Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie: masina pentru incepator


Mihai Bondar

Postări Recomandate

Salutare,

 

In caz ca era nevoie de inca un topic legat de sfaturi de achizite, iata-l!

 

Ma atrage hobby-ul asta de ceva timp, in schimb acum ma gandesc serios sa imi cumpar o masina in acest scop. Luand in considerare pretul de achizitie/costuri de mentenanta si intretinere/usurinta modificarilor etc, m-am oprit la Suzuki, si de aici, sper sa primesc ceva sfaturi din partea voastra.

 

Ma uit dupa o masina care va fi folosita exclusiv pentru plimbari offroad, e a 3-a masina asa ca nu o voi folosi pe asfalt sau zi de zi. Trebuie sa fie totusi inmatriculata, ma gandesc ca mi-ar fi greu sa o urc pe platforma de fiecare data cand o scot la aer. De asemenea, as evita masini cu volan pe dreapta/inmatriculate in bulgaria, etc. Ma gandesc la o masina cat mai aproape de stock, pentru ca in viitor diferitele modificari si customizari o sa imi faca placere. Bugetul ar fi sa spunem undeva pe la 4000, dar daca am ramane pe la 3000 ca sa mai am bani si de un rand de cauciucuri si o revizie generala e bine...

 

In momentul de fata, ma atrage cel mai mult un Samurai, in special din cauza ca mi se pare cel mai usor de modificat, cu piese/know how destul de disponibil. Nu am condus in schimb niciodata unul, ma astept ca feelingul sa fie destul de "tractoras" :)

Pe locul doi m-as uita la o Vitara, scurta, pentru ca 4 usi nu imi folosesc la absolut nimic. M-am dat cu o vitara 1.6 automata timp de cateva saptamani prin Africa, dar cel mai extrem lucru pe care l-am facut au fost drumuri de pamant. Ne-am inteles bine, i-a parut extrem de potrivita pentru ce e facuta sa faca.

Jimny e ultima optiune, imi pare cea mai scumpa varianta dintre cele 3, si nu stiu daca merita, realistic vorbind.

 

Alte lucruri de luat in considerare... imi plac cutiile automate, si ma atrage ideea de soft-top.

 

Cam asta ar fi, orice opinie/sfat e mai mult decat bine venit.

 

Multumesc,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Salut,

 

sunt multe topicuri referitoare la acest subiect, până răspund colegii care dețin astfel de mașini, le poți citi.

Eu am văzut un singur Samurai, înainte să îmi cumpăr Feroza. Era destul de echipat - avea anvelope Simex și era înălțat. Motivul pentru care nu l-am luat e legat de tremuratul pe care îl avea - acum depinde și pe unde vrei să mergi cu el. Dacă vrei să faci numai de off-road, și nu te interesează deloc cum e drumul până la pădure, poți lua. Mai mult, cu cea cu care am mers eu, la 60 km/h era foarte instabilă mașină. Îmi dădea un sentiment foarte ciudat. Sigur, poate am mers cu o mașină proastă, dar poți avea în vedere și experiența asta în alegerea ta.

Cred că Jimny s-ar putea să fie o variantă mai bună, dar cei care au îți pot spune mai multe.

 

Succes!

Editat de ddavid2102
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Eu am avut Vitara scurta cu prelata si apoi cu hard top. Iar acum am Grand Vitara motor de 2.0 16 valve.

 

Sincer, Vitara e suficient de fasneata ofroad, dar sa nu te astepti la cine stie ce confort in ea. E ... cum spunea cineva... destule "Rustica". Daca e inaltala/modificata corect, isi face traba f ok si la categoria offroad extrem, dar pe asfalt cam lasa de dorit. (a mea cel putin era destul de instabila la viteza :( ... si motorul de 1.6 8 valve era cam putin pt drum lung)

 

Legat de soft top, trebuie sa tii cont ca o sa mergi destul de rar vara, incet, si pe drumuri neprafuite, incat sa poti merge fara top. In general soft topul vine la pachet cu: Parf, Frig iarna, Izolare fonica zero, Securitate zero daca o lasi parcata undeva. Hard topul e cat de cat mai ok, iar Metal top ar fi ideal dupa aprerea mea.

 

De ce am trecut la Grand Vitara? In primul rand pt confort interior, si stabilitate la drum lung (stau cam departe de munti, unde-mi place sa ma plimb offroad). Apoi am cautat un motor mai puternic (daca ai noroc gasesti 2.0 si pe vitara), si un pic mai mult spatiu (am 2 copii)

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Categoric nu m-am referit la categoria de extrem din campionat. Nu cred ca Mihai cere aici sfaturi in directia asta.

 

De ex, uite o Vitara modificata corect, castigatoare in campionat (la categoria ei).

Cu siguranta cu asaceva mergi unde vrea muschiul tau, oricat ar fi de extrem (sau inexistent) drumul.

https://www.facebook.com/salagean.sorin.1/posts/10216775544000324

https://photos.app.goo.gl/UUJzwaXyi2CeripG8

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

recomandarea mea e sa-ti iei masina pe care o poti intretine nu pe cea pe care ti-o poti cumpara. cu siguranta un samurai sau un jimny e o masina pe care iti poti face debutul fara investitii mari si pana afli mai bine ce vrei sau ce te atrage la activitate.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Scriu si eu aici , poate te ajuta si parerea mea. Am vazut ca ai ales o lista de 3 masini. Personal aceste 3 masini la care te-ai gandit imi displac ( toate ) , motivele ar fi multe , si obiective si subiective.

Daca ar fi sa iti dau un sfat , cred ca vitara ar fi.

Vitara este o masina muuuult mai slaba in offroad decat samuraiul sau jimny. Dar tu ai zis ca esti incepator si ca orice inceput , este mai greu. Plus de asta sportul acesta este un sport extrem care poate duce la schilodire sau moarte daca nu faci ceva bine. Reputatie de "se rastoarna " la samurai si jimni este din plin. Pe vitara as merge. Mai slaba tehnic si ca fiabilitate , dar cu un ecartament decent. Apoi dupa ce te obisnuiesti , daca te obisnuiesti , mai vezi tu ce si cum.

  • Like 1

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Si daca ar fi sa dai un sfat in afara celor 3 ? Ma bag si eu in postul omului ca sunt in aceeasi situatie .

 

Edit: scuze am vazut ca ai raspuns si pe topicul meu. O sa las si aici postul meu, cred ca e relevant si pentru initiator.

Editat de whitey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Am un prieten care nu e off-roadist tare si si-a luat un samurai pe care nu prea-l foloseste. Motivul? Nu e bun pe strada si asta il face sa fie masina numai pentru imprejurimile orasului. Daca as face primii pasi in off-road cu bugetul respectiv eu mi-as lua samurai sau jimny fara sa clipesc. In primul rand ca motoarele sunt foarte fiabile si in al doilea rand pentru ca piesele si modificarile sunt considerabil mai ieftine decat la fratii mai mari. iar cand faci off-road, in timp, o sa ai o lista de chestii care-ti lipsesc(accesorii) atat de lunga incat bugetul initial sau mai bine zis costul masinii este nesemnificativ. O idee buna e sa vezi ce se strica de obicei in teren si cat costa de inlocuit :)

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Inca ceva, din ce-am citit pe forumuri din afara, sunt mai bune jimny-urile vechi, pana in 2004 parca. Cele care au controlul hi/low manual. Nu exista Jimny cabrio si automat(am cautat pentru sotia mea mult timp) decat facut aftermarket. A fost unul de vanzare acum cativa ani, dar pretul era ridicol. Caroseria cabrio de la jimny nu e Japan, e Spania. La samurai nu mai tin minte daca ala cabrio e facut in japonia.

Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Nu stiu cat costa piesele de Patrol dar cred ca va cam grabiti cand spuneti ca la Jimny intretinerea este ieftina... spun doar ca un cap de planetara este 500+ lei, un rulment spate 250+. A, vorbesc de Jimny 2005 vvt ca sa nu imi dati link-uri pentru jimny 2000 unde un cap de planetara este 150 de lei.

Acum depinde ce se doreste de la masina si de aici pornim discutiile despre preturi.

 

Jante intoarse si sta pe inclinari la fel ca Vitara :)

Editat de moroiu
Ma zgaiesc dupa Samuraie!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

 

Jante intoarse si sta pe inclinari la fel ca Vitara :)

 

Si daca pui acelasi ET si pe Vitara si pe Samurai ? Tot la fel sta ?

  • Like 1

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Nu vorbim de si daca & stuff. M-am referit strict la Jimny ca o latesti cu un et cat mai negativ si mai scapi de "placerea" lor de a se rasturna si nu o mai favorizezi pe Vitara.

Pana la urma gusturile nu se discuta si cred ca fiecare trecem prin febra alegerii unei masini potrivite.

Ma zgaiesc dupa Samuraie!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Sfat achizitie: masina pentru incepator

 

Salutare,

 

In caz ca era nevoie de inca un topic legat de sfaturi de achizite, iata-l!

 

Ma atrage hobby-ul asta de ceva timp, in schimb acum ma gandesc serios sa imi cumpar o masina in acest scop. Luand in considerare pretul de achizitie/costuri de mentenanta si intretinere/usurinta modificarilor etc, m-am oprit la Suzuki, si de aici, sper sa primesc ceva sfaturi din partea voastra.

 

Ma uit dupa o masina care va fi folosita exclusiv pentru plimbari offroad, e a 3-a masina asa ca nu o voi folosi pe asfalt sau zi de zi. Trebuie sa fie totusi inmatriculata, ma gandesc ca mi-ar fi greu sa o urc pe platforma de fiecare data cand o scot la aer. De asemenea, as evita masini cu volan pe dreapta/inmatriculate in bulgaria, etc. Ma gandesc la o masina cat mai aproape de stock, pentru ca in viitor diferitele modificari si customizari o sa imi faca placere. Bugetul ar fi sa spunem undeva pe la 4000, dar daca am ramane pe la 3000 ca sa mai am bani si de un rand de cauciucuri si o revizie generala e bine...

 

In momentul de fata, ma atrage cel mai mult un Samurai, in special din cauza ca mi se pare cel mai usor de modificat, cu piese/know how destul de disponibil. Nu am condus in schimb niciodata unul, ma astept ca feelingul sa fie destul de "tractoras" :)

Pe locul doi m-as uita la o Vitara, scurta, pentru ca 4 usi nu imi folosesc la absolut nimic. M-am dat cu o vitara 1.6 automata timp de cateva saptamani prin Africa, dar cel mai extrem lucru pe care l-am facut au fost drumuri de pamant. Ne-am inteles bine, i-a parut extrem de potrivita pentru ce e facuta sa faca.

Jimny e ultima optiune, imi pare cea mai scumpa varianta dintre cele 3, si nu stiu daca merita, realistic vorbind.

 

Alte lucruri de luat in considerare... imi plac cutiile automate, si ma atrage ideea de soft-top.

 

Cam asta ar fi, orice opinie/sfat e mai mult decat bine venit.

 

Multumesc,

Mihai

 

 

Mulțumesc pentru sfaturile prietenului meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare