Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Patrolica Ruginica


Ben 07

Postări Recomandate

Buna la toti,

cateva poze cu suspensia noua+5cm care le- am promis , cred ca este mai mult de 5cm dar nu conteaza.

 

DSC01339.thumb.JPG.6af3446ecdb6e21399741901234b3fbe.JPGDSC01340.thumb.JPG.7b5e16f58447ee62eae00b0a0e49e12d.JPGDSC01341.thumb.JPG.20ef957ef8d270fd96cc8dcea1781667.JPG

 

Asta este partea frumoasa, partea cea mai grava este rugina, practic am inceput cu demontarea, mult asteptata de mine,dar doar piese fara care pot sa circul.

Stiam fb unde se ascunde rugina doar ma intrebam cat de mult este ruginit. Asa ca am inceput direct cu aparatoarele de plastic

Toti incepatori daca credeti ca aveti masina fara rugina sa va ganditi de 2x.

 

 

La masinea mea nu se vedea rugina deloc pe caroserie, bineinteles pe sasiu in partea din spate era vizibila.

Rugina este absolut in aceleasi locuri 100% ca si la terrano, odata ce incepi sa iti bagi srubelnita in tabla vezi ce masina ai.

 

Nu ma plang si chiar cred ca la o masina nissan de 13 ani la pret de 3500 EU nu este chiar rau, chiar fb, motor 280 mii impecabil pana acum.

 

DSC01337.thumb.JPG.6149aadac8c722bf6a6d65400e146c00.JPGDSC01336.thumb.JPG.547022110ff7ef669d9b70b5aae6c0d4.JPGDSC01335.thumb.JPG.2d133f5c1d2878e92ed5cc0909336adf.JPGDSC01333.thumb.JPG.9b8278d2eded787152e0605faad47cf0.JPGDSC01332.thumb.JPG.86e64221f1c7e0d77ffefa1674976e6e.JPGDSC01325.thumb.JPG.306d4b7e63bdb5d23ac0b3d2decf3b8c.JPGDSC01338.thumb.JPG.21e94c0a21560de69ab765bd497315f1.JPG

 

Totul se ascundea sub aparatoarele de plastic dupa cum am spus, rugina, dar nu vizibila, trebue sa dai vopseaua la o parte si dupa acea se vede toata tabla ruginita, daca mai ai tabla, pt ca in unele locuri era doar vopseaua:):).

Sunt sigur ca cei care au servis sunt absolut familiar cu rugina de genul acesta.

 

 

Daca totul merge bine de saptamana viitoare ma apuc la demontatul complet sablare, vopsea, etc.

Sper sa o si remontez toata si sa si mearga.

 

Unele lucruri de care stiu ca nu o sa scap.

1. Sruburi ruginite rupte, astazi am avut parte de 5, 3 le-am refacut, celelate doua sunt de la tampoanele din fata o sa le refac filetul dupa ce o sa dau caroseria jos.

2. Cablurile, electricitatea imi face probleme dar sper sa notez si sa fac poze sa pot pune totul la loc.

3. Nu am prea mult loc, si plecam in vacanta toata luna august, deci o sa fie si zile cu umezeala/ploaie. Am cumparat un rust converter si functioneaza fb, dupa fiecare zi de sablare o sa aplic rust converter, sa nu inceapa sa rugineasca inainte sa o vopsesc. O sa am si alte lucruri de facut nu doar masina deci totul o sa mearga cu viteza melcului turbat.

4,5,6 etc, inca nu le stiu dar o sa le scriu dupa ce le aflu :):):).

 

 

Toti care ati facut lucrarea asta si puteti da un sfat sunteti bineveniti.

 

Imi doresc multa bafta, timp si multa multa rabdare :):):).

 

 

Ben

Editat de Ben 07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 190
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Patrolica Ruginica

 

Deci , ai be-li-t-o !!! ... ( sa ma ierti ... ) ... dar , bine ai venit in clubul dementilor ... ( iar ... sa ma ierti ... )... ai sa intelegi mai incolo de ce ...

 

 

 

Munca nu-i grea dar cere multa multa atentie si mult mai multa rabdare . La instalatia electrica pune etichete rezistente la fiecare mufa si fiecare traseu , pe fiecare eticheta scrie explicit de unde vine , te va ajuta enorm la reinstalare ,in special pentru ca e prima data cand faci asta . Ajuta si pozele dar vei avea foarte multe poze de studiat cu mult timp pierdut si mult scarpinat in cap pana sa intentifici un element care nu se da intentificat .

 

Pentru caroserie fa-ti o rama pe rotile pivotante , lunga de 3,5 m lata de 1m , inalta de 1,2 . Nu trebuie foarte solida , caroseria total dezechipata are pe la max 300 kg sau mai putin . Rama asta pe roti ( ca o brancarda mobila dar numai cu doua lonjoeroane sus , pe lonjeroane se aseaza caroseria ) te ajuta la sablare si vopsire/antifonare , reparatii de tinichigerie ... mai mult decat ai crede . Cost aproximativ 350 lei cu totul nou , isi merita toti banii pana la ultimul francut , indiferent daca o duci la tinichigiu sau o ciocanesti tu ( incep sa cred ca tinichigeria va deveni un fel de medicina , la ce preturi au ) .

 

Pentru sasiu iti trebuie alt suport , ca un rotisor , sa poti lucra la sasiu pe toate partile in pozitia convenabila sablarii , vopsirii etc ... Lung de 5m intre pivoti ( sasiul are pe la 4,6 m ) ... cu un oarece sistem de blocare in pozitie , nici rotisorul nu trebuie foarte solid , sasiul are pe la 150 kg . Nu-i greu , se muta usor la mana dar nici sasiul si nici caroseria nu le poti tavali fara sa le strici .

 

Si nu in ultimul rand , cumpara o rola mare de etichete si un pix pune etichete de identificare pe toate elementele si pe toate pungile cu suruburi ca sa nu te incurci in marunte multe si asemanatoare , de asemenea sunt de ajutor niste troace de preparat mortarul , d-alea ieftine , sa le folosesti ca sistem de depozitare/organizare ... masina odata desfacuta ocupa un spatiu incredibil

dar inainte de toate nu le poti arunca claie peste gramada ( adica poti dar numai daca n-o pui tu la loc ) .

 

Eu ma tin acum cu refacerea unui Y60 , noroc ca-l stiu pana la ultimul firicel , inlocuiesc majoritatea suruburilor , caroserie sablata partea inferioara ext/int si la pasaje , tinichigerie , sasiu zincat , vopsiree integrala cu dezechipare totala , o nebunie in toate sensurile insa mie imi pare o treaba calma si la locul ei . Nici n-o poti face altfel decat calma si la locul ei ...

 

 

 

E singura metoda sa ai o masina buna . Orice alte invarteli in jurul cozii nu duc la o masina buna , poate doar la una ceva mai ingrijita .

Editat de Astral

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Deci , ai be-li-t-o !!! ... ( sa ma ierti ... ) ... dar , bine ai venit in clubul dementilor ... ( iar ... sa ma ierti ... )... ai sa intelegi mai incolo de ce ...

 

 

hehehe, inteleg de ce, dar o sa si simt de ce cand o sa dau in 1001 de probleme:):).

Stiu este o munca foarte costisitoare, de cand ma stiu tot singur imi repar masinile.

La terrano am avut aceleasi probleme,( rugina), odata la 2 ani il curatam, incercam tot felul de metode.

de data asta am zis ori fac ceva cum trebuie ori o las balta

 

 

 

 

 

Mersi Cos,

sfaturi foarte utile si sunt 100% de acord, imi aduce aminte de munca de la VW, toate cutiile aveau nume si numar.

 

Merci,

 

Ben

Editat de Ben 07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Asa ceva au facut si baietii cind au lucrat la Patrolul meu. Ca sa o poata da jos caroseria s-au fabricat praguri din tava rectangulara care au fost sudate de caroserie, au ajutat foarte mult pragurile la manipularea caroseriei ca sa nu se deformeze.

 

369969125_DSC_0170(1920x1080).thumb.jpg.e49e6c653585207fc62b15be2fcae9d8.jpg766880267_DSC_0167(1920x1080).thumb.jpg.dec756126c0c5ed71f7b0f8bfbf1c9a3.jpg

 

Caroseria "pe burta" a fost sablata, grunduita cu 2 straturi de grund epoxidic,vopsita cu vopsea raptor si apoi data cu antifon cauciucat. Manipularea caroseriei s-a facut cu un motostivuitor, fiind pusa pe o parte.

 

73707554_20160824_191910(1632x1224).thumb.jpg.827e2908dca3f70a8e3d37af85a551e9.jpg1387296803_20160824_201554(1632x1224).thumb.jpg.16ef3ad91ad82b41a3493f44bfaad6f1.jpg1721574764_20160824_201603(1632x1224).thumb.jpg.08c408f33952ae2c6c0caf9312674a57.jpg341365693_20160825_174610(1224x1632).thumb.jpg.c9d0874819a28b9c277ff21af4d94ee1.jpg1836869305_20160825_181822(450x600).jpg.69622e89fe816b9610d7f497d88e59f8.jpg

 

Spor la treaba Ben!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Buna,

mersi pt poze.

Si eu am un stivuitor si ma gandesc sa il folosesc sa manipulez caroseria si sasiul chiar daca nu cred ca este cel mai ideal.

 

Eu in sfrsit am terminat cu betoanele dar am inceput la decofrat, deci nu mam apucat de patrol inca, dar ii vine randul in cateva saptamani.

 

Mersi,

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Patrolica Ruginica

 

Am inceput si eu in sfarsit, a trebuit sa fac tot altceva mai important decat masina.

Dar asa am fost si cu terrano si am lasat-o 3 ani doar sa imi fac viata mai grea , in 3 ani rugineste foarte mult.

 

Am inceput ieri pe la 13.00 si astazi pe la 14.00 am fost cu caroseria jos, am notat toate conectiile chiar daca majoritatea nu prea ai cum sa le montezi doar cum trebuie.

Toate sruburile le-am pun inapoi la locul lor imediat dupa ce am demontata piesa, nu stu sper sa fie o idee buna.

 

Mam cam chinuit cu stivuitorul, furca are lungime de 1.1 m, dar am reusit.

La demontare a moers torul binisor, nu iti trebuie multa facultate.

Mai rau probabil la montare daca nu le mai stii randul.intrare.thumb.jpg.37238d0b53e9157ef8858aec946275c0.jpgready.thumb.jpg.661cdec35b70525458c59e64dbe7aab1.jpgrugina.thumb.jpg.3f4d3b4231d8171cdf1879b0153c8e44.jpg[ATTACH=CONFIG]281570[/ATTACH]

Cateva pozechassis.thumb.jpg.34099ffd6a45fd5fa75376f28b9ff116.jpg

Up.thumb.jpg.790f1c2cf0df0bd2fcf64de18af3684b.jpg

Editat de Ben 07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

in a a3 a poza este cea mai rea rugina.

Chasiul nu necesita sudare dar probabil o sa ii fac niste intariri.

Poze am foarte multe, daca sunteti interesati de o anumita poza pentru a rezolva ceva pe masina voastra pot sa le upload.

Nu stiu cate greseli am facut dar una a fost ca nu am adus grinzi de lemn sa imi fac un carucior pe roti sa pun caroseria, mam descurcat cu paletele dar era mai usor sa fie caroseria pe roti.

 

Oricum toate greselile o sa iasa la iveala mai devreme sau mai tarziu, nimic grav, costa doar timp, bani si castigi experienta, la a zecea masina o sa fie mai bine :ha1

 

Cand incep la sablat mai pun poze.

Am luat extra o saptamana vacanta, dar am si un ajutor mecanic cu experienta de 7 ani, l-am prins si in poza, doar capul, sper sa incep cu sablatul pana plecam in vacanta Sambata, deci 6 zile de munca.

De chasiu si ce este pe el nici nu ma apuc, am astupat toate tevile si furtunele daca ploaie. Pana nu termin cu caroseria nici nu ma apuc de el.

Montez tot ce pot pe caroserie bineinteles dupa ce am sablat vopsit, etc sa am mai putine piese insirate peste tot.

 

Sper sa iasa totul bine, este prima lucrare de genul acesta.

 

Salutari la toti,

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Hai ca-i bine , daca ai ajuns aici deja nu mai e cale de intors . In ce stare erau bucsele de caroserie ? Reconstruiesti suportii de bucse fata sau inlocuiesti elementele de caroserie ?

 

 

 

 

 

 

Te superi sau nu noi sa fim sanatosi , eu tot imping trei sfaturi ( poate chiar patru ) :

 

1- trimite copilul mai departe de zona de lucru !

2 - baga niste prelungitoare , cate 2 m de teava rectangulara 60x120 peste fiecare lama de la stivuitor sa ai spatiu de munca la caroserie fara sa te ingramadesti in catargul utilajului .

3- trimite copilul mai departe de zona de lucru !

4 - poza cu baiatul sub caroseriea ridicata imi stranguleaza jugulara , trimite copilul mai departe de zona de lucru .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Buna,

am legat caroseria de stivuitor deci nu cade.

 

Nu mai am masina sa ma duc sa transport asa ceva, am si furci de 2m dar nu am cum sa le aduc., oricum sunt foarte grele, doar pe astea de 1.1 m le-am intors si cred ca au au 50kg una:)

Copilul nu este deloc sub caroserie, doar nu am inebunit, asa se vede in poza, este cel putin 2m de ea.

Avem loc separat,unde se joaca el si unde muncesc eu, el nu poate se se apropie unde muncesc eu.

Tai cu flex, dau cu perie rotativa etc.

Sunt momente cand am pauza si atunci il las si ii explic ce am facut.

 

Am reusit sa scot sruburile, se poate reconstrui foarte bine, este afectata doar parte din fata, tabla groasa unde sunt bucsele este OK, bineinteles plin de rugina prin interior, este la 100 km un patrol pt piese, zero rugina doar sasiul este deformat, accident, daca am noroc maine o sa ma duc si o sa decupez aripile spate si fata.

Am reusit sa spal si sasiul , era deja noapte cand am terminat, ma uit ce mai pot sa cump si pt sasiu.

Maine o sa fie ziua de gandit cum si ce sa fac, nu pot sa muncesc din cauza vecinilor.

Oricum o sa imi ajunga de luni pana vineri.

Luni o sa cumpar folie transparenta groasa si o sa incerc sa fac ceva sa nu inprasti peste tot materialul de sablat, o sa vad dar probabil o sa fie mai multe incercari pana gasesc o modalitate.

 

1736097129_bucsefront.thumb.jpg.d4721838f28ecbae0a473b7be6ffa3b8.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

1731015319_aripaspate.thumb.jpg.76c6042a8cc702d25272449ce6683024.jpg533744174_aripaspate2.thumb.jpg.e19095728df1f524456ab5ce35e76215.jpg1616973253_bucsafata.thumb.jpg.b60b6f5566f3e24c5b21b469870ba07e.jpg

 

Am dat putin la perie rotativa sa vad pana unde merge rugina la aripi, nu este afectat mai mult de 2cm sub aripa de la guler, o sa vad cum este in interior dupa ce tai tabla.

In praguri nu este prea grav, sunt punctulete de rugina la unul, celalalt este complet curat.

In fata la fel daca nu o sa am piesa atunci o sa o carpesc cu tabla.

 

Am trimis email la om dar nu a raspuns nu sunt sibur daca vrea sa sis strice caroseria si sa vad cat cere pt piese.

Oricum aripile dupa ce le repar/vopsesc o sa pun cauciuc care se pune si la parbrize si dupa acea inca un rand de tabla de aluminiu, sper sa nu mai rugineasca macar pana traiesc eu :ha:, poate, (1-2 ani, nu se stie:).

Dupa gulerul de la aripa se face tot timpul rugina, , o sa ma mai uit si pe net sa vad daca nu gasesc ceva inbunatatiri.

 

Sasiul inauntru a avut plin de pamant, nu vreau sa stiu ce este inauntru(rugina), am la karcher un furtun cu care desfund tevi de canalizare, o sa il bag prin sasiu sa spal tot, dar oricum rugina nu am cum sa o dau jos doar acea care cade.

Am gasit un foarte bun Rust converter, l-am testat, functioneaza bine, o sa incerc cumva sa il spreiez prin interior, dupa acea cu ceara sau vaselina calda, vad cand ajung la faza asta.

La terrno am infundat toate gaurile la praguri si am umplut cu ulei ars, dupa 3 zile a inceput sa curga ulei si tot a curs 3 luni de zile pana l-am vandut, noroc ca cumparatorul nu a fost deranjat de chestia asta chiar era OK , mia spus ca este sigur ca nu o sa rugineasca pana curge ulei, la mine era nasol, toti vecini se uitau bizar, curatam parcarea(publica) 1x pe saptamana.

 

 

 

Cos cam ce reparati pot sa fac acum daca tot am acces peste tot? Ca masinile astea se cam uzeaza la fel.

doar la prima vedere am vazut urmatoarele

 

1. Intercooler trebuie sudat.

2. turbo vreau sa il desfac pana la ultima piese si sa il curat, am facut la fel si la terrano, avea plin de calamina si nu mai functiona bine

3. Curea schimbat pompa alternator.

4. bijile de pornire, imi faceau deja probleme

5.Teava esapament, reparat sau schimbat sau refacut una de 3 zoli pe inox, , mam uitat la pret sunt f scumpe cele de 3 zoli, daca tot am loc pot sa fac una direct, dar vedem cum o sa ma descurc cu lucrurile marunte, inox nu am sudat inca

 

Numai bine

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

In poze (poate e iluzie optica) cardanul pare destul de inclinat. Ai folosit vreun kit de coborare cutie?

 

Aici gasesti o schita ptr acel kit: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?84409-Desen-de-executie-Kit-coborare-cutie-viteze-Y61-SWB

 

Din punctul meu de vedere la o inaltare din suspensie mai mare de 3cm ...este un lucru extrem de necesar.

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Am 12 mm kit facut temporar, este la limita, nu face nici un zgomot dar cand ma duc pe drum cu denivelari cu viteza

atunci face zgomot pt cateva secunde cand salta masina in sus.

 

O sa ii pun 2cm sa fie fara probleme dar iti dai seama ca asta este ultimul lucru pe lista mea de prioritati.

Acum fara caroserie este si mai ridicat, se vede si pe cardan ca sa prelungit cu 2 cm parca.

 

Merci pt link

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Rust converter FERTAN

 

L-am testat pe niste table vechi ruginite, dupa mine functioneaza foarte bine.

Partea de tabla care am tratato a inegrit, negru si nimic altceva.

Daca mirosi substanta cand este in bidon nu miroase, 20 min dupa aplicare miroase si la 5 m a acid.

La armata aveam camera unde puneam si 50 bateri la incarcat, mirosea nonstop a acid, aceleasi miros

cand aplic produsul pe rugina.

 

Partea tratata nu a mai ruginit deloc chiar daca am puso in apa.

 

Acum dupa ce sablez sasiul vreau sa il aplic pentru a elimina rugina din porii de metal si bineinteles daca reusesc cumva sa vopsesc sasiul si prin interior.

producatorul afirma ca odata ce ai dat cu produs metalul nu mai rugineste.

Bineinteles daca il dai cu peria sau table se freaca sau loveste de ceva apa are acces la metal si rugina infloreste.

 

A mai testat cineva produsul?

fertan.thumb.jpg.f88a8727630415572d39320780ec3fe5.jpgfertan1.thumb.jpg.fb5d7e90d633559f9d50eee1993d1be3.jpgfertan2.thumb.jpg.2896b215a95266fe1237fcf59357d682.jpgfertan3.thumb.jpg.9c68b21869c0e8ac6a679638e102ff42.jpgfertan4.thumb.jpg.3bb60b72d038e8f0dd9a9c8daa79adc3.jpgfertan5.thumb.jpg.abec2144578862afe956069c600cc51e.jpg

 

O sa fac iarasi poze dupa cateva ore, sper sa fie la fel cand cand am testat pe tabla, adevarul este ca sasiul are straturi de rugina(acum) si este mentionat ca trebuie curatat cat de mult rugina.

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Imi dau cu parerea ca Fertan ar primi nota 7 si ca e are nevoie de inca o periere si reaplicare daca piesa e mai ruginita . De asemenea , stratul format ( dupa reactia cu rugina ) ofera o protectie ulterioara minima , nu poate fi considerat strat de protectie si trebuie acoperit cu grund/vopsea .

 

 

Nici un convertor de rugina nu este miraculos . Eficienta lor se opreste daca rugina e profunda , piesele trebuiesc curatate cat mai bine , pana ramane DOAR rugina superficiala si eventual ( dar nu de dorit ) craterele de coroziune .

Insa daca acestea sunt adanci , convertorul nu va mai actiona pana la metal , ramanand rugina sub stratul taninos de convertor care a reactionat .

 

 

 

Verifica sub stratul de Fertan daca ti-a mai ramas rugina , sa ai o baza de referinta la cat de mult poate actiona in functie de cat de afectata ( de rugina ) e piesa . Daca inca gasesti rugina sub stratul de converter care a reactionat , periaza pana se descopera iar rugina si apoi reaplica . Nu incarca sa pensulezi peste un strat care deja a reationat , e doar o risipa de timp si materiale .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

 

Da ai dreptate, aceleasi lucru scrie si pe produs.

Eu am vopsit niste tuburi pt un aparat de forat, dar fierul era foarte gros si era un strat foarte fin de rugina.

 

daca cunoasti alt produs de nota 10 spune-mi cumpar si eu.

 

Pe patrol il dau dupa ce il sablez, nu are rost asa de multa munca si sa il dau direct pe rugina, nu intra in discutie.

Vreau sa elimin rugina din pori care este invizibila si umezeala din aer care se depune pe tabla dupa sablare produce rugina dupa cativa ani, calculez ca daca dau cu produsul acesta elimin rugina complet, macar teoretic pt ca practic cred ca este imposibil.

Astazi am deschis pragurile, sunt punctulete de rugina si acolo, nici nu am acces bun sa sablez,

probabil ramane iarasi varianta cu uleiul sau alt produs lichid(pacura lichida?), vad ce gasesc.

 

Merci,

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Fertan, Kelfos, Nigrin, Deruginol ...le-am incercat pe toate ...orice tehnica ai folosi ... rugina lucreaza sub ele si reapare in cativa ani. Sincer nu stiu daca merita futaiul ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Sincer nu stiu daca merita futaiul ...

 

Salut Yonutz,

pai nu ai incotr-o.

Azi am inceput la sablat , maine dimineata la ora 6.00 este umiditate de 90% afara, la mine sub terasa cel putin 70%.

Deci daca dau sa nu dau tot nu pierd nimic, ideal ar fi dupa sablare sa dai imediat cu rust converter sau vopselele necesare.

Cu toata straduinta tot sunt locuri unde nu pot sa sablez, sunt table 2 sau chiar 4 liptite una de alta cu rugina intre ele, 100% nu se poate scoate si cum am mai spun umezeala din aer isi face treba.

 

Nu stiu, poate o sa dau inca o sablare dupa ce am terminat toata caroseria si dupa acea direct rust converter.

 

Teoria o stim, cabina de sablat cu umiditate controlata si vopsit, acum fac si eu cum pot, tot mai bine dacat sa il las sa moara Patrolica asta, pozele le-ai vazut de la inceput, vorbesc singure, daca il aveam macar cu 4 ani inainte nu trebuia sa tai asa de multa tabla era doar sablat si revopsit, acum am si de lipit

 

Daca eram singur si doar masina pe capul meu( trebuie sa am grija si de alte lucruri) puteam sa o sablez intr-o zi si sa ii dau direct cu rust converter asta era cel mai mare efort care puteam sa il fac.

Dar copilul este mai important asa ca masini ruginite o sa mai fie, toate la randul lor.

 

Toata tabla care am taiat-o pt ca era complet ruginita o sa pun aluminiu, gulerele de la aripi aluminiu ( aripile fata nu am taiat nimic dar pun table de aluminiu peste tabla existenta) am mai vazut patrol din 2009, accidentat ( am cumparat piesele pt mine), aceleasi puncte slabe de rugina, gulerul de la aripi, pragurile, si fata, identic ca si la mine, singura diferenta ca ala era accidentat si a rulat doar 4 ani si nu avea atata rugina, de altfel +/- ca si terrano care l-am avut.

 

Masina o fac pt mine cu toate posibilitatile si cunostintele mele, o fac cum stiu eu mai bine.

Cu inspectii regulare si splat cred ca pot sa ajung usor la 10 ani fara rugina vizibila.

 

Maine o sa pun poze daca o sa am timp, ma asteapta sablarea si cu un copil rasfatat nu stiu daca o sa reusesc sa ii dat rust converter.

Sambata plecam in vacanta, sper sa reusesc sa o sablez si sa dau cu rust converter.

 

Toate cu toate, sa fim sanatosi ca restul vine de la sine.

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Poze cu sablare.

 

Sunt multe de spus, multe si marunte.

Este o experienta sexuala greu de explicat, avand obiecte identificate sau mai putin identificate in toate orificile corpului este foarte excitant.

 

Masca care a venit cu aparatul de sablat sa si dus in 30 min, am cumparat alta masca cu sticla , sticla schimbata la fiecare 40l de bile.

Am sablat doar cu 40 l pt ca nu mai puteam misca butouil de saplat, este foarte greu.

A trebuit sa sablez de 2-3 butoaie (40l) pana a inceput sa functioneze bine, trebuie reglat si daca nu ai experienta nu poti sa il reglezi din prima.

Dar este simplu, reglezi cantitatea de volum bile in functie de presiune, la 8 bari, merge excelent, 6 bari acceptabil, la 4 bari foarte incet, cu cat este presiunea mai mica trebuie reglat si volumul de bile altfel se infunda furtunul.

Compresorul a avut motor de 4KW dar trifazic, nu al 380 in casa, am pus motor 2.2KW, 220V, nu a fost indeajuns, la fiecare 10 min sablat 5 min pauza,

cea ce este super ok pt ca esti tot transpirat, plin de praf si de bile de fier in toate orificiile.

 

Masina a devenit rosie de la praful de rugina, masca filtrele curatate in fiecare zi, am sablat cred ca 10x40l, rugina/praful din ce in ce mai rau, nu mai vezi aproape nimic.

 

Cel mai rau ca sa stricat stivuitorul si sablez in fund sub masina, oricum garajul este de 2.4 m, nu prea aveam unde sa il ridic.

Dupa ce ma intorc din vacanta trebuie sa scot praful/rugina din bilele de fier sa sa continui, trebuie sa refac robinetul de sablare sa am acces si in locuri mai mici, cot 90 grade

 

Toate cu toate, sablez inca sasiul si asta a fost prima si ultima data.

Cu un compresor mai puternic, posibilitati sa manipulezi caroseria in ce pozitie vrei si ventilatie pt praf se poate lucra foarte frumos cu bilele ca material abraziv

Am uitat, cauciucul sau siliconul care este la inbinari nu merge jos, sau merge foarte greu, am preferat sa il dau jos cu peria pe flex, unde nu am avut acces cu srubelnita

dar se prinde si intinde peste tot, nu este un job usor.

 

Toti care vor sa isi sableze masina ganditiva de 10x inainte sa face decizia.

Mai mult decat experienta nu am castigat nimic la faza asta, adevarul este ca am vrut eu sa incerc chiar daca toti imi spuneau nu.

Este un singur avantaj, lucrezi incet cum iti alegi tu ritmul, sunt multe piese micute care o sa le sablez si montez direct pe caroserie,

la fel cu puntile si sasiul, deci aviti sa ai o gramada de piese si sa nu sti ce sa faci cu ele, mai ales pt cine face chestia asta prima data.

 

Salutari,

 

Ben

DSC01496.thumb.JPG.37b5a1e944c39ed3d873f1c92fd7e8bd.JPG

DSC01499.thumb.JPG.b038eb824b43fd11ff3e2ef0d6400b53.JPG

DSC01503.thumb.JPG.8ba69a146585a0a9e139c60c6733ca2b.JPG

DSC01501.thumb.JPG.085be1af6aea8c82e12561045a71899f.JPG

DSC01502.thumb.JPG.8e86903d3e130b8b484fd0c1879b2fad.JPG

DSC01504.thumb.JPG.afe5cb0138851e7257a87a3038f004c8.JPG

DSC01505.thumb.JPG.158a7e3d79c221fa38202c3f22eb8bf7.JPG

DSC01506.thumb.JPG.63890f007fb7ddfff0eec426bb9c87c8.JPG

DSC01507.thumb.JPG.f2a664ed894ed2ec3479457791e64a71.JPG

DSC01508.thumb.JPG.eff3cec8affda1e2fb33c71ce518920c.JPG

Editat de Ben 07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Si eu am incercat marea cu degetul si de fiecare data am reusit doar sa ma conving ca nu pot decat sa pregatesc temeinic piesele - caroserie , sasiu , punti , diverse - si cu ele pregatite ( caroseria pe brancarda de 1metru inaltime , sasiul pe rotisor , puntile pe tripozi , filetele mansonate cu cate un capat de furtun/cep de lemn etc etc seria acoperita cu o placuta sudata ) am chemat autoplatforma si le-am dus frumusel la sablare cu nisip la o turnatorie . Platit ce e de platit la transport dus/intors si la sablare si vazut de treaba mai departe , acum vezi si de ce .

 

 

Sigur , la piese relativ mici ar fi super sa am o instalatie de sablare proprie dar chiar si asa ... am pus etrierii si alte alea in galeti si le-am dus si pe ele la sablat , pare aiurea si in pierdere de bani si timp ... dar nu ...

 

 

Masticul rezista la sablare , trebuie curatat cu rabdare , de multe ori sub mastic este rugina . Preferata mea e dalta de 14 mm , care multe locasuri de broasca in usile de lemn a scobit dar acum face treaba buna la curat masticul , uneori ajutata cu un ciocan de cauciuc . cu felxul te grabesti dar cam fugi spre inapoi ...

 

Inhibitorul care nu are cu ce reactiona ( ex tabla curata , sablata ) se usuca pe piesa ca un lac de calitate inferioara si nu protejeaza in continuare , fiind doar muci uscati fara sa reactioneze - valabil la Chelade si Kelfos , la Fertan nu-mi mai aduc aminte acum . La sablarea cu nisip ramane pe piesa o oarecare salinitate dar nu suficient pentru a rectiona cu convertorul de rugina , imi imaginez ca la sablarea cu sfere metalice ramane si mai putina contaminare pe suprafata , deci si mai putin cu ce poate reactiona convertorul , deci aplicarea lui poate fi o risipa de resurse - daca zici ca Fertan pare sa reactioneze si cu metalul proaspat sablat e imbucurator ... dar nu sa se usuce si sa ramana un film negru/brun cum e fertanul ci un strat ( de convertor de rugina ) care a rectionat .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Si eu am incercat marea cu degetul

 

O sa incerc sa il pun astazi in cateva locuri si dupa ce ma intorc din vacanta o sa vad cum arata, mai ales daca face priza pe metal curat, ca nu vreau sa imi cada toate straturile de vopsea care le aplic.

 

Acum 2 saptamani incerc sa uit de toate si sa enjoy vacanta,

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Patrolica Ruginica

 

Gata cu vacantele.

Astazi am dat cu fertan

Caroseria dupa sablare data cu fertan,

fertandupa111.thumb.jpg.8bd18469040d477c1dc017dd9166be3c.jpgfertandupa11.thumb.jpg.275528303449cc30af58082945947a43.jpgfertandupa1.thumb.jpg.df45c6644cdda8baced30066ad527ab5.jpg

dupa parerea mea un rust converter este obligatoriu chiar dupa sablare, partea ruginita sa facut neagra direct dupa aplicare, partea unde nu a fost rugina dar a fost sablata a ramas mai deschisa la culoare.

Am facut si partea din fata.

Urmeaza aripile din spate, nu imi prea convine pt ca am alte aripi dar toate lovite, o sa ma chinuiesc, chiar ma gandesc sa ma duc luni la un servis, ce este bun ca dupa ce pun inlargitoarele de plastic nu o sa se vada nimic.

Important sa opresc rugina, scuze sa o incetinesc.

 

Ben

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Patrolica Ruginica

 

Pai daca tot vezipe unde inca mai ai rugina ( Fertan acum actioneaza si ca revelator , indicand zonele inca ramase cu rugina pe ele ) pune si sableaza , daca tot te-ai invatat... ... n-o lasa sa traiasca , rugina e parsiva ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare