Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30
" Il vom face in paralel , eu cu un Y60 cu pompa mecanica, la turatie stationara , cred ca 3000 rpm ar fi ok, in cicluri de timp 15 min dupa atingerea temperaturii de lucru a lichidului de racire. Sincer vorbind , eu o sa citesc cu laser si temp chiulasei si cea a galeriei de evacuare , pt a fi sigur ca EGT-ul nu sa nu faca figuri , ceea ce folosim noi nu sunt echipamente prea profi, de laborator. Sunt atatea variabile , racirea chiulasei, starea radiatorului , turatia reala a elicei , incat , experimental, nu stiu ce o sa iasa... "
Echipamentul profi al tau de laborator, nu aduce plus valoare acestei masuratori.(foloseam aceale echipamente profi acu 8-9 ani la RC-uri :P) Temepratura gazelor de evacuare creste si atinge o limita foarte mare cand motorul este in sarcina, nu cand il turezi pe loc. Asadar ori in mers ori pe dyno, ca sa poti masura cu laser.
La al meu Y61 3.0, chiar azi sau maine se monteaza sonda EGT post turbo!
Primele masuratori o sa fie facute cu scaderea boostului, deoarece este mai simplu asa la 3.0(pompa fiind electrica). Pastram cantitatea de motorina (care este marita din ecu) si scadem aerul. Dupa spusele tale scadearea aerului/boostului, ar trebui sa scada temperatura gazelor de evacuare. Dar o sa vedem rezultatul.
O sa fie ambele masuratori in acelasi filmulet si cum urmeaza; primele masuratori si valori inregistrate vor fi cu boost de 1.1-1.2 iar apoi am sa scad boostul, pana pe la 0.5-0.6. De acord?
Daca, dupa scaderea boostului temepratura gazelor de evacuare o sa scada, o sa iti fac o mica statuie :)
Zilele urmatoare o sa ajunga si ecu-ul meu stock la mine, cu care voi face inca un set de masuratori. Boost si motorina, cantitati normale cat da fabricantul, apoi crestem boostul. In teoria ta EGT ar trebui sa creasca/ Ramane da vazut :) ... statuia se face daca ai dreptate.
Oricat de diesel rapid este acest motor, tot nu functioneaza ca si o benzina. Sper ca dupa masturatori sa te convingi, si sa nu mai crezi asemenea lucruri.
" Il vom face in paralel , eu cu un Y60 cu pompa mecanica, la turatie stationara , cred ca 3000 rpm ar fi ok, in cicluri de timp 15 min dupa atingerea temperaturii de lucru a lichidului de racire. Sincer vorbind , eu o sa citesc cu laser si temp chiulasei si cea a galeriei de evacuare , pt a fi sigur ca EGT-ul nu sa nu faca figuri , ceea ce folosim noi nu sunt echipamente prea profi, de laborator. Sunt atatea variabile , racirea chiulasei, starea radiatorului , turatia reala a elicei , incat , experimental, nu stiu ce o sa iasa... "
Echipamentul profi al tau de laborator, nu aduce plus valoare acestei masuratori.(foloseam aceale echipamente profi acu 8-9 ani la RC-uri :P) Temepratura gazelor de evacuare creste si atinge o limita foarte mare cand motorul este in sarcina, nu cand il turezi pe loc. Asadar ori in mers ori pe dyno, ca sa poti masura cu laser.
La al meu Y61 3.0, chiar azi sau maine se monteaza sonda EGT post turbo!
Primele masuratori o sa fie facute cu scaderea boostului, deoarece este mai simplu asa la 3.0(pompa fiind electrica). Pastram cantitatea de motorina (care este marita din ecu) si scadem aerul. Dupa spusele tale scadearea aerului/boostului, ar trebui sa scada temperatura gazelor de evacuare. Dar o sa vedem rezultatul.
O sa fie ambele masuratori in acelasi filmulet si cum urmeaza; primele masuratori si valori inregistrate vor fi cu boost de 1.1-1.2 iar apoi am sa scad boostul, pana pe la 0.5-0.6. De acord?
Daca, dupa scaderea boostului temepratura gazelor de evacuare o sa scada, o sa iti fac o mica statuie :)
Zilele urmatoare o sa ajunga si ecu-ul meu stock la mine, cu care voi face inca un set de masuratori. Boost si motorina, cantitati normale cat da fabricantul, apoi crestem boostul. In teoria ta EGT ar trebui sa creasca/ Ramane da vazut :) ... statuia se face daca ai dreptate.
Oricat de diesel rapid este acest motor, tot nu functioneaza ca si o benzina. Sper ca dupa masturatori sa te convingi, si sa nu mai crezi asemenea lucruri.
Comentariu