce stare se afla chiulasa.. sorry

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Iti descriu mai jos pasii facuti de un incepator ca mine pe Y60, motor 2.8 D:

 

1. Verificat daca ai destul antigel si daca nu cumva ai aer pe instalatie.

2. Pus solutie de curatat radiatorul de la Liqui Moly direct in radiator, lasat sa mearga 20 min la relanti+ 5-6 accelerari pana in 4000 rot/min, apoi Lasat putin sa se raceasca si golit antigelul din radiator

3. Dat jos radiatorul si curatat temeinic atat in interior cat si pe ambele fete, incepand cu partea dinspre motor...se poate da cu spuma activa si apoi curatat cu jetul de la o distanta sigura astfel incat sa nu se afecteze lamelele.

4. Pus la loc si completat doar cu apa distilata.

5. Testat 1-2 zile in diferite regimuri de mers,100-120 pe drumuri asfaltate, in offroad pe rampe abrupte si lungi etc.

6. Golit radiatorul de apa distilata si pus antigel nou + facut aerisirea calumea.

 

Durata operatii descrise : 2 ore ( din radiator a iesit nisip, mizerie si multe bucatele de paie).

 

Rezultatul: indiferent ca merg constant cu 120 km/h sau urc rampe lungi si abrupte, indicatorul sta cel mult la jumatatea gradatiei.

Mult succes iti doresc! :wink:

Editat de mexx20_ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

ai sch un motor cu probleme ... cu alt motor cu aceleasi probleme ...

Deci, de la capat .

Daca esti sigur ca radiatorul , vasco si termo , sunt ok ... desfa motorul si vezi in ce stare se afla chiulasa.. sorry

 

Nu are cum sa fie motorul cu probleme deoarece este motorul de pe acelasi Patrol schimbat din cauza problemelor la pompa de injectie.

 

Am sa mai schimb radiatorul si termostatul ca undeva sigur este problema. :shock:

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Vezi radiatorul sa fie curat la exterior si la interior. As recomanda o curatire cu otet a tot sistemului de racire. De asemenea, termostatul ia-l pe original. Sunt patit cu Calorstat, Gates & rahaturi. Nu merita. Cand pui antigel in masina, urmeaza procedura de aerisire din carte. ZD30 are un sistem de racire infailibil daca-i intretinut corespunzator. Un alt aspect...la modelul cu volan pe stanga, schimbarea termostatului este o mare durere in spate, asa ca daca se constata ca este blocat pe deschis, "baietii" monteaza un termostat pe furtunul care iese din motor si intra in partea superioara a radiatorului...

 

PS. Cand am luat masina am schimbat busonul de la vasul de expansiune, cu unul aftermarket. Ca si cel original, si cel aftermarket deschidea tot la 0.9 bari. Asa scria pe el ... numai ca nu a facut-o. A fost singura data cand am vazut ca-mi urca acul la apa, am tras pe dreapta si vad aburi iesind de sub capota...zic...am terminat-o. Imi sarise furtunul care iese din blocul motor si intra in partea superioara a radiatorului. Furtunul nu fusese slab, caci pana la schimbarea busonului nu am avut nici o problema ...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Eu decomprim circuitele de racire la toate masinile ce fac offroad. Metoda prezinta dezavantaje dar si avantaje

Ref la colegul ce are probleme cu fiertul, ii recomand o metoda simpla si eficienta, cu motorul RECE

1. scoate furtunul mic ( de supraplin) , din vasul de expansiune

2. introdu-l intr-o sticla de cola de 1 l, pe juma plina cu apa , in asa fel incat capatul sa fie imersat

3. porneste motorul, lasa-l sa ruleze la relanti 10 min , sa se aeriseasca circuitul

4. baga forja pe pedala de acceleratie de cateva ori la rand , pana la turatia de 3500 rpm

5. lasa=l apoi la relanti 3 min

Concluzii

- daca scoate bule de aer sau mai rau, arunca apa afara din circuitul de racire .... poti sa te gandesti deja ca trebuie sa desfaci motorul

- daca apa din sticla prezinta numai variatii mici de nivel ( la accelerare scade vreo 2 cm. la decelerare creste 1-2 cm) fara a arunca bule inseamna ca circuitul de racire al motorului e ok , defectul trebuie cautat altundeva

 

PS: am mai intalnit o situatie ciudata, un ZD 30 fierbea pt ca intinzatorul de curea de anexe rea blocat si cureaua nu reusea sa transmita cuplu la fulia pompei de apa implicit la elicea ventilator.

 

Iti doresc succes , daca mai crezi ca ai nevoie de lamuriri, vb la tel , ca imi e tare greu cu tastatura ,,, "La tatzi nii greu !"

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

intrebare de baraj: motorul chiar se infoaca? sau senzorul de temperatura e muci? sau ai o masa aiurea ? . ... la mine o lua razna acul de temperatura in bord, dar motorul era "cool"...totul se datora unul cablu de masa care nu era conectat cum trebuie... bafta! :h5

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

sistemul la zd30 nu il cunosc :) nu am avut

am avut doar rd28t pe y60

dar la partea cu spalat radiatorul iti recomand sa nu pui jetul pe el indifferent cat de dispersat, slab sau cum il ai tu

cel putin la mine radiatorul era de cupru si lamelele unele se dezintegrau pur si simplu sau dispareau la contactul cu apa, chiar si la presiune de retea,

personal pentru curatarea exterioara iti recomand scufundarea lui intr-o cuva sau vas de care ai si poti folosi intr-un lichid de curatare, fie el, cu otet, fara otet, cu liquid molly sau fara...etc alegerea e a ta dar NU pune jetul!!! spala eteriorul dupa ce mizeria e inmuiata doar la cat curge usor din furtun, sau si mai bine il speli prin imersare in aceeasi cuva in care l-ai lasat la inmuiat prin ridicari successive.

nu stiu daca termosatul de la zd30 e acelasi ca la y60 dar daca e am unul original BEHR de y60 si ti-l pot trimite daca ai nevoie

la mine in final problema incalzirii era datorata garniturii de chiulasa arsa si imi baga gaze arse in system si imi scuipa apa afara.

rezolvarea relative simpla dar nu neaparat usoara si ieftina:) garniture noua, suruburi noi, saibe, simeringuri de supapa...etc plus planat chiulasa, antigel premix original de la Nissan...etc, cost total cu manopera si restul 1500 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

A mai ramas sa schimb termostatul si radiatorul. Maine ajung la service sa vedem cum sta treaba.

 

Sper sa fie radiatorul ca m am saturat sa tot schimb motoare 😠

 

Nissan4x4 cum e treaba cu decomprimatul ?

 

"Furtunul de supra plin" te referi la furtunasul ala subtire care oleaca din vasul sub presiune in vasul ala de dedesupt?

 

Treaba ciudata e ca dupa ce l am luat de la service acasa am tot pornit si oprit motorul si completat cu apa iar dupa cateva zile pe drum spre service 70km nu a mai fiert si i am dat maxim forja. In schimb a ajuns apa la 90 sau putin peste....atat!

 

Mai am un Patrol tot zd30 manual care oricat as da in el la drum nu ajunge sa deschida termostatul....acul la temperatura sta 1mm mai jos de mijloc !!! :oo

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Mai am un Patrol tot zd30 manual care oricat as da in el la drum nu ajunge sa deschida termostatul....acul la temperatura sta 1mm mai jos de mijloc !!! :oo

 

Acolo trebuie sa stea in mod normal apa la orice Patrol sanatos.

In alta ordine de idei, in cat timp se ridica acul ? Aerisirea sistemului a fost facuta precum zice manualul ?

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

A mai ramas sa schimb termostatul si radiatorul. Maine ajung la service sa vedem cum sta treaba.

 

Sper sa fie radiatorul ca m am saturat sa tot schimb motoare 😠

 

Nissan4x4 cum e treaba cu decomprimatul ?

 

"Furtunul de supra plin" te referi la furtunasul ala subtire care oleaca din vasul sub presiune in vasul ala de dedesupt?

 

Treaba ciudata e ca dupa ce l am luat de la service acasa am tot pornit si oprit motorul si completat cu apa iar dupa cateva zile pe drum spre service 70km nu a mai fiert si i am dat maxim forja. In schimb a ajuns apa la 90 sau putin peste....atat!

 

Mai am un Patrol tot zd30 manual care oricat as da in el la drum nu ajunge sa deschida termostatul....acul la temperatura sta 1mm mai jos de mijloc !!! :oo

 

 

decomprimatul se face simplu, bagi o agrafa de birou sub talerul supapei vasului de recirculare ( cel mare), caz in care se circula cu lichid de racire cam pe la mijlocul vasului.

furtunul de care vorbim e cel subtire ce pleaca din partea superioara a radiatorului spre vasul de recirculare

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Pana acum concluzia este radiator infundat sau nu functionabil 100%.... a fost verificat la un atelier de radiatoare si asta au spus ei.

 

Am comandat radiator nou (second mai am 3 acasa) si termostat!

 

Vedem rezultatele dupa ce vin piesele.

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Termostatul la reprezentanta in Irlanda este 60 euro !! :oo:oo:oo

 

Big Ursul: cum se aeriseste corect? Eu puneam lichid si porneam motorul dupa ce se incalzea bine, lasam sa se raceasca si tot completam in vasul sub presiune.....si tot asa pana nu mai scadea deloc!!!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

sa dai drumul si la caldura in masina

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Am rezolvat problema....totul fiind de la radiator infundat sau nu 100% functionabil.

 

Dupa schimbarea motorului am alta problema acum.....imi taie acceleratia la 3000 turatii si nu se mai accelereaza si se aprinde check engine. La tester a iesit debitmetru care normal inainte functiona perfect.

 

Daca opresc motorul si repornesc dispare check engine pana la prima accelerare in forta!!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Am pus alt debitmetru si tot asa face....doar ca nu mai aprinde check engine.

 

Are forta si deodata o da in nas...am observat ca pe la 3000 ture dar mai face si la alte turatii. Greu trec de 80km/h ca nu se mai tureaza cu pedala la blana.

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

am experimentat aceiasi problema de debitmetru.....schimbat cu producator si n-a dat rezultat .....schimbat cu original si rezolvat problema

Nissan patrol Y61, ZD30 DDTI !

 

Sa auzim de bine !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Verifica traseul de admisie, portiunea dintre turbo si galerie de admisie...e posibil sa ai un furtun spart, un colier nestrans cum trebuie sau poate chiar intercoolerul fisurat.

Citeste eroarea si posteaza codul sa il vedem si noi.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

Afla si tu ce cod de eroare este....dupa care cautam solutii...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Zd30-ul meu a inceput sa fiarba!!

 

:wtf1:Am rezolvat si problema cu lipsa de putere... domnul mecanic a pus vacumurile gresit, cel din turbo si ce ce vine de sub intercooler erau puse invers :)))

 

Alta nelamurire ar fi ca nu mai face presiune pe sistemul de racire...adica oricat as merge cu el tot moi sunt furtunele iar daca desfac busonul de la vasul sub presiune nu da apa afara sau sa faca psss fsss cu facea normal sau cum face celalalt Patrol :wtf1:

 

Specific ca lichid in vas este plin ochi si nu stiu 100% daca a montat la loc termostatul 😠 dar acul la temperatura sta acum unde trebuie!!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare