Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Reparatie cardan Terrano II

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Ion_Bumbu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Daca a fost maistru la ARMT atunci e de bine!
    Sa`ti iasa!

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Intamplator sau nu, strungarul e chiar fost maistru militar de la baza de reparatii de aici...

    E bine atunci.

    Lasă un comentariu:


  • Ion_Bumbu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Procedura era din armata, in fapt se roteste cu 90 grd doar daca trebuie refacuta si apoi rectificata crucea, la furcile crucii trebuie trecut dintr`o parte in alta sau rotita cu 180 grd
    in capul divizor al frezei.
    Le`am incurcat eu ca au trecut ceva ani din 75 pina azi.

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de Ion_Bumbu Vezi post
    La crucea aia cardanica reconditionarea este cu un clenci mare de tot, de aia cer aia specializati bani mai multi.
    Nu`i greu sa incarci sau sa presezi o bucsa, greul vine in momentul refacerii alezajelor care trebuie sa fie perfect colineare cele opuse si la 90 grd decalaj unele de altele!
    Altfel crapa pastilele destul de repede, daca le poti monta...
    Ca meroda de lucru poti prinde furca in divizorul rotativ al frezei, faci dintr`o miscare cele 2 alezaje fata in fara apoi rotesti divizorul la fix 90 grd
    si faci celelalte 2 alezaje. Rotirea la 90 grd este importanta, colinearitatea o rezolvi cu alezorul, este usoara.
    Daca mesterul a mai facut inseamna ca stie el ce si cum, asa sper eu, daca nu da`i de gindit.
    Oricum e un defect destul de des intilnit la T ll fara hub-uri, la al meu a inceput sa se roteasca o pastila pe la 150Kkm, depistata la revizie.
    Reparatia a fost cumva pe genunchi, chirnerit urechea cu problema si apoi echipata masina cu hub-uri.
    Pina in momentul ala am mers cu cardanul in portbagaj, l`am montat in vreo 2 rinduri, masina inalta mergea montat fara probleme.
    desi nu sunt de specialitate vizualizez metodologia, am primit asigurari ca e ok si se descurca si au mai facut cardane, sper si eu sa aiba o durabilitate acceptabila, in cazu in care nu nu folosesc offroad aproape deloc, si e masina de mers iarna pe drumuri impracticabile...sincer sa fiu in ultima perioada a mers mai mult pe autostrazi inafara cu trailer dupa ea, dar nu 4x4...

    o sa le arat metodologia exact cum mi-ai descris-o. Mare multumesc pentru indicatii si know how!

    si eu sunt tot cu cardanul in portbagaj...imi place cum merge fara el :)) oricum acuma e pe dreapta pentru reparatii capitale la caroserie...

    post edit: si eu ar trebui sa imi pun hub-uri daca tot umblu pe asfalt...
    Ultima editare de Cneazu; 15.apr.2018, 12:26.

    Lasă un comentariu:


  • Ion_Bumbu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    La crucea aia cardanica reconditionarea este cu un clenci mare de tot, de aia cer aia specializati bani mai multi.
    Nu`i greu sa incarci sau sa presezi o bucsa, greul vine in momentul refacerii alezajelor care trebuie sa fie perfect colineare cele opuse si la 90 grd decalaj unele de altele!
    Altfel crapa pastilele destul de repede, daca le poti monta...
    Ca meroda de lucru poti prinde furca in divizorul rotativ al frezei, faci dintr`o miscare cele 2 alezaje fata in fara apoi rotesti divizorul la fix 90 grd
    si faci celelalte 2 alezaje. Rotirea la 90 grd este importanta, colinearitatea o rezolvi cu alezorul, este usoara.
    Daca mesterul a mai facut inseamna ca stie el ce si cum, asa sper eu, daca nu da`i de gindit.
    Oricum e un defect destul de des intilnit la T ll fara hub-uri, la al meu a inceput sa se roteasca o pastila pe la 150Kkm, depistata la revizie.
    Reparatia a fost cumva pe genunchi, chirnerit urechea cu problema si apoi echipata masina cu hub-uri.
    Pina in momentul ala am mers cu cardanul in portbagaj, l`am montat in vreo 2 rinduri, masina inalta mergea montat fara probleme.

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de Irod Vezi post
    pretul de acum al masinii este irelevant. Cam asta era pretul la piese si cand masina o luai noua din reprezentanta cu preturi intre 35.000 si 45.000 euro. Cat costa ea acum este total nesemnificativ . Ce vreau eu sa spun este faptul ca nu privesti corect lucrurile. Chiar daca masina ta ar valora acum 100 de euro trebuie sa gandesti ca piesele cand le cumperi noi au pretul ca de nou. Oamenii lucra sa le produca unde mai pui la socoteala linie de productie pentru piese ce poate se vand la nivel de o tara 10-20 pe an.
    nu stiu daca era nevoie de o lectie de economie, venita de la o persoana subiectiva din pricina pasiunii sale.

    mie nu mi se justifica investii f mari, e o masina f buna, rezistenta, care merge in orice conditii, dar valoarea ei din pacate e scazuta, la revanzare nu iei nimic pe ea...mie inca imi e ciuda ca am pus kit de ambreiaj aisin cu 560 de roni pe ea...

    nu mai cad in capcana pasionatilor, care investesc in niste masini fara o prea mare valoare, cel putin in romania asa ceva nu se justifica.


    on topic: voi merge pe varianta de incarcare a piesei, se poate, exact cum a zis un coleg mai sus...si la ateliere de reparatii specializate tot asta fac, dar iti iau mai mult.

    Lasă un comentariu:


  • Irod
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de Cneazu Vezi post
    as fi luat deja daca gaseam la un pret acceptabil, dar prin zona nu sunt cardane, prin curier e complicat...
    e 500 de euro unu nou - pe spidan, ceea ce mi se pare putin cam mult pentru o masina de 3000 de euro
    cel mai ieftin am gasit cu 200 de euro, dar in germania...

    poate costa manopera asa mult? sa depaseasca 200 de euro?
    pretul de acum al masinii este irelevant. Cam asta era pretul la piese si cand masina o luai noua din reprezentanta cu preturi intre 35.000 si 45.000 euro. Cat costa ea acum este total nesemnificativ . Ce vreau eu sa spun este faptul ca nu privesti corect lucrurile. Chiar daca masina ta ar valora acum 100 de euro trebuie sa gandesti ca piesele cand le cumperi noi au pretul ca de nou. Oamenii lucra sa le produca unde mai pui la socoteala linie de productie pentru piese ce poate se vand la nivel de o tara 10-20 pe an.

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de KAROLOKW Vezi post
    sigur terano asta nu are vreo echivalenta cu o alta masina din gama?
    ford maverik de exemplu? poate gasesti totusi un SH ca mi se pare ca la terano pretul e mai mare c ala patrol:):):)
    pai e identica masina, pretu e acelasi...oricum de cele mai multe ori mergeam dupa piesa de nissan si o dadea jos de pe maverick....:))

    Lasă un comentariu:


  • KAROLOKW
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    sigur terano asta nu are vreo echivalenta cu o alta masina din gama?
    ford maverik de exemplu? poate gasesti totusi un SH ca mi se pare ca la terano pretul e mai mare c ala patrol:):):)

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    as fi luat deja daca gaseam la un pret acceptabil, dar prin zona nu sunt cardane, prin curier e complicat...
    e 500 de euro unu nou - pe spidan, ceea ce mi se pare putin cam mult pentru o masina de 3000 de euro
    cel mai ieftin am gasit cu 200 de euro, dar in germania...

    poate costa manopera asa mult? sa depaseasca 200 de euro?

    Lasă un comentariu:


  • cos
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Daca mai are suprafete de bazare dupa care se pot culege cote si centre pentru prelucrarea dupa incarcare , e in regula . Reparatia poate ajunge sa coste ceva mai mult decat un cardan SH si mai sunt si ceva sanse de rebutare ( in ideea ca nu se face echilibrare , doar se repara alezajele si cam a asta ramane , se merge pe echilibrarea initiala ... ) ... as cauta prima data un cardan pe la dezmembrari .

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de Ion_Bumbu Vezi post
    Incarcarea cu sudura este extrem de rezistenta cu o singura conditie, sa fie facuta de cine trebuie si cu electrozi dedicati.
    Daca tot vrei sa incarci zona ovalizata "pe genunchi si apoi sa o alezezi, foloseste pentru incarcare electrozi inox E312 sau sirma de inox 312.
    Probabil merge alezata zona ovalizata si bucsata, depinde de uzura.
    Uite un sfat util si f bun. Asa am zis si eu, daca ai un profesionist...e bine, am sa ii zic despre asta chiar maine. Domnu' e destul de bun, si nu lucreaza pe genunchi...o sa ma duc sa discut cu el, sa vad ce stie si ce poate...

    ma gandesc ca procedura asta as putea-o realiza la anumite ateliere specializate nu?

    Lasă un comentariu:


  • Ion_Bumbu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Incarcarea cu sudura este extrem de rezistenta cu o singura conditie, sa fie facuta de cine trebuie si cu electrozi dedicati.
    Daca tot vrei sa incarci zona ovalizata "pe genunchi si apoi sa o alezezi, foloseste pentru incarcare electrozi inox E312 sau sirma de inox 312.
    Probabil merge alezata zona ovalizata si bucsata, depinde de uzura.

    Lasă un comentariu:


  • Cneazu
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Postat īn original de Astral Vezi post
    Suna-l si pe Partenerul forumului, CSG Auto si poate gasiti o varianta de a micsora distanta CJ-B :
    https://forum.club4x4.ro/showthread....tionat-cardane

    am vb deja cu ei - curier singura solutie...probabil ca il voi trimite...
    sau fac o "romaneasca" si bucsez (imi "incarca" un strungar piesa)...nu stiu cat de rezistenta ar fi solutia. a facut cineva asa ceva?

    Lasă un comentariu:


  • Astral
    a răspuns
    Re: Reparatie cardan Terrano II

    Suna-l si pe Partenerul forumului, CSG Auto si poate gasiti o varianta de a micsora distanta CJ-B :
    https://forum.club4x4.ro/showthread....tionat-cardane

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X

Sqreen | Runtime Application Protection