Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Ranforsare axa fata Nissan Patrol

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Ranforsare axa fata Nissan Patrol

    "Se stie" vorba manelistilor , ca puntile de Nissan Patrol sunt indestructibile.
    De fapt, nimic nu este indestructibil , deci totul este perfectibil .
    Incep prin a spune ca puntea fata de Y60 si cea de Y61 difera. In ce constau diferentele?
    1. puntea de Y61 este mai lata cu vreo 6 cm fata de cea de Y60 , chestie constatata pe pielea mea cand pe Y60 am pus punti de Y61 si am constatat ca ies rotile prea in exterior
    2. capetele de planetara de Y61 sunt mai mari in diametru fata de ce le de Y60 .
    3. tijele de planetara difera de la Y60 la Y61 , cele de Y60 sunt mai scurte
    4. franele fata la Y61 sunt mai mari decat cele de Y60 , discurile au diameru mai mare si etrierul are 2 pistonase , exercitand o forta de franare mai mare , placutele de frana fiind si ele mai mari .
    5. Diferentialele blocante ARB sunt partial interschimabile intre ele , adica
    - modelul vechi ARB RD78A ce se potriveste la Y60 nu se potriveste la Y61
    - modelul nou ARB 136A sunt interschimbabile
    Deci aveti grija ce cumparati la SH

    Deci , un Y60 ce sta pe punti de Y61 stok are urmatoarele avantaje:
    A. planetara mai rezistenta
    B frane mai bune

    PS. Rapoarte stok existente in punti:
    - Y60 RD28T - 4,625
    - Y60 TD42 - 4,11 ( 4200 Diesel)
    - Y60 TB42 - 3,9 sau 4,11 (4200 benzina)
    Ultima editare de nissan4x4; 28.ian.2017, 18:32.
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

  • #2
    Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

    Upgrade stage 1

    inlocuirea MRL-urilor ( cuplaje roata) stoc cu cele HD.
    MRL_urile originale ale masinii sunt destul de putin fiabile, mai ales din cauza proastei utilizari .
    Daca privim cu atentie un asemnea "acaret" constatam ca are marcate 2 pozitii
    - AUTO, pozitie in care cuplarea rotii de planetara se face automat , dar:
    A. cuplarea e firava
    B. la balans fata/spate cuplajele se vor rupe
    C. se utilizeaza numai pe suprafete alunecoase ce permit rotii sa se invarta , zapada, noroi , iarba uda, nisip
    - Lock- se cupleaza folosind o cheie tubulara de 21 mm
    A. cuplarea e ferma
    B. plantetara e cuplata permanent cu roata
    C. se foloseste cand intrii in teren si stii ca stai toata ziua acolo la zbenguiala
    Fișiere atașate
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

    Comentariu


    • #3
      Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

      Deci , dupa utilizare incorecta a cuplajelor de roata sau pur si simplu cand acestea isi dau duhul , urmeaza primul upgrade, cuplajele manuale .
      Sunt diversi producatori :
      - AVM ( cei mai cunoscuto pe la noi)
      - Warn
      - Superwinch
      si or mai fi si altii

      Daca ne oprim la cele AVM , ele se impart in 2 categorii :
      - AVM normaly use - negre cost undeva la 180-200E/set ( pt roti pana la 33")
      - AVM HD- rosii , cost 200-220E/set ( pana la 35")
      - AVM super HD - allblack - 220-280E ( peste 35")

      Diferentele intre ele sunt semnificative , constructiv putand duce cupluri la roata diferite.
      Montajul cuplajelor de roata manuale este rapid, ca scule necesita un hexagon de 8mm si unul de 3mm .
      Utilizarea e un pic mai greoaie, inainte sa intram in tere trebuie sa ne dam jos din masina fizicul si sa le cuplam cu mana . Vom baga masina in 4x4 numai atunci cand este necesar
      La iesirea la asfalt, le decuplam fara a mai fi necesara manevra de a da inapoi cativa metrii , ca in cazul cuplajelor automate.
      Fișiere atașate
      Ultima editare de nissan4x4; 28.ian.2017, 18:52.
      ing. Luigi PIRSU
      www.nissan4x4.ro
      service si tunning NISSAN
      Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

      Comentariu


      • #4
        Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

        next stag, pt trebi de ofroad extrem , acolo unde AVM-urile nu vor rezista ... Se monteaza MRL-uri fixe , sau mai bine zis flanse de tractiune .. si acestea se impart in mai multe categorii..
        1.pt roti de diametru de pana la 35" - cost pereche undeva la 26oE Chromoly4342
        2.pt roti de diametru de pana la 40" - cost pereche undeva la 360E RCV otel 300M
        3.pt roti cu diam peste 40" - cost pereche undeva 500E
        Fișiere atașate
        ing. Luigi PIRSU
        www.nissan4x4.ro
        service si tunning NISSAN
        Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

        Comentariu


        • #5
          Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

          Planetarele de Nissan Sunt HD, dar uite ca americanii sustin ca dumnealor pot fabrica planetare cu rezistenta mai mare decat cele originale.
          Avem urmatoarele variante
          A. Y60
          cap planetara HD Chromoly - 500E
          cap planetara super HD RCV - 650E
          Aceste capete de planetara au 31/30 caneluri, nu se pot monta pe tijele de planetara originale , ci numai pe unele HD
          - tija planetara scurta HD Cromoly - 350E
          - tija planetara lunga HD Chromoly - 480E

          exista si varianta de a cumpara "la pachet" un set de 2 planetare
          - set planetare HD Y60 chromoly - 1600E
          - set planetare super HD RCV - 2000E


          B. Y61
          - cap planetara HD Chromoly -600E
          - cap planetara super HD - 660E ( merge numai cu tije HD)
          tije planetara
          - scurta ( dreapta) 350E
          - lunga ( stanga) 480E

          Exista si un kit de reparaie cap planetara Chromoly , compus din bile si colivia aferenta , pt reparatia homocineticii distruse.
          Fișiere atașate
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #6
            Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

            in ceea ce priveste interiorul diferentialului , modificarea acestuia consta in :
            A . modificarea rapoartelor de transmisie .

            deci rapoartele stok sunt
            3,9 - Y60 TB42 ( benzinar 4200cc)
            4,11- Y60 TB42 si TD42 ( benzinar si diesel 4200cc)
            4,375- Y61 ZD30 (3000 cc diesel)

            Avem la dispozitie urmatoarele variante de upgrade:
            4,88- cost 700E/axa
            5,13 cost 700E/axa
            5,43 cost 625E/axa
            Luati in calcul si manopera de instalare , aprox 250E/axa plus ulei nou si ceva simeringuri, daca tot umblati pe acolo.
            Alegerea se face dupa regula de 3 simpla raport/diametru anvelopa

            B. instalarea unui diferential blocant cu variantele
            - ARB 136 (merge si pe Y60 dar si pe Y61) - cost 1140E
            presupune schimbarea rulmentilor de diferential, cei vechi nu se mai potrivesc- 40-60E (depinde de producator)
            presupune instalarea unui compresor de actionare care poate fi ARB mic de vreo 200E si ARB mare ( ce e recomandat si la limita umfla si ceva roata daca achizitionezi si un kit de umflare roti) aprox 300E
            - Diff LSD , recuperat de pe puntea spate a unui Terrano 2. Nu e asa eficient ca un full locker ARB si iti da senzatii pe sosea uda, dar e de luat in seama
            Fișiere atașate
            Ultima editare de nissan4x4; 28.ian.2017, 19:23.
            ing. Luigi PIRSU
            www.nissan4x4.ro
            service si tunning NISSAN
            Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

            Comentariu


            • #7
              Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

              Puntile de y61 au aceeasi distanta intre tendoane cu cele de y60?
              Merci!

              Comentariu


              • #8
                Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                da, aceeasi..

                Mai exista, numai pt masinile ce ruleaza in offroad ( pe sosea e destul de periculos), varianta blocantului mecanic "pozitiv" , adica in traducere un autodeblocant . Una din companiile ce produc asa ceva este SPARTAN ( made in USA), costa in jur de 600E .
                Fișiere atașate
                Ultima editare de nissan4x4; 30.ian.2017, 00:03.
                ing. Luigi PIRSU
                www.nissan4x4.ro
                service si tunning NISSAN
                Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                Comentariu


                • #9
                  Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                  Bine de stiut
                  O raNforsare a carcasei ar fi necesara ? Nu de alta dar tocmai am vazut o carcasa stramba rau .
                  Oare exista diferente la grosimea materialului la carcasa de Y61 fata de Y 60 ?

                  Ultima editare de Astral; 29.ian.2017, 09:02.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                    Pana la urma este un fier , deci se poate si stramba. Daca dai intr-un bolovan la 60 la ora ....rezultatul acesta va fi
                    1. nu cred ca exista diferente de grosime material Y60/Y61
                    2. eu ce punti am schimbat, strambe , erau necoliniare pe axa planetarei .
                    Da , o sa continuam subiectul pe tema asta. Adun niste poze si le voi posta

                    Oricine are idei , sugestii pe aceasta tema, este binevenit
                    ing. Luigi PIRSU
                    www.nissan4x4.ro
                    service si tunning NISSAN
                    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                      Super topicul, bravo nene Luigi!
                      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                        Postat în original de Yonutz Vezi post
                        Super topicul, bravo nene Luigi!
                        Subscriu,excelent!
                        Life's Too Short To Drive Boring Cars

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                          Carcasele sunt ambele de 6 mm grosime .
                          Se indoaie pe axa longitudinala sau numai de la gatul sferei . Am incercat si reusit numai ultima varianta cu indoitul de la sfera .
                          ... sa fim corecti pana la capat !
                          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                            Ne-ar trebui si cateva exemple de punti indoite...
                            Cred ca singura ranforsare economica posibila este plasarea unei bucati de teava taiate pe jumatate, intre carcasa diferentialului si roata pe partea mai lunga a puntii si o ranforsare a carcasei diferentialulu dar cred ca asta se stiu deja.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Ranforsare axa fata Nissan Patrol

                              misto topicul imi place:)
                              dar cineva zicea mai demult cum ca puntile de Y61 sunt mai groase in perete ceva de 8mm parca la 61 fata de 6mm la 60 si ca ecartamentul e acelasi...
                              din topic rezulta ca ecartamentul e mai mare la 61 si peretii sunt lafel de grosi :)
                              deci care e real pana la urma:D

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection