Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

presiune optima anvelope


bogus

Postări Recomandate

Care ar fi presiunea optima pentru anvelopele de strada, sa zicem ca 235/75/15 si care ar fi pentru gumele mai mari de teren BFG MT 31/10.5/15, pe stalpul de langa scaunul soferului scrie 2.6 dar pare cam mult, ideea e ca si cu MT-urile umblu in proportie de 70% pe strada, acum am 2.6 in profilul normal si 2.5 in MT dar parca ceva nu e in regula

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Presiunea optima si-o stabileste fiecare in functie si de stilul de condus si de confortul pe care si-l doreste, nu numai in functie de tipul anvelopei sau tipul terenului.

Daca tu deja simti ca este ceva in neregula cu 2.6/2.5, mai scade la 2.4 sau 2.2. poate chiar la 2.0, chiar daca ai MT-uri si mergi cu ele pe sosea.

 

Eu tot MT-uri am (Cooper Discovere STT) si merg cu 2.0 pentru ca la o presiune mai mare deja incep sa simt toate denivelarile de pe sosea.

Pe forestiere o scad la 1.8 ca sa nu simt toti bolovanii si tot cu 1.8 merg iarna pentru o aderenta mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

La dimensiunea PE care o ai tu folosesc pe Pajero 1.8 pe toate anvelopele. In carte la dimensiunea standard(265x70xr15), apropiata de altfel de 31x10.5x15 imi da 28 psi ( 1.9-2 bar). Eu folosesc masina doar pentru iesiri dar sa fiu sincer pe asfalt nu se vede anvelopa ca ar fi moale...in schimb in teren e "maleabila dupa teren". Daca nu ma insel, cu cat anvelopa e mai mare trebuie sa mai scazi presiunea fata de anvelopa standard.

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

 

dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

 

cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Asa cum spuneam presiunea din carte e de 2.6 dar si dimensiunea maxima a anvelopelor din carte e mult mai mica decat MT-urile mele si nici genul de profil pe care cei cu cartea l-au imaginat pt Terrano nu este, de cand am pus 2.6 pe gumele de strada fluiera ca dracu in curbe mai stranse, acum nu stiu daca are vre-o legatura cu presiunea sau nu dar cert e ca asta se intampla iar la MT cu 2.5 imi clantane dintii in gura la orice denivelare, oricum mine le cobor la 2.4 profil normal si 2.2 MT sa vad cum se comporta

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

legat de teoria discutiei cu pata de contact daca citesti toate posturile din linkul ala, vezi ca-l cam desfinteaza pe Bogdan ala cu teoria pe care si tu o prezinti, ultimele 4 posturi sunt relevante

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

 

dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

 

cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici

Daca puneai ghilimelele de rigoare atunci da era un citat din domnul respectiv dar asa... imi cer scuze dar cam asta se intalege

Editat de bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Bogus, eu merg cu 2,2 presiune pe MT mele tot timpul si crede-ma ca nu m-a deranjat deloc in teren accidentat.

Sint foarte constient ca daca as merge cu 1,8 amprenta pe sol este mai buna si creste aderenta,dar nu am avut probleme niciodata in ceea ce priveste impotmolirea sau alte chestii in teren,ba chiar in permanenta tractez de altii de m-am saturat !!

Asta am facut si cu Ford Rangerul si cu Discovery3 si acum cu Patrolul !!

Asa ca .. merg inainte ca este tare bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

eu am cooper stt 33" si la inceput mergeam cu 2.2 bar ...folosesc patrolul ca masina de zi cu zi

si pe asfalt se scutura ca toti dracii .Acum am redus la 1,8 si s-a schimbat situatia e mai cmoda pe asfalt ...in teren eu las aceeasi presiune , desi am compresor pe msina si as putea regla presiunea in funcie de necesitati , dar deh comoditatea asta :)

Natural Disaster Response Operations
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

presiunea optimă e dată de constructor, în cartea mașinii

 

dar, cum toți ne pricepem mai bine decât cei care fabrică mașini, putem umfla anvelopele mai mult, și atunci mergem mai ușor pe stradă, virăm mult mai ușor și tocim pneurile pe centru, sau putem scădea presiunea, tocind gumele pe flancuri și uzând balonul...

 

cine vrea să-și calculeze "pata" de contact, se poate uita aici

 

Ma inodoiesc ca da vreun producator presiunea pentru alta marime de anvelope decat cele cu care vine din fabrica, la fel de bine cum ma indoiesc ca tu ai presiunea din rotile masinii tale fix si precis cat a recomandat producatorul......

Nu stiu de ce trebuie sa fii arogant pentru ca niciunul din raspunsurile oferite nu s-a vrut a fi mai presus de recomandarile producatorului, dar aici fiind un forum, fiecare vine si intreaba si alte pareri decat "ce scrie in manualul masinii" si restul isi spun punctul de vedere provenit din cunostintele si experienta personala....

Iar despre "pata de contact" si calcularea ei mi se falfaie, cum probabil si celui care a intrebat despre presiunea in roti pentru ca pur si simplu a vrut sa afle ce presiune baga si ceilalti in roti fara nici un calcul sofisticat.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

arogant?

 

astral, hai să ne simțim bine pe un forum, acolo unde putem afla informații unii de la alții

informații utile vreau să zic...

 

dacă înțelegem mașina în ansamblul ei, atunci o să căutăm soluții de a nu mai merge cu MTuri 70% pe asfalt ci 70% pe teren noroios...

și poate o să-i credem pe colegii care ne spun ce instabilă e o mașină cu MT sau Simexi pe viraje sau la frânare, mai ales cind citim de viteze de 130-140 de km la oră, viteză inregistrată pe bord (oare dacă ai cauciucuri mai mari cum e viteza reală?)

 

și dacă citim și înțelegem mașina și drumul, poate nu mai aflăm de cazuri extreme...

 

și da, eu merg cu gumele care sunt scrise in talon, umflate la presiunea indicată

de câteva ori, din cauza terenului, am scăzut puțin presiunea, dar cum am ajuns la drum practicabil, am revenit la presiunea normală

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Hai sa clarific cateva lucruri, masina in curbe nu mi se pare de loc instabila pe MT-uri, nu am avut niciodata probleme la franare, asta datorita faptului ca stiu la ce distanta de franare sa ma astept.

Legat de cei 70% treaba sta cam asa : sunt vanator si pescar pasionat si aceasta masina este dedicata pasiunii mele, ideea e ca nu locuiesc nici la Dunare si nici in mijlocul fondului de vanatoare, locuiesc in Cluj si vanez in mod normal in zona Dejului, deci am de facut pana in fond(dus intors) 140km pe asfalt iar acolo sa zicem vreo 60 prin noroaie sau araturi, de aici vine procentul de 70% asfalt cu 30% teren. La pescuit e chiar mai rau fac uneori 2-300km pe asfalt si 4-50km in teren... ideea e ca fara gumele adecvate acei cateva zeci de km pt care ma duc nu pot fi facuti. Acum ca "sa intaleg masina" dupa cum zici tu as avea 2 solutii, ori ma duc cu masina plina de gume si la destinatie dau jos cricul si da-i bataie iar la plecare invers ori merg cu o alta masina iar aceasta o duc pe platforma... care ar fi solutia optima dupa tine?

Editat de bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

nu am rabdare sa citesc tot:) rusine mie :):):) dar eu la patrol cu 33 10,5 R15 merg cu 2,4-2,4 presiune in ele

iarna/vara/asfalt sau pe langa

nu ma deranjeaza,mam obisnuit asa si chiar daca e mai rigida pe asfalt mie imi place,

de mentionat aici ca si presiunea in gume trebuie corelata cu caracteristicile unei suspensii cu care vine masina sau pe care o pui tu pe masina after.

presiunile de pe usi,stalpi...etc sunt date de constructor pentru mers pe asfalt cu incarcare sau fara pe autostrada sau nu in masina si functie de destinatie

eu la Jeep de exemplu la variant normal aveam o presiunea iar la aceeasi masina dar cu kitul de towing din fabrica presiunea crestea cu 0,3-0,5 pe roata... deci...

recomandare personala...mergi cu diverse presiuni si testeaza,vezi ce iti place si cu aia mergi

eu evit sa cobor sub 1,8 ca dejantez:) poate sunt eu mai papagal:) dar am patit si nu imi place mai ales daca sunt pe o urcare,drum la dreapta iar cand dau din roti ma trezesc ca face fasss:) dupa care sa te tii chinuiala sa cureti jante pe interior de la noroi,aia de la vulcanizare papagali sterg cu o carpa in cel mai bun caz si dau cu mehlem deala de etansare,sau nici macar.iar aia la spalatorii cand te duci si ii rogi sa dea cu furtunul pe cauciuc sa spele janta ei o spala pe exterior si in interior ai numa mocirla:):):)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

arogant?

 

astral, hai să ne simțim bine pe un forum, acolo unde putem afla informații unii de la alții

informații utile vreau să zic...

 

........

 

Asta am spus si eu si nu am inteles de ce a trebuit sa ne dai cu firma in cap la toti cum ca "romanul se pricepe la toate" ...?!?

 

Iar daca cineva are de gand sa mearga pe asfalt cu MT-uri/Simex-uri, etc, e fix optiunea lui, pe barba lui, indiferent daca restul ii spun ca nu e varianta cea mai potrivita.....

La fel si cu presiunea din anvelope.....Acei care intreba ceva vor sa afle si pareri din "real live" pentru ca in cartea masinii toate datele se refera la conditii ideale si stii bine ca un bun exemplu este cel al consumului de carburant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Am pus MT-urile sus cu presiune 2.2 acum vreo 2 ore, pana acum imi place cum se comporta, nu stiu daca e real sau placebo dar parca zgomotul si vibratile s-au redus simtitor desi nici inainte nu erau foarte mari, inca nu am intrat pe un drum de tara, gropi etc ca sa-mi dau seama daca si "clantatinul dintilor" e mai mic dar pana diseara testez si asta :grin:

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Am pus MT-urile sus cu presiune 2.2 acum vreo 2 ore, pana acum imi place cum se comporta, nu stiu daca e real sau placebo dar parca zgomotul si vibratile s-au redus simtitor desi nici inainte nu erau foarte mari, inca nu am intrat pe un drum de tara, gropi etc ca sa-mi dau seama daca si "clantatinul dintilor" e mai mic dar pana diseara testez si asta :grin:

 

:2dr

Si eu merg mult pe asfalt de aceea am ales aceasta presiune care pentru mine este ok

Numai bine

Editat de Adrian Matei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Eu la Defender merg cu 2.1 fata si 2.5 spate pe asfalt cu mt-uri (in carte 1.9 cu 2.4) deoarece am pus diverse greutati pe ea.

In offroad,in functie de teren,le scad pana la 1-1,2 (daca janta se pupa bine cu guma nu dejantezi,daca nu...o patesti)...uzual 1.6 - creste si confortul si tractiunea.

Iarna am gume dedicate si pe zapada-gheata le tin la 1.6,e optim.

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Pe asfalt , cred ca indicatorul cel mai tare nu este manometru ci "ochiometrul " . Cu el , poti sa sesizezi cu usurinta modul in care sunt uzate anvelopele. Daca uzura este pe flancuri , mergi cu presiune prea mica. Daca este pe centrul benzii de rulare ( adicalea constati ca anvelopele par mai proaspete pe flancuri ) atunci ar fi cazul sa mai dai drumul la presiune. In rest , cam ce zice producatorul ar fi litera de lege , pentru ca el a testat masina ( cel putin teoretic ) in diferite conditii si cu diferite tipuri si tipodimensiuni de anvelope , deci ar trebui sa il credem ce spune. Atunci cand incaltam cu MT , lucrurile se pot schimba ( insa foarte sensibil ) , pentru foarte putini producatori fac teste cu asa ceva si aici intervine experienta cu diferitele tipuri de terenuri , insa strict pe asfalt , as merge pe mana producatorului la fiecare dimensiune care apare in pomelnicul de pe stalp.

Eu as fi curios de o alta problema ce apare in multe situatii . Ma refer la anvelope cu indici de incarcare foarte diferiti , dar cu aceleasi tipodimensiuni . Oare cum se ajusteaza in aceste situatii presiunea optima ?

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

nu prea exista asa ceva presiune optima dupa parerea mea. referitor la pata de contact exista o toleranta in care se regaseste preferinta personala a fiecaruia referitor la ce asteapta de la masina si tinuta ei de drum sau in teren.

greutatea masinii poate varia fata de cea standard cand masina este preparata de off road. producatorul in general pune presiunea pentru gume de strada si suspensia/masa standard a masinii.

poti umfla la o presiune mai mare pentru roti "usoare" (masina vireaza usor, bine pentru condus pe asfalt) dar in functie de load range-ul gumei, balonul gumei, taria gumei, masa masinii si suspensie asta se poate traduce in clantanit de dinti pe drumurile din ro. :grin:

invers, cu presiunea mai joasa, masina se manevreaza mai greu un pic dar absoarbe mai bine denivelarile.

presiunea in teren e iarasi influentata de factorii de mai sus, puterea motorului (spre exemplu cat de repede descarca), plus de profilul gumei si eficienta lui, care variaza de la model/producator la model/producator. aceeasi guma poate sa performeze pe o masina iar pe alta mai putin.

referitor la MT-uri, spre exemplu eu la Jeep (2tone+) am MT cu load range E (cam mult pentru ea) si amortizoare OME nitro sport, cu presiunea la 2, masina tot e rigida chiar daca arcurile au load pe ele.

si cand isi baga coada si temperatura, poti sa setezi la 2 cand temperatura de afara e ok, iar pe canicula sa ajungi sa rulezi cu 2.2 si invers noaptea in padure cu 1.8.

dejantarea poate aparea si cand in span iei o radacina ascunsa prin namol, si atunci e gata si janta :grin:

Editat de adrianfd
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune optima anvelope

 

Tare asta cu "ochiometru"...colegule,ochiometrul tau are si memorie suficienta ca sa stocheze masuratorile (facute in timp indelungat si km multi) astfel incat sa le poti compara si sa tragi concluzia corecta??

Eu folosesc "arb-ometrul"...cand ma grabesc mai folosesc si "dezumflometrul cu cheia" corelat cu "numerometrul"...:ha::ha:

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare