Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Directie R20


Irod

Postări Recomandate

De ceva timp a inceput sa ma enerveze rau directia la Nissanul meu. Desi am schimbat o gramada de piese la directie el tot are tendinta sa traga dreapta cu directia facuta si toate piesele implicate in directie in stare buna. Acum nu imi mai amintesc asa facea de la inceput sau cu trecerea timpului problema s-a tot agravat cert este ca acum ma enerveaza rau.

Asa ca vin la voi posesorii de R20 sau ex posesori de R20 cu o intrebare:

ale voastre stateau drept pe drum? Daca lasati mana de pe volan cat merg drept daca drumul este fara gropi? Ca sa le mentineti in directie dreapta trebuie sa tineti volanul cu usoara forta? Sau pur si simplu sa il sustineti cu efort 0?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Directie R20

 

Mai pot exista cauze:

 

- o anvelopa din fata mai grea pe partea catre care trage. Asta se verifica intorcand pur si simplu rotile fata intre ele. Daca trage in partea cealalta, roata respectiva se inlocuieste cu una din spate.

 

- posibile probleme la puntea spate (joc in rulmentii rotilor, joc in bucsele barii panhard, joc in bucsele tendoanelor) care nu au fost depistate cand s-a reglat geometria rotilor fata.

 

- reglaj prost al geometriei rotilor (aparat defect/decalibrat, omul nu a respectat intocmai procedurile specifice premergatoare masurarii/reglarii)

 

- si franele ar putea genera un astfel de simptom.

 

Patrolul meu are joc in bucsele barii panhard spate. Daca merg pe drum inclinat spre dreapta, trage stanga. Daca merg pe drum inclinat spre stanga, merge bine:grin:

Editat de giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Hm..... al meu daca merg pe drum inclinat spre dreapta trage dreapta si daca merg pe drum inclinat spre stanga fie trage stanga fie merge bine in functie de cat de inclinat este spre stanga. Iti spune ceva simtomatologia asta?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

un R20 in mintile lui , fara bube , cu reglaj corect merge drept cat vrei tu...

la tine e ceva in neregula....

vezi ce a scris Giorgel intal

bafta

Si merge fara sa tii tu directia fortata din volan?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Si merge fara sa tii tu directia fortata din volan?

 

Nu, nu merge drept fara sa tin de volan, dar...masina mea nu e reprezentativa pt. acest subiect.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

de 3-4 ori pe an cand o mai repar :) si ii mai fac directia , merge drept fara sa tin eu de volan.....

dar dupa maxim 2 iesiri medii se duce naiba asta si trebuie sa incep sa tin de volan...

atata timp cat este efortul mic , nu-l bag in seama...si o las asa

cand mai aud ca troncane , ca o ia Braila cu volanul ma uit la ea....

oricum cartea spune sa-i faci directia din 5000 in 5000 km , dar eu nu binevoiesc asta

daca trage usor si nu toceste si nu gasesti nimic grav , o poti lasa asa....

ca doar nu ai zeci de km de drum drept....

 

P.S. cred ca ar fii posibil si din niste amortizoare debile , mai ales ca R20 nu e tocmai stralucit la tinuta de drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

...o juma' de grad ( sau chiar mai putin ) de abatere la un unghi ( alege unul , dupa pofta inimii ...) da acelasi simptom .

La fel , o roata mai mare ( chiar daca sunt aceasi dimensiune tehnica , practic fiecare anvelopa e unica ca si comportament , echilibrare , preluarea sarcinilor - sa nu uitam ca o anvelopa nu e doar o anvelopa ci o gogoasa neomogena , obtinuta prin infasurare in jurul unui miez cu diverse insertii si vulcanizata intr-o matrita presata de o besica cu aer/abur . Ca rezulta nu e comparabil cu o bucsa , ci cu un bandaj gipsat ) .

 

Si , nu in ultimul rand ansamblul fata sasiu/suspensie/directie/ e o rezolvare oarecum aproximativa , plina de compromisuri , flexibila , elastica , care nu poate mentine toate caracteristicile dimensionale constante .

Daca vrei sa mearga ca pe sine un timp mai lung , are nevoie de intretinere meticuloasa .Sunt recunoscute ca se modifica geometria pe fata ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

@lrod: depinde cat de rau "trage" stanga sau dreapta = depinde cu ce forta trebuie sa tii tu de volan ca sa "stea" dreapta.

 

Am si eu la Patrol buba asta, trage usor stanga...

 

 

Am schimbat intre ele rotile cu totul, apoi am inversat numa cauciucurile, apoi si jantele... nimic.

