Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Montare sonda + ceas EGT ZD30

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Cu toate astea, prin scaderea presiunii din turbina, EGT o sa creasca foarte tare. La setup-ul actual prin oras ajunge pe la 450 grade post turbo, cand o calc si o tin calcata.

    L.e. Ca si o completare, am sa pun electrovalva(ce comanda geometria) originala inapoi pentru una din teste, unde o sa vedeti modul prin care lucreaza ea si ce haotic creste temperatura pe evacuare.

    Cuat o zi sa apuc sa filmez tot ce vreau sa fac.

    Dar o sa filmez exact tot frumos sa vedeti care e situatia.

    Intradevar pe un motor cu pompa mecanica poti sa ii dai usor debit de motorina si sa vezi cum creste temperatura gazelor de evacuare, dar ce vreau sa demonstrez o sa o pot face si cu motorul meu de 3.0.

    Pana la urma ideea este ca daca acea electrovalva(ce comanda geometria) se duce, sau debitmetrul citeste prost si are prea multa motorina si prea putin aer, se topesc pistoane :). Temepratura mare fiind principala cauza a defectarii motorelor de 3.0... care sunt mai sensibile.

    @Yonut - bine punctat .. dar lasam valorile de pe ceasuri sa decida :)
    Ultima editare de Roby200487; 21.oct.2016, 14:04.

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    roby, nu o sa vezi mare lucru , debitul pompei tale de injectie este comandat electronic de ECU, in functie de cantitatea de aer vehiculata prin debitmetru, pozitia pedalei de acc, temp ext boost pressure etc. In momentul cand variezi boost-ul , ECU ajusteaza debitul de motorina in asa fel incat sa se pastreze un raport stoichiometric apropiat de valoarea ideala a unei arderi complete, deci ... irelevant.
    Pe masina mea e alta treaba, pompa e mecanica Y60 RD28t (desi si ea isi regleaza debitul printr-un furtun de presiune ce pleaca de la turbina la capsula de adjust a pompei de inj) , eu abia astept sa o scot din vopsitorie unde mai am cateva zile de lucru, ca sa pot face demo.
    Ultima editare de nissan4x4; 21.oct.2016, 12:47.

    Lasă un comentariu:


  • ctinu
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Postat īn original de Roby200487 Vezi post
    Nu se cearta nimeni, cel putin eu nu consider asta o cearta :)
    Este o dezbatere :)
    Corect!
    Din contraziceri apare adevarul. Cat timp acesta e scopul si se pastreaza tonul civilizat.

    Lasă un comentariu:


  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Nu se cearta nimeni, cel putin eu nu consider asta o cearta :)
    Este o dezbatere :)

    Cand am putina vreme am sa fac filmarile!

    Lasă un comentariu:


  • Yonutz
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Nu e cazul ma sa va certati ...si nici sa demonstrati unul altuia ...catolicismul...pe bune.

    Eu am vazut piston topit, chiulasa distrusa si supape sparte din cauza unui injector rebel.

    Lasă un comentariu:


  • CatalinU
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Abonat la discutie,interesant de vazut rezultatul dupa teste

    Lasă un comentariu:


  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Stai linistit ssrli ca fac curand filmarile si atunci dezvaluim acest mister (pentru unii), doar sa imi fac putina vreme. Sonda e montata!

    In fimari o sa se vada ceasul de boost si ceasul EGT unde o sa observati clar ca la boost mai mic, temperatura o sa fie mai mare :D.

    Lasă un comentariu:


  • ssrli
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Postat īn original de nissan4x4 Vezi post
    deci regula supraalimentarii cu motorina ar trebui sa conduca inevitabil la scaderea temperaturii in capul pistonului odata cu cresterea debitului de combustibil.
    Cresterea debitului de motorina duce la cresterea temperaturii in capul pistonului si la cresterea temperaturii de evacuare. Dieselul functioneaza invers fata de benzina la capitolul acesta.

    Nu stiu cate cazuri ai vazut tu de pistoane topite din cauza injectoarelor defecte, dar doar pe forum stiu 2 in sectiunea Jeep.

    Oricate diplome ai si oricata experienta practica ai, functionarea unui motor diesel tot la fel ramane. Ca fapt divers, in ultimele 2 luni am avut contact direct cu bucla de control a 2 motoare diesel care urmeaza sa fie lansate pe piata...

    Lasă un comentariu:


  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    " Il vom face in paralel , eu cu un Y60 cu pompa mecanica, la turatie stationara , cred ca 3000 rpm ar fi ok, in cicluri de timp 15 min dupa atingerea temperaturii de lucru a lichidului de racire. Sincer vorbind , eu o sa citesc cu laser si temp chiulasei si cea a galeriei de evacuare , pt a fi sigur ca EGT-ul nu sa nu faca figuri , ceea ce folosim noi nu sunt echipamente prea profi, de laborator. Sunt atatea variabile , racirea chiulasei, starea radiatorului , turatia reala a elicei , incat , experimental, nu stiu ce o sa iasa... "

    Echipamentul profi al tau de laborator, nu aduce plus valoare acestei masuratori.(foloseam aceale echipamente profi acu 8-9 ani la RC-uri :P) Temepratura gazelor de evacuare creste si atinge o limita foarte mare cand motorul este in sarcina, nu cand il turezi pe loc. Asadar ori in mers ori pe dyno, ca sa poti masura cu laser.

    La al meu Y61 3.0, chiar azi sau maine se monteaza sonda EGT post turbo!
    Primele masuratori o sa fie facute cu scaderea boostului, deoarece este mai simplu asa la 3.0(pompa fiind electrica). Pastram cantitatea de motorina (care este marita din ecu) si scadem aerul. Dupa spusele tale scadearea aerului/boostului, ar trebui sa scada temperatura gazelor de evacuare. Dar o sa vedem rezultatul.

    O sa fie ambele masuratori in acelasi filmulet si cum urmeaza; primele masuratori si valori inregistrate vor fi cu boost de 1.1-1.2 iar apoi am sa scad boostul, pana pe la 0.5-0.6. De acord?

    Daca, dupa scaderea boostului temepratura gazelor de evacuare o sa scada, o sa iti fac o mica statuie :)

    Zilele urmatoare o sa ajunga si ecu-ul meu stock la mine, cu care voi face inca un set de masuratori. Boost si motorina, cantitati normale cat da fabricantul, apoi crestem boostul. In teoria ta EGT ar trebui sa creasca/ Ramane da vazut :) ... statuia se face daca ai dreptate.



    Oricat de diesel rapid este acest motor, tot nu functioneaza ca si o benzina. Sper ca dupa masturatori sa te convingi, si sa nu mai crezi asemenea lucruri.

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    avand in vedere ca discutia a pornit de la faptul ca surplusul de motorina topeste pistoanele si eu am precizat ca fara o cantitate mare de oxigen suplimentar , acestea nu s-ar topi, te rog in cursul experimentarii sa ramai la aceeasi valoare a presiunii turbinei si sa variezi NUMAI debitul de motorina, pt a ne pastra in limitele discutiei anterior avute. ok?

    Lasă un comentariu:


  • nissan4x4
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Draga Roby, ref la diploma mea , trebuie sa o faca praf unii mai capabili ca matali, dar ai rabdare sa termine intai cu KOVESI, ca pana atunci cei in drept nu au timp de "parliti" ca mine ...sau k matali.

    Sa revenim la tehnica , afirmatiile mele vin pe analiza ciclului de lucru al motorului, dar sunt dispus sa particip la experimentul dumitale, in interes "stiintific". Il vom face in paralel , eu cu un Y60 cu pompa mecanica, la turatie stationara , cred ca 3000 rpm ar fi ok, in cicluri de timp 15 min dupa atingerea temperaturii de lucru a lichidului de racire. Sincer vorbind , eu o sa citesc cu laser si temp chiulasei si cea a galeriei de evacuare , pt a fi sigur ca EGT-ul nu sa nu faca figuri , ceea ce folosim noi nu sunt echipamente prea profi, de laborator. Sunt atatea variabile , racirea chiulasei, starea radiatorului , turatia reala a elicei , incat , experimental, nu stiu ce o sa iasa...
    Totusi , ref la observatia ca regula cresterii temperaturii e valabila numai la motoarele pe benzina, fapt ce ma bucura , iti pot spune ca :
    1. motorul Diesel, al batranului Rudolf, nu "bate" mai mult de 1000 rpm , insuficient pt un automobil
    2. ceea ce folosim noi pe masina se cheama DIESEL rapid , e de fapt un motor ce functioneaza dupa ciclul celui pe BENZINA ce are "strecurata" o secventa de apridere prin comprimare, deci regula supraalimentarii cu motorina ar trebui sa conduca inevitabil la scaderea temperaturii in capul pistonului odata cu cresterea debitului de combustibil.

    hai la treaba...
    Ultima editare de nissan4x4; 16.oct.2016, 21:34.

    Lasă un comentariu:


  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Postat īn original de Yonutz Vezi post
    Eu zic sa nu va mai dati cocosi. Nu are sens sa faceti experimente de genul (parerea mea). Scopul topicul e sa ne facem sculele sa mearga mai bine nu sa-i aratam lui nea Luigi ca nu are dreptate.

    Eu am tencuit blowoff-ul si am manevrat turbo dintr-un boost controler manual (mi-a luat ceva timp sa-l reglez). Scoate oleaca mai mult fum dar merge altfel utilajul. Sunt constient ca sunt pe limita de rupere a turbinei (se duce acum in 1.4-1.5) , dar iaca au trecut aproape doi ani si nu s-a rupt sa o schimb cu sora ei geamana si virgina din sertar.

    Precizez ca sunt inca pe evacuarea originala aia cu ditai dulapu de toba centrala si cu finala. Urmatoarea miscare ...as renunta la toba centrala si as mari putin debitul pe evacuare.
    N-am umblat in pompa si nici nu am de gand. Imi place consumul de taximetrie 4x4 ...mic de tot...


    EGT-ul a crescut cu circa 20% apreciez eu odata cu "modificarile" de mai sus. Dar odata cu marirea debitului "scurgerii" prin rezistenta mai mica la evacuare lucrurile vor reveni in normal.
    Nu este un experiment complicat. Eu oricum pun sonda EGT si o sa fac niste filmulete, cu low boost si high boost.. este fooooarte simplu:)

    Nu mi se pare normal sa fie lumea prost informata pe forum.

    Eu cu Y60 ul am mers cca 2-3 luni cu presiune 1.4-1.5 apoi am scazut la 1.3, nu am observat vreo diferenta de putere. NU aveam intermediara si toba se termina la jumatatea masinii :)

    Lasă un comentariu:


  • ssrli
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Pe XJ am observat usor legatura dintre EGT si temperatura antigelului.
    Puteam tine urcari lungi pe sosea la 530*C (inainte de turbina) si antigelul statea bine-mersi la temperatura normala. Cand ajungea pe la 600*C pe evacuare incepea sa creasca si temperatura antigelului.
    N-am verificat EGT inainte sa scot toba, dar in acelasi conditii in care testam si am verificat treaba cu 530*C, temperatura antigelului crestea cand aveam toba.

    EGT nu a fost de folos cand s-a dizlocat camera de precombustie si a inceput sa imbratiseze pistonul
    Ultima editare de ssrli; 13.oct.2016, 09:47.

    Lasă un comentariu:


  • Yonutz
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Eu zic sa nu va mai dati cocosi. Nu are sens sa faceti experimente de genul (parerea mea). Scopul topicul e sa ne facem sculele sa mearga mai bine nu sa-i aratam lui nea Luigi ca nu are dreptate.

    Eu am tencuit blowoff-ul si am manevrat turbo dintr-un boost controler manual (mi-a luat ceva timp sa-l reglez). Scoate oleaca mai mult fum dar merge altfel utilajul. Sunt constient ca sunt pe limita de rupere a turbinei (se duce acum in 1.4-1.5) , dar iaca au trecut aproape doi ani si nu s-a rupt sa o schimb cu sora ei geamana si virgina din sertar.

    Precizez ca sunt inca pe evacuarea originala aia cu ditai dulapu de toba centrala si cu finala. Urmatoarea miscare ...as renunta la toba centrala si as mari putin debitul pe evacuare.
    N-am umblat in pompa si nici nu am de gand. Imi place consumul de taximetrie 4x4 ...mic de tot...

    EGT-ul a crescut cu circa 20% apreciez eu odata cu "modificarile" de mai sus. Dar odata cu marirea debitului "scurgerii" prin rezistenta mai mica la evacuare lucrurile vor reveni in normal.

    Lasă un comentariu:


  • Roby200487
    a răspuns
    Re: Montare sonda + ceas EGT ZD30

    Pai este foarte simplu, hai sa facem un pariu si sa masuram, eu sunt dispus sa pun sonda si masina la bataie pentru test, sau sonda pe oricare alta masina de a ta sau a altora sa vedem alb pe negru rezultatul.

    Testul este foarte simplu, la debitul de motorina dat, scadem debitul de aer (E mai simplu decat sa crestem debitul daca vorbim de un motor diesel cu pompa electrica). Putem face testul si pe un Y60 cu pompa mecanica, unde sa crestem usor debitul! Ca si rezultat motorul se va incinge mai tare cu debitul de motorina crescut sau cu aerul din turbo scazut. EGT o sa creasca!

    Atita injinerie si explciatii. Cum ai spus Luigi, "faptele vorbeste de la sine" hai sa facem cu fapte, ca povesti is multe!

    Este ceva mai simplu si doveditor decat a masura pe o masina? Ei bine, nu este!

    Stabilim? Cand cum unde? Filmat si rezultate pe forum!

    P.s. O vorba buna veche, "Daca esti sofer batran, nu inseamna ca esti sofer bun" . Asa ca idee. Eu totusi sper ca vrei sa induci lumea in eroare si nu vrei sa recunosti realitatea!

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X

Sqreen | Runtime Application Protection