Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Directie R20

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Directie R20

    De ceva timp a inceput sa ma enerveze rau directia la Nissanul meu. Desi am schimbat o gramada de piese la directie el tot are tendinta sa traga dreapta cu directia facuta si toate piesele implicate in directie in stare buna. Acum nu imi mai amintesc asa facea de la inceput sau cu trecerea timpului problema s-a tot agravat cert este ca acum ma enerveaza rau.
    Asa ca vin la voi posesorii de R20 sau ex posesori de R20 cu o intrebare:
    ale voastre stateau drept pe drum? Daca lasati mana de pe volan cat merg drept daca drumul este fara gropi? Ca sa le mentineti in directie dreapta trebuie sa tineti volanul cu usoara forta? Sau pur si simplu sa il sustineti cu efort 0?
    Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
    Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
    Natura si aventura

  • #2
    Re: Directie R20

    Mai pot exista cauze:

    - o anvelopa din fata mai grea pe partea catre care trage. Asta se verifica intorcand pur si simplu rotile fata intre ele. Daca trage in partea cealalta, roata respectiva se inlocuieste cu una din spate.

    - posibile probleme la puntea spate (joc in rulmentii rotilor, joc in bucsele barii panhard, joc in bucsele tendoanelor) care nu au fost depistate cand s-a reglat geometria rotilor fata.

    - reglaj prost al geometriei rotilor (aparat defect/decalibrat, omul nu a respectat intocmai procedurile specifice premergatoare masurarii/reglarii)

    - si franele ar putea genera un astfel de simptom.

    Patrolul meu are joc in bucsele barii panhard spate. Daca merg pe drum inclinat spre dreapta, trage stanga. Daca merg pe drum inclinat spre stanga, merge bine
    Ultima editare de giorgel; 20.ian.2014, 18:04.
    Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

    Comentariu


    • #3
      Re: Directie R20

      un R20 in mintile lui , fara bube , cu reglaj corect merge drept cat vrei tu...
      la tine e ceva in neregula....
      vezi ce a scris Giorgel intal
      bafta

      Comentariu


      • #4
        Re: Directie R20

        Hm..... al meu daca merg pe drum inclinat spre dreapta trage dreapta si daca merg pe drum inclinat spre stanga fie trage stanga fie merge bine in functie de cat de inclinat este spre stanga. Iti spune ceva simtomatologia asta?
        Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
        Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
        Natura si aventura

        Comentariu


        • #5
          Re: Directie R20

          Postat în original de patriciu Vezi post
          un R20 in mintile lui , fara bube , cu reglaj corect merge drept cat vrei tu...
          la tine e ceva in neregula....
          vezi ce a scris Giorgel intal
          bafta
          Si merge fara sa tii tu directia fortata din volan?
          Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
          Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
          Natura si aventura

          Comentariu


          • #6
            Re: Directie R20

            Postat în original de Irod Vezi post
            Si merge fara sa tii tu directia fortata din volan?
            Nu, nu merge drept fara sa tin de volan, dar...masina mea nu e reprezentativa pt. acest subiect.
            Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

            Comentariu


            • #7
              Re: Directie R20

              de 3-4 ori pe an cand o mai repar :) si ii mai fac directia , merge drept fara sa tin eu de volan.....
              dar dupa maxim 2 iesiri medii se duce naiba asta si trebuie sa incep sa tin de volan...
              atata timp cat este efortul mic , nu-l bag in seama...si o las asa
              cand mai aud ca troncane , ca o ia Braila cu volanul ma uit la ea....
              oricum cartea spune sa-i faci directia din 5000 in 5000 km , dar eu nu binevoiesc asta
              daca trage usor si nu toceste si nu gasesti nimic grav , o poti lasa asa....
              ca doar nu ai zeci de km de drum drept....

              P.S. cred ca ar fii posibil si din niste amortizoare debile , mai ales ca R20 nu e tocmai stralucit la tinuta de drum

              Comentariu


              • #8
                Re: Directie R20

                ...o juma' de grad ( sau chiar mai putin ) de abatere la un unghi ( alege unul , dupa pofta inimii ...) da acelasi simptom .
                La fel , o roata mai mare ( chiar daca sunt aceasi dimensiune tehnica , practic fiecare anvelopa e unica ca si comportament , echilibrare , preluarea sarcinilor - sa nu uitam ca o anvelopa nu e doar o anvelopa ci o gogoasa neomogena , obtinuta prin infasurare in jurul unui miez cu diverse insertii si vulcanizata intr-o matrita presata de o besica cu aer/abur . Ca rezulta nu e comparabil cu o bucsa , ci cu un bandaj gipsat ) .

                Si , nu in ultimul rand ansamblul fata sasiu/suspensie/directie/ e o rezolvare oarecum aproximativa , plina de compromisuri , flexibila , elastica , care nu poate mentine toate caracteristicile dimensionale constante .
                Daca vrei sa mearga ca pe sine un timp mai lung , are nevoie de intretinere meticuloasa .Sunt recunoscute ca se modifica geometria pe fata ...
                ... sa fim corecti pana la capat !
                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Directie R20

                  @lrod: depinde cat de rau "trage" stanga sau dreapta = depinde cu ce forta trebuie sa tii tu de volan ca sa "stea" dreapta.

                  Am si eu la Patrol buba asta, trage usor stanga...


                  Am schimbat intre ele rotile cu totul, apoi am inversat numa cauciucurile, apoi si jantele... nimic.
                  Bara conectoare noua, reglaj directie / geometrie rezulta in parametri ... dar ea nu si nu... trage stanga...

                  dat fiind ca nu trebuie sa trag de volan de sa mi se umfle antebratul, am lasat-o asa, ca vorba colegului, nu suntem in State sau in Maica Rusie ca sa avem drumuri dreeeeepte de zeci de km...

                  Am pe lista sa fac si o revizie completa la etrieri fata - spate ca sa ma linistesc si cu asta... Dar nu am mari sperante.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Directie R20

                    Trebuie reglata torsiunea si ulterior geometria.....Trebuie verificat axul de la bratul inferio,care are prinderea spre spate si probabil exista o uzura majora in suport...adica este ovalizat orificiul.... Asta permite convergentei sa se modifice (adica deschide fata).....si concluzia este ceea ce se-ntampla....

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Directie R20

                      Aseara am reglat si eu ughiurile la Terrano-ul meu, dupa ce in prealabil am schimbat bara de conexiune si capetele de bara. inainte sa le schimb aveam un joc consistent cauzat in principal de pivotul fix de pe bara de conexiune care nu mai era fix :). Cu toate astea masina mergea perfect drept pe sosea, indiferent de inclinatia soselei. Dupa ce am facut geometria am obervat si eu ca trage dreapta, dar nu e foarte relevanta observatia deoarece la cum ningea aseara in Bucuresti si la ce zapada era pe jos erau multe alte cauze care puteau influenta directia. Astept sa se topeasca un pic zapada si sa merg pe asfalt curat si observ atunci.
                      Fenomenul care il patesc in schimb dupa reglarea geometriei este ca in 4x4h in curbe, pe zona fara zapada, tinde sa se infraneze mult mai tara puntea fata, ceea ce in trecut nu facea (nu merg cu ea in 4x4h decat pe zapada sau unde se impune in teren accidentat). Am intrat in parcarea subterana de la Promenada si aproape nu am putut sa iau curbele de pe panta de coborare fara sa o trec in 2h. Oare este posibil sa fie ceva reglat gresit la geometrie?
                      ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Directie R20

                        Depinde cat demult se infaneaza . Perceptia ( umana ) mai depinde de cauciucuri , presiuni , sol ...
                        ... dar , infaranarea ar trebui sa fie mai ( mult ) mare doar daca convergenta e serios scoasa din parametri , insa asta ar trebui sa se simta la orice deplasare . Perceptia e asemanatoare cu cea a unui etrier blocat - masina nu se opreste lin ( adica ... ca o frunza pe apa .. la oprire reculeaza un cm , din revenirea elastica a cauciucurilor ) la sfarsitul deplasarii libere ( se invart doar rotile , vitezele pe liber cu ambreiajul calcat , fara frana ) .
                        ... sa fim corecti pana la capat !
                        Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Directie R20

                          Scoate-o din 4x4 cand ai aderenta, ai sa vezi ca nu mai simti vreo infranare.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Directie R20

                            Scoasa din 4x4 nu se mai simte nici o infranare. Ce vroiam sa subliniez este ca dupa ce am reglat directia in 4x4 se infraneaza mai tare ca inainte.
                            ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Directie R20

                              Razboiul cu directia lui Panzer II continua :(.
                              A fost iar la directie. S-au identificat urmatoarele:
                              -capat bara dr spre roata dus
                              -pivot superior stg dus
                              -bucsi tirant fata distruse bilateral
                              Urmeaza sa vina piesele apoi geometrie.
                              De asemenea am decis sa las masina din barile de torsiune putin. Gandesc ca geometria e afectata si de liftarea asta pe fata.
                              Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                              Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                              Natura si aventura

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X