Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reparatie / restauratie Ignis II (Subaru Justy G3x)


Postări Recomandate

Buna ziua. Nu am apucat sa citesc tot ce s-a scris pe acest forum, dar incerc sa va impartasesc experienta mea, si va rog sa imi dati sfaturi bune, cine a lucrat cu convertoare de rugina, si la sfarsit, stie care a fost efectul pe termen lung.

 

Am cumparat un Ignis din 2007 cu motorul ca nou (78000 km) dar cu puntile varza de la sare. Si ceva rugina pe caroserie, nimic grav, fara sa necesite deocamdata sudura. Masinuta merge spendid (dupa inlocuirea integrala a franelor si a suspensilor).

 

 

Anul trecut in vara am inceput sa lucrez dedesupt, pentru inlaturarea ruginii. Am lucrat afara, sub cerul liber (greseala foarte mare, a ploat de a rupt, nu am putut face mare lucru).

 

Stratul de rugina pana la 4mm. Loveam cu ciocanul cu dalta, sarea rugina. Am inceput cu flex cu perii de sarma, cu smirghel, cu acizi minerali (Feruginol) si la urma, am ajuns la ZEUS: Sablare!

 

Partea cu acizii minerali: Curata foarte bine, mai ales la aplicari multiple (pana la 6 - 8 aplicari la interval de 30 min) dar sensibilizeaza foarte tare supratata care nu e foarte atinsa de rugina. Dupa clatire cu apa, la final, rugina reapare foarte repede (am lucrat afara, era umezeala mare si caldura).

 

Sablarea: Am ajuns la sablare deoarece sunt zone care nu sunt deloc accesibile cu flex-ul sau cu alte dispozitive abrazive.

 

Am sablat cu un pistol prost cateva zile, apoi, am descoperit un pistol foarte eficient:

https://echipamente-serviceauto.ro/r...477128417.html

 

Materialul de sablare: Am inceput sa folosesc nisip de la Dedeman, pe care l-am cernut. Dezavantajul: Nisipul acesta este foarte moale, si sablarea nu este eficienta. Ulterior, am descoperit nisipul de sablare cuartos, care este dur, are muchii taioase, si e foaret eficient.

 

La sfarsitul fiecarei zile, dupa sablare am folosit lacul Rostversiegelung de la Mipa https://www.mipa-paints.com/fileadmi...rsiegelung.pdf pentru a impiedica reinstalarea ruginii. o cutie cu 14 ron a ajuns. Ce m-a nemultumit este aderenta initiala mai slaba a grundului la acest strat de lac.

 

Sablarea a fost incompleta, urmand sa fac o sablare finala, pe urma sa aplic vopselele.

 

 

Deoarece nu am reusit sa termin de sablat pana la venirea iernii, am abandonat proiectul. Am asteptat primavara, si, prins cu alte treburi, numai acum am reinceput reparatia.

 

Ce am constatat: In zonele sablate si acoperite cu acest lac, rugina s-a instalat doar partial, si anume, exact acolo unde nu am reusit sa elimin la sablare toata rugina.

 

Sablarea a stabilizat suprafata, acolo unde rugina a fost eliminata, nu a mai aparut timp de 6 luni, in pofida faptului ca nu am aplicat grunduri sau vopsele protectoare, in afara de acest lac.

 

Acum am descoperit Ferdac 1610. Un convertor de rugina preparat, se pare, la noi, pe undeva la Valcea (se aseamana cu Chelade), Am lucrat cu el la o alta confectie metalica, si mi-a lasat o impresie buna. Grundul dat peste ferdac uscat bine, a aderat foarte bine, la prima vedere este ce trebuie. A mai lucrat cineva cu Ferdac 1610?

 

Am de gad sa sablez definitv, sa ung cu ferdac, sa las sa actioneze, si apoi sa aplic straturile de protectie necesare, pentru definitivarea lucrarii. Sa ma risc cu Ferdac?

Editat de Stejar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Salutare! Am inceput in luna August sa sablez din nou. Am folosit la inceput 2 compresoare slabe, unul de 25 si unul de 50. Sablarea a fost foarte ineficienta, curatam doar bucati mici, si foarte greu reuseam sa inaintez. Apoi am trecut la un compresor de 100l, si apoi, am pus impreuna, folosind o supapa de sens, compresorul de 50l cu cel de 100l. Aceasta combinatie mi-a oferit un flux de aer constant, la o presiune intre 6 si 8 bari (cam 350l\minut debit in admisie). Nu ceva foarte promitator, dar cu acesta am reusit sa sablez aproape suprafetele, si sa aplic grund, in asa fel incat sa pot progresa.

 

De aemenea, pentru suprafetele in care rugina a patruns adanc, formand pori, am incercat sa combin sablarea cu un procedeu chimic, folosind, peste metalul sablat, "Antirugina" de la Chemstar (amestec de acizi minerali (in principiu contine si acid fosforic)), lasat sa actioneze, si clatit bine cu apa distilata. Ulterior, una-doua sablari, au lasat suprafata foarte curata! Procedeul este unul bun, insa dureaza pana se aplica acidul (cu mare grija, sa nu ajunga pe suprafetele ne-afectate de rugina), pana actioneaza acidul, apoi clatire, suflare cu aer, sablare + sablare :)) , toate aceste dureaza!

Am aplicat grundul de la Kober cu fosfat de zinc. Apoi, am aplicat mastic pensulabil poliuretanic de la Mipa, PU 420. Acest mastic se intinde in strat uniform, la ce gosime doresc. Am aplicat vopsea cauciucata peste mastic, in 2 - 3 straturi.

A iesit bine lucrarea, sunt multumit.

 

Cine doreste sa se apuce de o asemenea lucrare, sa ia in considerare ca e important cat de repede poate sabla, deoarece, in functie de forma zonei de sablat, in functie de gradul de afectare, sablarea unei suprafate de 800 cm (80cm x 10 cm) patrati poate dura pana la 8 - 9 ore. As recomanda un compresor cu butelie de cel putin 150l, cu flux de aer la cel putin 10 bari (ar fi de preferat debit de 500l/min aer in admisie).

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare