nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 (editat) "Se stie" vorba manelistilor , ca puntile de Nissan Patrol sunt indestructibile. De fapt, nimic nu este indestructibil , deci totul este perfectibil . Incep prin a spune ca puntea fata de Y60 si cea de Y61 difera. In ce constau diferentele? 1. puntea de Y61 este mai lata cu vreo 6 cm fata de cea de Y60 , chestie constatata pe pielea mea cand pe Y60 am pus punti de Y61 si am constatat ca ies rotile prea in exterior 2. capetele de planetara de Y61 sunt mai mari in diametru fata de ce le de Y60 . 3. tijele de planetara difera de la Y60 la Y61 , cele de Y60 sunt mai scurte 4. franele fata la Y61 sunt mai mari decat cele de Y60 , discurile au diameru mai mare si etrierul are 2 pistonase , exercitand o forta de franare mai mare , placutele de frana fiind si ele mai mari . 5. Diferentialele blocante ARB sunt partial interschimabile intre ele , adica - modelul vechi ARB RD78A ce se potriveste la Y60 nu se potriveste la Y61 - modelul nou ARB 136A sunt interschimbabile Deci aveti grija ce cumparati la SH Deci , un Y60 ce sta pe punti de Y61 stok are urmatoarele avantaje: A. planetara mai rezistenta B frane mai bune PS. Rapoarte stok existente in punti: - Y60 RD28T - 4,625 - Y60 TD42 - 4,11 ( 4200 Diesel) - Y60 TB42 - 3,9 sau 4,11 (4200 benzina) Editat Ianuarie 28, 2017 de nissan4x4 1 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Upgrade stage 1 inlocuirea MRL-urilor ( cuplaje roata) stoc cu cele HD. MRL_urile originale ale masinii sunt destul de putin fiabile, mai ales din cauza proastei utilizari . Daca privim cu atentie un asemnea "acaret" constatam ca are marcate 2 pozitii - AUTO, pozitie in care cuplarea rotii de planetara se face automat , dar: A. cuplarea e firava B. la balans fata/spate cuplajele se vor rupe C. se utilizeaza numai pe suprafete alunecoase ce permit rotii sa se invarta , zapada, noroi , iarba uda, nisip - Lock- se cupleaza folosind o cheie tubulara de 21 mm A. cuplarea e ferma B. plantetara e cuplata permanent cu roata C. se foloseste cand intrii in teren si stii ca stai toata ziua acolo la zbenguiala 1 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Deci , dupa utilizare incorecta a cuplajelor de roata sau pur si simplu cand acestea isi dau duhul , urmeaza primul upgrade, cuplajele manuale . Sunt diversi producatori : - AVM ( cei mai cunoscuto pe la noi) - Warn - Superwinch si or mai fi si altii Daca ne oprim la cele AVM , ele se impart in 2 categorii : - AVM normaly use - negre cost undeva la 180-200E/set ( pt roti pana la 33") - AVM HD- rosii , cost 200-220E/set ( pana la 35") - AVM super HD - allblack - 220-280E ( peste 35") Diferentele intre ele sunt semnificative , constructiv putand duce cupluri la roata diferite. Montajul cuplajelor de roata manuale este rapid, ca scule necesita un hexagon de 8mm si unul de 3mm . Utilizarea e un pic mai greoaie, inainte sa intram in tere trebuie sa ne dam jos din masina fizicul si sa le cuplam cu mana . Vom baga masina in 4x4 numai atunci cand este necesar La iesirea la asfalt, le decuplam fara a mai fi necesara manevra de a da inapoi cativa metrii , ca in cazul cuplajelor automate. Editat Ianuarie 28, 2017 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol next stag, pt trebi de ofroad extrem , acolo unde AVM-urile nu vor rezista ... Se monteaza MRL-uri fixe , sau mai bine zis flanse de tractiune .. si acestea se impart in mai multe categorii.. 1.pt roti de diametru de pana la 35" - cost pereche undeva la 26oE Chromoly4342 2.pt roti de diametru de pana la 40" - cost pereche undeva la 360E RCV otel 300M 3.pt roti cu diam peste 40" - cost pereche undeva 500E ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Planetarele de Nissan Sunt HD, dar uite ca americanii sustin ca dumnealor pot fabrica planetare cu rezistenta mai mare decat cele originale. Avem urmatoarele variante A. Y60 cap planetara HD Chromoly - 500E cap planetara super HD RCV - 650E Aceste capete de planetara au 31/30 caneluri, nu se pot monta pe tijele de planetara originale , ci numai pe unele HD - tija planetara scurta HD Cromoly - 350E - tija planetara lunga HD Chromoly - 480E exista si varianta de a cumpara "la pachet" un set de 2 planetare - set planetare HD Y60 chromoly - 1600E - set planetare super HD RCV - 2000E B. Y61 - cap planetara HD Chromoly -600E - cap planetara super HD - 660E ( merge numai cu tije HD) tije planetara - scurta ( dreapta) 350E - lunga ( stanga) 480E Exista si un kit de reparaie cap planetara Chromoly , compus din bile si colivia aferenta , pt reparatia homocineticii distruse. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol in ceea ce priveste interiorul diferentialului , modificarea acestuia consta in : A . modificarea rapoartelor de transmisie . deci rapoartele stok sunt 3,9 - Y60 TB42 ( benzinar 4200cc) 4,11- Y60 TB42 si TD42 ( benzinar si diesel 4200cc) 4,375- Y61 ZD30 (3000 cc diesel) Avem la dispozitie urmatoarele variante de upgrade: 4,88- cost 700E/axa 5,13 cost 700E/axa 5,43 cost 625E/axa Luati in calcul si manopera de instalare , aprox 250E/axa plus ulei nou si ceva simeringuri, daca tot umblati pe acolo. Alegerea se face dupa regula de 3 simpla raport/diametru anvelopa B. instalarea unui diferential blocant cu variantele - ARB 136 (merge si pe Y60 dar si pe Y61) - cost 1140E presupune schimbarea rulmentilor de diferential, cei vechi nu se mai potrivesc- 40-60E (depinde de producator) presupune instalarea unui compresor de actionare care poate fi ARB mic de vreo 200E si ARB mare ( ce e recomandat si la limita umfla si ceva roata daca achizitionezi si un kit de umflare roti) aprox 300E - Diff LSD , recuperat de pe puntea spate a unui Terrano 2. Nu e asa eficient ca un full locker ARB si iti da senzatii pe sosea uda, dar e de luat in seama Editat Ianuarie 28, 2017 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Ianuarie 28, 2017 Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Puntile de y61 au aceeasi distanta intre tendoane cu cele de y60? Merci! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol da, aceeasi.. Mai exista, numai pt masinile ce ruleaza in offroad ( pe sosea e destul de periculos), varianta blocantului mecanic "pozitiv" , adica in traducere un autodeblocant . Una din companiile ce produc asa ceva este SPARTAN ( made in USA), costa in jur de 600E . Editat Ianuarie 29, 2017 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
alin-jeep Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Bine de stiut :g O raNforsare a carcasei ar fi necesara ? Nu de alta dar tocmai am vazut o carcasa stramba rau . Oare exista diferente la grosimea materialului la carcasa de Y61 fata de Y 60 ? :h5 Editat Ianuarie 29, 2017 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 29, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Pana la urma este un fier , deci se poate si stramba. Daca dai intr-un bolovan la 60 la ora ....rezultatul acesta va fi 1. nu cred ca exista diferente de grosime material Y60/Y61 2. eu ce punti am schimbat, strambe , erau necoliniare pe axa planetarei . Da , o sa continuam subiectul pe tema asta. Adun niste poze si le voi posta Oricine are idei , sugestii pe aceasta tema, este binevenit ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Yonutz Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Super topicul, bravo nene Luigi! consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nomad Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Super topicul, bravo nene Luigi! Subscriu,excelent! :h5 Life's Too Short To Drive Boring Cars Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cos Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Carcasele sunt ambele de 6 mm grosime . Se indoaie pe axa longitudinala sau numai de la gatul sferei . Am incercat si reusit numai ultima varianta cu indoitul de la sfera . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Ne-ar trebui si cateva exemple de punti indoite... Cred ca singura ranforsare economica posibila este plasarea unei bucati de teava taiate pe jumatate, intre carcasa diferentialului si roata pe partea mai lunga a puntii si o ranforsare a carcasei diferentialulu dar cred ca asta se stiu deja. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol misto topicul imi place:) dar cineva zicea mai demult cum ca puntile de Y61 sunt mai groase in perete ceva de 8mm parca la 61 fata de 6mm la 60 si ca ecartamentul e acelasi... din topic rezulta ca ecartamentul e mai mare la 61 si peretii sunt lafel de grosi :) deci care e real pana la urma:D Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Pana la urma este un fier , deci se poate si stramba. Daca dai intr-un bolovan la 60 la ora ....rezultatul acesta va fi Mai tii minte cand ti-ai strivit genunchii in bordul meu?:h5 Nu aveam 60 la ora, vreo 20-30 poate, pe urcare bang->stop. Noroc ca am airbag-urile dezactivate:ha:. Ceaunul diferentialului fata s-a proptit intr-o stanca. Troliu, manevre, priviri pe dedesubt, don' Luigi zice: merge. Si a mers. Am lovit fix in dreptul coroanei, daca loveam un pic alaturi iesea coroana prin carcasa. Acasa am dezmembrat puntea, am indreptat ceaunul, am umplut cu sudura santul raschetat de coroana si gata. @avolocaru: se indoaie puntile, fara indoiala:grin:. Editat Ianuarie 29, 2017 de giorgel Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Da asta este evident, dar ca sa-mi dau cu parerea, trebuie sa vad concret. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Da asta este evident, dar ca sa-mi dau cu parerea, trebuie sa vad concret. Pai...ia patrolul, tinteste un cap de pod si da-i tare, vei vedea concret. WTF? Ce vrei sa vezi concret? Ce nu e clar? Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Mai usurel domnu' "giorgel" sa nu va ia cineva in serios! banuiesc ca domnu Luigi a deschis acest subiect intrucat are o punte de reparat, peste doua zile trebuie sa predea masina si daca nu o face e onoare lui in joc. :) Deci sa ne dam cu parerea asa cum ne duce capu'. Si ca sa fim la subiect: teava de care vorbeam mai devreme eu as deplasa-o in fata. Cred ca cei care au mai sudat una alta pe la masina, inteleg. http://thumbnails117.imagebam.com/52951/289aa8529501198.jpg Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 29, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Mai usurel domnu' "giorgel" sa nu va ia cineva in serios! banuiesc ca domnu Luigi a deschis acest subiect intrucat are o punte de reparat, peste doua zile trebuie sa predea masina si daca nu o face e onoare lui in joc. :) Deci sa ne dam cu parerea asa cum ne duce capu'. Si ca sa fim la subiect: teava de care vorbeam mai devreme eu as deplasa-o in fata. Cred ca cei care au mai sudat una alta pe la masina, inteleg. http://thumbnails117.imagebam.com/52951/289aa8529501198.jpg Te inseli ..nu ma mai chinui sa indrept fiarele astea, le schimb ... ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 29, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol In tara cangurilor , puntile asta sunt modificate si transformate in punti portal, avantajele sunt enorme: - creste garda la sol, semnificativ - poti modifica raportul de transmisie , schimband rotile dintate din reductor - scade efortul pe planetare Vis umed de 13.000E/perechea de punti ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Mai usurel domnu' "giorgel" sa nu va ia cineva in serios! banuiesc ca domnu Luigi a deschis acest subiect intrucat are o punte de reparat, peste doua zile trebuie sa predea masina si daca nu o face e onoare lui in joc. :) Deci sa ne dam cu parerea asa cum ne duce capu'. Si ca sa fim la subiect: teava de care vorbeam mai devreme eu as deplasa-o in fata. Cred ca cei care au mai sudat una alta pe la masina, inteleg. http://thumbnails117.imagebam.com/52951/289aa8529501198.jpg Hai bre sa fim seriosi, ca ne ia lumea de neseriosi. Ce propui dumneata in schema ca ranforsare este o frectie la picior din lemn. Cele mai mari solicitari sunt asupra gatului sferei, de acolo se indoaie la o saritura serioasa, sau daca dai in viteza cu roata/homocinetica in ceva dur. Se poate indoi puntea si intre grup si roata stanga daca dai tare intr-o stanca, dar aici intram deja pe alt teritoriu - soferul. Eu in 7 ani am reusit sa evit acest lucru, pentru ca monitorizez constant exact aceasta zona. In dreapta am grupul, alaturi este tendonul, iar daca e critic reduc viteza sau opresc. Deci despre ce vorbim? Vrei sa faci o punte indestructibila? Succes. Trebuie sa construiesti si o masina in jurul ei. Aproape ca nu inteleg despre ce este vorba aici - mrl-uri, planetare, portale sau ranforsare punte? Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Ianuarie 29, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol DEX zice... RANFORSÁ vb. I. tr. (Tehn.) A întări cu ranforți. ♦ A întări, a consolida, a face mai rezistent. [< fr. renforcer]. Deci discutia e deschisa catre orice argument ce intareste fierul stok ;) Editat Ianuarie 29, 2017 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
adrianfd Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 (editat) Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol In stanga unde nu a putut sa treaca ATV-ul am izbit ceva cu axa, oala e pe dreapta unde i-a facut don Luigi ceva protectie, am raschetat pamantul doar cu mini scutul ala. in rest a zis cand l-am intrebat ca nu trebe' nica' :wink: am izbit si cu bara care m-a saltat, poata d-aia nu are nimic puntea. i-am indoit nitel bara lui don Luigi. :grin: ce a facut australianul ca tot vorbim de ei, la 3:00: adica: https://www.superiorengineering.com.au/4x4-driveline/under-vehicle-protection/diff-brace-kit-comp-spec-with-diff-guard-9524?filter=128,355 https://www.superiorengineering.com.au/4x4-driveline/under-vehicle-protection?filter=128,355 Editat Ianuarie 29, 2017 de adrianfd Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
avolocaru Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol Ma gandeam ca deasupra atinge in baia de la motor daca daca se comprima arcurile la maxim. Dar se pare ca nu! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate