Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Y61 3.0 - pentru inima mea !


crcul

Postări Recomandate

Salut, de mult pe forum, inactiv de cativa ani, 6-7, cam cati ani am de cand visez la un Patrol :).....daaar a venit.

Este Y61 e 3.0 116 Kw ( am dat kilowati ca nu stiu codul motor) cumparat din tara

- Piele, clima, oglinzi, geamuri, servo, trapa, inchidere, ABS, spalatoare faruri-- ceea ce e foarte OK

- Masina a venit cu un troliu ...nu stiu nimic despre el...o sa il schimb

- bara metalica fata/spate ARB

- roti ENKEI NSR cu 35 BFgoodrich AT din 2013 ...

- fostul proprietar zice ca are kit de inaltare de 50 mm..dar pe fata are amortizoare bilstein ( din ce stiu nu fac amortizoare de inaltare pt Patrol), pe spate se intelege un pic de scris de IRON MAN pe amortizor

- arcurile nu stiu sa zic daca sunt sau nu stock sau din vreun kit de inaltare

- kit coborare cutie viteze

- tendoane spate HD..zice fostul proprietar

 

Am o groza de lucruri de lamurit la masina asta, le-am luat pe rand

1. revizie filtre + ulei motor ( masina e de 2 ani in Romania, am gasit filtrul de carburant si habitaclu cu scris in germana pe ele... misto)

2. revizie punti - ulei, punte fara simeringuri planetare si simeringurile de curatare homocinetica ( nu stiu cum se numesc..cele mari de la exterior)

3. ABS ars, schimbat modul ABS din dezmembrari ..acum totul OK

4. Telecomanda de inchidere era praf...a costat 34 ron sa o refac la un specialist

5. Reconditionat 4 buc etriere de frana cu tot cu pistonase...erau intepenite grav

6. Reconditionat conducte vacuum blocant spate, curatat solenoizi vacuum - tot nu merge blocantul

 

 

Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:

1. Blocantul spate: solenoizii functioneaza, comanda din masina functioneaza, vacuumul este directionat catre puntea spate, ABS si DIFF LOCK clipesc in bord ..nu se blocheaza...ce e de facut ?

2. Pot sa aflu fara sa demontez arcurile daca sunt sau nu arcuri de inaltare ? am gasit printre cele 2-3 straturi de vopsea si ceva galben asemanator cu galbenul de la IRON MAN..dar nu bag mana in foc. E cineva pe aici cu Patrol cu lift de 50 cu 35-uri BF goodrich AT sa imi zica ce inaltime are masina lui ?

3. Jantele ENKEI NSR sunt ok ? pt iesit in teren, eu momentan le strang prezoanele de nevoie in fiecare zi...se desfac efectiv....

 

mai sunt si altele

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Salut,

Sa o luam punctual ...

1. Cum e directionat vacuUmul catre puntea spate? Poate acolo e problema. Ai incercat sa schimbi furtunele intre ele? Si sa blochezi pe celalalt sens?

2. Da poti ...masoara te rog distanta de la buza jantei de jos pana la aripa (overfender) si scrie dimensiunea de anvelopa aici.

3. E ceva neregula cu piulitele si/sau cu prezoanele. Nu e normal sa se desfaca. Jantele Enkei sunt ok...Acum sa nu dai cu ele prea tare in chestii contondente si isi vor pastra forma. E posibil sa ai suspensie stock, e posibil sa ai o suspensie stock de pe alt tip de masina (lunga de exemplu), sa ai o "cioreta vopsita" (practica des intalnita pe piata vanzarilor) sau sa ai o suspensie offroad obosita. Dupa masuratori vom afla prin comparatie cu una noua montata pe masina.

 

Codul motor indiferent de kW 116 (158CP) sau 118 (160CP) este ZD30.

Troliul nu trebuie sa il arunci trebuie sa il verifici si sa-i faci o minima intretinere. Atata timp cat e cinstit la "lbs" si functioneaza e ceea ce trebuie.

E posibil sa ai Bilstein ptr alta marca de masina stock (ex Toyota HDJ80) caz in care ...se incadreza pe specificatii la cei "+5". Inca un aspect ...daca ai 35-uri e intr-o forma sau alta inaltata masina.

Daca nu folosesti masina decat ocazional in offroad ...da jos fiarele de pe dansa, nu iti trebuiesc si cauta sa o aduci la stare initiala (bari stock) pe principiul ca mai usor urci dealul ...fara sac de ciment in spate.

 

Cum s-ar spune ...bine venesi sa "hit the road Jack" ... e posibil sa te plictisesti repede, o sa-ti manance fierul nervi, timp, bani, o sa te injure femeia etc ...dar sa stii ca toate la final ...vin si cu o recompensa sufleteasca ...incomparabila cu nimic ...prin faptul ca inviasi cadavrul si i-ai dat drumu iar la sange sa-i curga prin vene... Daca merita sau nu ...nu se stie ...tine ...de cat de frumos iti canta pasarile din cap ...si de existata neuronilor nealterabili... Traim niste timpuri ...unde ziua de ieri nu o mai tinem minte, unde motivatia zilei de azi poate in multe cazuri se ingroapa inainte de a iesi la lumina si unde ziua de maine te intampina cu o incertitudine uimitoare...

 

Cam astai ...

Editat de Astral
  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Sa-l stapanesti sanatos , dar pentru sanatate trebuie sa rezolvi cu piulitele de roata , verifica daca prezoanele si piulitele au filetul in buna stare , daca nu atunci trebuie inlocuite . La puntea fata e ceva mai mult de lucru decat la puntea spate ( adica la puntea spate nu scoti altceva decat etrierul , portetrierul , discul si se pot inlocui prezoanele , la puntea fata demontezi si butucul de roata sa scoti discul ) .

 

Puntea fata se revizuieste usor fara cunostinte specializate de mecanica , doar ceva atentie si munca la curatatea pieselor . Orice piesa e accesibila ... din toate punctele de vedere ... te pot ajuta cu orice cod de piesa ai nevoie .

 

Cu jantele poti sa te 'dai in teren' , depinde ce inseamna pentru tine datul in teren ...

 

Blocantul se verifica separat de instalatia de vacuum , daca functioneaza mecanic e destul de probabil ca una din valve scapa si o incapaciteaza si pe cealalta - si asta se poate verifica usor , vacuum trebuie sa suga numai pe valva alimentata electric ( curatarea nu reuseste intodeauna sa repare o valva ) .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Va multumesc pt urari!

@yonutz @cos -am refacut conductele de aer de la solenoizi inspre punte si am si verificat solenoizii, pare ca functioneaza corect, are vacuum doar cel actionat electric..doar ca nu au mai mers de foarte mult timp.

@yonutz - ai dreptate initial am refacut conductele de sub masina ( ambele taiate si lipseau si cate 20 cm din ele) exact invers...si am simtit la intoarceri din scurt ca da sa "ciupeasca" blocantul spate, a doua zi am inversat vacuumurile de pe puntea spate ..ca era cel mai usor pt mine

@cos - prezoanele inca sunt OK pilitele sunt OK .verificate astazi cand am pus STT-urile. totul OK ---deocamdata. Cred ca o sa imi iau table de Y60 si gata...am mai vb cu cineva cu exact aceleasi jante si cu exact aceeasi problema...

@cos Cum verific blocantul mecanic ? pot sa trec pe la tine ? sa vb sa imi mai spui una alta..am multe de invatat

 

Dupa ce am vb astazi juma de ora cu Yonutz ( multumesc pt sfaturi) cred ca o sa imi iau 2 amort fata si directie IRON MAN si un set de flanse poliuretanice de 30 mm pt arcuri. Imi atinge la flexari mai serioase..si din ce am vazut astazi e o diferenta de 1-2 cm MINIM intre AT-urile de la BFG si MT-urile COOPER..deci o sa fie si mai rau

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Piulitele care se slabeau am intalnit la jantele vopsite generos , de fapt vopseaua se tot curata sub piulita ...si la jantele care erau puse pe niste butuci bine ruginiti , tot asa se tasa rugina dintre janta si platoul prezoanelor . Cum jantele sunt de aliaj , trebuie curatat intre fierul butucului si aluminiul jantelor - curatat bine la curat janta si butucul nu doar gadilat cu peria de sarma . cand nu mai e nimic care se poate roade intre janta si butuc , strangerea piulitelor ramane ... stransa ...

 

 

Blocantul se verifica singur , fara instalatia masinii , aducand un furtun ( 4 mm diametrul interior ) conectat la un port de vacuum de sub capota ( daca e si un mic teu cu vacuumetru e si mai bine ) . Se da pe rand vacuum la stuturile capsulei de actionale de pe puntea spate , se verifica cu ambele roti suspendate daca blocantul cupleaza ( se si aude ) . Daca nu , se scoate uleiul si prin busonul de golire se poate vedea sistemul mecanic furca-coroana-crabot .

 

 

.. nu in ultimul ci printre primele verificari , se face proba etanseitatii capsulei de actionare ... un furtunas , se face vacuum si se urmareste pe vacuumetru daca scapa . Daca nu sunt scule , se suge /sufla cu gura ... nu cu compresorul , presiunea maxima de incercare trebuie sa fie mica si neaparat limitata la o,85 bari ( daca se lucreaza cu vacuum , depresiunea va fi tot de 0,85 bari , se subintelege ... ) . Daca sunt pierderi , membrana ( crapata/rupta ) ori carcasa metalica ( lovita /ruginita ) sunt neetanse si pierderea mineaza puterea de actionare a capsulei vacuumatice .

 

Putem vorbi oricat , Florin are nr meu , stiu ca nu e egoist .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Pune o poza cu piulita de prezon. Eu cred ca ai piulite conice fara saiba de strangere (pt jante de tabla).

Piulitele pt modelul tau de jante ar trebui sa aiba acea saiba de strangere.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Cu slabirea piulitelor cred ca s-a lamurit ...PCD-ul la janta lui e 108 ...si ii trebuie 110 ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

@VETU ai dreptate sunt piulite conice fara saiba. am incercat sa caut alt model dar tot ce gasesc pe net sunt numai asa conice fara saiba...ai vreun cod ceva ?

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Si una cu gumele noi ..care apropos se misca f bine pe zapada mare si absolut decent pe zapada de pe sosea dupa ce a trecut lama.

 

In 3 sapt vine si troliul :))

avatar2.thumb.jpg.e741529336d720ea1d75c0ada06fa78c.jpg

SUP1513200.jpg.877650f07736d1018a877047e2de3d2a.jpg

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Salutare, poate sa ma ajute cineva cu cateva poze la bancheta spate de la un Y61 scurt ? Ma intereseaza cum arata sistemul de centuri la acest model, la mine este incomplet si trebuie sa caut prin dezmembrari restul.

 

Multumesc.

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

1808288697_ambreiajOEM.thumb.jpg.3cc0d1a9c68d8681e70830247d93a1b1.jpg

 

Gataaa, a venit si ambreiajul...poate in WE sa ma plimb un pic cu masina.

 

Stie cineva cam cat ar trebuie sa fac rodaj la ambreiaj ( cat sa merg linistit cu el sa se aseze ? )

 

Multumesc.

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

... 300 pana la 500 km , fara tractari sau alte solicitari suplimentare ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Salut, ambreiajul e sus pe masina..am facut si vreo 150 de km..tot ok!

M-am apucat de lista pt NADS si nu reusesc sa inteleg/gasesc ceea ce oamenii numesc "damper" e vorba de acea supapa/filtru verde din poza atasata1291929709_pozafiltruvacuum.thumb.jpg.5ca845992a6a38e1854b3f271acc5366.jpg. Poate cineva sa ma lamureasca exact ce e piesa aia si ce face?

 

omul descrie aici cu detalii si scheme ce fel trebuie facut montajul: http://www.chaz.yellowfoot.org/Manual%20Boost%20Controller.htm

intrebarea nr 2: needle valve e doar un "robinet" care sa limiteze flow-ul de aer ?

 

Multumesc.

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Salut, ambreiajul e sus pe masina..am facut si vreo 150 de km..tot ok!

M-am apucat de lista pt NADS si nu reusesc sa inteleg/gasesc ceea ce oamenii numesc "damper" e vorba de acea supapa/filtru verde din poza atasata[ATTACH=CONFIG]287322[/ATTACH]. Poate cineva sa ma lamureasca exact ce e piesa aia si ce face?

 

omul descrie aici cu detalii si scheme ce fel trebuie facut montajul: http://www.chaz.yellowfoot.org/Manual%20Boost%20Controller.htm

intrebarea nr 2: needle valve e doar un "robinet" care sa limiteze flow-ul de aer ?

 

Multumesc.

 

Ala e damperu'. Si needle valve este o valva cu reglaj fin care "dicteaza" cat de repede "apare" boost-ul. Valoarea maxima a boost-ului e data de Dawes valve.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

boost.thumb.jpg.eb5225f1a076f9dfe900e4453347da4a.jpg

 

Salut, am facut traseele boost si vacuum exact ca in schema atasata...ceva nu merge cum trebuie nu resusesc sa setez boostul corect. ori nu face boost deloc sau maxim 0.2 bar ori face peste 1 bar deja din treapta intai

 

Nu a intrat deloc in limp, am luat mereu piciorul din gaz la peste 1.2 bari.

in ce sens se pune boost controlerul ?

 

pls help

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

 

Salut, am facut traseele boost si vacuum exact ca in schema atasata

 

O fost grele traseele astea ai incercat si cu troliul? :ha:

 

 

Nu a intrat deloc in limp, am luat mereu piciorul din gaz la peste 1.2 bari.

in ce sens se pune boost controlerul ?

 

Inainte sa descoperi starea de limp ...trebuie sa scoti pimp-ul din tine... :ha:

 

Pune naiba un ceas de boost la liber ...si vezi ce indica jucaria ...moare inainte, moare la intrare, moare in timp erectiei ...daca nu moare ...pune-i otrava dao naibii ...spanzuro ... taio imprejur ...trebuie sa iasa la zar cumva ...limpul trebuie sa iasa cumva la iveala, zic ...

 

Paia cu sensul boostului n-am inteleso, nu o pricep, nu raspund ... :ha:

 

LE ...panarame suntem toti ...doar ca unii nu recunosc ... :ha:

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

@Yonutz.. la telefon pareai sanatos la cap...m-am inselat...:ha::ha::ha:

 

am ceas de boost pe masina ..nu a depasit 1.3 bari

 

Am descoperit defapt ca ea intra in limp din cauza debitmetrului ( MAF)..multumesc Razvan Dinescu..asta cu voltajul scos de MAF o uitasem...trebuie sa o rezolv cumva..am vorbit deja..

Cine poate sa imi zica unde gasesc un dawes valve de cumparat la noi in tara...daca nu va trebui sa o dau in ebay sau america / australia etc..pana acolo ..poate gasesc in tara

 

Multumesc.

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

https://www.olx.ro/oferta/vand-dawes-valve-patrol-3-0-di-ofer-montaj-reglaj-elimina-oscilatia-IDayi6x.html

 

Poti incerca deasemenea la Luigi Pirsu Nissan 4x4 si la Ovidiu Domide Dr. Nissan poate au pe stoc.

Former LR Disco 1 2.0 MPI GSS

Actual: Nissan Patrol Y61 SWB 2.8

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

Acest model de piulite este pentru jantele de aliaj.

[ATTACH=CONFIG]287087[/ATTACH]

Sper sa te ajute.

 

Salut,

 

Daca nu le-ai gasit si luat deja, am eu setul asta de piulite originale de la jantele de aluminiu pe care le-am dat. Daca le vrei da-mi un semn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y61 3.0 - pentru inima mea !

 

1000 de lucruri am facut astazi la patrol :):

- dupa schimabrea ambreiajului am observat ca pedala nu se comporta cum trebuie si apoi am observat in vasul de la pompa de ambreiaj o culoare ciudata la lichid plus bucati de garnitura...schimbat pompa ambreiaj + cilindru receptor

- tras furtun + instalat provizoriu ceas de boost in cabina

- dupa ce am facut toate modificarile necesare pentru NADS...evident am ajuns sa am probleme de LIMP si de aici am tot incercat sa reglez boostul maxim si valva NEEDLE sa nu mai ajung in limp...fara succes. apoi am istalat un dispozitiv facut de un prieten electronist ( MAF CLAMPER) care citeste voltajul trimis de MAF catre ECU si in momentul in care ajunge la 3.8..mentine acest 3.8 indiferent de ce voltaj ar "emite" MAF-ul.

 

De mentionat ca nu am dat bani pe DAWES valve si NEEDLE valve "de la mama lor" ci am improvizat cu un boost controler manual ( din stoc) si o valva cu reglaj fin...acum masina merge cu 1.5 bari - atat am putut sa reglez cel mai jos boostul cu ce am acum ( in 2 zile vine valva care trebuie) si dupa ce am pus MAF CLAMPER-ul in accelerare pe treptele 1, 2, 3 ...tot OK pana dupa 4000 de ture. Deoarece in treapta 4 si 5 inca fac boost foarte mare ( peste 1 bar) de la 2000 de ture am cateva momente in care mai intra LIMP..oricum la acest moment masina se poate conduce in conditii absolut normale de exploatare ...fara limp dupa ce reglez boost-ul la 1.1 -1.2 maxim ...cred ca nu o sa mai am limp deloc.

Apropos in relanti am 2.2V pe MAF ( dupa EGR Block)

La sfarsit de drum..asfaltat..:)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare