Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Ordinea de echipare a unei veverite pentru offroad

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Ordinea de echipare a unei veverite pentru offroad

    Salutare oameni buni.

    Am zis ca dupa 10 ani de offroad ar fi bine sa ma apuc sa impartasesc comunitatii offroad experienta acumulata de mine... asa ca am facut un material video, primul... sper nu si ultimul, despre care cred eu ca ar fi ordinea potrivita de echipare a veveritelor.

    Astept comentariile si criticile voastre, constructive sper, aici sau pe yt



    Cele bune
    Ultima editare de omoroka; 21.mai.2019, 21:29.
    Va salut !
    Omoroka`s Offroad- YouTube

  • #2
    frumos realizat si util filmuletul! In opinia mea, rotile erau pe primul loc, dar ai argumentat corect utilitatea si importanta unui troliu! Ai spus roti semnificativ mai mari, poti sa-mi spui ce inseamna asta? Cu 10%, 15%, cand sunt semnificativ mai mari? Ms

    Comentariu


    • #3
      Salut.

      "Semnificativ mai mari" ar fi rotile care ating in caroserie sau alte elemente ale masinii la flexari atunci cand sunt bracate maxim. Fenomenul apare la Samurai incepand cu anvelopele 235/75R15 resapate (echivalentul a 30") iar la Jimny din pacate chiar mai jos, in functie si de cat de lasata e suspensia actuala a masinii. La Jimnyul dupa 2005 (cum am si eu) datorita barei fata care este coborata ceva mai mult fata de modelul anterior, acest "semnificativ mai mari" poate insemna niste anvelope 225/70R15 sau 215/75R15 originale, ca daca ar fi sa vorbim despre resapate... niste InsaTurbo SpecialTrack (profilul Simex) cu dimensiunea 205/70R15 deja sunt "semnificativ mai mari"... adica ating in caroserie.
      Va salut !
      Omoroka`s Offroad- YouTube

      Comentariu


      • #4
        Foarte bun materialul si chiar util. Ai scris putin mai sus legat de anvelope.
        Cele cu profil mai agresiv, all terain sau AT sunt mai mari ca si unele de strada daca se pastreaza dimensiunile intre cele 2 anvelope? Nu intentionez sa fac offroad foarte serios de aceea nici nu ma gandesc la o inaltare, dar de cand am ramas in noroi cu anvelopele de strada si uzate ce-i drept ma gandesc serios la niste AT-uri sa le folosesc permanent fara sa le mai schimb iarna-vara.
        Numai bine si la mai multe materiale. Poti face si unele legate de cum sa iesim din "incurcaturi"

        Comentariu


        • #5
          Salut. Anvelopele originale ar trebui sa aiba chiar dimensiunea specificata de producator (sa ma corecteze cineva daca gresesc aici). Anvelopele resapate au diametrul cu atat mai mare cu cat sunt mai agresive, fata de valoarea specificata pe ele. De exemplu, diametrul unei anvelope resapate XT (profil Simex, neuzata) 205/70R15 este de 708mm in timp ce o anvelopa BFGoodrich Winter Slalom 205/70R15 masoara doar 682mm. Asta inseamna o diferenta mai mare de 1". Nu este o comparatie mere cu mere, stiu, dar iti poate da o idee despre diferentele de dimensiune intre resapate si originale, astfel incat atunci cand le montezi pe masina sa nu fii uimit ca-ti ating in praguri sau mai stiu eu unde.
          Va salut !
          Omoroka`s Offroad- YouTube

          Comentariu


          • #6
            Tot ce ai prezentat e corect si util. De dragul discutiei as aborda putin diferit ordinea expusa de tine.
            Troliu, pe o masina stoc (neinaltata, fara cuplu marit, fara roti mai mari si profilate corespunzator) nu te ajuta daca ai ramas suspendat sau impotmolit serios. E un accesoriu care te ajuta in cazuri exceptionale, la fel si dif. blocante.
            Consider ca cei care vor sa-si pregateasca masina pt offroad ar trebui sa abordeze simultan si unitar alegerea inaltarii, a cuplului si a rotilor deoarece se interconditioneaza reciproc: pentru roti mari, ai nevoie de inaltare si cuplu marit (motor mai mare sau/si rapoarte mai mari in cv, sau/si reductor). Una fara alta iti reduce drastic capacitatea de trecere sau fiabilitatea.
            Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !

            Comentariu


            • #7
              Salut.

              Nu prea inteleg de ce nu ai putea trolia o masina suspendata sau impotmolita cand tocmai acesta este rolul principal al troliului, respectiv sa te scoata din astfel de situatii? Daca un troliu nu te scoate dintr-o astfel de situatie atunci cine?
              Va salut !
              Omoroka`s Offroad- YouTube

              Comentariu


              • #8
                Troliul pentru Samurai este unealta perfecta.

                Daca se poate prezint si varianta recomandata de mine pentru echiparea Samuraiului.
                Am ajuns la aceasta dupa multe cheltuieli mai mult sau mai putin inutile si multa munca.

                1. Troliu
                2. Kit de inaltare (5-15 cm ) in functie de buget si aptitudini. Inaltarea vine cu latirea masinii (flanse jau jante)
                3. Reductii (4.16 sunt perfecte pentru roti de 31")(Decuparile aferente in bari si praguri). Si reuctii in diferentiale (Pentru pasionatii de rock crawl)
                4. Anvelope de 31". Pentru Romania Simex este varianta optima.
                5. Autodeblocant (ar merge si blocant fata da e cam scump)
                6. Bara fata si spate cu ocheti, praguri din teava patrata.
                7. Jack
                8. Lumini, statie, ventilator suplimentar.
                9. Servodirectie.
                10. Frane disc spate
                11. De aici incolo sky is the limit. (dar merita fiecare cent).

                Daca postul meu a sticat topicul se poate sterge.

                Comentariu


                • #9
                  Postat în original de omoroka Vezi post
                  Salut.

                  ...
                  Daca un troliu nu te scoate dintr-o astfel de situatie atunci cine?
                  Tractorul, sau 2 cai!
                  Lasand gluma deoparte, nu contest utilitatea troliului, dar ea intervine abia dupa ce celelalte modificari nu mai fac fata. Apoi, offroad e o notiune f.larga, de la plimbari in afara soselei, pana la competitii, sau extrem. Fiecare o intelege si o aplica in felul sau.
                  Ultima editare de ctinu; 30.mai.2019, 10:41.
                  Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !

                  Comentariu

                  Procesare...
                  X