Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme cuplaj 4x4 la Jimny


abrudila

Postări Recomandate

Am o problema la cuplarea 4x4 la Jimny.

ca detalii.... masina e din 2002, adusa personaj din Germania (cartea tehnica in germana, de asta am nevoie de ajutor)schimbat pivotii fata cam de 1,5 - 2 luni in reprezentanta, la cupaj, masina intra in 4x4, reductorul functioneaza, dar se aprind becul ce indica 4x4 si cel de ulei si lumineaza intermitent..... stie cineva de ce ?

ma duc luni sa le dau masina de cap daca e ceva ce au gresit ei(ca nici macar nu au stiut din ce parte trebuie inceputa lucrarea)

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 85
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Adevarul este ca, la ce service-ri avem la asa-zisele "reprezentante", unde se uita ca vitele la poarta nou nu m ar mira sa ti fi bulit aia ceva. De cand ai scos o din service ai mai folosit 4x4? Poate e cum zice adam. Partea buna e ca macar iti intra levierul in 4wd(cred ca ai maneta nu buton). Oricum ridic o si vezi un pic ce si cum. Sper sa se rezolve "eftin" :c1

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Adevarul este ca, la ce service-ri avem la asa-zisele "reprezentante", unde se uita ca vitele la poarta nou nu m ar mira sa ti fi bulit aia ceva. De cand ai scos o din service ai mai folosit 4x4? Poate e cum zice adam. Partea buna e ca macar iti intra levierul in 4wd(cred ca ai maneta nu buton). Oricum ridic o si vezi un pic ce si cum. Sper sa se rezolve "eftin" :c1

 

de cand am scos-o din service am folosit 4x4 si reductorul dar cam de o sapt, doua, suna ceva ciudat la rulmenti, pe partea stanga( nu tot timpul ). sper sa nu fie altceva in afara de ulei.... ca la cat costa piesele de suzuki originale..... incep bine anul, nu gluma

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Verifica daca furtunele cu aer ptr. cuplare /decuplare a rotilor din fata sunt bine fixate. E posibil ca sa nu cupleze suficient de bine.

 

furtunele ?

si astea au legatura cu luminile de la bord de la 4x4 si de la ulei ?

daca astea sunt... sunt prinse de punte ?

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

O cauza posibila ar fii ca unul dintre MRL-uri sa nu cupleze bine din cauza ca furtunul de vacum nu e etans. In acest caz e de asteptat ca ledul de 4x4 sa palpaie. Poate ca dupa ce s-a lucrat la masina furtunasele de vacum care sunt conectate la osie sa nu fie fixate bine.

 

Daca ai manualul in format electronic as putea sa te ajut cu Germana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Am gasit in manualul de service urmatoarele cauze posibile care fac ca indicatorul de 4wd sa palpaie.

 

 

4WD Indicator light

flashing

 

 

• Hub locking procedure error

• Defective VSV2

• Defective vacuum switch

• Defective check valve or vacuum tank

• Air leak from vacuum circuit

• Clogged vacuum hose or pipe

• Faulty 4WD controller

 

Aici gasesti o arhiva cu multe documente ptr. Jimny

http://rs67cg.rapidshare.com/files/10925808/8595332/jimny-service-manual-english.zip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

gelu..... multumesc

acum au baietii serverul blocat, dar traduc eu manualul pana luni si ma duc sa fac instructie cu cei de la service.... ca, pana sa duc masina la ei nu am avut nici o problema, iar de 2 luni incoace....

dau o palinca cand vi pe aici

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

La mine palpaia 4x4 din cauza nefunctionarii valvei de vacum. Daca am legat furtunasele direct fara sa mai treca prin valva de vacuum aveam tractiune pe fata. Normal ca legatura trebuia facuta intotdeauna ridicand capota... Pana la urma s-a stricat si un mrl asa ca solutia finala si sigura a fost schimbarea cu MRL-uri manuale. Acum nu mai am nevoie de nici un vacuum , valva, furtuna. A trecut emotia de a agata sub masina vreun furtun de vacuum si sa raman fara fata.

Pe poza se vede furtunul care iese din bloc motor, undeva in stanga jos, intra in cilindrul albastru, presupun ca e un mic filtru si de acolo intra in electro valva. Aici poti sa faci proba , adica te folosesti de un T de plastic din ramificatile de la valva si legi direct furtunul care iese din presupusul filtru direct cu ajutorul T-ului la cele 2 furtunase care coboara la MRL-uri. Daca ai tractiune fata (ledul de 4x4 tot o sa palpaie) inseamna ca problema e de la electro valva.

Editat de terrano
  • Like 1

Suzuki Jimny 1,3, an1999

Nissan Terrano II, 2,7 TDI, an2001

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

acuma am iest de sub masina.... avand in vedere ca si becul de la ulei lumina tot intermitent...am zis ca trebuie sa fie undeva ceva urme de ulei...dar nimic.

bineanteles (ca la stomatologie) ca acum am cuplat iar 4x4 si becul de la ulei nu mai palpaie, doar cel de 4x4... si totusi ... maine cred ca stau langa cei de la service.... ca nu mai am incredere in ei

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

La mine palpaia 4x4 din cauza nefunctionarii valvei de vacum. Daca am legat furtunasele direct fara sa mai treca prin valva de vacuum aveam tractiune pe fata. Normal ca legatura trebuia facuta intotdeauna ridicand capota... Pana la urma s-a stricat si un mrl asa ca solutia finala si sigura a fost schimbarea cu MRL-uri manuale. Acum nu mai am nevoie de nici un vacuum , valva, furtuna. A trecut emotia de a agata sub masina vreun furtun de vacuum si sa raman fara fata.

Pe poza se vede furtunul care iese din bloc motor, undeva in stanga jos, intra in cilindrul albastru, presupun ca e un mic filtru si de acolo intra in electro valva. Aici poti sa faci proba , adica te folosesti de un T de plastic din ramificatile de la valva si legi direct furtunul care iese din presupusul filtru direct cu ajutorul T-ului la cele 2 furtunase care coboara la MRL-uri. Daca ai tractiune fata (ledul de 4x4 tot o sa palpaie) inseamna ca problema e de la electro valva.

 

multam mult....

asta era... dupa ce ca aseara am stat o juma de ora sub masina....

in dimineata asta am vazut ca furtunul de vacum de la motor era iesit (si cam scurt de altfel) .

am scapat de mers la service

dau o palinca

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

La mine pe Jimny oricum trebuia facut ceva pentru ca din start nu era ok cuplarea 4x4, dar daca tot nu pui MLR-uri manuale eventual baga-te sub masina si vezi sa protejezi cumva furtunasele respective, sunt foarte foarte expuse crengilor.

Suzuki Jimny 1,3, an1999

Nissan Terrano II, 2,7 TDI, an2001

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

La Jimny automat 2006, eu am demontat MRL-urile si am pus in ele un furtun de cauciuc! Deci sunt permanent cuplate, problema este ca avand eroare de vacuum (clipeste 4x4), nu pot comuta in 4x4L!

 

Vreau si eu 2 lucruri ... un service bun Suzuki si o sursa sa cumpar MRL-uri manuale pentru Jimny2006!

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=45920&highlight=vacuum

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=46371&highlight=vacuum

Editat de Forte
Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

La Jimny automat 2006, eu am demontat MRL-urile si am pus in ele un furtun de cauciuc! Deci sunt permanent cuplate, problema este ca avand eroare de vacuum (clipeste 4x4), nu pot comuta in 4x4L!

 

 

Cam nasol... asta inseamna ca mergi cu diferentialul fata cuplat permanent si asta te penalizeaza la consum.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Cam nasol... asta inseamna ca mergi cu diferentialul fata cuplat permanent si asta te penalizeaza la consum.

 

10l/100km ... nu consumul ma ingrijoreaza, ci uzura in piese!

Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

am scapat de problema cu lumina intermitenta de la 4x4, dar se becul de la ulei lumineaza din cand in cand (rar ) si nu am observat sa fie legat de un motiv anume.

stie cineva sa imi spuna daca tot ceea ce tine de uleiuri trebuie sa verific, sau numai cel de la motor ?

app.... si ca sa nu mai deschid un nou topic.... ambreiajul care patineaza poate sa aiba ca si cauza faptul ca debreiaza prea sus ?

:hl

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

debreiat sus e una si patinat e alta, depinde ce ambreaj ai, hidraulic sau pe cablu. in general patinat inseamna, de ex mergi in a 2 a cu 3000 de ture, dai gaz brusc si turatia sare brutal dar masina nu accelereaza deloc. cel putin asa am patit eu

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

ambreiajul e pe cablu, si da, sa zicem ca ceva de genul asta se petrece ....dar culmea.. nu totdeauna si nu neaparat cand urc o panta mai abrupta ( ex. cand ma duc acasa, ca stau in varf de deal ), se intampla asa,o data la 2-3 zile

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

asa incepe, in timp o sa fie tot mai rau. dar mai poti regla un pic cablul si poate mai tragi un pic de timp. Oricum daca schimbi sa schimbi tot kit ul, disc rulment si placa si sa nu te zgarcesti ia ceva de marca, preferabil original, dai un ban da stai linistit.

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Si la mine ambreiajul lucreaza sus, dar inca nu am probleme (doar 55000km). Din ce stiu eu, ambreiajul este cam slabut la jimny/samurai. Depinde si cum a fost exploatat.

Jimnyholic inside :j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Daca ambreiajul tine PREA sus, e ca si cum ai tine permanent piciorul un pic apasat pe ambreiaj, arcul placii de presiune nu apasa "cu toata forta" pe discul de ambreiaj si atunci patineaza. Incearca sa reglezi cursa cablului, astfel incat ambreiajul sa cupleze la jumatatea cursei (sau conform specificatiilor producatorului). Mai bine debreiaza mai jos, ai siguranta ca in restul cursei pedalei de ambreiaj in sus, placa deja e asezata pe disc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

asa incepe, in timp o sa fie tot mai rau. dar mai poti regla un pic cablul si poate mai tragi un pic de timp. Oricum daca schimbi sa schimbi tot kit ul, disc rulment si placa si sa nu te zgarcesti ia ceva de marca, preferabil original, dai un ban da stai linistit.

mai, io dau si banul pe ce scrie suzuki, numai ca vezi tu .... am schimbat rulmentii pe fata ....IN REPREZENTANTA si din cand in cand huruie .... si culmea au max 1200 km ..... la ei a fost o buc 220 lei si in mag de =rulmenti =

sunt 8 lei buc..............

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Cine stie ce smecherie fac astia la reprezentante, una zic si alta fac, eu in general comand piesa originala, o iau si mi o monteaza un mechanic de incredere. De suzuki nu stiu prea multe, dar stiu de toyota/lexus din care am avut pana acum destule "bucati" si vreau sa spun cat se poate de sincer ca,,,,, cu toate ca pretul era poate de 2 ori mai mare tineau de 3-4 ori mai mult decat rahaturile aftermarket. Singura diferenta am gasit o la bmw, unde stiind ce firma produce anumite subansamble le am cumparat aftermarket. Dar in general, la frane, directie, distributie, iau original si sincer economia se simte in timp, daca te zgarcesti, platesti..... mai des si in final mai multi. Si am mai auzit o chestie pe care, daca poate cineva sa mi o confirme sau, de ce nu, sa infirrme, ca in ungaria preturile la piesele de suzuki(originale) sunt mult mai ieftine.

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Cine stie ce smecherie fac astia la reprezentante, una zic si alta fac, eu in general comand piesa originala, o iau si mi o monteaza un mechanic de incredere. De suzuki nu stiu prea multe, dar stiu de toyota/lexus din care am avut pana acum destule "bucati" si vreau sa spun cat se poate de sincer ca,,,,, cu toate ca pretul era poate de 2 ori mai mare tineau de 3-4 ori mai mult decat rahaturile aftermarket. Singura diferenta am gasit o la bmw, unde stiind ce firma produce anumite subansamble le am cumparat aftermarket. Dar in general, la frane, directie, distributie, iau original si sincer economia se simte in timp, daca te zgarcesti, platesti..... mai des si in final mai multi. Si am mai auzit o chestie pe care, daca poate cineva sa mi o confirme sau, de ce nu, sa infirrme, ca in ungaria preturile la piesele de suzuki(originale) sunt mult mai ieftine.

nu vreau sa infirm nici sa confirm, dar acelasi ansamblu comandat la un mag care aduce piese din ungaria a fost mai scump decat cel de reprezentanta....

poate o fi doar la unele piese...

si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare