Daca este prima ta vizita, verifica sectiunea de intrebari si raspunsuri facand click aici: FAQ Pentru a te inregistra si a te bucura de toate optiunile forumului trebuie sa te inregistrezi aici: Inregistrare
Mare atentie! Forumul are niste reguli care trebuiesc respectate de toti utilizatorii.
Primul mesaj trebuie sa fie in sectiunea Prezentarea membrilor. Dupa aceea aveti permisiunea de a posta si in alte sectiuni ale forumului.
Reusisem sa montez la y61 direct in aeroterma cu un circuit de separare si pornirea prin releu ...!nu e o solutie sa dormi noptile !!! zgomot , presiune , si consum foarte mare ,asa ca am ajuns la solutia ,australienilor,aeroterma homemade cu coolere asezata in spatele cotierei dintre scaunele fata ,ramane sa mai tragi 2 conducte pana acolo!sau furtun .
Am rezolvat deja problema cu pornitul climatronic fara sa porneasca restul tot cu 2 diode de sens de 5A, mai mult nu consuma oricum. Problema e ca porneste climatronicul, adica se apinde, vezi pe ecran cum se modifica turatia dar motorul nu misca. Alimentat pe direct merge pe viteza maxima. Am gist documentatia de instalare webasto Thermotop pentru Nissan Patrol Y61 cu tot cu partea electrica dar din pacate e in germana. Daca e cineva pe aici care stie germana si ar putea face o traducere da spurly o bere
Acum e legat pe direct. E alimentat pe mufa M94 (conform manual, partea electrica, Harness Layout) si desi climatronicul porneste nu se poate regla turatia. To acolo in manual apare mufa M78 care zice ca e "Fan control amp." In ea intra niste fire mult mai groase decat ce iese din climatronic deci clar ca mai e ceva intre ele.
daca intercaleaza comanda inainte de climatronic, cand webasto porneste vent ...se pune contact si se aprinde bordul, bujiile si toti consumatorii ramasi cuplati la oprirea motorului, va seca bateria repejor.
solutia este sa monteze un releu de basculare, in momentul cand webasto da comanda de pornire vent, alimentarea clima sa fie scoasa din circuitul de contact si trecut in curcuitul de plus permanent. Acelasi circuit trebuie ca in momentul cand te urci in masina si pui contactul, clima sa iasa din circuitul permanent si sa reintre in cel de contact. Cam asta ar fi schema. Nu e o chestie complicata, sper ca omu sa se descurce cu cele povestite aici si cu ceva cunostiinte despre electrica masinii
Pai da , ai conectat direct motorul ventilatorului . Ar trebui conectat inainte de comanda treptelor , sa intercalezi si rezistentele in circuit si motorul sa fie astfel alimentat prin treapta aleasa in prealabil .
Spurly baiete...
Lasi ventilatia pe treapta 1, robinetul pe caldura si te duci acolosea in zona torpedoului ...ai niste sigurante, relee, fire...acolo legi instalatia webasto pe instalatie ...Astfel prin comanda webasto porneste si ventilatorul pe treapta 1.
N-am schema ca mi-a facut un "coleg cu capul mare" legaturile dar demontez instalatia si incerc sa-mi exersez talentul la desen.
N-are bre nea Luigi climatronic ...vad ca are Y60 ...de unde atata clima, pe vremea aia se facea focul sub grup...
trebuie sa cumperi modulul de comanda al motorului ventilatorului , ce primeste trenuri de impulsuri pt fiecare treapta de viteza ( il cumperi de la orice dealer webasto, costa pana in 100E ) sau modifici circuitul electric al climatronicului pt ca acesta sa porneasca in momentul cand webasto porneste. In acest ultim caz , aeroterma porneste pe treapta pe care ai lasat-o. Mie imi e clar ca nu posezi cunostiintele MINIME pt a instala acest webasto, sfatul meu este sa apelezi la un electrician, altfel risti sa iti dai foc la valiza , singurel !
PS. Te rog nu imi mai da mesaje noaptea, ca nu iti mai raspund...
Buna ziua, am montat un webasto termotop pe nissan , totul este ok numai ca nu am gasit inca solutia de control al ventilatiei. Adica ,avand climatronic porneste la ventilatie maxima.Va rog daca stie cineva cum as putea sa controlez turatia ventilatorului. O schema ceva?
Lasă un comentariu: