Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II


bigdaddy

Postări Recomandate

Torsionarea nu necesita cine stie ce cunostinte, trebuie doar sa ai cateva chei (de 19 din cate tin minte) , un teren ORIZONTAL si PLAT unde sa pui masina, si bineinteles dorinta de a te tavali undeva intre 30 de minute si o ora pe jos.

 

Metoda, pe scurt este urmatoarea

 

- se aseaza masina pe o suprafata orizontala si plata, cu gumele umflate la aceeasi presiune.

- se masoara inaltimea la "arcul" arirpii fata (ca referinta)

- se asigura masina cu cale si frana de mana, se ridica fata masinii cu cricul si se aseaza pe suporti (sa nu cada pe cel care lucreaza!!) - unii sustin ca nu e necesar sa ridici masina, dar daca nu o faceti, fortati surubul inutil.

- se curata filetul suruburilor de reglaj al barelor de torsiune (perie, WD40 , dupa necesitati)

- se desface contrapiulita de blocare

- se strange surubul de reglare, tinand contra pe piulita. ATENTIE , numarati atent cate ture dati cu cheia, sa iasa cat mai egal inaltate suspensiile din prima.

- se face acelasi reglaj pe ambele parti,,

- se strange PROVIZORIU contrapiulita, se lasa masina pe roti

- se balanseaza de cateva ori fata (sus/jos) si se masoara inaltimea la "arc" - daca nu sunt diferente mari intre stanga si dreapta se face o tura scurta(cativa zeci de metri) pentru ca suspensia si rotile sa se "aseze"

- se plaseaza din nou masina pe o suprafata orizontala si plata si se masoara din nou.

- daca este necesar (inaltimi diferite la "arcul" aripii) , se fac ajustarile necesare pe fiecare parte si se reia partea cu asezatul suspensiei si masuratorile.

- nu uitati la final sa strangeti corect CONTRAPIULITELE

 

Stiu ca pozele spun mai mult decat 1000 de cuvinte, am sa pun curand cateva, dar maine dimineata plec la Timisoara, il duc pe baiatul meu sa se cazeze, e anul I la inginerie mecanica :banana

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

:g in sfarsit..prea multe topicuri cu intrebari legate de chesti asta....niste poze ar fi bune, eu am dat barele de torsiune jos de pe masina ieri ..poate pun niste poze sa lamurim lumea care /ce/cum

Presa Canario Kennel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Pun si pozele, cum am promis.

 

prima - vedere de ansamblu pe sub masina , cu zonele in care se lucreaza.Evolution-KitL12.jpg.f7dd3991b9ccdfff79cb4515cc05fc2b.jpg01_GENERAL.jpg[/attachment:2gmfxps8]

urmeaza alte doua poze : suspensia fata si o vedere explodata a ansamblului de reglare/ancorare.552166272_PATROL002.jpg.b8ccc4de0b6ec6309f7f906910376633.jpg01_suspensie fata.jpg[/attachment:2gmfxps8]IM000048.JPG.1f27346b542994f04533856f1f5dcc1f.JPG02_suspensie fata_exploded.jpg[/attachment:2gmfxps8]

 

Si ultima pe azi, o vedere din spate, de la nivelul diferentialului spate, a uneia din zonele de ancorare (partea stanga).03_surub reglare.jpg[/attachment:2gmfxps8]

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Mai pun o poza, cu inaltimea "de referinta" a suspensiei fata. De la aceasta cota in sus vorbim de inaltare. Daca masina e la cota din desen e la inaltimea "normala" , iar daca e sub aceasta cota (asa cum sunt majoritatea Terrano-urilor pe care le-am vazut in trafic) masina e "lasata de nas :ha: "

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Deja am umblat la barele de torsiune, acum am alta problema. Le-am ridicat la maxim si nu am facut nicio mare chestie, presupun ca barele de torsiune sunt obosite asa ca am incercat sa le scot de tot si sa le rearanjez in caneluri ca sa am loc mai mult de reglare dupa aceea dar nu am reusit de loc sa scot bucsa aceea de la capat de tot, se cheama snap ring pe poza atasata, stii cumva cum naiba sa o scot de acolo, sau poate ai alta idee? Eu am cam terminat ideile si termin acus si concediul si...aleluia.

"Dumnezeu trebuie sa fi iubit prostii...prea a facut multi."

Albert Einstein

4x4MANIA is where we are!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Deja am umblat la barele de torsiune, acum am alta problema. Le-am ridicat la maxim si nu am facut nicio mare chestie, presupun ca barele de torsiune sunt obosite asa ca am incercat sa le scot de tot si sa le rearanjez in caneluri ca sa am loc mai mult de reglare dupa aceea dar nu am reusit de loc sa scot bucsa aceea de la capat de tot, se cheama snap ring pe poza atasata, stii cumva cum naiba sa o scot de acolo, sau poate ai alta idee? Eu am cam terminat ideile si termin acus si concediul si...aleluia.

Daca barele sunt calcate, nu vei reusi sa le rasucesti pe alte caneluri, deoarece pe bara de torsiune lipseste o canelura. Ca sa reusesti sa-i schimbi pozitia prin rasucire, trebuie sa-i bagi flexul si sa anulesi o canelura, dinte. Asta undeva la 5-6 dinti fata de cea originala. Cel putin asa era la toyota....

Unde esti tu Tepes Doamne...???
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Deja am umblat la barele de torsiune, acum am alta problema. Le-am ridicat la maxim si nu am facut nicio mare chestie, presupun ca barele de torsiune sunt obosite asa ca am incercat sa le scot de tot si sa le rearanjez in caneluri ca sa am loc mai mult de reglare dupa aceea dar nu am reusit de loc sa scot bucsa aceea de la capat de tot, se cheama snap ring pe poza atasata, stii cumva cum naiba sa o scot de acolo, sau poate ai alta idee? Eu am cam terminat ideile si termin acus si concediul si...aleluia.

Daca barele sunt calcate, nu vei reusi sa le rasucesti pe alte caneluri, deoarece pe bara de torsiune lipseste o canelura. Ca sa reusesti sa-i schimbi pozitia prin rasucire, trebuie sa-i bagi flexul si sa anulesi o canelura, dinte. Asta undeva la 5-6 dinti fata de cea originala. Cel putin asa era la toyota....

 

La terrano nu e asa. Se pot pune barile in alta pozitie fara probleme. De fapt se muta doar bratul de unde se regleaza.

Asta am facut eu la masina lui Bigdaddy. Cand a ajuns cu e la mine, era lasata rau in bot si nu a folosit la nimic reglajul "fin". Asa ca am mutat pozitia bratelor de reglaj. Aceste se muta , in functie de situatie, cu 1 pana la 3 dinti. La masina lui Bigdaddy am mutat intr-o parte 3 dinti iar in cealalta parte 2 dinti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Corect!

Si de atunci masina are zambetul cam asa:dinti.jpg[/attachment:vnj5efk4]

:ha: :ha: :ha: :ha: :ha: :ha:

 

Lasand gluma la o parte e corect ce spune MAX, la Terrano II / Maverick bara nu are canelura de orientare, se poate monta in orice pozitie. ATENTIE insa, inainte de a demonta bara de torsiune din suporti, e bine sa se marcheze pozitia in care era initial, ca altfel risti sa nu mai stii cati dinti muti :grin:

 

Si apropo de ce zicea Nello - daca masina e lasta de bot, cum era a mea, inaltand-o la cota normala, a devenit suspensia mai confortabila - pana atunci practic nu avea cursa de loc, in 5 mm era pe tampon si atunci sa vezi susensie tare :grin: . Intr-adevar daca inalti masina mult peste inaltimea normala, suspensia devione mai "rigida" si bineinteles vor apare si "efectele secundare" descrise - rotule, caseta, pietre la rinichi (eventual fiere), discopatii etc :grin:

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Bun, am inteles ca pot sa mut barele cu cativa dinti, asta si vroiam sa fac, intrebarea este cum scot nenorocirea aia de bucsa de la capatul din spate al barei, adica bucsa care este pana in levierul de reglaj?

"Dumnezeu trebuie sa fi iubit prostii...prea a facut multi."

Albert Einstein

4x4MANIA is where we are!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Bun, am inteles ca pot sa mut barele cu cativa dinti, asta si vroiam sa fac, intrebarea este cum scot nenorocirea aia de bucsa de la capatul din spate al barei, adica bucsa care este pana in levierul de reglaj?

Din cate stiu nu e bucsa separata, e corp comun cu bratul de ancorare (levier de reglaj). Daca ai putintica rabdare , am sa pun cateva imagini. Vezi ca mai ai si un inel elastic sub burduful de cauciuc (daca mai exista). Daca nu mai e burduful, poti sa incepi sa bagi WD40 cateva zile, mai mult ca sigur canelurile sunt ruginite si intepenite grav.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Pozele promise.

552166272_PATROL002.jpg.b8ccc4de0b6ec6309f7f906910376633.jpgancorare.jpg[/attachment:ez6tyj6c]

 

 

ATENTIE LA DEMONTARE - masina tre sa fie cu rotile fata ridicate de pe sol, sprijinita pe capre (suporti) - asta inseamna ca NU este bagat cric sub trapezul inferior, suspensia si respectiv arcul bara de torsiune este DESCARCAT!!

Conform manualului, demontarea se face ca in poza alaturata (daca e nevoie fac si traducerea textului). NU trebuie demontat suportul anterior al barei de torsiune.

 

IM000048.JPG.1f27346b542994f04533856f1f5dcc1f.JPGdemontare.jpg[/attachment:ez6tyj6c]

Si cum spuneam mai devreme, nu uitati sa marcati pozitia initiala, ca de ex in poza urmatoare( nu e poza de la Nissan, nu va speriati):

marcare.jpg[/attachment:ez6tyj6c]

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Tocmai inelul ala elastic imi face atatea probleme, bara se misca putin fata spate dupa ce desurubez la maxim levierul de reglare (bineinteles cu suspensia descarcata, nu sunt chiar cu pluta), se vede clar ca doar ala mai tine, dar este de neclintit, cu tot spray-ul si alte bazaconii pe care le-am incercat. Unde mai pui ca am fost la un service, pana la urma, cu gandul ca sunt depasit de situatie si nici baietii de acolo nu i-au dat de cap (ce-i drept nici ei nu mai umblasera la Terrano si a tot trebuit sa le zic eu pe unde sa umble, la un moment dat eu munceam ei se uitau...asta nu i-a oprit sa ma impoziteze binisor la urma...). :uameni

"Dumnezeu trebuie sa fi iubit prostii...prea a facut multi."

Albert Einstein

4x4MANIA is where we are!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

Inelul elastic este bagat in mod normal intr-un canal din bara de torsiune. NU vei reusi sa-l deplasezi de-a lungul barei daca nu-l "cracanezi" putin. Inelul tre sa fie intrerupt undeva pe circumferinta, posibil nu se vede de dedesubt. Incearca sa-l desfaci usor cu un cleste pentru sigurante sau cu cleste+surubelnita.

Vezi ca s-ar putea sa fie ceva de genul:snap-ring-130210.jpg[/attachment:2pxgtqy6]

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglarea inaltimii suspensiei fata la TERRANO II

 

In sfarsit am reusit!!! Am scos siguranta cu pricina am scos bara de torsiune de pe caneluri si am mai rasucit-o vreo trei dinti. Acum am ajuns exact la inaltimea pe care o avea cand am cumparat-o (bineinteles numai fata) si ca sa vezi topaie de mai mare dragul. Ce ti-e si cu mecanica asta...Cand am umblat prima data, fara sa sau vreo bara jos, mai rau am coborat-o decat sa o ridic desi stransesem suruburile de la levierele de reglaj la maxim...probabil ca e din cauza uzurii barelor de torsiune altfel nu mai pricep nimic...Oricum una peste alta acum am ajuns in sfarsit la inaltimea initiala, doar ca acum topaie, cred ca maine o mai cobor vreun cm ca face ca o capra. Multumesc foarte mult pentru sfaturi si pentru poze mi-au fost de un real ajutor, raman dator pe viata.

"Dumnezeu trebuie sa fi iubit prostii...prea a facut multi."

Albert Einstein

4x4MANIA is where we are!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare