Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

presiune optima anvelope

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • presiune optima anvelope

    Care ar fi presiunea optima pentru anvelopele de strada, sa zicem ca 235/75/15 si care ar fi pentru gumele mai mari de teren BFG MT 31/10.5/15, pe stalpul de langa scaunul soferului scrie 2.6 dar pare cam mult, ideea e ca si cu MT-urile umblu in proportie de 70% pe strada, acum am 2.6 in profilul normal si 2.5 in MT dar parca ceva nu e in regula
    Mercedes G Wolf 461 300GD
    Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

  • #2
    Re: presiune optima anvelope

    Presiunea optima si-o stabileste fiecare in functie si de stilul de condus si de confortul pe care si-l doreste, nu numai in functie de tipul anvelopei sau tipul terenului.
    Daca tu deja simti ca este ceva in neregula cu 2.6/2.5, mai scade la 2.4 sau 2.2. poate chiar la 2.0, chiar daca ai MT-uri si mergi cu ele pe sosea.

    Eu tot MT-uri am (Cooper Discovere STT) si merg cu 2.0 pentru ca la o presiune mai mare deja incep sa simt toate denivelarile de pe sosea.
    Pe forestiere o scad la 1.8 ca sa nu simt toti bolovanii si tot cu 1.8 merg iarna pentru o aderenta mai mare.


    Comentariu


    • #3
      Re: presiune optima anvelope

      La dimensiunea PE care o ai tu folosesc pe Pajero 1.8 pe toate anvelopele. In carte la dimensiunea standard(265x70xr15), apropiata de altfel de 31x10.5x15 imi da 28 psi ( 1.9-2 bar). Eu folosesc masina doar pentru iesiri dar sa fiu sincer pe asfalt nu se vede anvelopa ca ar fi moale...in schimb in teren e "maleabila dupa teren". Daca nu ma insel, cu cat anvelopa e mai mare trebuie sa mai scazi presiunea fata de anvelopa standard.
      Ultima editare de Astral; 27.iul.2015, 17:42.

      Comentariu


      • #4
        Re: presiune optima anvelope

        presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

        dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

        cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici
        www.calauzaoffroad.ro/

        Comentariu


        • #5
          Re: presiune optima anvelope

          Asa cum spuneam presiunea din carte e de 2.6 dar si dimensiunea maxima a anvelopelor din carte e mult mai mica decat MT-urile mele si nici genul de profil pe care cei cu cartea l-au imaginat pt Terrano nu este, de cand am pus 2.6 pe gumele de strada fluiera ca dracu in curbe mai stranse, acum nu stiu daca are vre-o legatura cu presiunea sau nu dar cert e ca asta se intampla iar la MT cu 2.5 imi clantane dintii in gura la orice denivelare, oricum mine le cobor la 2.4 profil normal si 2.2 MT sa vad cum se comporta
          Mercedes G Wolf 461 300GD
          Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

          Comentariu


          • #6
            Re: presiune optima anvelope

            legat de teoria discutiei cu pata de contact daca citesti toate posturile din linkul ala, vezi ca-l cam desfinteaza pe Bogdan ala cu teoria pe care si tu o prezinti, ultimele 4 posturi sunt relevante
            Mercedes G Wolf 461 300GD
            Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

            Comentariu


            • #7
              Re: presiune optima anvelope

              unde ai văzut tu, bogus, că am prezentat o teorie?

              am dat un link pentru cei care vor să citească mai mult, atât!
              căci priceput ca românul, altu'n lume nu-i!
              www.calauzaoffroad.ro/

              Comentariu


              • #8
                Re: presiune optima anvelope

                Postat în original de dacuBurebista Vezi post
                presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

                dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

                cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici
                Daca puneai ghilimelele de rigoare atunci da era un citat din domnul respectiv dar asa... imi cer scuze dar cam asta se intalege
                Ultima editare de bogus; 27.iul.2015, 20:18.
                Mercedes G Wolf 461 300GD
                Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

                Comentariu


                • #9
                  Re: presiune optima anvelope

                  Bogus, eu merg cu 2,2 presiune pe MT mele tot timpul si crede-ma ca nu m-a deranjat deloc in teren accidentat.
                  Sint foarte constient ca daca as merge cu 1,8 amprenta pe sol este mai buna si creste aderenta,dar nu am avut probleme niciodata in ceea ce priveste impotmolirea sau alte chestii in teren,ba chiar in permanenta tractez de altii de m-am saturat !!
                  Asta am facut si cu Ford Rangerul si cu Discovery3 si acum cu Patrolul !!
                  Asa ca .. merg inainte ca este tare bine

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: presiune optima anvelope

                    eu am cooper stt 33" si la inceput mergeam cu 2.2 bar ...folosesc patrolul ca masina de zi cu zi
                    si pe asfalt se scutura ca toti dracii .Acum am redus la 1,8 si s-a schimbat situatia e mai cmoda pe asfalt ...in teren eu las aceeasi presiune , desi am compresor pe msina si as putea regla presiunea in funcie de necesitati , dar deh comoditatea asta :)
                    Natural Disaster Response Operations

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: presiune optima anvelope

                      Postat în original de dacuBurebista Vezi post
                      presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

                      dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

                      cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici
                      Ma inodoiesc ca da vreun producator presiunea pentru alta marime de anvelope decat cele cu care vine din fabrica, la fel de bine cum ma indoiesc ca tu ai presiunea din rotile masinii tale fix si precis cat a recomandat producatorul......
                      Nu stiu de ce trebuie sa fii arogant pentru ca niciunul din raspunsurile oferite nu s-a vrut a fi mai presus de recomandarile producatorului, dar aici fiind un forum, fiecare vine si intreaba si alte pareri decat "ce scrie in manualul masinii" si restul isi spun punctul de vedere provenit din cunostintele si experienta personala....
                      Iar despre "pata de contact" si calcularea ei mi se falfaie, cum probabil si celui care a intrebat despre presiunea in roti pentru ca pur si simplu a vrut sa afle ce presiune baga si ceilalti in roti fara nici un calcul sofisticat.....


                      Comentariu


                      • #12
                        Re: presiune optima anvelope

                        arogant?

                        astral, hai să ne simțim bine pe un forum, acolo unde putem afla informații unii de la alții
                        informații utile vreau să zic...

                        dacă înțelegem mașina în ansamblul ei, atunci o să căutăm soluții de a nu mai merge cu MTuri 70% pe asfalt ci 70% pe teren noroios...
                        și poate o să-i credem pe colegii care ne spun ce instabilă e o mașină cu MT sau Simexi pe viraje sau la frânare, mai ales cind citim de viteze de 130-140 de km la oră, viteză inregistrată pe bord (oare dacă ai cauciucuri mai mari cum e viteza reală?)

                        și dacă citim și înțelegem mașina și drumul, poate nu mai aflăm de cazuri extreme...

                        și da, eu merg cu gumele care sunt scrise in talon, umflate la presiunea indicată
                        de câteva ori, din cauza terenului, am scăzut puțin presiunea, dar cum am ajuns la drum practicabil, am revenit la presiunea normală
                        www.calauzaoffroad.ro/

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: presiune optima anvelope

                          Hai sa clarific cateva lucruri, masina in curbe nu mi se pare de loc instabila pe MT-uri, nu am avut niciodata probleme la franare, asta datorita faptului ca stiu la ce distanta de franare sa ma astept.
                          Legat de cei 70% treaba sta cam asa : sunt vanator si pescar pasionat si aceasta masina este dedicata pasiunii mele, ideea e ca nu locuiesc nici la Dunare si nici in mijlocul fondului de vanatoare, locuiesc in Cluj si vanez in mod normal in zona Dejului, deci am de facut pana in fond(dus intors) 140km pe asfalt iar acolo sa zicem vreo 60 prin noroaie sau araturi, de aici vine procentul de 70% asfalt cu 30% teren. La pescuit e chiar mai rau fac uneori 2-300km pe asfalt si 4-50km in teren... ideea e ca fara gumele adecvate acei cateva zeci de km pt care ma duc nu pot fi facuti. Acum ca "sa intaleg masina" dupa cum zici tu as avea 2 solutii, ori ma duc cu masina plina de gume si la destinatie dau jos cricul si da-i bataie iar la plecare invers ori merg cu o alta masina iar aceasta o duc pe platforma... care ar fi solutia optima dupa tine?
                          Ultima editare de bogus; 28.iul.2015, 09:33.
                          Mercedes G Wolf 461 300GD
                          Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: presiune optima anvelope

                            nu am rabdare sa citesc tot:) rusine mie :):):) dar eu la patrol cu 33 10,5 R15 merg cu 2,4-2,4 presiune in ele
                            iarna/vara/asfalt sau pe langa
                            nu ma deranjeaza,mam obisnuit asa si chiar daca e mai rigida pe asfalt mie imi place,
                            de mentionat aici ca si presiunea in gume trebuie corelata cu caracteristicile unei suspensii cu care vine masina sau pe care o pui tu pe masina after.
                            presiunile de pe usi,stalpi...etc sunt date de constructor pentru mers pe asfalt cu incarcare sau fara pe autostrada sau nu in masina si functie de destinatie
                            eu la Jeep de exemplu la variant normal aveam o presiunea iar la aceeasi masina dar cu kitul de towing din fabrica presiunea crestea cu 0,3-0,5 pe roata... deci...
                            recomandare personala...mergi cu diverse presiuni si testeaza,vezi ce iti place si cu aia mergi
                            eu evit sa cobor sub 1,8 ca dejantez:) poate sunt eu mai papagal:) dar am patit si nu imi place mai ales daca sunt pe o urcare,drum la dreapta iar cand dau din roti ma trezesc ca face fasss:) dupa care sa te tii chinuiala sa cureti jante pe interior de la noroi,aia de la vulcanizare papagali sterg cu o carpa in cel mai bun caz si dau cu mehlem deala de etansare,sau nici macar.iar aia la spalatorii cand te duci si ii rogi sa dea cu furtunul pe cauciuc sa spele janta ei o spala pe exterior si in interior ai numa mocirla:):):)

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: presiune optima anvelope

                              Postat în original de dacuBurebista Vezi post
                              arogant?

                              astral, hai să ne simțim bine pe un forum, acolo unde putem afla informații unii de la alții
                              informații utile vreau să zic...

                              ........
                              Asta am spus si eu si nu am inteles de ce a trebuit sa ne dai cu firma in cap la toti cum ca "romanul se pricepe la toate" ...?!?

                              Iar daca cineva are de gand sa mearga pe asfalt cu MT-uri/Simex-uri, etc, e fix optiunea lui, pe barba lui, indiferent daca restul ii spun ca nu e varianta cea mai potrivita.....
                              La fel si cu presiunea din anvelope.....Acei care intreba ceva vor sa afle si pareri din "real live" pentru ca in cartea masinii toate datele se refera la conditii ideale si stii bine ca un bun exemplu este cel al consumului de carburant.


                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection