Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

presiune optima anvelope

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: presiune optima anvelope

    Am pus MT-urile sus cu presiune 2.2 acum vreo 2 ore, pana acum imi place cum se comporta, nu stiu daca e real sau placebo dar parca zgomotul si vibratile s-au redus simtitor desi nici inainte nu erau foarte mari, inca nu am intrat pe un drum de tara, gropi etc ca sa-mi dau seama daca si "clantatinul dintilor" e mai mic dar pana diseara testez si asta
    Mercedes G Wolf 461 300GD
    Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

    Comentariu


    • #17
      Re: presiune optima anvelope

      Postat în original de bogus Vezi post
      Am pus MT-urile sus cu presiune 2.2 acum vreo 2 ore, pana acum imi place cum se comporta, nu stiu daca e real sau placebo dar parca zgomotul si vibratile s-au redus simtitor desi nici inainte nu erau foarte mari, inca nu am intrat pe un drum de tara, gropi etc ca sa-mi dau seama daca si "clantatinul dintilor" e mai mic dar pana diseara testez si asta

      Si eu merg mult pe asfalt de aceea am ales aceasta presiune care pentru mine este ok
      Numai bine
      Ultima editare de Adrian Matei; 28.iul.2015, 15:01.

      Comentariu


      • #18
        Re: presiune optima anvelope

        Eu la Defender merg cu 2.1 fata si 2.5 spate pe asfalt cu mt-uri (in carte 1.9 cu 2.4) deoarece am pus diverse greutati pe ea.
        In offroad,in functie de teren,le scad pana la 1-1,2 (daca janta se pupa bine cu guma nu dejantezi,daca nu...o patesti)...uzual 1.6 - creste si confortul si tractiunea.
        Iarna am gume dedicate si pe zapada-gheata le tin la 1.6,e optim.
        Discovery 4 2010
        Discovery 2 2000
        Defender 90 1997

        Comentariu


        • #19
          Re: presiune optima anvelope

          Pe asfalt , cred ca indicatorul cel mai tare nu este manometru ci "ochiometrul " . Cu el , poti sa sesizezi cu usurinta modul in care sunt uzate anvelopele. Daca uzura este pe flancuri , mergi cu presiune prea mica. Daca este pe centrul benzii de rulare ( adicalea constati ca anvelopele par mai proaspete pe flancuri ) atunci ar fi cazul sa mai dai drumul la presiune. In rest , cam ce zice producatorul ar fi litera de lege , pentru ca el a testat masina ( cel putin teoretic ) in diferite conditii si cu diferite tipuri si tipodimensiuni de anvelope , deci ar trebui sa il credem ce spune. Atunci cand incaltam cu MT , lucrurile se pot schimba ( insa foarte sensibil ) , pentru foarte putini producatori fac teste cu asa ceva si aici intervine experienta cu diferitele tipuri de terenuri , insa strict pe asfalt , as merge pe mana producatorului la fiecare dimensiune care apare in pomelnicul de pe stalp.
          Eu as fi curios de o alta problema ce apare in multe situatii . Ma refer la anvelope cu indici de incarcare foarte diferiti , dar cu aceleasi tipodimensiuni . Oare cum se ajusteaza in aceste situatii presiunea optima ?
          Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.

          Comentariu


          • #20
            Re: presiune optima anvelope

            nu prea exista asa ceva presiune optima dupa parerea mea. referitor la pata de contact exista o toleranta in care se regaseste preferinta personala a fiecaruia referitor la ce asteapta de la masina si tinuta ei de drum sau in teren.
            greutatea masinii poate varia fata de cea standard cand masina este preparata de off road. producatorul in general pune presiunea pentru gume de strada si suspensia/masa standard a masinii.
            poti umfla la o presiune mai mare pentru roti "usoare" (masina vireaza usor, bine pentru condus pe asfalt) dar in functie de load range-ul gumei, balonul gumei, taria gumei, masa masinii si suspensie asta se poate traduce in clantanit de dinti pe drumurile din ro.
            invers, cu presiunea mai joasa, masina se manevreaza mai greu un pic dar absoarbe mai bine denivelarile.
            presiunea in teren e iarasi influentata de factorii de mai sus, puterea motorului (spre exemplu cat de repede descarca), plus de profilul gumei si eficienta lui, care variaza de la model/producator la model/producator. aceeasi guma poate sa performeze pe o masina iar pe alta mai putin.
            referitor la MT-uri, spre exemplu eu la Jeep (2tone+) am MT cu load range E (cam mult pentru ea) si amortizoare OME nitro sport, cu presiunea la 2, masina tot e rigida chiar daca arcurile au load pe ele.
            si cand isi baga coada si temperatura, poti sa setezi la 2 cand temperatura de afara e ok, iar pe canicula sa ajungi sa rulezi cu 2.2 si invers noaptea in padure cu 1.8.
            dejantarea poate aparea si cand in span iei o radacina ascunsa prin namol, si atunci e gata si janta
            Ultima editare de adrianfd; 28.iul.2015, 23:07.

            Comentariu


            • #21
              Re: presiune optima anvelope

              Tare asta cu "ochiometru"...colegule,ochiometrul tau are si memorie suficienta ca sa stocheze masuratorile (facute in timp indelungat si km multi) astfel incat sa le poti compara si sa tragi concluzia corecta??
              Eu folosesc "arb-ometrul"...cand ma grabesc mai folosesc si "dezumflometrul cu cheia" corelat cu "numerometrul"...
              Discovery 4 2010
              Discovery 2 2000
              Defender 90 1997

              Comentariu

              Procesare...
              X

              Sqreen | Runtime Application Protection