Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Inlocuire pompa de injectie electronica cu cea mecanica ( la Y61 cu motorul in 6 cilindri)


nissan4x4

Postări Recomandate

Deschid acest topic pt ca in ultima vreme destul de multi cetateni proprietari de Y61 m-au sunat sa ma intrebe daca e ok sa faca acest pas si in ce consta avantajele si dezavantajele operatiunii.

E un topc deschis, oricine are pareri si experiente in acest sens , il rog sa posteze.

 

Deci DA, se poate inlocui pompa de injectie de pe Y61 ( electromecanica) cu cea mecanica , de la modelul anterior, mai putin varianta de Y60 dintre 1995-1997 ce are montat pe pompa de injectie imobilizator si cheia de contact are CIP.

Operatiunea presupune urmatoarele piese necesare:

-pompa de injectie mecanica de Y60 (1988-1995)

-injectoare sau duze de injector pt aceasta pompa

-pedala de acceleratie mecanica cu cablul aferent

-cablu de soc

-senzor electronic de turatie pt actionare turometru

 

Avantaje:

1. daca ai pompa electronica busita te costa minim 3000 lei sa o repari, dar au fost situatii in care pe mine m-a costat si 6000 lei sa fac o asemenea pompa de injectie. O pompa SH de Y60 costa 150-300E , depinde ce cine o vinde si in ce stare este.

2. scapi de electronica de pe masina, electronica peste care au trecut 20 de ani . Fire crapate, mufe imbatranite , senzori ce incep sa cada etc.

3. pornire iarna la temp scazute impecabila, motorul nu mai asteapta acele 2-3 rotatii sa citeasca senzorii inghetati

 

Dezavantaje

1. consum mai ridicat (1-1,5litri/100) , dar depinde si de stilul de conducere. La pompa de injectie electromencaica , in momentul cand dadeai blana la pedala stia sa isi calculeze debitul de combustibil ca sa fie conform cu cel de aer, la cea mecanica .... mult fum negru la esapament daca nu stii sa dozezi pedala.

2. socul e manual , iarna trebuie ajustat

3. comportamentul masinii se schimba un pic ( asa am observast eu pe cele cateva zeci de masini pe care am facut acest swap), masina fuge mai bine pe ture joase si e ceva mai lenta dupa 3500rpm

 

Opreatiunea in sine consta in:

1. inlocuire pompa de injectie de pe masina ( deci se demonteaza distributia)

2. inlocuire injectoare cu cele de Y60 .

3. montaj pedala mecanica in locul celei electronice. Ar fi si varianta sa montati cablul de acceleratie pe pedala existenta ( cu actionare electronica), dar din vanzarea pedalei SH puteti scoate 100-150E de la un cetatean ce are nevoie de asa ceva, acoperindu-va cumva din cheltuiala inlocuirii pompei de injectie.

4. conectarea senzorului de turatie al turometrului pompei de injectie electronice in cablajul masinii

5. montaj cablu de soc ( f important iarna)

6. eliminare debitmeru din circuit ( se poare vinde cu 50-100E)

 

Atentie marita la:

A. ce pompa mecanica cumparati , si acestea au deja vreo 20-30 de ani de serviciu. Recomand ca inainte de montaj sa o duceti la un pompagiu sa o verifice atent .

B. la inlocuirea pompei de injectie , pastrati fulia pompei electronice, profilul danturii e diferit , altfel ...dupa max 5000 km sare cureaua de distributie si se strica motorul.

C. nu montati pompa mecanica pe injectoarele de pompa electronica, acestea au alt cod si deschid ceva mai sus , masina va merge dar nu se va comporta cum trebuie. De asemenea va recomand ca inainte de a monta injectoarele de Y60 sa le duceti si pe acestea la pompagiu pt o atenta verificare si tarare.

 

Costuri ( estimative )

pompa de injectie Y60 - 150-300E

cablu acceleratie cu pedala- 60-100E

senzor electronic de turatie pt pompa mecanica - 50E

6 injectoare bune - 100-200E. Atentie , o duza noua originala sare de 300 lei , sunt 6 buc pe masina..

manopera - 150-250E

 

Succes

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuire pompa de injectie electronica cu cea mecanica ( la Y61 cu motorul in 6 cilindri)

 

Deci DA, se poate inlocui pompa de injectie de pe Y61 ( electromecanica) cu cea mecanica , de la modelul anterior, mai putin varianta de Y60 dintre 1995-1997 ce are montat pe pompa de injectie imobilizator si cheia de contact are CIP.

 

Foarte util topicul!

Ca o completare : se poate monta si pompa cu "imobilizator". Am patit la al meu y60 din 1997 pe vremuri ca peirdusem cheia cu cip(rezerva era fara).

Trebuie tras u fir de + la firul/mufa de la "imo" pe pompa. Se poate apoi acel fir lega pe un buton ascuns sau chiar pe contact.

Dupa gasirea cheii vechi, am ramas pe varianta cu imo off .. dar facut din pompa :)))

Editat de Astral
Care "gen" ?!? http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=1016489#post1016489
200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare