Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Swap motor camion 4 cylindri

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Swap motor camion 4 cylindri

    Buna,
    as vrea sa deschid o discutie aici depre swap cu un motor de camion.
    Toti care pot si vreau sa isi spuna parerea sunt bineveniti.

    Motivele:
    1. Am nevoie de cuplu foarte mare pt ca trag remorca de 2.7 tone ( sau mai mult)
    2. Pot sa fac eu singur swapul pt ca motoarele de camion au mai putina electronica
    3.Viata lunga a motoarelor si pana la 1 milion de km.
    4. Un camion accidentat se poate cumpara pana la 2500Eu, pot face o remorca pt tractor si am tot ce imi trebuie pt un swap, sunt multe motoare da vanzare dar nu sunt cu ECU si nici nu poti sa le testezi.
    5. Cu un motor in 4 cylindri de 4.3 de exemplu mercedes benz ( atego, 170CP, 1600Nm) pot sa trec controlul technic fara sa stie nimeni ce am sub capota.

    Turatiile la motoarele de camion sunt ideale de la 1200 pana la 2500 t/min cu un tunning poate se mai poate face ceva, cu rotile de 35'' trebuie sa mearga relativ Ok pana la 120-130km/h.

    Daca sa mai gandit cineva la idea asta as vrea sa ascult si parerea voastra sunt sigur ca sunt o gramada de dezavantaje pe care nu le stiu, dar mi se pare mult mai simplu sa faci un swap cu motor de camion ( cel putin pe partea electronica)

    Mersi ,

    Ben

  • #2
    Re: Swap motor camion 4 cylindri

    Suspensie mai pui?
    Discovery 4 2010
    Discovery 2 2000
    Defender 90 1997

    Comentariu


    • #3
      Re: Swap motor camion 4 cylindri

      NU, am pus deja cu +150kg, mai mult nu am gasit.

      Motor 4 cilindri , 4.2 atego este aprox 600kg, nu stiu cat cantareste cel de patrol, nici nu stiu ce inaltime are asta de atego, poate nici nu intra sub capota, dar il pun exemplu pt ca este de 4.2 ca si cel de patrol
      Sunt multe necunoscute si nu am nimic decat idea.

      Am vorbit cu cei din polonia, au spus ca nu isi complica viata ei fac swap cu motoarele de bmw nimic altceva, pretul peste 8000EU+
      Aici in Franta ce nu pot sa fac eu inseamna nu pot sa imi permit, manopera este f scumpa, cel mai ne experimenat garaj este 55-60EU ora, asta inseamna, frane, reglaj lumini, etc.
      Sunt sigur ca un mecanic bun de motoare de camion ar putea sa vina cu un motor care intra sub capota la patrol sa fie bun si la viteza si la cuplu, relativ simplu de monata ( in comparatie cu cele de bmw)oricum, daca montezi roti mai mari castigi la viteza.

      Salutari,

      Ben

      Comentariu


      • #4
        Re: Swap motor camion 4 cylindri

        Bun ...

        Ce nu inteleg eu ...ti-ai setat intai suspensia ...si acum iti cauti motor in functie de suspensie?

        Hai sa iti spun ceva ...nici un motor de camion Man, Mercedes, Iveco, Renault sau Volvo (in 4 cilindri) nu iti va intra sub capota la Nissan decat cu modificari majore la sasiu. In plus daca prin absurd iti va intra ...pe partea de legatura cu cutia o sa te complici si mai tare ...

        In alta ordine de idei ...motoarele de camion sunt prevazute sa mearga pe un regim de turatie ...si in anumite conditii...Nu prea vad eu (poate ca sunt limitat) cum ai putea adapta un motor de camion pe un sasiu de Nissan sa functioneaze in regim "autoturism". Am circa 20 de ani de trasporturi, m-am invartit destul de mult printre aceste camioane (septici cum sunt denumite ele popular) ...si cred ca stiu despre ce vorbesc.

        Nu inteleg de ce vrei sa te complici atat de tare...

        Sfatul meu ...este sa pui un motor standard (cu ce a venit echipata masina) sau sa il repari pe al tau sa il aduci in parametri. Nu numai cred ca e cea mai la indemana varianta ci si cea mai putin costisitoare.
        consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

        Comentariu


        • #5
          Re: Swap motor camion 4 cylindri

          Nici nu stiu daca sa te incurajez sau nu , procentul majoritar este sa nu .... e mult de explicat ... insa daca tu stii ca asta ti-ar trebui si asta s-ar potrivi la ce faci tu ... no , atunci asta e ... Dar , munca - greu de exprimat daca multa ... nu e multa , e mai mult decat multa , insa asta ar fi partea cea mai usoara , mai greu e sa faci bine de prima data sa nu muncesti 5 ani ...
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #6
            Re: Swap motor camion 4 cylindri

            Daca au indesat altii v8-uri pe samurai, in mod sigur si tu poti pune un motor de 4,2 pe patrol , intrebarea este insa daca merita efortul.
            Pt remorci de 3,5 t nu trebuie sa schimbi motorul trebuie eventual sa reduci transmisia , tractoarele trag remorci pt ca au reductie mare la roata nu pt ca ar avea motoare f mari .
            Si motorul de patrol ar merge la 1200 de turatii daca ai avea cutia si grupul de atego.
            Ultima editare de zep; 27.iul.2017, 07:39.

            Comentariu


            • #7
              Re: Swap motor camion 4 cylindri

              Dece nu vrei un motor 4.2 de patrol ?

              Comentariu


              • #8
                Re: Swap motor camion 4 cylindri

                Nu stiu daca swapul de motor cu unul e BMW e cea mai fericita varianta, nu neaparat din cauza investitiei, vorbeste cu cei care au facut asa ceva, poate ii prinzi intr-un moment de sinceritate ...si o sa vezi ce zic.

                In alta ordine de idei, ceea ce ne gandim ca e ieftin devine foarte scump. In afara de munca depusa ne trezim ca de fapt platim acel lucru de mai multe ori decat daca am fi urmat calea fireasca.

                Anii care au trecut, in ceea ce priveste acest tip de masina ...m-au invatat ca o masina in parametri, in mintile ei, merge de 10 ori mai bine ca una sub capacitate cu chestii improvizate. Si aici ma gandesc la exploatare pe termen lung nu la o chestie in care ai o oarecare satisfactie de moment si dupa aia ...urmeaza problemele si implicit investitiile si timpul pierdut.

                Sa nu ma intelegi gresit ...nu sunt impotriva swapului de motor cand se impune (ex:faci o masina ptr curse), tehnic se poate realiza dar practic nu ii vad rostul ptr aplicatii "civile".

                Toata lumea viseaza la mai multi cai, la cuplu mai mare, evident ca toti ar dori ca tu sa experimentezi "pe banii tai" este cel mai ieftin asa ...sa vedem daca va merge la tine.
                La final, ca majoritatea experimentelor ratate apare chestia aia ...parastas ptr capra vecinului inainte ca dansa sa-si dea obstescul sfarsit..."este extraordinar, incearca si tu" ...
                Nu am intalnit pana acum pe nimeni care sa fie sinceri ..."da, este un experiment ratat, nu incercati si voi".

                Poate ca mi-am creat eu o realitate fara orizonturi ... este posibil ...dar e realitatea mea si asa vad eu lucrurile, nu spun ca e bine sau e rau ...spun doar ca de fiecare data cand ajung la dileme de genul asta "merita sau nu merita" ...masor de 200 de ori ...si de cele mai multe ori ...inainte sa dau cu banul ...raman cu masuratul.
                consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                Comentariu


                • #9
                  Re: Swap motor camion 4 cylindri

                  Cam adevarat ...

                  Decat o masina modificata mai bine o alta care face bine ce-ti trebuie tie la munca . Eu sunt in mijlocul unei pauze la o masina cam facuta de la inceput , din componente diferite . Sunt in pauza pentru ca investita e foarte mare numai pana sa ajunga sa se invarta roata . Nimic nu se potriveste si trebuie adaptat , dar adaptarile sunt cea mai usoara parte , sa vezi cum e sa faci si sa refaci si iar pana ar fi OARECUM bine , asta static vorbind , ramane de vazut cum o sa mearga ce ar mai fi in neregula si daca nu cumva o duci in fundul surii si o acoperi cu o prelata ca sa nu mai vezi cum e acoperita cu bani si munca si tot ar mai fi de munca si de bani ... Am calculat foarte optimist cat ar trebui sa ma ocup pana la un oarece rezultat vizibil si mi-a dat cam patru luni de zile cu portile inchise pe o insula pustie cu toate materialele la indemana , fara sa fie nevoie sa fac logistica ... Cu inca doua ajutoare timpul s-ar scurta cu doua-trei saptamani dar ar trebui ca aia sa fie telepati si sa aiba cu mine o rabdare de inger pentru a indura bajbaielile inerente ... si sa fie pe baterii alcaline ...

                  ... tu esti pregatit sa incepi o asemenea pierdere ??? - pentru ca oricum ai studia problema e o pierdere de timp , munca si bani . Cat si cati ? Mult si multi ... iti zic ca unul care n-a gandit deloc negativ si dintr-o masina de 3000 euro a facut una de peste 10 000 si inca nu-i terminata ( si arata deplorabil la prima vedere , am o singura usa nelovita ) . Masina a fost probata si rasprobata , merge bine si va merge si mai bine nu-i nici un dubiu in asta , inca mai am multe sa-i fac dar fac numai pentru ca daca m-as opri acum as pierde mult din ce am facut pana acum si mult din ce am pregatit sa mai pun pe ea . Tin mine ca odata ce am taiat suspensia originala si am terminat conversia de la niste punti ridicol de inguste la unele ridicol de late , mi-am dat seama ca nu mai era loc de intors , am mers cateva saptamani cu ea asa racheta cu fata sus si spatele lasat , abia dupa ce m-am obisnuit cu ideea si mi-a parut rau de munca si de bani am continuat ...


                  ...am o singura intrebare , care poate ca o sa capate un raspuns : cat timp si cati bani v-a costat o conversie de motor BMW pe un Patrol ?
                  Nu conteaza ca e BMW , am zis asta ca e mai cunoscuta si mai actuala . Asta de langa mine a inceput acum mai bine de un an , inca nu e gata dpdv electric , omu' s-a scarbit si a trecut-o in asteptare , din cate cunosc eu l-a costat peste 6000 euro pana acum cu kitul de la polonezi ... motorul e instalat , alea alelalte ... Cand am vazut volanta adaptata m-am ingrozit , e din otel si e infiorator de grea ....
                  ... sa fim corecti pana la capat !
                  Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Swap motor camion 4 cylindri

                    Postat în original de Yonutz Vezi post
                    Bun ...

                    Ce nu inteleg eu ...ti-ai setat intai suspensia ...si acum iti cauti motor in functie de suspensie?

                    Hai sa iti spun ceva ...nici un motor de camion Man, Mercedes, Iveco, Renault sau Volvo (in 4 cilindri) nu iti va intra sub capota la Nissan decat cu modificari majore la sasiu. In plus daca prin absurd iti va intra ...pe partea de legatura cu cutia o sa te complici si mai tare ...

                    In alta ordine de idei ...motoarele de camion sunt prevazute sa mearga pe un regim de turatie ...si in anumite conditii...Nu prea vad eu (poate ca sunt limitat) cum ai putea adapta un motor de camion pe un sasiu de Nissan sa functioneaze in regim "autoturism". Am circa 20 de ani de trasporturi, m-am invartit destul de mult printre aceste camioane (septici cum sunt denumite ele popular) ...si cred ca stiu despre ce vorbesc.

                    Nu inteleg de ce vrei sa te complici atat de tare...

                    Sfatul meu ...este sa pui un motor standard (cu ce a venit echipata masina) sau sa il repari pe al tau sa il aduci in parametri. Nu numai cred ca e cea mai la indemana varianta ci si cea mai putin costisitoare.
                    Buna Yonutz,

                    nu am avut incotro cu suspensia, nu mai puteam sa ma duc mai tare de 60-70km/h masina nu se putea controla, toate telescoapele erau ruginite si blocate, pline doar de rugina, chestia asta cu swapul nu este ceva pe viitorul apropiat, nu am bani pt asa ceva acum, dar vreau sa discut cu oameni care au experienta si credema fiecare post cat de pro sau contra ar fi imi da informatii.
                    Modificari majore la sasiu nu intra in discutie (sa sudez ceva mai merge dar fara sa tai, largesc sau asa ceva).
                    Este absolut clar pt mine ca daca pun un motor de camion o sa merg ca si un camion, acum circul ca si un camion cand am remorca dupa mine.

                    Pai nu prea vreau sa ma complic :):) de acea mai bine discut dacat sa arunc bani pe geam.
                    Motorul meu standard merge foarte bine momentan, in septembrie o sa ii fac o revizie la turbo si admisie ( curatenie ), pt ca o sa il dau jos ( sablare sasiu).

                    Mersi pt post,
                    Ben

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Swap motor camion 4 cylindri

                      Postat în original de vargoneti Vezi post
                      Dece nu vrei un motor 4.2 de patrol ?
                      Nu este exclus trebuie doar sa il si gasesc :):)

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Swap motor camion 4 cylindri

                        Postat în original de cos Vezi post
                        Nici nu stiu daca sa te incurajez sau nu , procentul majoritar este sa nu .... e mult de explicat ... insa daca tu stii ca asta ti-ar trebui si asta s-ar potrivi la ce faci tu ... no , atunci asta e ... Dar , munca - greu de exprimat daca multa ... nu e multa , e mai mult decat multa , insa asta ar fi partea cea mai usoara , mai greu e sa faci bine de prima data sa nu muncesti 5 ani ...
                        Da sunt de acord, nici nissan nu a facut motorul asta perfect si sunt sute de ingineri care au lucrat la el, un swap chiar daca incheiat cu succes poate aduce multe probleme si bani aruncati.
                        Ben

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Swap motor camion 4 cylindri

                          Postat în original de zep Vezi post
                          Daca au indesat altii v8-uri pe samurai, in mod sigur si tu poti pune un motor de 4,2 pe patrol , intrebarea este insa daca merita efortul.
                          Pt remorci de 3,5 t nu trebuie sa schimbi motorul trebuie eventual sa reduci transmisia , tractoarele trag remorci pt ca au reductie mare la roata nu pt ca ar avea motoare f mari .
                          Si motorul de patrol ar merge la 1200 de turatii daca ai avea cutia si grupul de atego.
                          :):):), da ai dreptate dar nu uita ca trebuie sa mentin macar viteza de 90km/h sa nu ma calce camioanele in picioare, mai rau cand incep sa ma depaseasca, tot ce este in spatele nostru nu trece de noi :):).

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Swap motor camion 4 cylindri

                            Postat în original de Yonutz Vezi post
                            Nu stiu daca swapul de motor cu unul e BMW e cea mai fericita varianta, nu neaparat din cauza investitiei, vorbeste cu cei care au facut asa ceva, poate ii prinzi intr-un moment de sinceritate ...si o sa vezi ce zic.

                            In alta ordine de idei, ceea ce ne gandim ca e ieftin devine foarte scump. In afara de munca depusa ne trezim ca de fapt platim acel lucru de mai multe ori decat daca am fi urmat calea fireasca.

                            Anii care au trecut, in ceea ce priveste acest tip de masina ...m-au invatat ca o masina in parametri, in mintile ei, merge de 10 ori mai bine ca una sub capacitate cu chestii improvizate. Si aici ma gandesc la exploatare pe termen lung nu la o chestie in care ai o oarecare satisfactie de moment si dupa aia ...urmeaza problemele si implicit investitiile si timpul pierdut.

                            Sa nu ma intelegi gresit ...nu sunt impotriva swapului de motor cand se impune (ex:faci o masina ptr curse), tehnic se poate realiza dar practic nu ii vad rostul ptr aplicatii "civile".

                            Toata lumea viseaza la mai multi cai, la cuplu mai mare, evident ca toti ar dori ca tu sa experimentezi "pe banii tai" este cel mai ieftin asa ...sa vedem daca va merge la tine.
                            La final, ca majoritatea experimentelor ratate apare chestia aia ...parastas ptr capra vecinului inainte ca dansa sa-si dea obstescul sfarsit..."este extraordinar, incearca si tu" ...
                            Nu am intalnit pana acum pe nimeni care sa fie sinceri ..."da, este un experiment ratat, nu incercati si voi".

                            Poate ca mi-am creat eu o realitate fara orizonturi ... este posibil ...dar e realitatea mea si asa vad eu lucrurile, nu spun ca e bine sau e rau ...spun doar ca de fiecare data cand ajung la dileme de genul asta "merita sau nu merita" ...masor de 200 de ori ...si de cele mai multe ori ...inainte sa dau cu banul ...raman cu masuratul.


                            Sund de acord cu tine aici, am vorbit cu mai multi si se baga multi bani in masina dupa swap, probleme technice de tot tipul.

                            Fara discutii masina lasata asa este cea mai ieftina si cea mai buna solutie pe termen lung, am studuat si chip tunningul, nici aici nu sunt lucrurile 100% OK, de acea nici nu am instalat nimic

                            Pai asta fac si eu acum, masor :):) doar nu o sa ma arunc pe primul motor de camion si sa vad ca nu pot sa il bag sub capota, nu mai vorbesc de alte situati technice care iti ia o gramada de timp si de bani sa le rezolvi, mai bine discut prima data.

                            Cand ma lasa si daca ma lasa motorul acesta atunci vreau sa fiu intr-o pozitie sa stiu sa ma decid, la 287mii km merge de nota 10

                            Ben

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Swap motor camion 4 cylindri

                              [QUOTE=cos;1095421]Cam adevarat ...

                              ...

                              Mam gandid si la varianta asta sa cumpar si alta masina, teoretic ar fi mai simplu si poate chiar mai ieftin dar patrolul este o masina mai speciala.
                              Am toate categoriile la permis in afara de bus, dar nu am voie sa garez camion la mine pe strada, trebuie sa platesc parcare la 1km de casa, alte taxe, alte costuri, asigurari, control technic, etc si sa fiu sincer nu fac transport zilnic, deci camionul ar sta parcat cel putin 6 luni pe an.

                              dar daca calculez bine pot sa las o firma de transport sa imi faca transportul, am procedat deja de 3x asa, costul dus intors, timpul pierdut esti aproape la acelesi pret, nu mai vorbesc de uzura masini si de oboseala.

                              Motorul original este foarte bun daca ma duc fara remorca, deci cei care citesc si vor sa isi cumpere patrol sa nu va lasati inselati ca motorul de 3 l nu este bun, mie nu imi ajunge cand am 2.7t in spate asta este singurul motiv, si sa fiu sincer dupa ce am citit posturile voastra o sa trebuie sa ma calmez pt ca sa nu intru in probleme.

                              Multumesc la toti care au postat, un feedback foarte bun si mai astept si alte opini.

                              Ben

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X