Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

BMW X5 E53 3.0d

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • BMW X5 E53 3.0d

    Salutare tuturor.
    De curand sunt posesorul unui BMW E53d. Un model destul de reusit in ceea ce priveste motorizarea (6 cilindri in linie diesel) si cutia de viteze automata in 5 trepte dar datorita sistemului 4x4 (xDrive - fara reductor) si garda mica la sol il pozitioneaza in segmentul SUV-urilor (SAV mai exact).
    Sunt curios daca pe forum mai sunt colegi care au sau au avut / condus acest model in afara soselei, care sunt limitele si cam unde s-ar situa in segmentul acesta.
    Sunt curios de pareri, datorita faptului ca mie mi-a lasat o parere destul de buna, in conditiile in care cu DSC-ul dezactivat si doar cu anvelope mixte dar aproape noi (ROADSTONE ROADIAN) am urcat o panta destul de lunga si anevoioasa cu iarba uda fara prea mare efort, in conditiile in care langa mine un Shogun Pinin cu reductor si cu anvelope BFG KO2 s-a cam chinuit. Iar la coborare "hill descent control" s-a comportat exact ca la coborarea in reductor care o faceam candva cu vechiul XJ.
    O alta parere buna mi-a lasat atunci cand am tractat o rulota cu osie dubla cateva mile pe un drum cu urcusuri si coborasuri ceva mai abrupte.
    Stiu ca multi ma acuza ca "imi laud prea mult puiul de cioara",dar chiar am ramas impresionat de puterea de tractare, demarajul de pe sosea, siguranta pe teren accidentat, etc.
    Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

    “Tudor Arghezi, citat despre respect”

  • #2
    Re: BMW X5 E53 3.0d

    Salutare, din cate stiu eu cele din prima generatie au un minus mare pentru ca atunci cand raman suspendate total pe puntea din spate nu stiu sa mai transmita putere si pe puntea fata.

    In rest pentru forestiere este foarte bun.

    Comentariu


    • #3
      Re: BMW X5 E53 3.0d

      Am mers cu E53 si cu E70. Cel din urma numai plastic, articulatii fragile (d.p.d.v. al meu), ridicat pe cric si pornit motorul si-a luat un milion de erori ... E 53 imi pare mai robust, dar la fel, niste articulatii ciudate.
      La cutie doar ulei original BMW ATF 2 si nu ZF. Daca nu stii istoricul masinii, schimba-i si uleiul, filtrul si mufa la cutie.
      Ce nu mi-a placut la ambele, piulitele de la planetare se exfoliau si se sfaramau ...
      4x4MANIA is where we are !!!

      Comentariu


      • #4
        Re: BMW X5 E53 3.0d

        Postat în original de bogdanp Vezi post
        Salutare, din cate stiu eu cele din prima generatie au un minus mare pentru ca atunci cand raman suspendate total pe puntea din spate nu stiu sa mai transmita putere si pe puntea fata.

        In rest pentru forestiere este foarte bun.

        Asta posibil fiind datorota faptului ca sunt AWD si nu 4WD.
        Sincer, in mica mea escapada din afara soselei am avut de cateva ori situatia sa o suspend de cate o roata, atat pe puntea spate cat si fata (asta in urcare usoara, pe iarba uda si teren moale). In acel moment x Drive-ul a reactionat corect dar cu putina intarziere, situand-ul in acel moment intre un diferential open si un LSD. Situatiile mele au fost ceva de genul : www.youtube.com/watch?v=FgB8UNvVbEs , www.youtube.com/watch?v=KIsBxcK29yI , dar nu asa de inclinat.

        Tot zapp-and minunatul YT, am observat ca unii au luat mai in serios treaba si s-au apucat sa tranforme usor usor kkt-ul in bici. Sincer mi se pare de porc, dar totusi am observat ca X Drive-ul isi face treaba daca nu este suspendata de tot masina de una dintre punti : https://www.youtube.com/watch?v=ygkqGwGG7H0&t=87s

        Comparand cele 2 acareturi, vechiul meu XJ si E53-ul, sincer cel din urma cam iese invingator. XJ-ul avea open pe fata si LSD pe spate...in aceste situatii situatii de mai sus, trebuia sa ma folosesc de momentum-ul masinii ca sa compensez.

        In concluzie, asa cum multi ar spune, cred ca X5-ul este bun in soft si forestiere. Pentru altceva mai greu, exista alta categorie.
        Una peste alta, eu cred ca acest model stock de SUV dar cu anvelope bune se poate situa peste alte 4x4-uri stock, cu sau fara low gear si cu anvelope bune de asemenea.

        L.E.: ieri am cumparat un power box ptr acest model,urmeaza sa soseasca si sa il montez.Teoretic voi avea o crestere de la 184 CP / 410 NM la 214 CP / 475 NM.
        Ultima editare de teodorescu.florin; 09.oct.2018, 00:11.
        Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

        “Tudor Arghezi, citat despre respect”

        Comentariu


        • #5
          Re: BMW X5 E53 3.0d

          Postat în original de stelea Vezi post
          Am mers cu E53 si cu E70. Cel din urma numai plastic, articulatii fragile (d.p.d.v. al meu), ridicat pe cric si pornit motorul si-a luat un milion de erori ... E 53 imi pare mai robust, dar la fel, niste articulatii ciudate.
          La cutie doar ulei original BMW ATF 2 si nu ZF. Daca nu stii istoricul masinii, schimba-i si uleiul, filtrul si mufa la cutie.
          Ce nu mi-a placut la ambele, piulitele de la planetare se exfoliau si se sfaramau ...
          Imediat ce am adus masina acasa, am schimbat toate filtrele (inclusiv filtrul epurator), uleiul si antigelul. Fostul proprietar are actele doveditoare unei cutii de viteze noi montate acum aproape 6 luni, deci aici stau linistit. Masina initial nu era de vanzare, in schimb respectivul a fost nevoit sa o vanda fiindca isi pierduse dreptul de a mai circula in UK timp de 2 ani.
          Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

          “Tudor Arghezi, citat despre respect”

          Comentariu


          • #6
            Re: BMW X5 E53 3.0d

            Am un amic ce are un astfel de model, nu cunosc anul, in schimb stiu ca este cel de 220 cai parca.
            Motorul si cutia sunt fara cusur, daca au ce le trebuie : consumabile si combustibil de calitate.
            Lipsa reductorului si garda la sol o tine in categoria SUV.
            xDrive-ul e bun pe sosea uda, zapada nu mai mare de 20 cm cand ai anvelope bune si de sezon, te ajuta in tractari, deci totul soft, inclusiv tractare rulota. Nu te aventura prea mult cu el fiindca la greutatea masinii risti sa se lase solul cu tine...si cum nu este un offroad-er veritabil, doar tractorul iti va fi prieten
            Una peste alta este o masina foarte buna de familite, un mix intre cal de curse si unul de tractiune, ceva mai spatioasa si mai grea decat un break, cu un sistem 4x4 bunicel. BMW face masini robuste in general, fara prea multe probleme dar care nici nu exceleaza.
            Una peste alta felicitari ptr. achizitie. Cand ai timp, urca si ceva poze, ca sa ne mai delectam si noi ochisorii.
            Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii !

            Comentariu


            • #7
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20190217_131434.jpg 
Afișări:	1732 
Mărime:	3,39 MB 
ID:	1297634Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20190217_131518.jpg 
Afișări:	1692 
Mărime:	3,20 MB 
ID:	1297635Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20190217_131401.jpg 
Afișări:	1736 
Mărime:	3,80 MB 
ID:	1297636Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_20190217_131407.jpg 
Afișări:	1701 
Mărime:	4,61 MB 
ID:	1297637


              Masina este din 2002,este modelul NFL de 184 HP cu 300.000 km in bord. La varsta si uzura existenta,masina trage fosrte bine,nitel cam gurmanda in oras,relativ ok pe autostrada daca nu o abuzez. Am facut cateva escapade in afara soselei si pare sa se comporte mai mult decat decent,dar cu limitele de vigoare. Din punctul meu de vedere,stock fiind este cu 2 clase peste alte veritabile 4x4 stock ale amicilor mei,si ele,aici ma refer la Mitsu Shogun 3.2 diesel,Daihatsu Foutrak si un Grand Vitara LWB.
              Ultima editare de teodorescu.florin; 05.mai.2019, 01:39.
              Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

              “Tudor Arghezi, citat despre respect”

              Comentariu


              • #8
                Comparatia cu MK2 nu isi are locul , e cel putin hazlie si sa nu te superi pe mine. Ca sa iti demonstrez ca am dreptate poti incerca un versus cu amicul tau de zici ca are MK2 la un test simplu sa vezi ce se intampla si cum fac comparativ cele 2 masini :
                angajarea cu una din rotile fata ( sau ambele ) de obstacol ( bustean , piatra , care sa fie de la o treime din diametrul rotii in sus ) in drept sau pe verticala cu masina in forja. Dupa test o sa vezi cam ce parere o sa ai despre cele 2 papusici.
                Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                Natura si aventura

                Comentariu


                • #9
                  Postat în original de Irod Vezi post
                  Comparatia cu MK2 nu isi are locul , e cel putin hazlie si sa nu te superi pe mine. Ca sa iti demonstrez ca am dreptate poti incerca un versus cu amicul tau de zici ca are MK2 la un test simplu sa vezi ce se intampla si cum fac comparativ cele 2 masini :
                  angajarea cu una din rotile fata ( sau ambele ) de obstacol ( bustean , piatra , care sa fie de la o treime din diametrul rotii in sus ) in drept sau pe verticala cu masina in forja. Dupa test o sa vezi cam ce parere o sa ai despre cele 2 papusici.
                  Normal ca nu am cum sa ma supar.Noi aici dezbatem un subiect cat se poate de matur.
                  Din cate am vazut la Shogun,la puntea spate daca suspenda o roata,acolo ramanea.Astfel de situalii le prevenea prin folosirea inertiei masinii.Asta nu am vazut-o decat de vreo 3 ori parca;posibil sa fi fost open pe spate sau un LSD cu uleiul uzat sau necorespunzator. La un drum usor in panta cu diferente de nivel destul de mari,pe rand fata si spate rotile ramaneau suspendate;in acest caz el si Grand Vitara trebuiau sa intre mai cu viteza;la Daihatsu nu era prea mare nevoie avand LSD pe spate dar anvelope cam uzate;in cazul meu xDrive-ul isi facea nitel mai bine treaba ajutat fiind si de anvelopele mult mai bune.
                  Oricum,exceptand faptul ca fiecare tinde sa isi "laude cioara" (fara conotatii rasiste),cred ca Daihatsu la motorul de 2.8 diesel si cu LSD pe spate era cel mai "offroader" dintre noi.
                  Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

                  “Tudor Arghezi, citat despre respect”

                  Comentariu


                  • #10
                    Vezi, aici avem diferente de conceptie. Eu consider ca esenta unei masini de offroad pe langa capabilitatea de trecere si de a urca consta si in capacitatea de a incasa lovituri relativ mari si in mod repetat in punti , grupuri , cardane , etc., fara ca apoi sa fie nevoie de MasterCard . Tu tot vorbesti de cum trecea unu sau altu , da un versus mai bun e unde nu trece nici unu si masinile tot incaseaza prin tot ce e pe dedesubt .
                    un exemplu concret. Duminica trecuta , pe o ploaie mare si cu molu deschis in padure pe o verticala cu rotile pe jumate ingromate in noroi moale si cu puntile tarsiite pe jos , tot loveam un bolovan mare care era incastrat in noroi , dar il loveam asa de sarea patrolu acolo ... , noa de asta zic . Cand ai sleauri , noroi pana la osii , pietre pe traiect care le lovesti in forja. Cam asta e provocarea , ca pe neted si ud , nu m-as mira ca un suv ( cu motor puternic ) sa bata un offroad pur sange. Intrebarea se pune ce se intampla cu suv-u cand incepe ciomagiala. Ca de fapt offroadul inseamna ciomagiala pentru masini .
                    Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                    Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                    Natura si aventura

                    Comentariu


                    • #11
                      Cam atat poate un Xdrive in offroad:
                      https://youtu.be/Bd0VgvzESh4
                      "Good goods are never cheap / Cheap goods are never good"

                      Comentariu


                      • #12
                        Sau asa:
                        https://youtu.be/08LIzHmtR80
                        4x4MANIA is where we are !!!

                        Comentariu


                        • #13
                          Postat în original de Irod Vezi post
                          Vezi, aici avem diferente de conceptie. Eu consider ca esenta unei masini de offroad pe langa capabilitatea de trecere si de a urca consta si in capacitatea de a incasa lovituri relativ mari si in mod repetat in punti , grupuri , cardane , etc., fara ca apoi sa fie nevoie de MasterCard . Tu tot vorbesti de cum trecea unu sau altu , da un versus mai bun e unde nu trece nici unu si masinile tot incaseaza prin tot ce e pe dedesubt .
                          un exemplu concret. Duminica trecuta , pe o ploaie mare si cu molu deschis in padure pe o verticala cu rotile pe jumate ingromate in noroi moale si cu puntile tarsiite pe jos , tot loveam un bolovan mare care era incastrat in noroi , dar il loveam asa de sarea patrolu acolo ... , noa de asta zic . Cand ai sleauri , noroi pana la osii , pietre pe traiect care le lovesti in forja. Cam asta e provocarea , ca pe neted si ud , nu m-as mira ca un suv ( cu motor puternic ) sa bata un offroad pur sange. Intrebarea se pune ce se intampla cu suv-u cand incepe ciomagiala. Ca de fapt offroadul inseamna ciomagiala pentru masini .
                          Eu am adus in discutie SUV-uri : X5,GV,Fourtrack si Shogun . Ulrimile 2 au / ar trebui sa aibe LSD,BMW-ul are xDrive. Tu aduci in discutie Patrol. Automat discutia s-a dus in alta directie.
                          Plimbarea noastra nu a fost denumita offroad,am denumit-o chiar "escapada",ruland pe drum batatorit cu diferente de nivel si iarba uda pe alocuri,fara noroaie si bolovani. SUV-urile luate de mine in discutie mai sus sunt ptr forestiere,zapada,iarba uda,etc,direct proportional cu calitatea anvelopelor. Patrol,WJ,TJ,FJ si altele de dimensiunile astea se numesc masini dedicate off-road real.
                          Sunt convins ca SUV-urile au limite fata de realele offroad-ere,care si ele la randul lor sunt limitate raportat la mud gugger-eresi RZR-uri,care si ele la randul lor sunt inferioare in raport cu seniletele si alte OZN-uri dedicare offroad-ului extrem. Posibil Shogun-ul MK3 din discutie ori nu avea LSD,ori alunecarea din el era mai mare decat trebuia datorita uleiului vechi sau neschimbat,ori ... elementul cheie dintre scaun si volan,etc.
                          Ca si fapt divers si comic,la un moment dat a trecut pe langa noi un H3 care era efectiv la plimbare pe unde noi ne chinuiam.
                          Concluzia mea este ca indiferent de ce conduci,daca nu ai anvelope sa pui la pamant tractionea asa cum este in clipul de pe YT prezentat de tine,sau daca nu stii cum sa abordezi o panta sau o inclinare laterala,poti sa ai mama Humvee-ului.
                          Ideea si directia de a calatori in afara soselei (Lake District din parcul national Cumbria se numeste zona) mi-a fost livrata de un coleg de munca,el mi-a spus ca trebuie neaparat sa ajung acolo.M-a atentionat ar putea fi dificil putin drumul,motiv ptr care mi-a spus sa nu ma duc singur si sa aleg o zi insorita.El se duce frecvent la cabana de acolo si e ok ; la munca vine cu un BMW X3 cu AT BFG. Dupa ce i-am povestit patania,a zambit nitel si a spus ca el foloseste cealalta masina...un HDJ80 modificat.
                          Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

                          “Tudor Arghezi, citat despre respect”

                          Comentariu


                          • #14
                            Postat în original de stelea Vezi post
                            Din aceste tug-of war,cel ce castiga e cel ce vinde kitul de ambreaj si mecanicul ,nu?
                            Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

                            “Tudor Arghezi, citat despre respect”

                            Comentariu


                            • #15
                              Postat în original de ccristi27 Vezi post
                              Cam atat poate un Xdrive in offroad:
                              https://youtu.be/Bd0VgvzESh4
                              A te aventura voit in acele situatii cu anvelope de sosea,se numeste prostie.xDrive-ul is face treaba bine,masina este impotmolita datorita anvelopelor,nu sistemului de tractiune.
                              https://www.youtube.com/watch?v=2kT1mHa8zPc&t=4s mi se pare concludent.
                              Gresesc?
                              Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

                              “Tudor Arghezi, citat despre respect”

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X