Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Ranforsare axa fata Nissan Patrol

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

    Eu am reusit la o saritura mare cu aterizare pe rotile din fata sa indoi carcasa de punte. S-au indoit ambele bile si carcasa intre diferential si roata stanga.

    Ca atare am schimbat carcasa. Ca sa nu se mai intample data viitoare am facut ceva modificari. Am zis ca nu o sa mai sar dar deca se mai intampla sa nu mai stramb nimic. Si bineinteles am mai sarit, nu asa tare dar nu s-a mai intamplat nimic.


    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20150718_104107.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	1,01 MB 
ID:	1000746Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20150718_144402.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	1.004,4 KB 
ID:	1000747Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20150718_144419.jpg 
Afișări:	3 
Mărime:	1,09 MB 
ID:	1000748Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20150718_104101.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	971,9 KB 
ID:	1000749Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20150718_104111.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	1,04 MB 
ID:	1000750

    Am avut ceva mici probleme cu tampoanele limitatoare. Erau prea tasate si ajungea puntea in baie. Am inlocuit tampoanele si am pus distantiere. Am limitat cursa puntii in sus.
    Ultima editare de adrian_c; 30.ian.2017, 11:45.
    Nissan Patrol Y60 2.8

    Comentariu


    • #32
      Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

      Daca ai avea niste schite tehnice ale ranforsarilor ce le faci , si bineinteles daca esti dispus sa le publici, ar fi foarte utile pt forumisti...
      ing. Luigi PIRSU
      www.nissan4x4.ro
      service si tunning NISSAN
      Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

      Comentariu


      • #33
        Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

        Sincer nu am facut nici o schita.
        Am folosit tabla de 10 mm pentru aripioarele de la bile si o teava rectangulara cu 5mm perete pentru trompa.

        Totul am taiat la ochi. Puntea in fata mea, masurat, taiat, polizat, ajustat.
        Am taiat cu flexul. Nu am decupat la plasma sau altceva.
        Parca sa zic ca rectangulara era 100 x 100 mm.

        La momentul respectiv nu m-am gandit sa fac desen la ce a rezultat. Inainte de sudura puteam sa le fac un releveu.

        Imi pare rau, acum ma gandesc ca poate mai ajutam pe cineva.
        Nissan Patrol Y60 2.8

        Comentariu


        • #34
          Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

          Postat în original de adrian_c Vezi post
          Sincer nu am facut nici o schita.
          Am folosit tabla de 10 mm pentru aripioarele de la bile si o teava rectangulara cu 5mm perete pentru trompa.

          Totul am taiat la ochi. Puntea in fata mea, masurat, taiat, polizat, ajustat.
          Am taiat cu flexul. Nu am decupat la plasma sau altceva.
          Parca sa zic ca rectangulara era 100 x 100 mm.

          La momentul respectiv nu m-am gandit sa fac desen la ce a rezultat. Inainte de sudura puteam sa le fac un releveu.

          Imi pare rau, acum ma gandesc ca poate mai ajutam pe cineva.

          Ai sudat electric sau argon? Sudura nu afecteaza puntea?
          Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*
          "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire."

          Comentariu


          • #35
            Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

            Postat în original de nissan4x4 Vezi post
            Sunt niste piese, ce se numesc "bump stop" ce opresc cursa puntii inainte ca aceasta sa atinga in baie...
            - poate fi un simplu tampon de cauciuc sau
            - o piesa cu amortizare complexa
            vezi foto
            Bumpstoperele se pun in general pe masinile care alearga cu viteza si rolul lor e de a limita suspensia ptr a nu sparge amortizoarele pe capat de cursa, protejeaza si in acelasi timp limiteaza travelul arcurilor.

            Cele cu amortizare complexa sunt hidraulice si reglabile. Practic acestea limiteaza un travel mic la suspensie (contraefectul de barca). Intradevar in acest setup se urmareste si protejarea celorlalte elemente.

            Pana acum am vazut bumpstopere pe masinile cu amortizoare long travel gen amortizoare cu compensator (rezervor suplimentar de dillatatie) si pe masini echipate pe suspensie de tip coilover (arc peste amortizor).

            Ambele dispozitive fac acelasi lucru doar ca alea de tip "tampoane" sunt oarecum limitate.

            O sa intrebati de ce sa limitez travelul suspensiei? Ei bine o limitare a travelului suspensiei in anumite situatii ofera mai multa stabilitate si in egala masura o semirigiditate in anumite situatii.

            Ca si costuri, prima varianta pleaca de la cateva sute de lei (e practic un tampon de cauciuc) pana la cateva sute de euro, cel hidraulic si chiar cateva mii de euro cele mai performante dintre ele.


            Ranforsarea puntii la Patrol personal mi se pare ca si cum ai pune o proptea la o cladire megarezistenta. N-am vazut pana acum punte de Patrol indoita in acea zona.

            Singurele upgrade care l-as face la punte:
            -protejarea busonului de golire (aplicarea prin sudura a unui dispozitiv rotund care sa protejeze acel buson de lovituri)
            -protejarea conductelor care merg pe punte. Aceste se pot inlocui cu conducte speciale cu armatura din inox sau se poate proteja traseul cu o sarma suficient de groasa sub traseu sudata de punte.
            -upgrade la furtunul de balbotaj (inlocuirea cu un furtun special cu insertie si armatura.

            Poate ca unii o sa va suparati pe mine, dar cel mai misto scut la masina asta este informatia insusita privind functionarea acestor mecanisme (punti, grupuri, roti etc) si o atitudine non-melteaneasca.
            Dotarile (upgradeurile) de orice fel ar fi nu vor suplini niciodata experienta sau grija ptr propriul buzunar in ceea ce privesc urmatoarele reparatii.
            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

            Comentariu


            • #36
              Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

              "adrian_c" ne spui si noua coeficientul de dilatare al electrodului in gaz argonifer de heliu pe care l-ai folosit? sper ca ati fost atent la curentul de sudura si ati reglat energia liniara mica in parametri optimi ca altfel riscati enorm!
              Nenea "cos'' ne-am vazut doar o data, si pareai glumet...
              "adrian_c" in poze "nucile" de la puntea ta par atinse de rugina, daca nu as fi curios cum se comporta suprafata lucioasa dupa sudura. Teoria zice ca nu-i de bine, cel putin petru cei care conteaza.

              Comentariu


              • #37
                Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                Postat în original de 4L Limited Vezi post
                Ai sudat electric sau argon? Sudura nu afecteaza puntea?
                Pai "electric" sunt toate sudurile ;)
                Argonul se foloseste numai la Aluminiu , la otel se foloseste fie COrgon sau CO2 ( ultimul merge si la dozatoarele de bere)
                Cred ca intrebarea se referea la tipul de aparat folosit, MIG, TIG, WIG .... corect?
                Avand in vedere ca puntea de Y60/Y61 e confectionata din foi de tabla ambutisate si asamblate prin sudura, cred ca oricare din modalitatile de sudura mai sus descrise sunt bune, cu conditia sa ai amperajul necesar pt patrundere in tabla groasa si evident o mana cu talent si experienta care sa tina pistoletul...
                ing. Luigi PIRSU
                www.nissan4x4.ro
                service si tunning NISSAN
                Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                Comentariu


                • #38
                  Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                  Dupa parerea mea o sudura cu electrod bazic este suficienta, usor de executat, nepretentioasa si cu rezultate maxime. TIG si WIG sunt aceeasi chestie dar necesita ceva experienta si scule pe masura. Pe vremea cand faceam calcule pentru cordoanele de sudura, cordonul nu iesea niciodata ca trebuie facut intreg, adica mai exact calculele dadeau cordoane de sudura in puncte. Cordonul se face pe toata lungimea din considerente de etansietate. Vorbesc de grinzi pentru constructii, cu care o punte se aseamana cel mai mult.
                  Ultima editare de avolocaru; 30.ian.2017, 19:24.

                  Comentariu


                  • #39
                    Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                    Postat în original de avolocaru Vezi post
                    Vorbesc de grinzi pentru constructii, cu care o punte se aseamana cel mai mult.

                    ...cu minima mentiune ca "taraba" din topic e in miscare!

                    Daca tot insistati sa intarim ceva ce e foarte greu de rupt ...hai sa bagam si neste poze cu punti strambe, rupte, sparte ...samd ...sa vedem de ce TREBUIE...sa facem asta!

                    Stiti ce a facut optimistul cu drobul de sare de pe soba? L-a pus la muraturi...
                    Dar pesimistul? A daramat soba ...si a montat centrala si calorifere...
                    In ambele cazuri ...pisica a scapat...
                    consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                    Comentariu


                    • #40
                      Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                      "Yonutz", o punte poate fi asimilata cu o grinda. Miscarea nu este altceva decat o suma de forte, forte de care vrei tu!

                      Comentariu


                      • #41
                        Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                        Eu n-am fost mare mester la fizica si dupa sudura de obicei vad nisipul de pe fundul marii...

                        Insa,
                        Orice proces mecanic, chimic sau termic aplicat unei structuri metalice, fieratanii care din fabrica vine "calita"...o poate slabi ca rezistenta.
                        Orice matzocarie adaugata "sa intareasca" o structura metalica bine gandita de 1000 de ingineri si produsa sub aceasta forma fara modificari 20+ ani ...poate rigidiza aceasta structura. Cand o structura metalica devine prea rigida ... poate interveni "ipotetic" ruperea...

                        In traducere ...faci un proiect de casa ...6 stalpi ...fier ...etrieri ...etc ...Te mai gandesti tu sa adaugi inca 4 si inca vreo doua grinzi...in ideea ca poate acea constructie va rezista mai bine la cutremur...Ce se intampla in realitate insa?

                        Hai sa vedem insa intai necesitatea si dupa aia sa ne apucam sa imbunatatim ceva. Am facut si eu tot felul de porcarii pe la masini. Unele au folosit, altele inutile. Din fericire eu am fost "cobaiul" de serviciu intotdeauna.

                        Poate ca am devenit eu un maniaco-tupeist! Adica unul care vrea ca masina sa functioneze 101% si sa-i cer 99.99%. Se prea poate ...

                        Topicul initiat de Luigi este foarte misto ptr ca sunt prezentate o serie de modificari care se pot aduce puntii fata si in mare parte sunt explicate.
                        Ultima editare de Yonutz; 30.ian.2017, 19:59.
                        consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                        Comentariu


                        • #42
                          Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                          Domnu' "Yonutz", de ce? dar ce sa facem? sa stam la tv! nu trebuie si mesterii sa aibe ocupatie? e ca-n dragoste...

                          Comentariu


                          • #43
                            Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                            Postat în original de avolocaru Vezi post
                            Domnu' "Yonutz", de ce? dar ce sa facem? sa stam la tv! nu trebuie si mesterii sa aibe ocupatie? e ca-n dragoste...
                            Clar e ca in dragoste ...unii fut si altii platesc ...sa se uite!

                            M-as bucura tare sa vad mesterii preocupati mai mult de starea tehnica a masinilor si mai putin de calitatile sudurilor pe "grinzi". Eu sunt economist de meserie... M-am apucat sa trag de fiare ptr ca intr-un moment cheie din viata... o roata nefericita m-a parasit cand eram cu familia in masina. Din fericire ...am scapat ...

                            Atunci am jurat ca o sa ma documentez pana imi sar ochii din cap, ma apuc de "tractiuni la punte" si nu mai las pe nimeni sa-mi umble la masina. Ceea ce am si facut. Sa nu crezi ca sunt singurul in situatia asta ...Daca dai adunarea ...o sa vezi ca exista multi ca mine! Ca o paranteza ...ptr toti schimbatorii de piese ...nu mecanicii (ptr care am respect) sa se uite linistiti in continuare ...la TV!
                            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                            Comentariu


                            • #44
                              Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                              ... mestere avolocaru ... razi tu moldovene dar pana la caterinca in subiectele tehnice ia zi unde am gresit in postarea aia cu sudura ... stii prea bine ca nu poti sa-i dai ingura la sudura respectiva ca faci puntea banana ... sudura si drege , si strica .

                              Rectangulara aia cu care s-a ranforsat trompa lunga e de 80 mm , 100 mm ar fi prea mare .
                              ... sa fim corecti pana la capat !
                              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                              Comentariu


                              • #45
                                Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                                Haidi bre, mai glumim si noi!
                                Eu zic sa nu o dam in SF-uri cu sudura, nu facem conducte pentru Cernavoda. Daca sudeaza cineva o punte cu electrod bazic, daca ziceti ca are 6 mm eu as da doua cordoane cu 2,5 si se rupe sudura eu dau un premiu!
                                Multi au impresia ca sudura cu electrod invelit este un concept invechit, FALS. Este una din cele mai bune suduri pentru oteluri obisnuite. Treaba se schimba la sudurii speciale unde materialul de adaos si gazul protector trebuie sa fi "acordate" cu materialul sudat, da cred ca nu vreti acum sa vorbim despre procesul de sudare...

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X