Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

intrebare directie Terrano 2

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: intrebare directie Terrano 2

    Dar nu era mai simplu daca se inlocuia bara dintre casete cu una asemanatoare cu cea de pe Pajero, Frontera + bieletele ? Atunci nu mai impingea bieleta in sus de bara si nu-i mai falfaiau rotile...
    Off-Road in Waldland

    Comentariu


    • #17
      Re: intrebare directie Terrano 2

      Ideea din spatele constructiei e ca fiecare sistem are o geometrie bine stabilita pentru a putea indeplini un compromis pentru mentinerea rotilor in niste limite unghiulare dianinte stabilite . Daca se schimba pozitia unor noduri de articulare se schimba invariabil si unghiurile de bracaj pe care le vor descrie rotile si directia va functiona aberant . Si asa e greu de ales compromisul la pozitionarea arcelor de cerc si a pozitiei articulatiilor pentru ca nu intodeauna basculele au acesi pozitie ca terenul nu e intodeauna plan - caz in care deja se darama teoria si se ajunge la rezultate vecine cu compromisul initial .
      In mod normal se foloseste trapezul simplificat pentru ca e suficient de precis la unghiurile mici de virare (la viteza mica nu se mentine corect geometria directiei dar nici nu e necesar , la viteza mare se mentine o toleranta acceptabila a preciziei necesara teoretic dar foarte greu de obtinut practic din articulatii simple - o timonerie complicata ar fi si fragila si greu de intretinut - deci se mentine timoneria trapezului simplificat ) .
      ... sa fim corecti pana la capat !
      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

      Comentariu


      • #18
        Re: intrebare directie Terrano 2

        am gasit o poza cu o bara de legatura cu ureche pe mijloc pentru amortizor.

        la al meu am intarit semicaseta si am inlocuit doua din pivotii acestei bare ca in lincul de mai sus. Pare mai stabila. ma gandesc si eu la un amortizor de directie.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	6d2ec9c9c77d42d39a6d130c30ab93a8.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	15,1 KB 
ID:	998935
        DXX

        Comentariu


        • #19
          Re: intrebare directie Terrano 2

          Senzatia de mai stabila e intemeiata pentru ca bara nu se mai roteste sus/jos pe pivotii intermediari si in consecinta se reduce falafaitul rotilor .
          Amortizorul de directie se poate monta relativ usor ( numai greu ca la alte Vitare ) , cu prindere langa semicaseta , cu prindere langa caseta ... cu prindere pe mijoc n-am incercat ca imi pare ingramadita cursa - probabil se foloseste un amortizor scurt sau cu urechea sasiului mult departata .
          ... sa fim corecti pana la capat !
          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

          Comentariu


          • #20
            Re: intrebare directie Terrano 2

            Probabil tot din cauza ca ii falfaie rotile, rupe si planetarele. :(

            @cos, la asa ceva ma gandeam in postul de mai devreme: http://www.nissanpathfinders.net/for...-damper/page-2
            Ultima editare de Cristian1; 13.ian.2017, 11:37.
            Off-Road in Waldland

            Comentariu


            • #21
              Re: intrebare directie Terrano 2

              Planetarele nu se rup din cauza falfaielii rotilor pentru ca si sub sarcina ele se frang tot pe axul de pivotare deci incarcarea a lor ramane aproximativ aceasi . Problema apare si destul de spinoasa la planetarele cu cruci cardanice la care articularea induce automat o neuniformitate unghiulara de rotatie si o marirea a efortului de transmitere cu atat mai mult cu cat e frangerea mai mare ( problema e similara cu unghiurile de la cardan care trebuie sa fie la fel si la punte si la cutie sa nu transmita rotatia in hopuri daca unghiurile nu sunt la fel ) . La articulatia omocinetica cu cap de planetara cu sase bile efectul este mult redus , aproape minim .



              Ideea prezentata in linck pare normala , dar mie nu mi-a parut corect si am evitat prinderea amortizorului pe mijlocul barei centrale pentru ca amortizorul e pus inclinat si da o impingere pe care n-o vreau chiar la mijlocul barei ( care am observat ca de fapt e din teava cu capete forjate si imbinate prin sertizare , fapt care m-a indemnat sa nu solicit impingerea pe mijloc ci sa mut solicitarea mai spre un capat ) . La una din masini am evitat sudura pentr ca voiam ca bara centrala sa poata fi inlocuita si am confectionat o piesa care se prindea sub piulita pivotului de la semicaseta , asa se putea inlocui bara centrala care era nemodificata cu una tot nemodificata
              .

              Pentru a nu mai apare ( sau reducerea ) rotirea barei centrale ar fi necesar ca bieletele sa fie in acelasi plan cu axul barei centrale , asa nu o mai impinge in sus . Dar pentru asta e necesar sa se coboare bara centrala din bratele de la caseta si semicaseta sau sa se ridice capetele de la roata cu cate un highsteer ( mai usor de facut , mai sigur in teren ca nu coboara bara intre caseta si semicaseta ) . Alinierea ar trebui sa fie corectata de fiecare data cand de face suspensionlift si coboara si capetele de la roti - care ar trebui ridicate la vechea pozitie , pozitie ce trebuie sa fie compromisul intre ridicarea si coborarea rotii ( care ridicare/coborare ar trebui limitate drastic in favoarea directiei si in defavoarea abilitatilor de incrucisare a suspensiei - vezi suspensia IFS de la foarte multe masini de teren care au 2 cm pana la tamponul superior si 3cm pana la cel inferior - limitarea asta e o masura disperata a proiectantilor de a avea directie stabila ... si unii se apuca de barbieresc cate putin din tampoanele de limitare sa mai castige ceva flexare... ) .

              Cu cat bieletele stau mai aliniate cu centrala ( mai drepte ) cu atat sistemul e mai putin solicitat altfel decat axial si devine mai fiabil ( si daca se reduce rotirea barei centrale se reduce si falfaitul - pe care eu il consider inacceptabil si il vad ca pe un defect major , nu il doresc nici in teren cu 3 kmh nici pe sosea pe sleauri de tir ) .
              ... sa fim corecti pana la capat !
              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

              Comentariu


              • #22
                Re: intrebare directie Terrano 2

                eu nu am avut probleme cu planetarele inca... si a cam tras biata masina pe langa e si ridicata maxim; deci unghi maxim la planetara si nici o treaba... am si sarit cu ea de cateva ori bune(o data de mi sau rupt suportii motor...), am duso pe toate dealurile... doar directia se mai strica asta pana am facut tot la strung...

                Comentariu


                • #23
                  Re: intrebare directie Terrano 2

                  @cos; mai ziceai acolo de tampoane de limitare... eu nu mai am deloc de cand am masina, nici sus si nici jos. am facut 60000 de km cu ea(o folosesc in fiecare zi) si inca e tot ok, poate m-am si obisnuti cu ea

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: intrebare directie Terrano 2

                    ... ziceam si eu cum ar trebui sa fie ... ca merge si mai altfel .. merge ...
                    ... sa fim corecti pana la capat !
                    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: intrebare directie Terrano 2

                      Va multumesc pt lamuriri. Cel mai probabil,cand se mai incalzeste putin,voi incerca sa adaptez un telescop la directie...om vedea ce va iesi :)
                      Land Rover Discovery 2 TD5 , Manual an 2000

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: intrebare directie Terrano 2

                        asa arata un amortizor de direcție montat pe terrano 2 https://www.youtube.com/watch?v=QTevEylm7es

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: intrebare directie Terrano 2

                          Unghiul intre amortizor si bara centrala e prea mare , ideal este paralel cu bara , aproape ca s-ar putea , cum nu e posibil paralel ar trebui cat mai apropiat ...E foarte posibil , fara probleme deosebite .
                          ... sa fim corecti pana la capat !
                          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X