Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Y61 2.8 TD Engine Upgrade?


Roby200487

Postări Recomandate

Salutare, stiu ca s-a mai discutat depsre acest lucru, dar sunt convins ca de atunci mai sunt cativa care au facut inbunatatiri la 2.8-ul de 61. Al meu e cu pompa mecanica, si as mai vrea sa i dau putin "juice".

 

Ce variante de turbine ati pus, in ce presiune mergeti, alt cap in pompa, etc ....

 

La 60 cu turbina stock merg in 1.3 bari.

 

Astept idei ....

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

te salut roby, ideea e ca, dupa opinia mea , injectia mecanica iti impune mari limitari in crestera puterii. Avantajul ei consta in fiabilitatea mare , ceea ce nu e putin lucru cand pleci in Siberia sau Africa, dar ...cam atat.

Ref la presiunea debitata de turbo , nu e o problema sa o facem sa bage si 3-4 bari ( deci va putea sa umfle si roata) dar asta nu inseamna ca este si ceea ce trebuie. Prea mult aer in camera de ardere e la fel de rau ca prea putina motorina. Dar, ai intuit corect , mai mult aer + mai multa motorina ( cap hidraulic marit, duze detarate, timming deplasat) pot insemna ceva mai mult power , pe anumite paliere de turatie. Problema este ca nu poti realiza mix-ul combustibil pe intreaga plaja de valori a turatiei, asta pt ca injectia mecanica nu are mijloacele de feedback si reglare stoichiometrica a amestecului, in timp real.

Ca sa vb pe romaneste , la turatiile joase o sa scoata fum la greu , ceea ce insemna putere mai mica si depuneri de calamina distructiva , in motor.

Aici intrervine avantajul pompei electromecanice cu care e montata pe masina Y61 de fabrica, ECU analizeaza debitul de aer ce intra in motor , temperatura si implicit densitatea acestuia, apoi hotareste ce cantitate corespunzatoare de motorina este necesara pt o functionare corecta si un optim de putere.

  • Like 1

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

@nissan4x4 Inteleg ideea ta si stiu ce zici. Fum da ... o sa dea intradevar, si cel actual da :) Momentan e cu pompa mecanica, si nu am de gand sa o schimb, si probabil daca da, tot cu una mecanica :) .. in prima faza va primii un alt cap, dupa upgradarea turbinei. O sa montez si un egt, inainte de modificari. Ai ceva idee de temperaturi, atit la gaze cat si la ulei? ..... Ideea e ca vreau sa pun o turbina mai mare, si am decat o singura reocmandare.. si pana ajung acolo mai astept pareri.

 

Binenteles si evacuarea marita, nu ft tare, admisia, intercooler etc ...

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

ba pune mai mica turbina..doar vezi ca originala intra de prea sus! Eu as zice sa mergi cu turbo original sa iti faca un upgrade, vezi cum sta cu presiunea de ulei, debiteaza un pic pompa, refa evacurea renuntand la tobe si dai bice! te amenint duminica cu o iesire..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

Salut,

 

eu am pus o turbina de BMW 3 litri cu geometrie variabila.

am gasit pe net un kit de reglaj (in USA) pe doua nivele (0.9 normal si 1,8 supra - presiunea la intrarea in admisie dupa intercooler). la ralanti acul de boost tremura si la 1300rpm deja trece de 0,8.

Mie imi place cum merge. Dar cum spun si cei de mai sus:

1.pompa electronica cu injectoare marite si cu reglaje modificate

2.evacuare marita custom 65mm

3. ecu si debitmetru in mintile lor.

 

nu cred ca ar functiona altfel. vezi ca am un thread cu asta: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?71940-turbo-cu-geometrie-variabila-pe-RD28Ti/page1 poate te ajuta

 

Bafta!

Editat de bgd999

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

@mariusradovici, incarcatul greu la turbina originala nu e din faptul ca este prea amre, asa este reglata ca sa fie eficienta si in ture mai mari. NU o sa fie problema sa incarce de jos cu una putin mai mare.

 

@bgd999, nu m-am gandit la cea de bmw, dar e o idee ft buna! De pe ce gen de 3.0d ai pus? Ce flansa are turbina? Ai facut alta galerie, sau flansa de trecere?

 

Ca sfat am primit referitor la un GT2052V de pe audi 2.5 TDI, tot cu gemoetrie variabila. Putin mai mica decat GT2256V ul, si potriveste pe galerie de nissan :)

 

Mai exista si varinta de marire a miezului turbinei stock. Care paote sa ajunga ca spec chiar mai mare decat GT2052 ul, daor ca geometria ramane fixa. Nu stiu daca sa optez la fixa sau variabila.

Editat de Roby200487
200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

salut,

 

nu imi aduc aminte exact ce tip de BMW era, sigur un X5 dar atit.

Cand am ales turbina, am ales special una de pe un motor mai mare de 2,8 (vrei debit mai mare, trebuie turbina mai mare), si in special una cu geometrie variabila.

este mai performanta si iti permite sa faci si ceva reglaje ca sa te tina mai mult (tu limitezi turatia turbinei prin modificarea geometriei).

cateva aspecte:

1. trebuie sa-ti faci flanse adaptoare in out pe gaze evacuare si furtune in out pe aer proaspat

2. turbina trebuie in mod obligatoriu sa fie montata aproape vertical (plus minus 15 grade) pentru a asigura baia de ungere pe ax (uleiul intra sub presiune, iese prin cadere libera direct in baie)

3 trebuie sa adaptezi debitul de ulei pe turbina (asigura si racirea si ungerea simultan) exista undeva pe traseul de ulei catre turbina o gaura de 2 mm pentru limitarea debitului eu am facut-o de 4mm cum era original la BMW.

4. daca maresti debitele (gaze si aer) trebuie sa maresti si: evacuare, intercooler, motorina, etc, dar astea sunt alte povesti.

5 un termometru pe evacuare sa vezi ce temperature ai in turbina iar ar fi bun... sa nu prajesti turbina la peste 450 grade...

 

A si cel mai important: sa uiti de consum rezonabil...:ha::ha::ha:

 

Anyway, o sa-ti trimit pe PM datele mele de contact sa discutam in detaliu.

:dr1

PATROL Y61

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 2.8 TD Engine Upgrade?

 

1. Daca nu gasesc un downpipe gata facut sa potriveasca de pe masina de unde provine turbina, atunci o sa tai la jet de apa o flansa (nu e prima data :) )

2. o sa fie verticala clar

3 bine de stiut, in acest caz daca nu are racire pe apa, o sa montez un radiator de ulei mai mare

4. intercoolerul o sa fie marit, dar nu stiu inca unde si cum sa il pun, evacuarea o fac 65 cap caoda, furtunele de motorina o sa duce suficeint cat am eu nevoie, daca scot un 150-160 cp e ok, nu vreau avioane, masina os a fie de ture mai mult, nu vreau nici consum exagerat

5 da, ma gandeam sa montez si o sonda de egt, cred ca mai am prin garaj :))

 

Si da as vrea nu consume exagerat :D

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare