Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Montare sonda + ceas EGT ZD30


Roby200487

Postări Recomandate

Am tot citi pe forumuri de aceste motoare, si ca sistem de precautie este bine sa fie monitorizata temperatura gazelor de evacuare.

 

Ati montat careva asa ceva? Am citit ca de la corpul de evacuare a turbinei intre 5 -15 cm ar fi indicat.

 

Ce fel de ceas ati folosit si sonda?

 

Cum a decurs operatiunea?

 

De temperaturi voi ce stiti?

 

Indata ce ajunge ceasul si sonda, revin cu updateuri.

Editat de Roby200487
200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Si daca ai bafta si se rupe sonda....ai lovit-o in fericire. S-a mai discutat aspectul asta. Cel mai sigur - dupa turbina.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Da dupa turbina, clar ... vroiam sa vad o poza o idee. Ma gandesc ca trebuie dat jos donw-pipe-ul.

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Pana la downpipe ai scutul de la turbina ... unde e posibil sa epuizezi un sfert din calendarul ortodox sub forma de injuraturi atunci cand il vei da jos...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

:))) ... Eu sigur nu ca nu mai am nervi de asa ceva :) ... mecanicii o sa faca aceasta operatiune.. eu cu astea mai usoare, un ceas de boost, un oil catch-can :old:old

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

O fi ca si drobul de sare...sau cine a patit a folosit senzori ieftini.

 

Drobul de sare din poveste face referire la o anumita categorie de persoane, in care te asigur ca nu ma regasesc si cu siguranta nu ai caderea tu sa ma incadrezi. Daca ai curiozitatea, poti cautata pe google si o sa vezi o gramada de masini la care multi visam (Porsche ca asta-mi vine in minte) unde nu s-au montat "senzori ieftini" si s-a intamplat. Si daca tot ducem discutia intr-acolo...exercitiu de imaginatie....bujiile...oare de ce se duc varfurile la ele ? Si vorbim de producatori consacrati (NGK e primul care-mi vine in minte) - si cand se duc varfurile....ghici unde se duc bucatelele...iarasi ... cauta pe google si o sa vezi despre ce vorbesc.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Stai linistit si nu te agita, ca nu te atac. Pur si simplu discutam si cand zic de drobul de sare ma refer la situatie, nu la personaje. Tare sensibil mai esti :old

 

N-am gasit ceva legat de Porsche cu senzor rupti inainte de turbo. Poate nu caut ce trebuie...in fine.

 

Bujiile sunt alt material decat senzorii EGT. Lucreaza la alte temperaturi, la alte presiuni, nu e o comparatie cinstita. Nu neg ca se pot rupe senzorii.

Am avut chestii rupte in cilindru si care au ajuns in turbina, stiu si cum suna cand ceva ajunge in turbina si o blocheaza, vrei poze cu ramasitele turbinei? :D

Editat de ssrli

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Nu sunt sensibil de felul meu, dar am preferat sa lamurim de la inceput lucrurile. Linkurile le aveam salvate pe un fostul cont de mail, caci discutia asta (precum multe altele legate de catch-can, boost, etc) a mai fost purtata si pana cand nu s-a intervenit cu exemplificari nu s-a stins discutia - parola nu o mai am din pacate.

 

Dupa cum ai zis, bujiile lucreaza la alte temperaturi, la alte presiuni. Chiar lucreaza in regim mai aspru (zic eu) decat o sonda ... deci material mai rezistent... in teorie....si totusi ... crapa. Eu zic ca totusi e o comparatie cinstita.

Stiu cum arata o turbina terminata, am vazut destule si nu e o imagine placuta la retina, cu atat mai mult la buzunar (YEAK !!!)

 

Adevarat ca pe galerie reflecta cel mai bine realitatea, dar exista si un risc. Un risc pe care eu nu mi l-as asuma. Pus post-turbina, va indica cu aproximativ 200OC mai putin decat realitatea. La modelul nostru de turbina/motor 750OC pre-turbina sau 550OC post-turbina este considerata limita superioara si e indicat sa nu treci peste ea. Iarasi, discutie care s-a mai purtat de cateva ori. Acum fiecare intelege si aplica dupa propria vointa ...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Nah, vezi ca putem povesti :2dr

 

Dupa ce am montat pe masina veche mi-am dat seama ca s-ar putea rupe, atunci n-am cautat destul de mult, acum am gasit poze, dar doar cu senzor rupt. A cedat altceva, acum nu ma mai doare sa ma uit peste poze cu carnagiu :ha:

La montaj a fost MULT mai simplu pentru mine sa pun senzorul in galerie, am desfiintat EGR si in locul lui am pus senzorul.

 

750/550 par limite normale pentru un diesel. La peste 550*C in galerie la XJ, temperatura apei incepea sa creasca cu radiatorul original. Puteam tine 550 pe urcari lungi si restul temperaturilor erau in mintile lor.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Da asam am vazut si eu ca undeva la 550 ar fo maximul :).... putin compartiv cu benzina, unde lucram pe la 1100-1200.

200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

De fabrica pe VAG 3.0 TDI, nu imi dau seama daca e tubulatura pentru senzor de presiune sau senzor de temperatura, dar este acolo :)

 

http://i52.photobucket.com/albums/g8/DAdrianD/turbo.jpg

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Eu am ceas EGT de ceva vreme. E pus post turbina. Singurul inconvenient este ca e cam scump mai ales daca te uiti dupa o scula de calitate (eu am dat pe am al meu si pe sonda cam 260 dolari din cate imi amintesc).

 

Montarea atat a senzorului cat martorului nu e foarte greu de executat. Numai ca odata ce adaugi ceas dupa ceas o sa constati ca ai prea multe de urmarit in acelasi timp si oricat de Einstein esti ...tot pierzi firul pana la urma. Aceasta e desigur o constatare personala.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

O poza cu mine? Am mai multe dar in toate am burta, cred ca e defect aparatul... :grin: O sa ma bag in cateva zile sub masina si o sa-ti fac o poza cu mine acolo! :ha:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Chiar nu vad rostul la ceasul EGT , am si eu pe o masina pe care am cumparat-o recent. Mergi potolit.. sta acul pe la 200 grade, esti in forja ... baga pe la 400 grade. Asa ....si ? Cu ce ma ajuta?

Mai repede as instala un ceas de temperatura ulei motor decat EGT-ul asta . E o scula dedicata motoarelor stationare ce lucreaza la o turatie relativ fixa si deci variatia EGT poate sa insemne ceva anume. Sau la motoarele cu turbina , gen aviatie, unde variatia temp gazelor de evacuare poate indica ceva defecte, consumuri...

Ma rog, parerea mea ... Giorgele tata, te rog sa ma scuzi

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Daca ramai fara boost (la diesel, la benzina e vice-versa, benzina raceste) din diferite motive, la surplusul de motorina creste temperatura gazelor de evacuare, si in cel mai bun caz topesti doar un piston, daca ai ghininion futi si blocu' :).

Vorbim de mers constant in sarcina, gen autostrada, sau urcari lungi etc.

 

Si in motorsprot se foloseste sonda EGT, cand lucrezi la limita rezistentei a motorului, orice grad in + sau - te poate costa timp si bani :)

Ex: La o masina de curse unde scoti din 1.8T benzina cca 400 cp, cu interne stock (dar forjte de fabrica), amestecul trebuie sa fie putin bogat (care il urmaresti cu o sonda AFR), daca este saraca urca temperatura gazelor de evacuare foarte tare. Vordim de peste 1000 grade. ;), limita motorului cu interne stock fiind testata la cca 1300.

 

Asadar nu se folsoeste doar la motoare stationare!

Editat de Roby200487
200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Asa este .....am o cupra r 1.8T stage 3 cu 317 cai iar temperatura la evacuare ajunge 1000°C lejer, mers constant sta la cca 800.

 

In schimb la Patrol acum recent incarcat cu peste o tona i am dat 140km/h pe autostrada si mers constant peste 30-40km la un moment dat a iesit foc/scantei pe esapament asa de tare incat in oglinda se vedea ziceai ca mi a luat foc un cauciuc (asa am crezut initial).....nici nu vreau sa mi imaginez ce EGT aveam :grin:

 

Urmeaza si la mine o sinda de asta!!!!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

Daca ramai fara boost (la diesel, la benzina e vice-versa, benzina raceste) din diferite motive, la surplusul de motorina creste temperatura gazelor de evacuare, si in cel mai bun caz topesti doar un piston, iar daca ai ghininion f*** si blocu' :).

 

draga Roby , vorbele sunt vorbe dar faptele "vorbeste" si ele

Daca ai surplus de motorina , temperatura gazelor de evacuare SCADE ! Oricum , nici o legatura cu topitul pistoanelor. Imi cer scuze ca imi permit sa te corectez , dar cam cati ani ai matali la varsta, cam atatia am strans si eu pe langa motoare ... ;) si am cam vazut multe, multe la viata mea .

Editat de Astral
  • Like 1

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

 

@4L Limited - Mai merge motorul :))?

 

Mai merge si inca cum!! Nu cred ca a afectat ceva atata timp cat functioneaza corect. Plus ca nu e primul motor diesel care mai "scoate foc" pe tobe. Am ars toate depunerile :)))

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare