Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Y61 3.0 - pentru inima mea !

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Y61 3.0 - pentru inima mea !

    Salut, de mult pe forum, inactiv de cativa ani, 6-7, cam cati ani am de cand visez la un Patrol :).....daaar a venit.
    Este Y61 e 3.0 116 Kw ( am dat kilowati ca nu stiu codul motor) cumparat din tara
    - Piele, clima, oglinzi, geamuri, servo, trapa, inchidere, ABS, spalatoare faruri-- ceea ce e foarte OK
    - Masina a venit cu un troliu ...nu stiu nimic despre el...o sa il schimb
    - bara metalica fata/spate ARB
    - roti ENKEI NSR cu 35 BFgoodrich AT din 2013 ...
    - fostul proprietar zice ca are kit de inaltare de 50 mm..dar pe fata are amortizoare bilstein ( din ce stiu nu fac amortizoare de inaltare pt Patrol), pe spate se intelege un pic de scris de IRON MAN pe amortizor
    - arcurile nu stiu sa zic daca sunt sau nu stock sau din vreun kit de inaltare
    - kit coborare cutie viteze
    - tendoane spate HD..zice fostul proprietar

    Am o groza de lucruri de lamurit la masina asta, le-am luat pe rand
    1. revizie filtre + ulei motor ( masina e de 2 ani in Romania, am gasit filtrul de carburant si habitaclu cu scris in germana pe ele... misto)
    2. revizie punti - ulei, punte fara simeringuri planetare si simeringurile de curatare homocinetica ( nu stiu cum se numesc..cele mari de la exterior)
    3. ABS ars, schimbat modul ABS din dezmembrari ..acum totul OK
    4. Telecomanda de inchidere era praf...a costat 34 ron sa o refac la un specialist
    5. Reconditionat 4 buc etriere de frana cu tot cu pistonase...erau intepenite grav
    6. Reconditionat conducte vacuum blocant spate, curatat solenoizi vacuum - tot nu merge blocantul


    Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:
    1. Blocantul spate: solenoizii functioneaza, comanda din masina functioneaza, vacuumul este directionat catre puntea spate, ABS si DIFF LOCK clipesc in bord ..nu se blocheaza...ce e de facut ?
    2. Pot sa aflu fara sa demontez arcurile daca sunt sau nu arcuri de inaltare ? am gasit printre cele 2-3 straturi de vopsea si ceva galben asemanator cu galbenul de la IRON MAN..dar nu bag mana in foc. E cineva pe aici cu Patrol cu lift de 50 cu 35-uri BF goodrich AT sa imi zica ce inaltime are masina lui ?
    3. Jantele ENKEI NSR sunt ok ? pt iesit in teren, eu momentan le strang prezoanele de nevoie in fiecare zi...se desfac efectiv....

    mai sunt si altele
    La sfarsit de drum..asfaltat..:)

  • #2
    Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

    Salut,
    Sa o luam punctual ...
    1. Cum e directionat vacuUmul catre puntea spate? Poate acolo e problema. Ai incercat sa schimbi furtunele intre ele? Si sa blochezi pe celalalt sens?
    2. Da poti ...masoara te rog distanta de la buza jantei de jos pana la aripa (overfender) si scrie dimensiunea de anvelopa aici.
    3. E ceva neregula cu piulitele si/sau cu prezoanele. Nu e normal sa se desfaca. Jantele Enkei sunt ok...Acum sa nu dai cu ele prea tare in chestii contondente si isi vor pastra forma. E posibil sa ai suspensie stock, e posibil sa ai o suspensie stock de pe alt tip de masina (lunga de exemplu), sa ai o "cioreta vopsita" (practica des intalnita pe piata vanzarilor) sau sa ai o suspensie offroad obosita. Dupa masuratori vom afla prin comparatie cu una noua montata pe masina.

    Codul motor indiferent de kW 116 (158CP) sau 118 (160CP) este ZD30.
    Troliul nu trebuie sa il arunci trebuie sa il verifici si sa-i faci o minima intretinere. Atata timp cat e cinstit la "lbs" si functioneaza e ceea ce trebuie.
    E posibil sa ai Bilstein ptr alta marca de masina stock (ex Toyota HDJ80) caz in care ...se incadreza pe specificatii la cei "+5". Inca un aspect ...daca ai 35-uri e intr-o forma sau alta inaltata masina.
    Daca nu folosesti masina decat ocazional in offroad ...da jos fiarele de pe dansa, nu iti trebuiesc si cauta sa o aduci la stare initiala (bari stock) pe principiul ca mai usor urci dealul ...fara sac de ciment in spate.

    Cum s-ar spune ...bine venesi sa "hit the road Jack" ... e posibil sa te plictisesti repede, o sa-ti manance fierul nervi, timp, bani, o sa te injure femeia etc ...dar sa stii ca toate la final ...vin si cu o recompensa sufleteasca ...incomparabila cu nimic ...prin faptul ca inviasi cadavrul si i-ai dat drumu iar la sange sa-i curga prin vene... Daca merita sau nu ...nu se stie ...tine ...de cat de frumos iti canta pasarile din cap ...si de existata neuronilor nealterabili... Traim niste timpuri ...unde ziua de ieri nu o mai tinem minte, unde motivatia zilei de azi poate in multe cazuri se ingroapa inainte de a iesi la lumina si unde ziua de maine te intampina cu o incertitudine uimitoare...

    Cam astai ...
    Ultima editare de Astral; 28.feb.2018, 12:58.
    consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

    Comentariu


    • #3
      Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

      Sa-l stapanesti sanatos , dar pentru sanatate trebuie sa rezolvi cu piulitele de roata , verifica daca prezoanele si piulitele au filetul in buna stare , daca nu atunci trebuie inlocuite . La puntea fata e ceva mai mult de lucru decat la puntea spate ( adica la puntea spate nu scoti altceva decat etrierul , portetrierul , discul si se pot inlocui prezoanele , la puntea fata demontezi si butucul de roata sa scoti discul ) .

      Puntea fata se revizuieste usor fara cunostinte specializate de mecanica , doar ceva atentie si munca la curatatea pieselor . Orice piesa e accesibila ... din toate punctele de vedere ... te pot ajuta cu orice cod de piesa ai nevoie .

      Cu jantele poti sa te 'dai in teren' , depinde ce inseamna pentru tine datul in teren ...

      Blocantul se verifica separat de instalatia de vacuum , daca functioneaza mecanic e destul de probabil ca una din valve scapa si o incapaciteaza si pe cealalta - si asta se poate verifica usor , vacuum trebuie sa suga numai pe valva alimentata electric ( curatarea nu reuseste intodeauna sa repare o valva ) .
      Ultima editare de cos; 28.feb.2018, 09:12.
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #4
        Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

        Va multumesc pt urari!
        @yonutz @cos -am refacut conductele de aer de la solenoizi inspre punte si am si verificat solenoizii, pare ca functioneaza corect, are vacuum doar cel actionat electric..doar ca nu au mai mers de foarte mult timp.
        @yonutz - ai dreptate initial am refacut conductele de sub masina ( ambele taiate si lipseau si cate 20 cm din ele) exact invers...si am simtit la intoarceri din scurt ca da sa "ciupeasca" blocantul spate, a doua zi am inversat vacuumurile de pe puntea spate ..ca era cel mai usor pt mine
        @cos - prezoanele inca sunt OK pilitele sunt OK .verificate astazi cand am pus STT-urile. totul OK ---deocamdata. Cred ca o sa imi iau table de Y60 si gata...am mai vb cu cineva cu exact aceleasi jante si cu exact aceeasi problema...
        @cos Cum verific blocantul mecanic ? pot sa trec pe la tine ? sa vb sa imi mai spui una alta..am multe de invatat

        Dupa ce am vb astazi juma de ora cu Yonutz ( multumesc pt sfaturi) cred ca o sa imi iau 2 amort fata si directie IRON MAN si un set de flanse poliuretanice de 30 mm pt arcuri. Imi atinge la flexari mai serioase..si din ce am vazut astazi e o diferenta de 1-2 cm MINIM intre AT-urile de la BFG si MT-urile COOPER..deci o sa fie si mai rau
        La sfarsit de drum..asfaltat..:)

        Comentariu


        • #5
          Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

          Piulitele care se slabeau am intalnit la jantele vopsite generos , de fapt vopseaua se tot curata sub piulita ...si la jantele care erau puse pe niste butuci bine ruginiti , tot asa se tasa rugina dintre janta si platoul prezoanelor . Cum jantele sunt de aliaj , trebuie curatat intre fierul butucului si aluminiul jantelor - curatat bine la curat janta si butucul nu doar gadilat cu peria de sarma . cand nu mai e nimic care se poate roade intre janta si butuc , strangerea piulitelor ramane ... stransa ...


          Blocantul se verifica singur , fara instalatia masinii , aducand un furtun ( 4 mm diametrul interior ) conectat la un port de vacuum de sub capota ( daca e si un mic teu cu vacuumetru e si mai bine ) . Se da pe rand vacuum la stuturile capsulei de actionale de pe puntea spate , se verifica cu ambele roti suspendate daca blocantul cupleaza ( se si aude ) . Daca nu , se scoate uleiul si prin busonul de golire se poate vedea sistemul mecanic furca-coroana-crabot .


          .. nu in ultimul ci printre primele verificari , se face proba etanseitatii capsulei de actionare ... un furtunas , se face vacuum si se urmareste pe vacuumetru daca scapa . Daca nu sunt scule , se suge /sufla cu gura ... nu cu compresorul , presiunea maxima de incercare trebuie sa fie mica si neaparat limitata la o,85 bari ( daca se lucreaza cu vacuum , depresiunea va fi tot de 0,85 bari , se subintelege ... ) . Daca sunt pierderi , membrana ( crapata/rupta ) ori carcasa metalica ( lovita /ruginita ) sunt neetanse si pierderea mineaza puterea de actionare a capsulei vacuumatice .

          Putem vorbi oricat , Florin are nr meu , stiu ca nu e egoist .
          Ultima editare de cos; 28.feb.2018, 21:36.
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #6
            Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

            Pune o poza cu piulita de prezon. Eu cred ca ai piulite conice fara saiba de strangere (pt jante de tabla).
            Piulitele pt modelul tau de jante ar trebui sa aiba acea saiba de strangere.
            Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.

            Comentariu


            • #7
              Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

              Cu slabirea piulitelor cred ca s-a lamurit ...PCD-ul la janta lui e 108 ...si ii trebuie 110 ...
              consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

              Comentariu


              • #8
                Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                @VETU ai dreptate sunt piulite conice fara saiba. am incercat sa caut alt model dar tot ce gasesc pe net sunt numai asa conice fara saiba...ai vreun cod ceva ?
                La sfarsit de drum..asfaltat..:)

                Comentariu


                • #9
                  Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                  Sa-l stapanesti sanatos! Pune si tu o poza cu masina.
                  4x4

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                    Multumesc! da un mesaj cu nr tau sa te sun o vezi si tu!Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	patrol .jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	150,1 KB 
ID:	1009734
                    Fișiere atașate
                    La sfarsit de drum..asfaltat..:)

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                      Si una cu gumele noi ..care apropos se misca f bine pe zapada mare si absolut decent pe zapada de pe sosea dupa ce a trecut lama.

                      In 3 sapt vine si troliul :))
                      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	avatar2.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	159,5 KB 
ID:	1009735
                      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	SUP1513200.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	46,5 KB 
ID:	1009736
                      La sfarsit de drum..asfaltat..:)

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                        Salutare, poate sa ma ajute cineva cu cateva poze la bancheta spate de la un Y61 scurt ? Ma intereseaza cum arata sistemul de centuri la acest model, la mine este incomplet si trebuie sa caut prin dezmembrari restul.

                        Multumesc.
                        La sfarsit de drum..asfaltat..:)

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                          Am eu centurile pe spate.
                          Daca le vrei ma poti contacta.
                          Former LR Disco 1 2.0 MPI GSS
                          Actual: Nissan Patrol Y61 SWB 2.8

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                            Acest model de piulite este pentru jantele de aliaj.
                            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	29025953_1630710513682041_6637918208470810624_o.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	50,2 KB 
ID:	1009871
                            Sper sa te ajute.
                            Ultima editare de Razvan95; 10.mar.2018, 16:08.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

                              Razvan Diescu - ai PM - Multumesc
                              Razvan95 - multumesc! o sa caut sa vad
                              La sfarsit de drum..asfaltat..:)

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X