Bara conectoare noua, reglaj directie / geometrie rezulta in parametri ... dar ea nu si nu... trage stanga...

 

dat fiind ca nu trebuie sa trag de volan de sa mi se umfle antebratul, am lasat-o asa, ca vorba colegului, nu suntem in State sau in Maica Rusie ca sa avem drumuri dreeeeepte de zeci de km...

 

Am pe lista sa fac si o revizie completa la etrieri fata - spate ca sa ma linistesc si cu asta... Dar nu am mari sperante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Trebuie reglata torsiunea si ulterior geometria.....Trebuie verificat axul de la bratul inferio,care are prinderea spre spate si probabil exista o uzura majora in suport...adica este ovalizat orificiul.... Asta permite convergentei sa se modifice (adica deschide fata).....si concluzia este ceea ce se-ntampla....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Directie R20

 

Aseara am reglat si eu ughiurile la Terrano-ul meu, dupa ce in prealabil am schimbat bara de conexiune si capetele de bara. inainte sa le schimb aveam un joc consistent cauzat in principal de pivotul fix de pe bara de conexiune care nu mai era fix :). Cu toate astea masina mergea perfect drept pe sosea, indiferent de inclinatia soselei. Dupa ce am facut geometria am obervat si eu ca trage dreapta, dar nu e foarte relevanta observatia deoarece la cum ningea aseara in Bucuresti si la ce zapada era pe jos erau multe alte cauze care puteau influenta directia. Astept sa se topeasca un pic zapada si sa merg pe asfalt curat si observ atunci.

Fenomenul care il patesc in schimb dupa reglarea geometriei este ca in 4x4h in curbe, pe zona fara zapada, tinde sa se infraneze mult mai tara puntea fata, ceea ce in trecut nu facea (nu merg cu ea in 4x4h decat pe zapada sau unde se impune in teren accidentat). Am intrat in parcarea subterana de la Promenada si aproape nu am putut sa iau curbele de pe panta de coborare fara sa o trec in 2h. Oare este posibil sa fie ceva reglat gresit la geometrie?

ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Depinde cat demult se infaneaza . Perceptia ( umana ) mai depinde de cauciucuri , presiuni , sol ...

... dar , infaranarea ar trebui sa fie mai ( mult ) mare doar daca convergenta e serios scoasa din parametri , insa asta ar trebui sa se simta la orice deplasare . Perceptia e asemanatoare cu cea a unui etrier blocat - masina nu se opreste lin ( adica ... ca o frunza pe apa .. la oprire reculeaza un cm , din revenirea elastica a cauciucurilor ) la sfarsitul deplasarii libere ( se invart doar rotile , vitezele pe liber cu ambreiajul calcat , fara frana ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Directie R20

 

Razboiul cu directia lui Panzer II continua :(.

A fost iar la directie. S-au identificat urmatoarele:

-capat bara dr spre roata dus

-pivot superior stg dus

-bucsi tirant fata distruse bilateral

Urmeaza sa vina piesele apoi geometrie.

De asemenea am decis sa las masina din barile de torsiune putin. Gandesc ca geometria e afectata si de liftarea asta pe fata.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Buuun , acum stam asa:

-Capatul bara inlocuit

-pivotul inlocuit

-bucsile tiranti inlocuite

-geometrie facuta

Rezultatul este urmatorul:

Pe drum usor inclinat in dr. masina trage dreapta

Pe drum usor inclinat in stg. masina trage stanga

Cu linia continua intre roti masina merge drept.

Sincer sa fiu am ajuns de unde am plecat.Masina mea merge drept numai in parcare la mol:hl

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Tind sa ma declar pertotal nemultumit de directia masinii.

Acum nu stiu ce sa mai fac :(. Totul este schimbat , nu mai exista nici un joc, masina nu merge drept.

La dr. fata ii stricat un prezon. Se invarte in gol . Din cauza lui nu am putut schimba rotile fata cu cele spate. Rotile spate sunt uzate uniform, in timp ce rotile fata au uzura pe interior.

Martea viitoare va fi inlocuit prezonul buclucas, apoi schimbate rotile intre ele si verificate si bucsile bara panthard si bucsile de tendoane spate inca o data.

Daca nici asa nu se rezolva nu cred ca ar mai fi ceva de facut.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Trebuie reglata torsiunea si ulterior geometria.....Trebuie verificat axul de la bratul inferio,care are prinderea spre spate si probabil exista o uzura majora in suport...adica este ovalizat orificiul.... Asta permite convergentei sa se modifice (adica deschide fata).....si concluzia este ceea ce se-ntampla....

 

Deci S-a facut la masina tot ce mi-a trecut prin cap pana acum. Sa imi fie cu iertare dar eu nu mai inteleg cum dracului merge ea intr-o parte cand pe aparat toate valorile sunt cu verde. Daca ma poate ajuta cineva cu vreo idee as fi recunoscator.

La ce te referi prin reglarea torsiunii?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Ataseaza te rog raportul de la geometrie, sa vaza si ochiul nostru cum e toata verde:grin:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Nu te mai chinui , comportamentul e normal . Odata cu modificarea pozitiei elementelor suspensiei se modifica unghiurile geometriei ( foarte putin totusi sesizabil ) .

Geometrie neutra cu cursa lunga a suspensiei nu e aplicabila practic ( ar trebui sa fie cu multe articulatii compensatoare , cu o cinematica complexa ) . Acum ceva timp am vrut sa fiu eu mai destept decat miezul din gogoasa , incercand sa pun in practica o directie perfect neutra . pentru un bughy-caracatita . Nu e posibil fara compromisuri ... iar fabricantii au de rezolvat la o masina amplasarea multor componente - trebuie sa faca compromisuri si sa le ingramadeasca cumva si masina sa mai fie si utilizabila . Uneori pare ca s-a construit total gresit , dar e o solutie la care multi si-au batut capul si nu erau prosti .... ( desi ... ... uneori ... parca .... cum sa trebuiasca sa demontezi motorul pentru a repara electromotorul cand putea fi montat invers , pe cutia de viteze ... la Renault ...) ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Deci S-a facut la masina tot ce mi-a trecut prin cap pana acum. Sa imi fie cu iertare dar eu nu mai inteleg cum dracului merge ea intr-o parte cand pe aparat toate valorile sunt cu verde. Daca ma poate ajuta cineva cu vreo idee as fi recunoscator.

La ce te referi prin reglarea torsiunii?

 

probabil se refera la reglarea barilor de torsiune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Hmmm...

 

Masoara distanta de la buza jantei de jos pana la aripa sau overfender...fata-spate, stanga-dreapta. Pune valorile aici. Mai vorbim dupa aia ...:wink:

 

A ...si inca un lucru ...nu te mai apuca sa investesti banii in piese ...intai diagnostic, vezi ce e de schimbat si dupa aia ...mastercard! :ha:

 

La mine sta directia singura ...fara sa pun labele pe volan ...directie facuta "profesional" ...la sfoara! :ha:

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Am sa pun si valorile cu suspensia azi sau maine.

Intre timp s-au intamplat urmatoarele. Am pus pneurile de pe spate pe fata si am dus masina la un alt atelier de geometrie. S-a facut geometria si surpriza. Si pivotul superior de pe dr. e dus si va trebui inlocuit. Au mai spus ca in zona tirantului pe partea dreapta pe fata vor trebui introduse saibe distantier speciale cu scop de avansare usoara a rotii dreapta fata (masina trage dr. - si s-a constatat ca roata stg. fata ar avea o pozitie mai anterioara fata de roata dreapta fata).

In ciuda faptului ca mai sunt piese de pus, dupa geometria de aici masina are un comportament mult imbunatatit, lucru ce ma face sa cred ca cei de dinainte nu faceau ceva bine.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Pivotul stricat a fost inlocuit. Desi initial el nu a fost descoperit de cei la care am fost prima data la geometrie. Cand mi-au spus cei de la atelierul 2 ca e dus nu mi-a venit sa cred. Am verificat si eu la mana si jocul parea 0. Le-am spus ca nu are rost sa il schimb dar ei au spus ca nu vor face geometria daca nu il schimb.

Uff..... cred ca v-am plictisit... am dat jos pivotul, si da avea joc, nu mare dar avea.

Dupa ce am pus pivotul cel nou masina parca trage un pic mai tare dreapta.

Cei de la geometrie au comandat deja saibele. Cand ajung piesele masina intra din nou la geometrie. Sa vedem ce va fi de data aceasta.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Directie R20

 

Inca nu am fost la geometrie, dar am facut ieri un drum de 350 km. Masina mai targe dreapta in principiu. Mult mai rar . Daca drumul e perfect plan sau cu cadere spre stanga nu mai trage deloc. Daca e spre dreapta trage dreapta dar forta cu care trebuie sa tin volanul e foarte mica. Oricum mult mai mica decat inainte de reparatii.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare