Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Sfat achizitie anvelope Suzuki Grand Vitara

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #61
    2005 e an de cumpana intre GV1 si GV2. ... Deci la care ne referim?
    Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
    0745-009633
    cristianhaulica@yahoo.com

    Comentariu


    • #62
      Este vorba de GV1.

      Comentariu


      • #63
        GV1 5 usi (cum am si eu) nu intra roti mai mari de 29", ca incep sa atinga in praguri. Asta inseamna 235/70R16, sau mai inguste, la acelasi diametru. Chiar si asa, trebuie taiat un pic din plastice sub bara din fata.

        DAR. De ce inaltare de doar 3.5? Sunt kituri de inaltare, mai ieftine sau mai scumpe de 5cm, 8cm, 11cm, ... apoi se poate face si Body Lift. Iar cand zici Iron Man... imi inchipui ca nu e ieftin deloc. Apoi, depinde si de greutatea masinii. Eu am troliu si portbagajul cu sertare (plin), si cu un kit de 8cm... sper sa raman cu 5 dupa ce se mai lasa arcurile. Si mai depinde si ce vrei sa faci cu masina....
        Recomandarea mea e sa-l cauti pe SOSO (Salagean Sorin), sa te sfatuiasca ce sa-ti iei. Are mai mutle variante de kituri la vanzare.

        PS: Daca te gandesti cumva si la distantiere/jante intoarse, sa tii cont ca la viraje o sa atinga si mai tare in praguri. Eu am de 3.5cm, si unde inainte mergea ok, dupa a trebuit sa bag putin barosu la praguri. :|
        Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
        0745-009633
        cristianhaulica@yahoo.com

        Comentariu


        • #64
          Dupa cum spuneam mai sus, o voi folosi la vanatoare si plimbare pe coclauri.
          Inaltarea cu 3,5 cm pare a fi cea mai sigura, vazand ca se pun arcuri si amortizoare.
          Pare ca nici nu sunt necesare alte modificari.
          Si cred ca imi este suficienta la cum vreau sa folosesc masina.
          Ideea e ca vreau sa fiu sigur ca vor incapea BFG MT 225 sau 235 fara sa tai din plasticuri.

          Comentariu


          • #65
            Cum ziceam. Pt 235/70R16, trebuie sa tai putin. Deci iti trebuie ceva cu diametru mai mic. 235/65R16, 225/70R16... ceva de genu (https://tiresize.com/comparison/)
            Sa ai grija ca cele resapate au diametrul mai mare ca cele neresapate (la aceleasi dimensiuni inscrise)

            PS: Legat de dimensiunea inaltarii. Si eu am zis ca nu fac extrem, ca merg doar pe forestier... etc. Dar vezi tu, forestierele nu sunt toate la fel, si deobicei pe masura ce urci pe munte devin din ce in ce mai accidentate. Sa nu mai vorbim da posibile obstacole care pot aparea (Un bolovan , un copacel cazut, o groapa mai adanca). Sunt momente in care nu vrei sau nu poti sa te mai intorci, si trebuie sa treci obstacolul.... si atunci o sa-ti doresti sa fi avut o inaltare mai mare. ... Si asa te intorci acasa, si o iei de la capat, cu alta suspensie (Alti bani, alta munca).
            Eu as incepe cu un SL de 5cm. 4 distantiere, si atat. Ieftin, si ok, pana iti dai seama daca iti ajunge sau nu. Dupa aia, daca ai bani, poti schimba cu o suspensie mai lunga, fie ea Ironman , sau de la SOSO. Eu asa am facut (am avut si Vitara inainte tot cu distantiere, apoi GV cu SL de 5), iar acum sunt la SL de 8, arcuri si amortizoare mai lungi, coborat si grupul fata, flansa cardan, (doar la amortizoarele fata mai am prelungitoare tip flansa, ca cele mai lungi erau de 4 ori mai scumpe). Dar a costat (peste 2500 de lei, cu manopera mea).

            PS2: Tocmai vreau sa pun un anunt sa scap de distantierele vechi (ieftin). Daca te intereseaza.....
            Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
            0745-009633
            cristianhaulica@yahoo.com

            Comentariu


            • #66
              salut, 225/70r16 incap sigur fara nici o modificare la masina. de 235/70r16 as recomanda o inaltare a masinii de 5 cm ca sa nu atinga in partea de sus la flexarea rotii.

              Comentariu


              • #67
                Postat în original de nikusor Vezi post
                salut, 225/70r16 incap sigur fara nici o modificare la masina. de 235/70r16 as recomanda o inaltare a masinii de 5 cm ca sa nu atinga in partea de sus la flexarea rotii.
                Servus!
                Ai probat si in teren accidentat, inclusiv pe incrucisari de punti?

                Comentariu


                • #68
                  da este testat. eu acuma am bfg km2 235/70r16 pe masina cu kit de inaltare +5cm si este ok. inainte am avut 225/70r16 pe masina stoc si nu am avut nici o problema la flexari.

                  Comentariu


                  • #69
                    Salutare!
                    Pe GV2 a incercat cineva roti de 15, tabla?
                    Eu aproape ca le comandasem cu anvelope de 30/9.5r15, dar de la magazin mi-au spus ca e posibil sa atingă/frece in etrier.

                    Comentariu


                    • #70
                      Postat în original de Florian3 Vezi post
                      Salutare!
                      Pe GV2 a incercat cineva roti de 15, tabla?
                      Eu aproape ca le comandasem cu anvelope de 30/9.5r15, dar de la magazin mi-au spus ca e posibil sa atingă/frece in etrier.
                      Salut.

                      Sunt masini diferite, astfel ca ar fi trebuit un topic separat.

                      Daca masina are din fabrica pe 16", atunci cele pe 15" se vor poticni in etrier.

                      Iar cand vorbim de intratul unor anvelope mai mari, trebuie sa facem si incrucisari de punti si apoi sa ne pronuntam.

                      Comentariu


                      • #71
                        195/80/15 nu sunt mai potrivite pentru off road decât 235/60/16? având în vedere ca sunt mai subțiri și mai înalte?
                        Pentru GV 2002
                        Ultima editare de Emi98; 24.nov.2020, 20:41.

                        Comentariu


                        • #72
                          195/80R15 si 235/60R16 sunt la fel de inalte, diferenta e de latime si de inaltime a talonului anvelopei, cea pe 15" fiind usor avantajata in aceasta privinta. Ar trebui tinut cont si de faptul ca 195/80R15 e o dimensiune mult mai comuna pt. profile de anvelope de offroad decat 235/60R16.

                          Comentariu


                          • #73
                            da, ma gandesc totuși că cele subțiri sunt mai potrivite pentru noroi, sunt nou în ce privește off-road-ul, având în vedere ca o sa cumpăr alt set de cauciucuri pentru sezonul cald

                            Comentariu


                            • #74
                              Diferenta ai simti-o in teren extrem. Adica:
                              - In mlastinile din Siberia, sau in nisipul cel mai fin din desert, un cauciuc MULT mai lat (nu cativa cm), o sa te ajute sa plutesti.
                              - Ie stanci/sol tare, sau ceva noroi, cu sol tare dedesubt, un cauciuc MULT mai ingust o sa te ajute sa ai forta de apasare mai mare, si o sa iesi in avantaj. (In noroi, o sa sapi pana la solul tare)

                              Acuma... pe care i-am vazut pe net comparand masini similare cu cauciucuri late/inguste, la nivel uzual (cativa cm diferenta, pe traseu mixt, nici prea mlastinos, nici doar stancos)... Au ajuns la concluzia ca se descurca la fel de bine.

                              Mai degraba decat aspectul asta, as nota urmatoarele:
                              - Alege o anvelopa cat mai usoara, la diametrul pe care ti-l doresti (ca sa reduci solicitarile la care supui masina, si sa se miste mai sprintena)
                              - Alege profilul potrivit cu terenul unde vrei sa mergi. Nu pune AT, daca mergi prin noroi. MT-urile se descurca rezonabil si pe asfalt, iar in noroi descarca cel mai bine. Nu pune MT daca mergi doar pe asfalt si eventual drumuri forestiere bune, ca n-are rost (iar MT-ul e mai slab le asfalt umed, gheata, zapada batatorita)
                              - Discutabil... dar la Vitara/GV, cauciucurile late, la viteza+denivelari tind sa "mearga pe unde vor ele". Adica sa te treaga de volan, mai mult decat cele mai inguste.

                              Dupa profil, mai importante ar fi:
                              - Diametrul exterior - cat mai mare, pt a inalta masina
                              - PRESIUNEA. In offroad vrei ca anvelopa sa se lateasca/muleze pe teren, pt a mari suprafata de contact si aderenta.
                              - Balonul cat ma mare/janta cat mai mica. La GV nu prea avem luxul asta. Daca nu ai 1.6, nu prea ai sanse sa pui de 15.

                              Spor

                              PS: 195 nu cred ca merge pe jantele standard, facute pt 235 (cred ca poti reduce cel mult la 225, 215). O sa dejantezi. :(
                              Ultima editare de cristianhaulica; 25.nov.2020, 08:34.
                              Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
                              0745-009633
                              cristianhaulica@yahoo.com

                              Comentariu


                              • #75
                                Salut pt GV 2003 ar încape cauciucuri235/70/16 momentan am 235 60 r16 menționez mașina nu are chit înălțare sau distanțiere.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X

                                Sqreen | Runtime Application Protection