Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Montare sonda + ceas EGT ZD30

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #46
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    " Il vom face in paralel , eu cu un Y60 cu pompa mecanica, la turatie stationara , cred ca 3000 rpm ar fi ok, in cicluri de timp 15 min dupa atingerea temperaturii de lucru a lichidului de racire. Sincer vorbind , eu o sa citesc cu laser si temp chiulasei si cea a galeriei de evacuare , pt a fi sigur ca EGT-ul nu sa nu faca figuri , ceea ce folosim noi nu sunt echipamente prea profi, de laborator. Sunt atatea variabile , racirea chiulasei, starea radiatorului , turatia reala a elicei , incat , experimental, nu stiu ce o sa iasa... "

    Echipamentul profi al tau de laborator, nu aduce plus valoare acestei masuratori.(foloseam aceale echipamente profi acu 8-9 ani la RC-uri :P) Temepratura gazelor de evacuare creste si atinge o limita foarte mare cand motorul este in sarcina, nu cand il turezi pe loc. Asadar ori in mers ori pe dyno, ca sa poti masura cu laser.

    La al meu Y61 3.0, chiar azi sau maine se monteaza sonda EGT post turbo!
    Primele masuratori o sa fie facute cu scaderea boostului, deoarece este mai simplu asa la 3.0(pompa fiind electrica). Pastram cantitatea de motorina (care este marita din ecu) si scadem aerul. Dupa spusele tale scadearea aerului/boostului, ar trebui sa scada temperatura gazelor de evacuare. Dar o sa vedem rezultatul.

    O sa fie ambele masuratori in acelasi filmulet si cum urmeaza; primele masuratori si valori inregistrate vor fi cu boost de 1.1-1.2 iar apoi am sa scad boostul, pana pe la 0.5-0.6. De acord?

    Daca, dupa scaderea boostului temepratura gazelor de evacuare o sa scada, o sa iti fac o mica statuie :)

    Zilele urmatoare o sa ajunga si ecu-ul meu stock la mine, cu care voi face inca un set de masuratori. Boost si motorina, cantitati normale cat da fabricantul, apoi crestem boostul. In teoria ta EGT ar trebui sa creasca/ Ramane da vazut :) ... statuia se face daca ai dreptate.



    Oricat de diesel rapid este acest motor, tot nu functioneaza ca si o benzina. Sper ca dupa masturatori sa te convingi, si sa nu mai crezi asemenea lucruri.
    200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent

    Comentariu


    • #47
      Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

      Postat în original de nissan4x4 Vezi post
      deci regula supraalimentarii cu motorina ar trebui sa conduca inevitabil la scaderea temperaturii in capul pistonului odata cu cresterea debitului de combustibil.
      Cresterea debitului de motorina duce la cresterea temperaturii in capul pistonului si la cresterea temperaturii de evacuare. Dieselul functioneaza invers fata de benzina la capitolul acesta.

      Nu stiu cate cazuri ai vazut tu de pistoane topite din cauza injectoarelor defecte, dar doar pe forum stiu 2 in sectiunea Jeep.

      Oricate diplome ai si oricata experienta practica ai, functionarea unui motor diesel tot la fel ramane. Ca fapt divers, in ultimele 2 luni am avut contact direct cu bucla de control a 2 motoare diesel care urmeaza sa fie lansate pe piata...
      '02 WG CRD - EGR delete
      '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

      Comentariu


      • #48
        Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

        Stai linistit ssrli ca fac curand filmarile si atunci dezvaluim acest mister (pentru unii), doar sa imi fac putina vreme. Sonda e montata!

        In fimari o sa se vada ceasul de boost si ceasul EGT unde o sa observati clar ca la boost mai mic, temperatura o sa fie mai mare :D.
        200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent

        Comentariu


        • #49
          Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

          Abonat la discutie,interesant de vazut rezultatul dupa teste
          Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better

          Comentariu


          • #50
            Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

            Nu e cazul ma sa va certati ...si nici sa demonstrati unul altuia ...catolicismul...pe bune.

            Eu am vazut piston topit, chiulasa distrusa si supape sparte din cauza unui injector rebel.
            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

            Comentariu


            • #51
              Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

              Nu se cearta nimeni, cel putin eu nu consider asta o cearta :)
              Este o dezbatere :)

              Cand am putina vreme am sa fac filmarile!
              200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent

              Comentariu


              • #52
                Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

                Postat în original de Roby200487 Vezi post
                Nu se cearta nimeni, cel putin eu nu consider asta o cearta :)
                Este o dezbatere :)
                Corect!
                Din contraziceri apare adevarul. Cat timp acesta e scopul si se pastreaza tonul civilizat.
                Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !

                Comentariu


                • #53
                  Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

                  roby, nu o sa vezi mare lucru , debitul pompei tale de injectie este comandat electronic de ECU, in functie de cantitatea de aer vehiculata prin debitmetru, pozitia pedalei de acc, temp ext boost pressure etc. In momentul cand variezi boost-ul , ECU ajusteaza debitul de motorina in asa fel incat sa se pastreze un raport stoichiometric apropiat de valoarea ideala a unei arderi complete, deci ... irelevant.
                  Pe masina mea e alta treaba, pompa e mecanica Y60 RD28t (desi si ea isi regleaza debitul printr-un furtun de presiune ce pleaca de la turbina la capsula de adjust a pompei de inj) , eu abia astept sa o scot din vopsitorie unde mai am cateva zile de lucru, ca sa pot face demo.
                  Ultima editare de nissan4x4; 21.oct.2016, 12:47.
                  ing. Luigi PIRSU
                  www.nissan4x4.ro
                  service si tunning NISSAN
                  Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                  Comentariu


                  • #54
                    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

                    Cu toate astea, prin scaderea presiunii din turbina, EGT o sa creasca foarte tare. La setup-ul actual prin oras ajunge pe la 450 grade post turbo, cand o calc si o tin calcata.

                    L.e. Ca si o completare, am sa pun electrovalva(ce comanda geometria) originala inapoi pentru una din teste, unde o sa vedeti modul prin care lucreaza ea si ce haotic creste temperatura pe evacuare.

                    Cuat o zi sa apuc sa filmez tot ce vreau sa fac.

                    Dar o sa filmez exact tot frumos sa vedeti care e situatia.

                    Intradevar pe un motor cu pompa mecanica poti sa ii dai usor debit de motorina si sa vezi cum creste temperatura gazelor de evacuare, dar ce vreau sa demonstrez o sa o pot face si cu motorul meu de 3.0.

                    Pana la urma ideea este ca daca acea electrovalva(ce comanda geometria) se duce, sau debitmetrul citeste prost si are prea multa motorina si prea putin aer, se topesc pistoane :). Temepratura mare fiind principala cauza a defectarii motorelor de 3.0... care sunt mai sensibile.

                    @Yonut - bine punctat .. dar lasam valorile de pe ceasuri sa decida :)
                    Ultima editare de Roby200487; 21.oct.2016, 14:04.
                    200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent

                    Comentariu

                    Procesare...
                    X

                    Sqreen | Runtime Application Protection